Miksi Samu Haber sekaantuu Saaran asioihin?
Mitä ihmettä Saaran manageri ym asiat Samulle kuuluvat ylipäänsäkään tai ainakaan sen verran että alkaa niitä kuvailemaan laiskoiksi ja mukavuudenhaluisiksi?
Kommentit (616)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes vaivaudutte kommentoimaan Saara-ketjuihin, jos ette pidä Saarasta ja kaikki mitä hän tekee on väärin. Minä pidän No fear biisistä ja niin moni muukin... Sen sijaan en jaksa kuunnella Sannia esimerkiksi, mutten hauku häntä täällä.
Eihän täällä kukaan ole Saaraa vastaan. Luulen, että suurinosa toivoo Saaralle kaikkea hyvää ja menestystä. Tämä jankkaushan alkoi siitä, että sä syyttelet Haberia turhasta. Saaran ei kannata ruveta nyt ylimieliseksi (mitä ei varmasti teekkään, superfanit tekee sen sen puolesta) vaan oikeasti ottaa kaikki apu ja neuvot vastaan mitä saa. Saara on loistava laulaja, joka tarvitsee taakseen ne oikeat tyypit, jotka osaa auttaa sitä urallaan eteenpäin. Teemu, Meri ja kumppanit on varmasti loistava tukijoukko, mutta ne tuskin voivat auttaa brittimarkkinoille pääsyssä.
Mä en tiedä kenelle sä huutelet, mutta et ainakaan sille joka teki aloituksen. Se on varma. POintsi on, että Saara on kyllä ammattilainen ja varmasti osaa hoitaa asiansa paremmin kuin yksikään huutelija, mukaanlukien Samu Haber. Samu ei ole itseään brittimarkkinoiden kynnykselle saanut kammettua - sinnehän kaikki popparit kuitenkin ensisijaisesti edelleen haluaa - mutta Saara on. Missään huutelussa ei sinänsä ole mitään virheellistä, mutta ne on niin itsestäänselvyyksiä, että varmasti on Saaran tiedossa ilman tuota puskista huuteluakin.
Saara ei ole päässyt vielä brittimarkkinoille. Hän on vasta tositv-kilpailun osallistuja. Laitas ny jäitä hattuun ja pöksyihin...
Siinä luki: Brittimarkkinoiden *kynnyksellä*. Opettele lukemaan ennen kuin keuhkoat.
Jätän kyllä keuhkoamisen näille Saaran überfaneille ;)
Huonolla menestyksellä koska yyberdissaajana möykkäät kuitenkin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avautuuko kukaan muu artisti jokaisesta lehtijutusta, jossa ei hehkuteta häntä? Avautuuko joku muu artisti siitä, ettei hänestä pidetä? Eikö julkisuuden negatiivinenkin puoli pitäisi kyetä kestämään, eikä heittäytyä "kiusatun" rooliin?
Niinpä. Lapsellista.
Eilenkin välittömästi otti kantaa tähän Haberiinkin sen tyrkkytyttiksen kanssa. Herkkänahkaisin ihminen evööö. Kommentoi ja oikoo joka asiassa. Joko tykkäät hänestä tai itket ja tykkäät, saatana.
Mitä kommentoi ja missä? Itseltäni meni ohi. Olen kyllä täysin samaa mieltä Saaran liiallisesta herkkänahkaisuudesta.
Välittömästi tuli eilen Facebookiin kuvaa tyttiksestä joka on kuulemma paras mahdollinen tuki ja Blaablaablaa. Meri tuntuu päivystävän kaikkia juttuja ja sitten raportoi ja taas näpäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes vaivaudutte kommentoimaan Saara-ketjuihin, jos ette pidä Saarasta ja kaikki mitä hän tekee on väärin. Minä pidän No fear biisistä ja niin moni muukin... Sen sijaan en jaksa kuunnella Sannia esimerkiksi, mutten hauku häntä täällä.
Eihän täällä kukaan ole Saaraa vastaan. Luulen, että suurinosa toivoo Saaralle kaikkea hyvää ja menestystä. Tämä jankkaushan alkoi siitä, että sä syyttelet Haberia turhasta. Saaran ei kannata ruveta nyt ylimieliseksi (mitä ei varmasti teekkään, superfanit tekee sen sen puolesta) vaan oikeasti ottaa kaikki apu ja neuvot vastaan mitä saa. Saara on loistava laulaja, joka tarvitsee taakseen ne oikeat tyypit, jotka osaa auttaa sitä urallaan eteenpäin. Teemu, Meri ja kumppanit on varmasti loistava tukijoukko, mutta ne tuskin voivat auttaa brittimarkkinoille pääsyssä.
Mä en tiedä kenelle sä huutelet, mutta et ainakaan sille joka teki aloituksen. Se on varma. POintsi on, että Saara on kyllä ammattilainen ja varmasti osaa hoitaa asiansa paremmin kuin yksikään huutelija, mukaanlukien Samu Haber. Samu ei ole itseään brittimarkkinoiden kynnykselle saanut kammettua - sinnehän kaikki popparit kuitenkin ensisijaisesti edelleen haluaa - mutta Saara on. Missään huutelussa ei sinänsä ole mitään virheellistä, mutta ne on niin itsestäänselvyyksiä, että varmasti on Saaran tiedossa ilman tuota puskista huuteluakin.
Saara ei ole päässyt vielä brittimarkkinoille. Hän on vasta tositv-kilpailun osallistuja. Laitas ny jäitä hattuun ja pöksyihin...
Siinä luki: Brittimarkkinoiden *kynnyksellä*. Opettele lukemaan ennen kuin keuhkoat.
Muuten ihan hyvä, mutta suhtaudun Aaltoon lähinnä positiivisen neutraalisti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan kohta kääntää oikeasti kelkkani Saaran suhteen, sen superfanit näkyy oikeasti olevan tosi outoa sakkia.
Viittaat tässä kohtaa mihin viestiin erityisesti?
Todennäköisesti suurimpaan osaan näiden fanien viesteistä. Ainakin näihin "OMG, ziis qka on joku Sampsa Habaneeero ja qinka ze uskaltaa dissata meidän täydellistä jumalatar-Saaraa ja Meri-puppelia".
-ohis
Sinä et varmaan ylimielisyyttäsi huomaisi että sinua vedätetään, provotaan ja nauretaan vaikka se suoraan sanottaisiin.
No suurin osa näistä superfanien viesteistä on sellaisia, että ne on valitettavasti kirjoitettu aivan tosissaan.
Niinhän sä kiihkoissasi luulet.
Jos se Meri olis oikea manageri, se nimenomaan ei koko ajan raportoisi näitä kotimaanjuttuka eteenpäin vaan toimisi puskurina välissä. Ja samaan aikaan yritttäisi parannella niitä Saaran välejä tänne kotiinpäin. Niin ammattilainen toimisi. Jättäisi taiteilun taiteilijalle ja hoitaisi sitä peeärrää ammattimaisesti, ei tunteella. Varisnkin kun tunne on jotain kummaa kaunaa ja pyhää vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaallotar taas vauhdissa :D Päivittäinen Saaran väkisintuputtaminen pitää aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan kohta kääntää oikeasti kelkkani Saaran suhteen, sen superfanit näkyy oikeasti olevan tosi outoa sakkia.
Todennäköisesti suurimpaan osaan näiden fanien viesteistä. Ainakin näihin "OMG, ziis qka on joku Sampsa Habaneeero ja qinka ze uskaltaa dissata meidän täydellistä jumalatar-Saaraa ja Meri-puppelia".
-ohis
Sinä et varmaan ylimielisyyttäsi huomaisi että sinua vedätetään, provotaan ja nauretaan vaikka se suoraan sanottaisiin.
No suurin osa näistä superfanien viesteistä on sellaisia, että ne on valitettavasti kirjoitettu aivan tosissaan.
