Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlainen vegaanihaaste

Vierailija
04.11.2016 |

Haaste:
1) syö kuukauden ajan vegaaniruokaa
2) älä kerro kenellekään

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vegaanin pitää salata ruokavalionsa? Eihän lihansyöjätkään syö lihaa salaa missään nurkassa kotona. Miettikää nyt itsekin, kuinka ärsyttävää on, jos ei saa esim. Facessa tykätä lihakuvista tai jostain yrityksestä siksi, että siitä paljastuu se, että kulutatte eläinkunnan tuotteita. Miksi siis kenenkään muunkaan pitäisi salata näinkin olennainen osa itsestään ja kulutustavoistaan? Aion tulevaisuudessakin tykätä eläinoikeusyhdistysten kuvista enkä lopettaa sitä vain siksi, että joku lihansyöjä loukaattuu, kun tykkäysten vuoksi ne näkyvät uutisfiidissä.

Vierailija
22/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen salavegaanisissi, enkä paljasta sitä kellekään! Ikinä.

Sekasyöjien seurassa pistelen mockmeatia ja astelen tekonahkatossuissani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikoin jopa mahdoton haaste toteuttaan, koska esim. meidän opiskelijaruokalassa ja monissa muussakin ruokapaikassa pitää erikseen pyytää vegaanivaihtoehtoa. Mutta toisaalta "saisinko mä sen vegaanisena, kiitos" ei ihan suoraan ole sama kuin kertoisi olevansa vegaani, joten lasketaanko sitä? Ylipäätään kenenkään ei tarvitsisi "mainostaa" vegaaniuuttaa, jos vegaaniruokia olisi yleisemmin tarjolla ja ylipäätään jos muut ihmiset ei koko ajan kommentoisi ja kyseenalaistaisi sitä vegaaniruokavaliota.

Vierailija
24/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys, että ironinen aloitus saa täällä tällaisen vastaanoton. Ihme mielensäpahoittajia.

Vierailija
25/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys, että ironinen aloitus saa täällä tällaisen vastaanoton. Ihme mielensäpahoittajia.

Niin, ainahan töykeyden ja muun apinoinnin voi pistää vitsin piikkiin.  Näin saadaan niistä vittuilun kohteista pahoja ihmisiä, jos eivät tajunneet nauraa. Mitä sitä turhaan käytöstapoja oppia.

Vierailija
26/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka itse kokeilet hyväksymään muiden vegaaniuden ilman että on pakko vinkua asiasta. Onko liian kova haaste? Vai vittuiletko samalla tavalla kaikille ihmisryhmille, jotka jollain tapaa eroavat sinusta, ja vaadit etteivät tuo näitä eroja esiin koskaan?

Chill. Voit vaihtaa vegaaniuden tilalle minkä tahansa asian. Ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä.

Hyväksyn vegaaniuden täysin ja syön itsekin paljon vegaanista ruokaa. Olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta (en vegaani). Ärsyynnyn ainoastaan omien valintojen fanaattista tuputtamista muille - muissakin asioissa kuin ruokavalion suhteen.

Sitten ehkä olisi kannattanut kirjoittaa siihen ekaan viestiin että "ole kuukauden vegaanina ilman että fanaattisesti tuputat sitä muille". Näit et kuitenkaan tehnyt, vaan ilmaisit ettei koko asiasta saa KERTOA edes.

Harmillista sinänsä että vegaaneiden olemassaolo noin helvetisti sinua harmittaa (selkeästi, kieltelyistäsi huolimatta), mutta se ei ole heidän vikansa elleivät he käyttäydy jotenkin helvetin törkeästi sinua kohtaan (oletan että eivät, kun et asiasta maininnut). Tutki mieluummin itseäsi, ja mieti mikä asiassa ärsyttää. Oisko vaikka omaa syyllisyyden tuntoa taustalla?

