Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lääketieteen opiskelija, ja minua huvittaa, kun ihmiset kuvittelevat, että lääkärit ovat lääketehtaiden kanssa salaliitossa, jonka tarkoituksena on myydä ihmisille mahdollisimman paljon lääkkeitä.

Vierailija
03.11.2016 |

Nyt kerron totuuden: eivät ole.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minä olen terveydenhoitoalalla työssä ja kyllä minä tiedän.

Vierailija
2/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ainakaan psykiatriksi opiskele

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeeksi ei meinaa kirveelläkään saada muuta kuin buranaa. Masennuslääkkeitä puolestaan tiputetaan joka vaivaan. Ristiriitaista.

Vierailija
4/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eihän tuo ole mikään salaliitto kun asia on niin julkinen.

Vierailija
5/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipulääkkeeksi ei meinaa kirveelläkään saada muuta kuin buranaa. Masennuslääkkeitä puolestaan tiputetaan joka vaivaan. Ristiriitaista.

Kyllähän se varmaan olisi mukava olla opiaattipöllyissä päivät pitkät, mutta aineet siihen voit hankkia itse etkä veronmaksajan rahoilla.

Vierailija
6/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eihän tuo ole mikään salaliitto kun asia on niin julkinen.

Mitä jos heittäisit sen foliohatun välillä nurkkaan?

Vierailija
7/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mitään salaliittoa olekaan. Vaan ihan perinteistä markkinataloutta jossa lääketehtaat sponssaa tutkimuksia ja järjestää koulutuksia (siis illallisia ja matkoja). Väität että ihan hyvää hyvyyttään ilman että se vaikuttaisi siihen mitä lääkärit asiakkaille määrää?

Vierailija
8/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buaahaahhahahaaaa, paskat mä mikään lääkisopiskelija ole, kerran kävin lääkiksen pääsykokeessa mutta en jaksanut lukea joten ei tärpännyt. Ja lääketehtaat OVAT yksi suuri salaliitto. Minäkin joudun syömään 5 eri mielialalääkettä päivässä.

-ap

Vierailija
9/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja minä olen Suomen presidentti. Ja kerron teille mammoille, että minä tiedän paremmin kuin te.

Vierailija
10/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se varmaan olisi mukava olla opiaattipöllyissä päivät pitkät, mutta aineet siihen voit hankkia itse etkä veronmaksajan rahoilla.

Sori vaan kuulun niihin harvoihin, joilla kodeiini ei hajoa kropassa eli yhtä tyhjän kanssa niiden syönti. Vahvemmista kipulääkkeistä ei kokemusta, kun pitää mennä Burana+ panadol linjalla.

Masennuslääkkeitä kyllä saa. Jopa kovasti riippuvuutta aiheuttavia ihan ilman ongelmaa. Terapiaan puolestaan saat jonottaa.

Vierailija
11/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se mitään salaliittoa olekaan. Vaan ihan perinteistä markkinataloutta jossa lääketehtaat sponssaa tutkimuksia ja järjestää koulutuksia (siis illallisia ja matkoja). Väität että ihan hyvää hyvyyttään ilman että se vaikuttaisi siihen mitä lääkärit asiakkaille määrää?

Ai järjestää matkoja? Miksi mä en pääse? Miksi mun kaveritkaan ei pääse semmosille?

Vierailija
12/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sponssatkoot ja järjestäkööt tutkimuksia vaikka miten, mutta minkäs teet, parahin tollo, kun apteekissa vaihtavat automaattisesti halvimpaan lääkkeeseen. Vai ovatko, parahin idiootti, apteekkarit mukana salaliitossa ja eivät annakaan niitä halvimpia lääkkeitä.

Vierailija
13/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaahan se niin, että lääkäri tuskin määrää lääkettä, jota ei tiedä olevan olemassa.

Vierailija
14/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö lääkisopiskelijat käy lääkeyhtiöiden sponssaamissa kivoissa illanvietoissa :)

Kerran mulle tuli vahingossa ennen siinä asuneelle lääkisopiskelijalle tullutta postia opiskelija-asuntoon ja näytti tulevan lääkeyhtiöiltä mainontaa. Kovasti ne iskee jo opiskeluaikana.

Vierailija
15/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä, että opiskeluaikana osaat jo purkaa stressiä nauramalla potilaille. Osan mielestä kuussakaan ei ole käyty ja joku saattaa jopa kuulla ääniä. Heillekin nauramalla saat helpotettua omaa pahaa oloasi.

Vierailija
16/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sponssatkoot ja järjestäkööt tutkimuksia vaikka miten, mutta minkäs teet, parahin tollo, kun apteekissa vaihtavat automaattisesti halvimpaan lääkkeeseen. Vai ovatko, parahin idiootti, apteekkarit mukana salaliitossa ja eivät annakaan niitä halvimpia lääkkeitä.

Eivät ainakaan kaikissa apteekeissa vaihda automaattisesti halvimpaan vaikka pitäisi, itse pitää pyytää, kaikki vanhukset eivät osaa pitää puoliaan.

Vierailija
17/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö lääkisopiskelijat käy lääkeyhtiöiden sponssaamissa kivoissa illanvietoissa :)

Kerran mulle tuli vahingossa ennen siinä asuneelle lääkisopiskelijalle tullutta postia opiskelija-asuntoon ja näytti tulevan lääkeyhtiöiltä mainontaa. Kovasti ne iskee jo opiskeluaikana.

Millä tavalla tämä eroaa muiden alojen (esim. tekniikka) sponssaamisista ja mainostuksesta?

Vierailija
18/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin vierestä, kun sukulaiseni opiskeli lääkäriksi vuosia sitten. Lääketehtaat aloittivat jo ensimmäisellä vuosikurssilla olevien kestitykset muka lääke-esittelyjen muodossa. Opiskelijat näkivät toiminnan läpi ja kutsuivat näitä tilaisuuksia avoimesti sanalla "korruptio" tyyliin Meillä on tänään taas korruptio. Opin tuon sanan niin hyvin, että edelleenkin se tuo mieleen ihan neutraalin kestitystilaisuuden... mitä se ei tietenkään ollut. Myös muutama lääketehdas ja opiskelijoiden niihin liittämät ei-niin-imartelevat adjektiivit jäivät mieleen.

Kytköksiä on todella paljon. Toiset lääkärit ovat vietävissä, toiset eivät.

Vierailija
19/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAUMALLA EPÄILTY ALAIKÄISEEN KOHDISTUNUT SEKSUAALIRIKOS

Vierailija
20/86 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit pahimpia lääkitsijöitä ja niiden lääkkeetkään ei kovin kaksisia ole. Jos esim epilepsialääkkeitä somaattisella puolella alkaisi syöttää, pitäisi olla kunnon testit ja näytöt, mutta kun sen nimi on mielialantasaaja niin sitten ei oo niin justiin ja potilaalla jo resepti mukana tai jopa toisen reseptin kans mukana. Ja sillä alalla korruptoituneimmat vääristellyimmät lääketutkimukset. Lääkeyhtiöt, nämä informaation lähteet lääkäreille jääneet kiinni mm.lääkkeiden, eritoten antipsykoottien off label mainonnasta ja maksaneet miljardien sakkoja. Myös ihmisille nykyaikaisten ja "turvallisten" lääkkeiden myötä tulleet diabetekset on vieneet lääkeyhtiöitä oikeuteen ja siellä tullut miljardisakkoja. Mutta ne on pientä tulovirtaan nähden, kuuluu markkinointikustannuksiin. Markkinointiin satsataan enemmän kuin tutkimukseen.

Psyykenlääkkeitä yritetään markkinoilla myös eri nimellä muihin tarkoituksiin, esim Zyban tupakanvieroitukseen joka on sama kuin Voxra.

Mut mitä muuta voi olettaa kun jos ainoa työkalu on vasara, kaikki ongelmat näyttävät nauloilta. Eli jos työkalu on lähinnä lääkkeet, mielen pulmiin ratkaisu tuntuu liikaa olevan se lääke.

Lääkäreiden mielipidettä lääkkeistä muokkaa mainonta ja kestitykset. Vaikka uusi lääke ei olisi sen kehittyneempi ja loppupeleissä turvallisempikaan kuin vanha. Hinnassa kyllä uudet lääkkeet voittaa vanhat ja uudella patentilla rahastetaan taas jonkun aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän