Saako pesutupaan jättää pesukoneen yksin pyörimään?
Virallisestihan pesukonetta ei saa jättää ilman valvontaa pyykin pesun ajaksi.
Pitääkö myös taloyhtiön pesutupaan jäädä vahtimaan konetta?
En ole koskaan törmännyt yhdessäkään pesutuvassa sellaiseen sääntökylttiin, vaikka muuten sääntöjä riittää loputtomiin.
Kommentit (21)
Ajatelkaa, miten yksinäinen se kone siellä tuvassa on! :(
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö myös taloyhtiön pesutupaan jäädä vahtimaan konetta?En ole koskaan törmännyt yhdessäkään pesutuvassa sellaiseen sääntökylttiin, vaikka muuten sääntöjä riittää loputtomiin.
Ainakin meidän pesulassa on kunnon viemäröinti, eli jos joku letkut rupeaa vuotamaan, niin ei tule vesivahinkoa.
Kielto on tarkoitettu lähinnä kodeissa sisällä oleviin koneisiin, jotka voivat helposti levittää vedet pitkin asuntoa.
En minä nyt kotonanikaan pyykkikoneen edessä odota että kone pyörii..
Pitää seistä siinä vieressä valvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Minä ainakin jätän aina. En rupea helvetti tuntia jököttämään siinä jokohan ne olisi kohta pestyjä.
Niin minäkin olen jättänyt, mutta mietinkin että onko tuo esim. vakuutusten kannalta luvallista?
Kotivakuutushan ei korvaa jos vahinko sattuu eikä kukaan ole kotona.
Ja itse asiassahan säännöissä lukee aina: hae pyykkisi ajoissa pois, ennen seuraavaa pyykkääjää. Joten ei edes oleteta että kukaan sinne jäisi päivystämään.
Ap
Opiskelija-asuntolassa istuttiin vahtimassa koneita ja lukemassa, koska vaatteita saattoi kadota jopa pesukoneesta kesken ohjelman. Taloyhtiön koneet ovat järeitä kapineita ja pesutuvan betonilattia ei vesivahinkoja tunne, joten siinä mielessä ne voi jättää joksikin aikaa valvomatta; kotikoneita ei voi.
Jos olet lestadiolainen, niin silloin pitää poistua välittömästi pesutuvasta, kun kone lähtee pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lestadiolainen, niin silloin pitää poistua välittömästi pesutuvasta, kun kone lähtee pyörimään.
ahahahahahah :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö myös taloyhtiön pesutupaan jäädä vahtimaan konetta?En ole koskaan törmännyt yhdessäkään pesutuvassa sellaiseen sääntökylttiin, vaikka muuten sääntöjä riittää loputtomiin.
Ainakin meidän pesulassa on kunnon viemäröinti, eli jos joku letkut rupeaa vuotamaan, niin ei tule vesivahinkoa.
Kielto on tarkoitettu lähinnä kodeissa sisällä oleviin koneisiin, jotka voivat helposti levittää vedet pitkin asuntoa.
Ei ole pelkästään vesivahingosta kyse vaan myös tulipalovaara.
Meidän kylpyhuoneessa on 3 lattiakaivoa, joten en usko että vesivahingon vaaraa on, mutta tulipalovaara kyllä.
Vakuutusyhtiö voi vinkua korvauksesta, jos sille selviää, että kotona vesivahingon aiheuttanut kone on ollut päällä ja ei ketään kotona. Lähinnä kone on silloin ollut keitiössä. Taloyhtiön pesutuvassa on varmasti lattiakaivo, joten vahinkoakaan ei synny, vaikka vettä tulisi lattaille.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, miten yksinäinen se kone siellä tuvassa on! :(
Niinpä. Meidänkin pesutuvassa yksi vanha pesukone tuli linkouksen aikana jo vastaan minua, kun menin pesutuvalle. :(
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti kukaan muukaan. Mutta kotona pitää olla jos haluaa vakuutuskorvaukset.
Saa jättää jos on kiinteästi asennettu. Pesutuvassa aina, kotona tuskin koskaan. Pesutuvassakin hanat pitäisi sulkea käytön jälkeen ja virta katkaista.
h_ki kirjoitti:
Vakuutusyhtiö voi vinkua korvauksesta, jos sille selviää, että kotona vesivahingon aiheuttanut kone on ollut päällä ja ei ketään kotona. Lähinnä kone on silloin ollut keitiössä. Taloyhtiön pesutuvassa on varmasti lattiakaivo, joten vahinkoakaan ei synny, vaikka vettä tulisi lattaille.
Lähinnä tulipalon kannalta tätä mietin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti kukaan muukaan. Mutta kotona pitää olla jos haluaa vakuutuskorvaukset.
Ainakaan ei kannata kertoa olleensa kuin muussa osassa kotia luurit päässä katsomassa leffaa.
Vierailija kirjoitti:
h_ki kirjoitti:
Lähinnä tulipalon kannalta tätä mietin.
Ap
Taloyhtiö tarjoaa tuon palvelun, joten vastuukin kuuluu taloyhtiölle. Eli palon sattuessa et ole vastuussa, ellet nyt jotenkin tuotamuksellisesti ole sitä aiheuttanut.
Pesukonetta ei saa jättää koskaan vartioimatta
Ei, niin kauan kun kone pyörii, sinäkin pyörit.
Saa. Minä ainakin jätän aina. En rupea helvetti tuntia jököttämään siinä jokohan ne olisi kohta pestyjä.