Mitä kouluainetta viimeksi opetit lapsellesi opettajan puolesta?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ainahan niissä läksyissä auttaa saa. Mutta opetappa matematiikkaa.
Ei matikkakaan ole mikään ongelma, edellispäivänä harjoiteltiin sitä. ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vaan tyhmä lapsi tai sit se ei kuuntele tunnilla.
Jaa, kyllä hän mun opetuksen ymmärsi. ap
Oot kyllä hyvä. Seuraavaksi voit mennä sinne luokkaan ja opettaa samalla tavalla kaikille muillekin 30 oppilaalle. Muista hymyillä videolla.
No, miksi se ei sit tunnilla ymmärrä? Ei siis kuuntele tunnilla tai on näitä, jotka vaatisivat aina aikuisen huomion... Mutta kun siellä on 20 muutakin oppilasta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaipa ymmärsi, koska sait opettaa rauhassa. Eipä näytä olevan sinulla minkäänlaista käsitystä siitä, millaista kouluissa nykyään on...
Vierailija kirjoitti:
No, miksi se ei sit tunnilla ymmärrä? Ei siis kuuntele tunnilla tai on näitä, jotka vaatisivat aina aikuisen huomion... Mutta kun siellä on 20 muutakin oppilasta....
En osaa sanoa kun en itse siellä tunnilla istu, ei kuulemma opi tuon fyken opettajan tyylillä mitään, muiden opettajien kohdalla ei samaa ongelmaa ole ollut. Ja siis tätä on ollut jo 7. luokalta lähtien, taivun uskomaan lastani. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaipa ymmärsi, koska sait opettaa rauhassa. Eipä näytä olevan sinulla minkäänlaista käsitystä siitä, millaista kouluissa nykyään on...
En tiedä millaista koulussa nyt on mutta tämän opettajan tyyli on tässä yläasteen aikana tullut harvinaisen selväksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa kun en itse siellä tunnilla istu, ei kuulemma opi tuon fyken opettajan tyylillä mitään, muiden opettajien kohdalla ei samaa ongelmaa ole ollut. Ja siis tätä on ollut jo 7. luokalta lähtien, taivun uskomaan lastani. ap
Kai olet jo kehoittanut lastasi kiusaamaan opettajaa, koska ei sinun ja lapsesi mielestä osaa opettaa. Vai asutteko Lahdessa ja lapsesi on jo käyttänyt oikeuttaan puuttua opettajan opetukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet jo kehoittanut lastasi kiusaamaan opettajaa, koska ei sinun ja lapsesi mielestä osaa opettaa. Vai asutteko Lahdessa ja lapsesi on jo käyttänyt oikeuttaan puuttua opettajan opetukseen?
Mitä oikein kuvittelet? Kai oltaisiin jo laitettu ranttaliksi jos sen tyylisiä oltaisiin, onhan tässä jo 2 vuotta kuunneltu tarinaa tämän open tyylistä. En yleensäkään kannusta lastani kiusaamaan saati opettajaa... Huoh mitä vastauksia täällä taas... ap
Noin idioottimaiseen ja ylenkatseiseen aloitukseen mun mielestä aivan passeleita vastauksia. Vai odotitko, että täällä olisi kilpaa aloitettu kehumaan sinua, kuinka oletkin niin mahtava ja pätevä äiti. Suomessa ei muuten ole koulupakkoa... että jos opetus ei kelpaa ja sä olet noin hyvä opettaja itse, niin sen sun MirkkuMarkun ei oo pakko mennä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Noin idioottimaiseen ja ylenkatseiseen aloitukseen mun mielestä aivan passeleita vastauksia. Vai odotitko, että täällä olisi kilpaa aloitettu kehumaan sinua, kuinka oletkin niin mahtava ja pätevä äiti. Suomessa ei muuten ole koulupakkoa... että jos opetus ei kelpaa ja sä olet noin hyvä opettaja itse, niin sen sun MirkkuMarkun ei oo pakko mennä kouluun.
No ei, vaan olisin ollut kiinnostunut muiden vastauksista, otsikossa esittämääni kysymykseenhän sen saanut yhtään vastausta. Olisi ihan kuule riittänyt äikkä 3 lk tai vaikka ranska 5 lk jne. ap
En mitään ainetta oikeastaan koskaan. Mulla 8.luokkalainen ja lukiolainen, molempien keskiarvot lähellä kymppiä. He voisivat opettaa mulle esim. matikkaa😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei, vaan olisin ollut kiinnostunut muiden vastauksista, otsikossa esittämääni kysymykseenhän sen saanut yhtään vastausta. Olisi ihan kuule riittänyt äikkä 3 lk tai vaikka ranska 5 lk jne. ap
"Opettajan puolesta." Kyllä siihen tietty sävy liittyy ja saamasi vastaukset ovat aika lailla linjassa sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Opettajan puolesta." Kyllä siihen tietty sävy liittyy ja saamasi vastaukset ovat aika lailla linjassa sen kanssa.
Raflaava otsikko saa yleensä mielenkiinnon paremmin heräämään kuin tylsempi, olen kuunnellut myös äidinkielen tunnilla ;) ap
Vierailija kirjoitti:
En mitään ainetta oikeastaan koskaan. Mulla 8.luokkalainen ja lukiolainen, molempien keskiarvot lähellä kymppiä. He voisivat opettaa mulle esim. matikkaa😊
Kyllä se niin onkin, että ne kaikkein fiksuimmat oppivat opettajasta riippumatta.
No mä yritän opettaa ruotsia lukion 3. luokkalaiselle ja lukion 1. luokkalaiselle. Ei ole open syy, etteivät opi, poikia ei vaan tippaakaan kiinnosta, mutta mua kiinnostaa se, että pääsevät edes kurssinsa läpi, joten pakotan opiskelemaan sen vitosen verran. Enpä ole itsekään haka ruotsissa ja lukion ruotsi tuottaa mulle vaikeuksia, vaikka oon sen itsekin aikoinaan läpi kahlannut. Kaikki kunnia ruotsin opettajille, on varmaan vähemmän kivaa opettaa melkein kaikkien inhoamaa ainetta, varsinkin varmaan yläkoulussa.
Opetin juuri yläkoululaiselleni äikkää, eli käytiin läpi idioottivarma keino sanaluokkien tunnistamiseen. Oppikirjassa se oli huonosti selitetty ja teiniä epäilytti, pärjääkö kokeessa. Nyt osaa asian kuin vettä vaan!
Autan aina, jos apua tarvitaan/pyydetään. Kyllä jotkut opettajat ovat vähän huonoja kurinpitäjiä ja vaikeahan se on seurata, jos istuu taaempana ja edessä ryhmärämä meluaa. Mukavahan se on auttaa, monesti tajuaa paljon paremmin, kun kotona rauhassa saa paneutua asiaan. 8-luokkalainen siis.
Opetin käytännössä koko kolmannen luokan kuopukselle. Saikuttava opettaja ja surkeat sijaiset, siinä syy. Sen lukuvuoden jälkeen lapsi vaihtoi toiseen kouluun.
Ainahan niissä läksyissä auttaa saa. Mutta opetappa matematiikkaa.