Voi kultapieni kun ainut joka täällä kiihkoilee olet sinä. Lähdepäs välillävaikka ulos. Muuten alkaa nousta savua pääkopasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Voi kultapieni kun ainut joka täällä kiihkoilee olet sinä. Lähdepäs välillävaikka ulos. Muuten alkaa nousta savua pääkopasta ;)
Ai sulla meni tämä höpsöttely tunteisiin. No en ole umpi-ilkeä ihminen niin voin pitää taukoa kun noin kauniisti pyydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että Saaralla on asiat rakenteilla Briteissä siihen malliin, että sitä ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun suomaliasen pikkutekijän mieleipitett jos ja kun tarjolla varmaankin on brittiläistä pätevää asiantuntemusta - ellei tule jotain oikeaa kysyttävää.
Nyt sun on aika olla hiljaa, jos Samua sanot pikkutekijäksi, niin sinähän et mistään mitään tiedä.
Samu ansaitsis kaiken sen hypen, jota Saara on tämän syksyn urallaan haalinut.
No toi Samuhan on ihan sellanen pelle sohvatyynynompelija ja muutenkin viisasteleva fägäri mun mielestä..ja vahvasti sen takia ettei kuulu mun musiikkimakuun tollanen lammasmusiikki..nothing personal Samu. : )Pitäis ihan huolen vaan omasta koiran kusetus kävelystään eikä leikkis kaikkitietävää.Tämä oli mun mielipide.Ja ole sinä itse hiljaa,meillä kun jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja siitähän tässä kyse on.Mukavaa viikonloppua. : D
Samu Haber on saavuttanut maailmalla menestystä enemmän kuin moni muu suomalaisartisti, joten ehkä Samu tietää, mistä puhuu. Suomessa ei oikein edes ymmärretä, miten suosittu Sunrise Avenue on vaikkapa Saksassa. Se ei ole ehkä yhtä seksikäs markkina-alue kuin Amerikka tai Englanti, mutta iso se kuitenkin on. Jotain Samu on siis tehnyt oikein. Rahaakin on tainnut tulla, mutta kyllä Sunrise Avenue on kiertänytkin Eurooppaa ahkerasti.
Eikä Samu sitä paitsi erityisemmin haukkunut Saaraa. Hänhän sanoi, että Saara on jo nyt saavuttanut jotain sellaista, mitä kukaan suomalainen ei ole aiemmin saavuttanut. Mukavoitumisesta puhuttaessa Samu oli kuitenkin ihan oikeassa. Jos sparraajina on nykyinen puoliso ja entinen, niin voi olla, etteivät he pysty arvioimaan asioita puhtaasti ammatillisesta näkökulmasta. Sitä paitsi näistäkin vain Saaran ex ymmärtänee musiikista riittävästi, kun on laulaja. Nykyinen puoliso ei olisi ikinä päässyt manageriksi, jos ei olisi puoliso.
Ja muistakaa, että toimittaja on varmasti kysynyt Samulta näitä asioita, ja Samu on sitten vastannut. Ei Samulla olisi muuten erityistä syytä kommentoida Saaran tekemisiä.
Samulla on pointti... ja tosiaan tuskin itse aktiivisesti kommentoinut vaan kertonut mielipiteensä kun media ottanut yhteyttä kysynyt. Ikävä kyllä Saara ei taida osata ottaa palautetta vastaan ja jatkaa samalla linjalla, se siitä sitten, joulun jälkeen laulelee taas kotimaassa muutamalle fanille, ja julkaisee seuraavan omakustanteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä suuresti ihmettelen, miksi tämä Saara Aalto herättää niin suuria intohimoja suuntaan jos toiseen? Satamäärin alapeukkuja ja suomalaiset muusikotkin lehtien välityksellä neuvovat miten toimia uran suhteen? :o ;DD Vaikka itse en pidäkään tuon tyyppisestä musiikista tai laulutyyylistä mitä Saara esittää, niin kyllä kai jokainen oikeasti näkee ja kuulee että hän on hyvä esiintyjä ja laulaja. Toivon hänelle onnea ja menestystä kisaan ja uraan maailmalla. Ja on ihan mukava seurata miten suomalainen pärjää, vaikka se kisa itsessään on melko puisevaa seurattavaa. Mutta itseäni ei millään tavalla ärsytä tai aiheuta suuria fanituksen tunteitakaan tämä Saara, niin on vaikea käsittää, miksi ihmiset niin haluaa dissata häntä? Onko se sellainen suomalaiseen mielenmaisemaan kuuluva halu tasapäistää kaikki vai ehkä homovihaa? Vai mikä ihme? Kyseessähän on kuitenkin vain tavallista lahjakkaampi muusikko, joka on sattunut pärjäämään hyvin toisen maan kykykisassa. Ei luulisi kenenkään napaa haittaavan. Eihän kenenkään ole pakko seurata kyseisen artistin edesottamuksia, jos ei yhtään tykkää.