Ei vegaanien olemassaolo minua harmita, niinkuin ei kenenkään muunkaan olemassaolo sinänsä.  

Yritin tällä aloituksella kääntää vitsiksi tämän haasteilmiön. Ilmeisesti se meni sinulta ohi. Kuten sanoin, voit vaihtaa veganismin tilalle vaikka ketjussa mainitun crossfitin tai minkä tahansa muun trendi-ilmiön.

Vierailija
27/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka itse kokeilet hyväksymään muiden vegaaniuden ilman että on pakko vinkua asiasta. Onko liian kova haaste? Vai vittuiletko samalla tavalla kaikille ihmisryhmille, jotka jollain tapaa eroavat sinusta, ja vaadit etteivät tuo näitä eroja esiin koskaan?

Chill. Voit vaihtaa vegaaniuden tilalle minkä tahansa asian. Ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä.

Hyväksyn vegaaniuden täysin ja syön itsekin paljon vegaanista ruokaa. Olen ollut kasvissyöjä yli 20 vuotta (en vegaani). Ärsyynnyn ainoastaan omien valintojen fanaattista tuputtamista muille - muissakin asioissa kuin ruokavalion suhteen.

Sitten ehkä olisi kannattanut kirjoittaa siihen ekaan viestiin että "ole kuukauden vegaanina ilman että fanaattisesti tuputat sitä muille". Näit et kuitenkaan tehnyt, vaan ilmaisit ettei koko asiasta saa KERTOA edes.

Harmillista sinänsä että vegaaneiden olemassaolo noin helvetisti sinua harmittaa (selkeästi, kieltelyistäsi huolimatta), mutta se ei ole heidän vikansa elleivät he käyttäydy jotenkin helvetin törkeästi sinua kohtaan (oletan että eivät, kun et asiasta maininnut). Tutki mieluummin itseäsi, ja mieti mikä asiassa ärsyttää. Oisko vaikka omaa syyllisyyden tuntoa taustalla?

Ei vegaanien olemassaolo minua harmita, niinkuin ei kenenkään muunkaan olemassaolo sinänsä.  

Yritin tällä aloituksella kääntää vitsiksi tämän haasteilmiön. Ilmeisesti se meni sinulta ohi. Kuten sanoin, voit vaihtaa veganismin tilalle vaikka ketjussa mainitun crossfitin tai minkä tahansa muun trendi-ilmiön.

eli siis klassinen ilmiö "kerro huono vitsi ja kun muut ei naura niin syytä niitä huumorintajuttomiksi"

Vierailija
28/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vegaanit koskaan ajatellut että jos kaikki maailman ihmiset lopettaisivat eläinperäisten tuotteiden käyttämisen niin "hyötyeläimet" kuten lehmät (maito) ja kanat (munat) luultavasti lahdattaisiin samointein... kuka niitä enää viitsi pitää ja syöttää kun ei niistä saa tuottoa!?

Vierailija
29/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me vegaanit kyllä joudumme jatkuvasti ristikuulustelun kohteeksi. Joka VITUN kerta kun tapaamme uusia ystäviä ruokailun ohessa!

Kuinka usein syöt tuntemattomien kanssa? Kuinka usein tämä asia sinua ihan oikeasti vaivaa?

Oletko ihan varma, että kaikki kyseleminen on negatiivista? Minä en tunne yhtään vegaania, ja jos sellaisen kanssa samaan pöytään päätyisin, niin voisin hyvinkin kysellä asiasta. Harmillista, jos sen takia pidät minua moukkana ja typeryksenä. En ole vegaaniruokavaliosta niin kiinnostunut, että viitsisin etsiä netistä infoa ihan muuten vaan. Minusta olisi nimenomaan mukavampaa kuulla siitä joltain henk.koht., mutta se ei ilmeisesti ole sallittua.

