Lasta yritetty 8kk, mies luovutti jo...
Eli ollaan miehen kanssa yritetty lasta vajaa 8kk. Ei ole näkynyt eikä kuulunut, mutta ei olla oikein edes yrittämällä yritetty. En ole laskeskellut tai testaillut ovulaatiopäiviä tai yrittänyt mitään vippaskonsteja. Pari kertaa viikossa ollut seksiä. Nuoria olemme molemmat, minä 23 ja mies 25. Olen itse sitä mieltä, että ei vain ole osunut kohdalleen, koska ei olla mitenkään tietoisesti ajoitettu ovulaatioaikaan yhdyntöjä. No, mies on menettänyt toivonsa ja sanoi ettei meille ole lasta tarkoitettu koska se olisi tullut jo ja että terveillä ihmisillä lapsi tulee heti ja joillekkin voi tulla menkkojen aikaan. Joopajoo. Mies jo hyväksynyt ettei meille tule lasta. Minä en ole valmis heittämään toivoa, koska emme ole oikeasti edes kunnolla yrittänyt. Nyt menkat parhaillaan, tässä kierrossa alan testailla ovulaatiota. Muita hyviä vinkkejä raskautumisen edistämiseksi? Vähän tuntuu minustakin oudolta, kun nuori nainen ei tule raskaaksi, mutta eiköhän se siitä, nyt otan tämän tosissaan ja teen niitä ovulaatiotestejä.
Kommentit (38)
Olet oikeassa, että on hätiköityä ajatella ettei raskaus olisi kohdallanne mahdollista. 8 kk ei ole vielä pitkä aika, varsinkin jos et ole ollut edes tietoinen ovulaation ajankohdasta. Kannattaa siis tikuttaa ovulaatio ja siltikin voi mennä useampikin kierto ennen kuin tärppää.
Vierailija kirjoitti:
mies tulee jättämään sut, koska et kykene lasta saamaan aikaiseksi.
Aivan just näin
Ei hätää, tuo ei ole pitkä aika. Puhut miehellesi, että ei ole vielä syytä luovuttaa. Testaat ovulaatiota ja kun otollinen aika on, paljon seksiä. Kyllä se sieltä tulee!
No me ollaan yritetty kohta kaks vuotta. Ihmetyttää molempia kun ennestään on jo neljä lasta.
Mulla ei edes tullut ovulaatiota parin ekan kierro aikana ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Ja sitten kun lopulta melkein kahden vuoden jälkeen raskauduin niin seksiä oli 3 päivää testillä todetun ovulaation jälkeen. Outoa. Pidin siis yhdyntäpäivämäärät ja ovulaatiopäovämäärät ylhäällä lääkäriä varten.
Mitä jos mies tietää ettei voi saada lapsia ja jättämisen peloissaan jättänyt kertomatta ja suostunut lapsen tekoon vaikka tietää ettei onnistu ja nyt esittää luovuttaneensa?
Mitä "yritämme lasta" tarkoittaa käytännössä? Kaksi naksautusta viikossa? Mitä tarkoittaa se, että miehesi on jo luovuttanut? Että ei ole seksiä enää ollenkaan? Ja mitä on se kunnolla yrittäminen?
En tosiaan tiedä tästä asiasta mitään, siksi kyselen.
Ennen mitään ovulaatiotikkuja ja hedelmällisyyshoitoja oli aivan tavallista että pariskunnalla meni helposti 2-3 vuottakin ennen kuin syntyi elävä lapsi. Vaikka nyt tulisitkin raskaaksi, on myös hyvin todennäköistä että tulet saamaan keskenmenoja ennen lapsen saantia. Se vaan on niin, että lapset ei tule noin vain nuorillekaan. Kannattaa keskustella miehen kanssa ja keskutella myös siitä, että keskenmenotkin ovat todella yleisiä (voihan olla että sinullakin on jo sellainen ollut, huomaamattasi) ja on täysin normaalia että lasta ei tule heti.
Greippimehua moni suosittelee lasillisen päivässä. Siis puhdasta puristettua. Samoin myös mini aspiriinia mutta sitä suosittelen kysymään lääkäriltä koska se ohentaa verta joten jos pitkään käyttää saattaa vaatia seuraamista.
Lisäksi tikutat ovulaation ja et käy pesemässä sooseja heti pois. Osa on myös sanonut että raskautuu nopeammin kun hänelle räplättiin orgasmi sen jälkeen kun mies oli roinansa ränniin ampunut.
Syö foolihappoa ja käytä ovulaatiotikkuja. Varaudu keskenmenoihin ja keskustele niistä etukäteen miehesi kanssa, muuten hän varmaan lopettaa lastenteon uudestaan jo ensimmäiseen keskenmenoon.
Jos olet esim. syönyt pillereitä niin on ihan normaalia että menee vuosikin. Joillakin räpsähtää heti ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, eli riippuu yksilöstäkin. Jos et edes tiedä milloin on ovulaatio niin turha vielä hätäillä. Me aloitimme yrittämisen (tulee jos on tullakseen) enkä tajunnut mitään oviksesta, puolen vuoden kuluttua vihdoin perehdyin asiaan ja parin kk päästä napsahti. Seksiä kannattaa harrastaa mieluummin päivää ennen ovulaatiota kuin päivä sen jälkeen. Siittiöt pysyy elossa sen muutaman päivän. Ikinä en ovista tikuttanut, olisin stressannut liikaa. Ja monella onnistuu juuri silloin kun "luovuttavat" eli lakkaavat stressaamasta asiasta. Keho täynnä stressihormoonia ei ainakaan auta raskautumisessa. Tsemppiä, yritä puhua järkeä miehellesi, niin se minunkin ukolta meinasi toivo loppua ja ajatteli ettemme edes voida saada lapsia!
Kuulostaa siltä että jälleen yksi mies uhkailtu, kiristetty ja lahjottu.....
En laskenut enkä laskelmoinut ja olin realisti. niinpä vaan 44 v tuli terve poika maailmaan.
Me yritetiin yli neljä vuotta ennenkuin onnistui. Jouduimme käymään lääkärissä ja sain hormoonihoitoa. Mies tutkittiin ensin koska se on helpoin tie lähteä tutkimaan. Vasta jos mies todetaan terveeksi lähdetään tutkimaan naista jonka tutkiminen on hankalampaa kaikkine hormoonimäärityksineen ja munasarjatutkimuksineen. Miehessä ei meillä ollut vikaa. Saimme sitten yhden lapsen mutta hyvästä yrityksestä ja hoidoista huolimatta emme saaneet enää toista lasta. Mutta olemme olleet onnellisia yhdestä lapsesta. Perheemme on tuntunut täydeltä koko ajan.
Eli toivon teille onnea yrityksellenne. Kun on vuosi kulunut yrittämisen aloittamisesta, kannattaa kuitenkin mennä lääkäriin. Vaikka olette nuoria ja teillä on onneksi aikaa. Eli sano miehellesi että teillä ei todennäköisesti ole mitään hätää. - Myös miehelle saa lähetteen gynekologin kautta. (Tarvitaan siemennestenäyte labraan). Voi tietysti käydä urologilla jos haluaa, kuten mieheni teki.
E-pillereitä vedetään vuosia ja lapsettomuudesta syytetään ruokavalioita, ressiä jne :D on se hupasaa.
No meilläkin mies oli jo aika luovuttanut 8kk yrityksen jälkeen. Nyt mennyt jo 15kk eikä vieläkään näy, ei kuulu... Ovista oon kyllä tikutellut silloin tällöin, aina ei kovin selkeitä plussia ole ollut. Oletko muuten bongaillut ovista esim. ovislimojen perusteella? Suosittelen tikutusta, koska sitten ainakin tiedät ovuloivasi ettekä yritä "turhaan" ilman avustavia hoitoja. Itsekin mietin välillä, että yritetäänkö me vielä luomuna turhaan, mutta toisaalta ei kyllä mitkään hoidotkaan kiehdo ajatuksena.
Mies altistunut tupakansavulle lapsuudessa? Ne on usein tuhkiksia. Käyttänyt astmalääkkeitä? Vetänyt steroideja?
Ainakin 50% lapsettomuuden lääketieteellisistä syistä on miehestä johtuvia. Kannattaa kokeilla muita miehiä välillä, josko raskaus sitten alkaisi ;).
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
No meilläkin mies oli jo aika luovuttanut 8kk yrityksen jälkeen. Nyt mennyt jo 15kk eikä vieläkään näy, ei kuulu... Ovista oon kyllä tikutellut silloin tällöin, aina ei kovin selkeitä plussia ole ollut. Oletko muuten bongaillut ovista esim. ovislimojen perusteella? Suosittelen tikutusta, koska sitten ainakin tiedät ovuloivasi ettekä yritä "turhaan" ilman avustavia hoitoja. Itsekin mietin välillä, että yritetäänkö me vielä luomuna turhaan, mutta toisaalta ei kyllä mitkään hoidotkaan kiehdo ajatuksena.
En ole perehtynyt asiaan sen kummemmin, olen ajatellut vaan että kyllä se sieltä vielä tulee. Nyt täytyy tarkkailla ovulaatiota kyllä tarkemmin. Olen valmis myös koittamaan kaikki poppakonstit, greippimehukaupoille siis!
mies tulee jättämään sut, koska et kykene lasta saamaan aikaiseksi.