Kerrankin joku kirjoittaa asiaa, olet täysin oikeassa tässä kirjoituksessasi. Ei Saarasta tarvitse pitää, mutta tarviiko alkaa haukkumaankaan. Ja homovihaahan se on, Meriä vihataan kun ei kestetä että he ovat pari. Meri on Saaran puoliso ja keikkamyyjä, ja tuleva manageri saa Saaran mukana myös Merin, ei voi dissata Meriä ja kuvitella pääsevänsä manageriksi. He ovat menossa naimisiin ja se pitää hyväksyä.
Saaralla on oma tyylinsä, hän pitää tietynlaisesta musiikista, josta esim. minä pidän. Minua ei kiinnosta top-5 listahitit, kyllästyn niihin todella nopeasti. Soittamalla samaa biisiä radiossa saa minkä tahansa kappaleen pursuamaan korvista ulos. Kertakäyttömusiikki tuskin kiinnostaa Saaraakaan, ja sekös levy-yhtiöitä harmittaa.
Ja joku täällä sanoi että Saara on kehittynyt kisan aikan. Paskan marjat, sanon minä. Ihan samanlainen on kuin aina, Saara veti karsinoissa Chandelierin jonka oli opetellut edellisenä iltana, Saara on aina ollut taitava laulaja ja näyttävien esitysten ystävä. On aivan oma itsensä esityksissä, nyt on myös loistava koreografi ja tanssiryhmä yhteistyössä mukana. Nyt Saaran erilaisuus aletaan hyväksyä täälläkin, kun on hyväksytty X-factorissa. Ihmiset on sellaisia, joukolla kiusataan, mutta kohta käännetään takkia. Edelleen nämä kiusaajat jaksavat jaella täällä typeriä neuvojaan.
Uskon, että Saaralle suurin voitto on se, että hänet on vihdoin hyväksytty! Hän saa kannustusta ja esiintyä isolla areenalla. Uskon että tuo on tärkeämpää kuin itse kisan voitto.
Janari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että Saaralla on asiat rakenteilla Briteissä siihen malliin, että sitä ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun suomaliasen pikkutekijän mieleipitett jos ja kun tarjolla varmaankin on brittiläistä pätevää asiantuntemusta - ellei tule jotain oikeaa kysyttävää.
Nyt sun on aika olla hiljaa, jos Samua sanot pikkutekijäksi, niin sinähän et mistään mitään tiedä.
Samu ansaitsis kaiken sen hypen, jota Saara on tämän syksyn urallaan haalinut.
No toi Samuhan on ihan sellanen pelle sohvatyynynompelija ja muutenkin viisasteleva fägäri mun mielestä..ja vahvasti sen takia ettei kuulu mun musiikkimakuun tollanen lammasmusiikki..nothing personal Samu. : )Pitäis ihan huolen vaan omasta koiran kusetus kävelystään eikä leikkis kaikkitietävää.Tämä oli mun mielipide.Ja ole sinä itse hiljaa,meillä kun jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja siitähän tässä kyse on.Mukavaa viikonloppua. : D
Ei nyt oteta ihmisten musiikkimakuja mukaan keskusteluun. Itse en pida kummankaan artistin musiikkityylista mutta fakta on, etta Sunrise Avenue on myynyt yli 2 miljoonaa albumia maailmalla ja Saara on myynyt hyvin vaatimattomasti (kohteliaasti ilmaistuna). Eli kylla Samulla on toistaiseksi varaa neuvoa.
Saara ei pitkälle pötki, jos ei muuta omaa asennettaan. Hän on liian herkkähipiäinen ja arvostelukyky ontuu. Pahimpia mokia on tuon tyttiksen raahaamaan joka paikkaan, koti- ja työasioiden sotkeminen ja arvostelukyvyn puute oman tekemiseen suhteen. Ja juuri tuo mistä Haber puhuu: vain myötäilijät saavat puhua.
Saara oli sanonut, että
hänelle kelpaisivat myös levy-yhtiö ja manageri
Vierailija kirjoitti:
Saara ei pitkälle pötki, jos ei muuta omaa asennettaan. Hän on liian herkkähipiäinen ja arvostelukyky ontuu. Pahimpia mokia on tuon tyttiksen raahaamaan joka paikkaan, koti- ja työasioiden sotkeminen ja arvostelukyvyn puute oman tekemiseen suhteen. Ja juuri tuo mistä Haber puhuu: vain myötäilijät saavat puhua.
Saara on erittäin ahkera ihminen, sekä työssä että opiskeluissa, kuka Samu Haber on häntä laiskaksi haukkumaan?
Tuo tyttis sabotoi Saaran uraa.
Toisen puolustaminen twiitein on oikeasti typerää eikä siitä hyödy mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Saara oli sanonut, että
hänelle kelpaisivat myös levy-yhtiö ja manageri
"Voittoa paljon tärkeämpää olisi saada luotua kansainvälisiä kontakteja. Juuri niiden vuoksi Aalto päätti alun perinkin osallistua kilpailuun.
”Ulkomaisille levy-yhtiöille ei voi niin vain soittaa ja tarjota itseään. Ajattelin, että tämä olisi sopiva väline siihen, että saa nimen tunnetuksi.”
Aallon tavoite on se, että kilpailun jälkeen hän löytäisi kansainvälisen tuottajan, jonka kanssa voisi alkaa luoda uraansa aivan uudella tavalla.
” David Foster olisi mun unelmatuottaja”, Aalto sanoo.
Toki hänelle kelpaisivat myös levy-yhtiö ja manageri. Kunhan ne eivät estä häntä olemastaan itsensä."
Saaralla on pohjoisen tytön "jalat maassa ja järki päässä asenne", mutta uskaltaa silti tavoitella unelmiaan. Mitään kertakäyttömusiikkia Saara ei ala tekemään, vaan pitää oman tyylinsä kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos se Meri olis oikea manageri, se nimenomaan ei koko ajan raportoisi näitä kotimaanjuttuka eteenpäin vaan toimisi puskurina välissä. Ja samaan aikaan yritttäisi parannella niitä Saaran välejä tänne kotiinpäin. Niin ammattilainen toimisi. Jättäisi taiteilun taiteilijalle ja hoitaisi sitä peeärrää ammattimaisesti, ei tunteella. Varisnkin kun tunne on jotain kummaa kaunaa ja pyhää vihaa.
Itseasiassa jos homma hoidetaan ammattimaisesti, niin tuo ei ole managerin tehtävä ensinkään, vaan managerin tehtävän on hommata ammattilaiset niihin hommiin. Manageri etsii tarvittavat yhteistyökumppanit (esimerkiksi levy-yhtiö, kustannusyhtiö, ohjelmatoimisto, PR-yhtiö tai tiedottaja, lakimies, sponsorit). Managerin tärkeimpiä tehtäviä on toimia näissä neuvotteluissa artistin edustajana.
Kun siis asiat hoidetaan oikeasti ammattimaisesti, niin manageri hoitaa managerin hommia ja pr-ihmiset ja tiedottajat hoitaa pr-hommia ja taiteilija keskittyy omaan tekemiseensä, eli kaikki hoitavat vain oman tonttinsa ja keskittyvät siihen 100 prosenttisesti, eivätkä sählää siellä täällä.
Ai pitääkö ylistää Merin olemattomia manageritaitoja, ettei aleta nimitellä homovihaajaksi?