Vierailija
30/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt teini-ikäisestä asti eli useita vuosikymmeniä tavallista sekaruokaa mutta en syö lihaa enkä kanaa. Lapsesta asti perheessä on tiedetty että saan lihasta mahakipuja. Olen nyt keski-ikäinen ja edelleen lihaasyövät sukulaiset ottavat "erikoisen, oudon, poikkeavan ja hengelle vaarallisen" (?) ruokavalioni esiin joka ainoa kerta kun tapaamme.

Yhteinen ruokailu menee yleensä näin:

- tilamme ravintolassa ruokaa, minä tilaan kalaa tai katkarapua, toiset lihaa. Heti annosten tultua lihaasyövät alkavat mainostaa kuinka hyvää liha on ja alkavat säälitellä kun minun on "pakko" syödä (herkullista) kuhafilettä  tms.

- heti aletaan kysellä ihmeissään (taas, 1457. kerran) että miten et syö lihaa, ja kerron (hyvin lyhyesti) että saan siitä mahakipuja. Sukulaiset päivittelevät ja ihmettelevät ja kehuvat liharuokiaan vuolaasti.

- aterian jälkeen seuraava tunti pari kuluu sitten siihen että lihaa syöneet valittavat kuinka maha on kipeä ja kuinka kamala ähky on päällä. (Minä tietysti en osallistu tähän voivotteluun lainkaan, koska mahaani ei koske eikä ole ähky olo).

Vierailija
31/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan vegaanit koskaan ajatellut että jos kaikki maailman ihmiset lopettaisivat eläinperäisten tuotteiden käyttämisen niin "hyötyeläimet" kuten lehmät (maito) ja kanat (munat) luultavasti lahdattaisiin samointein... kuka niitä enää viitsi pitää ja syöttää kun ei niistä saa tuottoa!?

kyllä vegaanit on ajatelleet tuotantoeläinten kohtelua ja sen lopettamisen seurauksia, sä sen sijaan et näytä ajatelleen sitä koskaan aiemmin :D Ja kuvailemasi vaihtoehtokin on paljon parempi kuin nykyinen. Kyllähän ne kaikki eläimet nytkin "lahdataan" jossain vaiheessa, mutta eläintuotannon loputtua se kaikki loppuisi eikä yhdenkään uuden eläimen tarvitse enää syntyä lahdattavaksi.

Vierailija
32/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat edustaa sitä osaa väestöstä, joka luulee että tuotantoeläimiä on maailmassa vakiomäärä. Kun yksi aloittaa vegaaniuden niin yksi eläin pitää tappaa, niinkö? Et näe linkkiä siihen, että mitä useampi syö lihaa, sitä enemmän tuotantoeläimiä on, ja jos lihansyönti vähenee, niin niitä lihaeläimiä yksinkertaisesti siitetään vähemmän. Syömällä ne kuolevat joka tapauksessa, jos niille ei ole kysyntää, niin sitten keinosiementäjää ei vaan pyydetään paikalle.

Vierailija
33/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fanaattinen tuputtaja ilmoittautui raivoamalla. 

Vierailija
34/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ruokavaliovajakit, jotka eivät valitse ekologisinta tai eettisintä vaihtoehtoa, vaan ns. kuorivat kermat kakun päältä. Kylään tullessa isännän ampuma riista ei kelpaa, koska kuolema, mutta saksalaisessa tehonavetassa tuotetut maitotuotteet ja häkki-... anteeksi, virikekananmuna kyllä kelpaisivat. Ne eivät ole kasveja ja niiden tehotuotanto on aivan hiton julmaa ja epäeettistä, mutta kun epäloogiset periaatteet ja nirsous. Taidat tosin itsekin tajuta tämän epäloogisuuden kun veganismi noin ärsyttää.

Vierailija
35/35 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vegaanit puhuu koko ajan veganismista" siis hahahaha, miten hauska ja ennenkuulumaton vitsi. Tollaisilla koomikon kyvyillä kannattaisi varmaan jo hakeutua alalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi