Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin eilen aamulla esimiehelleni viestin että ajattelin olla tänään saldovapaalla

Vierailija
04.11.2016 |

. Viestissä oli myös kysymys että onko ok? Olen toimihenkilötasoinen. Pomo ei ikinä vastannut. Jäin kotiin koska olin niin päättänyt enkä ruvennut kyselemään perään. Ärsytti.

Miten olisit itse tehnyt?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut.

Vierailija
2/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin soittanut. Enkä tietenkään olisi jäänyt pois töistä tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tollaisia asioita ei hoideta viestillä vaan ihan soittamalla. Olisin mennyt töihin.

Vierailija
4/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei noin lyhyellä varoitusajalla voi jäädä pois. Ja poissaoloon tarvitaan todellakin esimiehen suostumus.

Vierailija
5/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis nyt luvattomasti pois töistä? Meillä työvuorojen muutoksista sovitaan ihan kasvokkain tai soittamalla, ei millään tekstareilla. Minkä ikäinen olet?

Vierailija
6/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin soittanut, ei asia ole kysymällä sovittu minun mielestäni enkä voi omassa työssäni yksipuolisesti päättää jäänkin saldovapaalle tai etäpäivälle. 

Vierailija
7/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt töihin tänään ja sopinut pomon kanssa saldovapaan joksikin toiseksi päiväksi. Onko teillä muuten millaiset välit pomon kanssa? Luuletko että se ei huomannut viestiäsi tai unohti vastata, vai jätti vastaamatta tahallaan?

Vierailija
8/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bontulla kirjallinen varoitus

Vierailija
9/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos tuo on teillä työpaikallanne yleisesti hyväksytty ja käytetty tapa niin kai sitten tekisin noin.

Jos siis tietäisin että tuollainen viime tipassa vapaasta ilmottaminen on tekstarilla ok eikä aiheuta ongelmia.

Muutoin oisin soittanut asiasta.

Vierailija
10/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisin soittanut, ei asia ole kysymällä sovittu minun mielestäni enkä voi omassa työssäni yksipuolisesti päättää jäänkin saldovapaalle tai etäpäivälle. 

Mä tiedän työni parhaiten, eli se kysyminen oli käytännössä vain muodollisuus. Pomo vastasi kyllä muihin viesteihini, mutta ei tuohon, eli oletan kyllä että on nähnyt sen. Ikää on 38. Pomo oli koko päivän palavereissa, joten en viitsinyt lähteä soittelemaan tommosta turhaa asiaa. 

-ap

Vierailija
11/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimihenkilönä varmaan itse tiedät työtilanteesi ja voitko olla vapaalla. Meillä olisi ihan ok olla noilla spekseillä pois.

Tosin jos pomo ei vastaa, niin laittaisin kollegallekin tiedon että olen pois ja voiko soittaa tai ei jos kaipaa jelppiä.

Vierailija
12/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia pitää sopia. Meillä kyllä pitää aina hankkia ensin sijainen, ja jos se tarvittaessa töihin tulevalle sopii, niin sitten asia on ok. Merkitään työvuorolistoihin. Joustavuutta on, kun esimerkiksi yllättäen jouduin sukulaisen sairastumisen takia pyytämään alkuviikkoa vapaaksi, niin järjestyi perjantai iltana, joten saatoin lähteä matkaan kauemmaksi saman tien.

Vierailija
13/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse järjestelen työni, joten sen puolesta voin sähäkästikin ottaa saldovapaan, jos se itselle sopii. Yleensä kyllä suunnittelen vähän eteenpäin. Ja sovin sähköpostilla, koska puhelimella hankalaa saada kiinni.

Vierailija
14/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ilmoittanut jopa saman päivän aamuna pitäväni hieman loman jatkoa. Mutta mun työnkuvani on sellainen, että ei voin tehdä noin, maailma ei kaadu.

Vierailija
15/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän työni parhaiten, eli se kysyminen oli käytännössä vain muodollisuus. Pomo vastasi kyllä muihin viesteihini, mutta ei tuohon, eli oletan kyllä että on nähnyt sen. Ikää on 38. Pomo oli koko päivän palavereissa, joten en viitsinyt lähteä soittelemaan tommosta turhaa asiaa. 

-ap

Miksi kyselet täältä mielipiteitä kerran poissaoloon ei nähtävästi tarvitse lupaa?

Vierailija
16/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin mennyt töihin tänään ja sopinut pomon kanssa saldovapaan joksikin toiseksi päiväksi. Onko teillä muuten millaiset välit pomon kanssa? Luuletko että se ei huomannut viestiäsi tai unohti vastata, vai jätti vastaamatta tahallaan?

Hyvät välit on. Olen tuon saldoni kerryttänyt omasta halustanu joustamalla työtilanteitteni mukaan, joten onhan se oltava että omasta halustani se joustaa myös toiseen suuntaan. Luulen että pomo ei lukenut viestiäni vaan loppuun ja nähnyt kysymystä. Ei se oikein mun työtäni ole koskaan johtanut. Puoli vuotta talossa ollut vasta. 

-ap

Vierailija
17/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos tiedät parhaiten, miksi täällä kysyt. Kun sanot, että se on työpaikallasi oikein, silloinhan se on oikein.

Jos aidosti tarkoitit kysyä meiltä, on tekstiviesti huono tilanteissa, joista pitää sopia. Se on ilmoituksesi, ei sopimus. Kun työnantajalta ei ole vastausta, ei työnantaja ole minkään määrittelyn mukaan hyväksynyt muutosta työajassa. Toki onhan se mahdollista, että työaika on teillä vain työntekijän puolelta ilmoitusasia.

Vierailija
18/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi kyselet täältä mielipiteitä kerran poissaoloon ei nähtävästi tarvitse lupaa?

Tätä minäkin ihmettelen.

Vierailija
19/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos asia on ok, niin miksi kysyit täällä? Oletko kuitenkin epävarma siitä tuleeko seurauksia? Työpaikathan on hyvin erilaisia. Minä pidän potilasvastaanottoa joten en voisi toimia noin. Jossakin työpaikassa tarvitaan tietty määrä ihmisiä/ vuoro joten pitää tehdä listoihin muutoksia. Eli vastaukset ei paljon hyödytä...

Vierailija
20/32 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Jos asia on ok, niin miksi kysyit täällä? Oletko kuitenkin epävarma siitä tuleeko seurauksia? Työpaikathan on hyvin erilaisia. Minä pidän potilasvastaanottoa joten en voisi toimia noin. Jossakin työpaikassa tarvitaan tietty määrä ihmisiä/ vuoro joten pitää tehdä listoihin muutoksia. Eli vastaukset ei paljon hyödytä...

Kyllähän mä mielelläni olisin sen ok-vastauksen saanut ennen kuin jään kotiin, eli toki olen asiasta vähän epävarma. Seurauksia ei varmastikaan tule. 

-ap