Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huono äiti, en jaksa ulkoilla lasten kanssa

Vierailija
04.11.2016 |

Lapset 3v ja 6kk. Ulkoillaan ihan liian vähän. 2 kertaa viikossa kerhossa käydään, kaupassa lähes joka päivä, mutta olen niin laiska lähtemään puistoon. Vauva on haastava ja itkee paljon. Inhoan hiekkalaatikkokulttuuria.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etka ole mikaan huono aiti. Kuule ei siella ole mikaan pakko kayda. Pois tollaset ajatukset. Ei ne lapset siita mitaan traumoja saa. Terkkuja ulkosuomalaiselta ja tsemppia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ois saada lasten raitista ilmaa. Et ole huono äiti, kyllä se helpottaa kun pienempi kasvaa.

Vierailija
4/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko se isompi laittaa parina päivänä viikossa hoitoon että saisi sitä hiekkalaatikkokulttuuria? 

Vierailija
5/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lista mitkä muut asiat ovat rempallaan kun et jaksa?

6/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkeihin ei pitäisi ottaa koiria eikä tehdä lapsia. Oma piha, oma lupa.

Mut jeps. Koita päästä sinne ulos niin, ettei lapset ole väsyneitä tai rattaat mukaan että pieni pääsee nukkumaan. Sopivasti vaatetta? Mitä ihmettä se muuten itkisi??

Vierailija
7/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käydä puistossa? Siis mikä pakko se on? Ei meillä käydä todellakaan joka päivä missään puistossa vaan lähinnä silloin tällöin enkä koe asiasta huonoa omatuntoa, kyllä me silti joka päivä leikitään, ulkoillaan muuten ynnä muuta lapselle mieluisaa tekemistä riittää päivään kuin päivään. Miksi te jotl0kut vouhotatte niin paljon niistä leikkipuistoista? Kaikilla ei ole edes puistoa lähellä että sinnä pääsisi päivittäin että tiesit. :) oikeasti maailmasta löytyy huonojakin äitejä, siihen ryhmään et kyllä vaikuta kuuluvan vain sen vuoksi ettet puistoile tehokkaasti! Eli relaa, jokainen elää omannäköistä elämää,silloin kun lapsesi osaa pyytää niin on tärkeä niitä pyyntöjä kuunnella toki. Nyt voisit ottaa sellaisia pieniä askelia että kävisitte vaikka tietyin ajoin päivässä jossain tietyssä paikassa ulkona tai ihan vain kävelyllä ja toisinaan siellä puistossakin, mutta mikään ei vaadi siellä joka päivä käymään. Tuo kerhossa käyntikin on jo lapsellesi paljon.

Vierailija
8/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä mielestäni huono äiti. Laitat oman mukavuuden halusi lasten hyvinvoinnin edelle. Sentään tiedostat asian itse joten on mahdollista tehdä ryhtiliike ja korjata tilanne, jos siis oikeasti rakastat lapsiasi etkä halua olla huono äiti.

9/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vauva itkee? No kyllä ne tuossa vaiheessa aika lyhyiksi ne ulkoilut saattaa jäädä mut jos edes hetkeksi..

Vierailija
10/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään jaksa. Tai nykyään jaksan, kun lapsi on jo 4v. Mutta 1-2v kanssa ulkoilu on tylsääää. Sitä pienemmän kanssa voi vetää vaunulenkkejä, mutta se hiekkalaatikolla kökkiminen on turhuuden huippu, kun lapsi ei vielä osaa mitään itse. No 2v ymmärtää jo keinun päälle jne. Mutta ihan turhaan puhutaan ulkoilun tärkeydestä ihan pienten kanssa. Ei ne saa puistosta mitään irti, maassa möyriminen on ok ja sitäkin jaksaa lapsi tehdä ehkä 15min. En käsitä miten jotkut jaksavat olla alle 3v lasten kanssa tuntikaupalla ulkona.

Tai ehkö mulla on vääristynyt kuva, kun on vain yksi lapsi. Useammasta on kai jo seuraa toisillee ja aika menee rattoisammin.

Älä huoli ap, pari kertaa viikossa on ihan ok. Ulkoilun pointti on siinä että saadaan päivään rytmiä, lapset väsytettyä ja aika kuluu joutuisammin kun ensin puetaan tuhat vaatekappaletta ja kohta taas riisutaan ne.

Vierailija
11/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis meidän ulkoilu on välillä sitä että kävellään talon ympäri. Tai kävellään puistoon, ollaan siellä max puoli tuntia ja tullaan kotiin. En jaksa enää ottaa paineita siitä, että pihalla pitäisi jaksaa olla tuntitolkulla

.- edellinen

Vierailija
12/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset 3v ja 6kk. Ulkoillaan ihan liian vähän. 2 kertaa viikossa kerhossa käydään, kaupassa lähes joka päivä, mutta olen niin laiska lähtemään puistoon. Vauva on haastava ja itkee paljon. Inhoan hiekkalaatikkokulttuuria.

Miksi kaikkien pitää lisääntyä, vaikka ei ole mitään intoa kasvattaa lapsia. En vain ymmärrä. Kai sinullakin on suunnitteilla ainakin kaksi lasta vielä lisää?

Vierailija
13/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palsta on ilmeisesti kiinnostavampi kuin lasten hyvinvointi. Kunnon AV-mamma taas vauhdissa.

Vierailija
14/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin, kuinka päiväni suurin voimainkoitos oli saada räiskyvän temperamentin omaava 4 v, 2 v joka ei tahtonut pukea itse ja vauva ulos kotiovesta.  Lumipyryssäkin vielä auraamattomalla reitillä kantaen kainalossani uhmakasta 4 vuotiasta! En pakoittaisi sinua ulos enempää:) Ihan riittävästi on jo siinä, että käyt kauppaostokset yhdessä lasten kanssa ja kerho 2 kertaa viikossa eli samat menot kuin meilläkin oli:)

Vierailija
15/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös jotenkin tosi korkea kynnys lähteä pihalle, vaikka lähes aina on kiva, kun sinne saa ahterinsa raahattua. Ja miten hyvä olo on jälkeenpäin.

Mä yritän aina keksiä jonkun konkreettisen tekemisen, mitä mennään tekemään. Esim. teillähän voisi isompi ottaa nukenvaunut mukaan ja menisitte vaunulenkille? Tai ratsastamaan keppihepalla? Lelukoira hihnan päähän ja ojia koluamaan?

Nostan sulle hattua, kun viet lapsiasi kerhoon! Olet noilla tekemisillä kaukana huonosta äidistä.

Vierailija
16/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin kukaan normaali aikuinen nauttisi ulkoilusta marraskuun räntäsateessa tyhjässä puistossa lasten kanssa. Itse olen onnekas, pienin lapseni on viisivuotias, joten hänkin voi nyt ulkoilla kotipihalla taloyhtiön muiden lasten kanssa ilman, että minä seistä jökätän pihalla. Kymmenen vuotta tätä puisto-/pihakulttuuria oli mulle riittämiin.  Pienen esikoisen vanhemmat voivat hommasta uutuudessaan vielä nauttia, mutta ennen pitkää ulkoilu lasten kanssa alkaa olla tervanjuontia kelle vaan.

Tsemppiä ap:lle. Kyllä se sullekin tää päivä koittaa.

Vierailija
17/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin aikoinani inhosin sitä hiekkalaatikko menoa mutta käytiin silti sitkeästi 2x päivässä aina ulkona.

nyt kun lapset on alakoululaiset ne menee itse ulos, olen sanonut miehelle että pitääkö hankkia koira kun ei tule itse enään ulkoiltua. että siinä mielessä ikävä hiekkalaatikko menoa, en olisi uskonut että joskus sanon näin😀

Vierailija
18/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minäkin aikoinani inhosin sitä hiekkalaatikko menoa mutta käytiin silti sitkeästi 2x päivässä aina ulkona.

nyt kun lapset on alakoululaiset ne menee itse ulos, olen sanonut miehelle että pitääkö hankkia koira kun ei tule itse enään ulkoiltua. että siinä mielessä ikävä hiekkalaatikko menoa, en olisi uskonut että joskus sanon näin😀

Minä kävin  juoksulenkeillä säännöllisesti koko pikkulapsiajan, mutta silti inhosin sitä 2 x päivässä hiekkalaatikkomenoa.

Vierailija
19/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ei tarvitse olla täydellinen suorittaja kotona eikä isän täydellinen perheen elättäjä. Jää kotiin silloin kun ulkoilu on liian rasittavaa tai tylsää ja mene silloin kun on asiaa ulos!

Vierailija
20/28 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lähellä puistotätiä, jolle voit ulkoistaa vanhemman lapsen ulkoilut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme