Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän taas kuvittelin loppukesästä että ihan mukavaa tavallaan kun talvi tulee

Vierailija
03.11.2016 |

Jotenkin sen aina ehtii unohtaa miten perseestä se on. Ensimmäinen luminen päivä nyt sitten taas muistutti miksi inhoan talvea.

Oispa kesä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miksi kuvittelit niin. Minulle on ollut päivänselvää jo pitkään, että vuoden kurjin aika taas edessä ja käsillä (ja valitettavasti vasta alussa).

Vierailija
22/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miten kukaan esi-isä aikoinaan päätti Suomeen asettua. Ehkä ne olivat niin kännissä, etteivät tajunneet. Tai sitten oli poikkeuksellisen ihana lämmin kesä, kun tänne eksyivät.

Älä esi-isiä syytä. Jos vertaa nykyihmistä esi-isään, niin se on ihan fakta, että suomalainen on niistä ajoista nössööntynyt ja pahasti. Eli vika ei ole säätilassa, vaan mukavuudenhalussa ja ehkä kylmänsietokin on kaiken autoilun ja siistin sisätyön takia huonontunut. Itse en toivo ihmisestä johtuvaa ilmastonmuutosta ympäristön kustannuksella.

Olihan täällä muutama tuhatta vuotta sitten paljon leudompi ilmasto kuin nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka paikka täynnä lunta. Lapioit auton kinoksen alta. Viima tunkee untuvatakistakin läpi. Tarvitsee miljoona pipoa, että tarkenee (hyvästi nätisti laitettu tukka). Iho kuivuu ja hilseilee pois. Kylmä on luita myöten. Joo, ihana talvi :( :(

Oi, olisikin tuollaista, mutta täällä etelämpänä ihan turha odotella.

Vierailija
24/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, miten kukaan esi-isä aikoinaan päätti Suomeen asettua. Ehkä ne olivat niin kännissä, etteivät tajunneet. Tai sitten oli poikkeuksellisen ihana lämmin kesä, kun tänne eksyivät.

Älä esi-isiä syytä. Jos vertaa nykyihmistä esi-isään, niin se on ihan fakta, että suomalainen on niistä ajoista nössööntynyt ja pahasti. Eli vika ei ole säätilassa, vaan mukavuudenhalussa ja ehkä kylmänsietokin on kaiken autoilun ja siistin sisätyön takia huonontunut. Itse en toivo ihmisestä johtuvaa ilmastonmuutosta ympäristön kustannuksella.

Olihan täällä muutama tuhatta vuotta sitten paljon leudompi ilmasto kuin nyt.

Se selittää paljon.

Vierailija
25/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon odottanut kunnon kesää jo pari vuotta. No ehkä ensi vuonna saadaan lämmin kesä.

Vierailija
26/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään talven suurin ystävä ole, mutta ihan mukava kun pääsee hiihtelemään ja ajamaan moottorikelkalla. Etenkin keväällä.

Vierailija
27/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämmönen pikkupakkanen on ihan ok. Vähän luntakin on jees ettei oo niin pimeää ja vetistä. Mää inhoan talvea mun ihon takia, naama varsinkaan ei kestä kylmää ei sitten yhtään, eikä sitä oikein saa mitenkään suojattuakaan siltä eli koko talvi on yhtä tuskaa. Siks ootan kesää.

Vierailija
28/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta muualle tai mene hoitoon!

Aika turhanpäivästä asua Suomessa ja valittaa talvesta... eiks vaa?

Niin, sitähän voi kuka tahansa muuttaa mihin maahan tahansa. Eiku.. voisitko palata maanpinnalle.

Eli silloin kannattaa mennä hoitoon... tai ihan vaan lopettaa mariseminen asialle jolle ei voi yhtään mitään.

Vierailija
29/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää taas odotin koko kesän, että koska se kesä alkaa. Nyt odotan koko talven kesän alkua.

No alkoiko se sinun kesäsi ollenkaan? Minulla se alkoi jo kesäkuussa ja jatkui tänä vuonna yllättävän pitkään. Syyskuussakin vielä erehdyin luulemaan, että kesässä vielä mennään. 

Vierailija
30/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun on alle -20c niin parhaan oikein hyvin. Kylmemmäksi kun menee, niin vituttaa muakin.

Vierailija
31/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sen aina ehtii unohtaa miten perseestä se on. Ensimmäinen luminen päivä nyt sitten taas muistutti miksi inhoan talvea.

Oispa kesä.

Kuinka voi kaivata liukkautta, kylmyyttä, pimeyttä ja loskaa.....?

Ainoa mikä talvessa on positiivista on se, että kelin mukaisia pukeutumisongelmia ei ole. Toppatakki, pipo ja hanskat seuraavat 5 kk. (Ei tarvitse arpoa ottaisko paljaat käsivarret vai tuulitakin.)

Vierailija
32/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä lohtua talveen. Pitkäennuste lupailee lauhaa talvea koko maahan. Eihän tuo varmaa ole mutta toivottavasti pitää paikkansa.

Vierailija
33/33 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sitä itsekin aina hoettua kesähelteillä, että "oispa talvi". Talvipakkasilla taas hoetaan, että "oispa kesä".

Mutta itellä se v*tuttuuntuminen talveen tulee yleensä vasta joskus tammi-helmikuussa, nyt nämä ensilumet ja kylmemmät kelit tuntuvat vaan kivalta vaihtelulta lämpimiin keleihin. Kesäisin ottaa pannuun oikestaan vain silloin, jos on useampi kunnollinen hellepäivä putkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi