Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottaisitko 3-4 tuntia renkaiden vaihtoa?

Vierailija
02.11.2016 |

Vai tarttuisitko itse rengasrautaan?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut kumpaakaan. Maalla asia toimii niin, että varataan sopiva aika, ajetaan renkaanvaihtopisteeseen, ojennetaan avaimet vastaanotossa, istutaan kahville ja 15 min kuluttua ojennetaan käsi, otetaan avaimet vastaan ja jatketaan matkaa.

Joskus tuntuu siltä, että kaupungistuminen vain hankaloittaa asioita.

Vierailija
2/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi paikan päällä, vaan järjestäisin niin että jätän auton liikkeeseen ja menen hakemaan sovittuna ajankohtana. Jos en siis jostain syystä olisi ennakoinut ja vaihdattanut ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasraudalla irrotetaan rengas vanteelta. Mutta ei, en odottaisi, pihalla itse tehtynä pyörien vaihto kestää 20 min.

Vierailija
4/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääkaupunkiseudulla eilen odottivat

Vierailija
5/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Täällä itäkeskuksessa ei tuossa uudella vaihtopisteellä ole ollut ketään. Ei espoo niin kaukana ole...

Vierailija
6/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta voi kuin odottaa, jos ei ole vaihtoehtoja? Kaikki eivät osaa vaihtaa itse, tai vaikka osaisivat niin ei ole tilaa ja työkaluja.

Vierailija
7/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, osaan ennakoida ja varata ajan. Toisaalta osaisin myös vaihtaa itse, mutta miksi kun ei ole pakko.

Vierailija
8/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, hahaha. Itse  vaihdoin autooni renkaat 25 minuutissa. :D

Vierailija
9/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi kuin odottaa, jos ei ole vaihtoehtoja? Kaikki eivät osaa vaihtaa itse, tai vaikka osaisivat niin ei ole tilaa ja työkaluja.

Ehkä kannattaa vaikka ennakoida vähän

Vierailija
10/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunkki ja rengasrauta kuuluvat auton varustukseen. Vai millä luulet vararenkaan vaihtuvan jos kumi puhkeaa tien päällä? Aina sen auton sen verran saa parkkiin että voi vaihtaa renkaat. Homma ottaa huikeat 15-20 minuuttia. Jos ei osaa niin kannattaa opetella. Eikä se ole vaikeaa.

Vierailija
11/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se meille stadilaisille ole aika eikä mikään, jos mammapalstalle pääsee ;)

Vierailija
12/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rengasraudalla tehdään pyöränvaihdossa? Lyödään matua?

Vierailija
13/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan odottais. Vaihdettiin miehen kanssa yhdessä molempien autoon ja aikaa yhteensä meni puoli tuntia. Eikä se nyt niin iso vaiva ole!

Vierailija
14/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunkki ja rengasrauta kuuluvat auton varustukseen. Vai millä luulet vararenkaan vaihtuvan jos kumi puhkeaa tien päällä? Aina sen auton sen verran saa parkkiin että voi vaihtaa renkaat. Homma ottaa huikeat 15-20 minuuttia. Jos ei osaa niin kannattaa opetella. Eikä se ole vaikeaa.

Sitä auton tunkkia ei ole tarkoitettu kuin juuri vararenkaan vaihtoon, ei jatkuvaan käyttöön. Rengasavain saattaa olla vähän parempi, joten kunnollisen tunkin kanssa silläkyllä pärjää. Paitsi että varsinkaan kaikissa uusissa autoissa ei ole vararengasta, joten ei ole tunkkia ja rengasavaintakaan.

Vierailija
15/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottanut, vaan vaihdoin itse. Toisaalta jos renkaat olisivat olleet rengasliikkeessä säilössä niin ei kai siinä muu olisi auttanut, ellei olisi tajunnut vaihdattaa jo aiemmin.

Tänään tien päällä näkyi kyllä monta autoa, joiden olisi kannattanut vaikka se 4 tuntia jonottaakin, ainakin mieluummin kuin kölliä ojan pohjalla tai lyhtypylvästä vasten keula rutussa...

Vierailija
16/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubeless-renkaiden vaihto rengasraudalla kaikkiin vanteisiin on kyllä kunnioitettava suoritus ;-)

Vierailija
17/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sä jaksat, eikö yks ketju riittänyt toisten renkaidenvaihtojonotuksen ihmettelyä?

Vierailija
18/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa vaikka ennakoida vähän

Eikö olekin jännittävää, että kaikki eivät osaa ennakoida, ja silti hekin tarvitsevat autoonsa talvirenkaat? Silloin odotetaan, kun muuta ei voi.

Vierailija
19/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole rengasrauta! Eikä uusissa autoissa ole tunkkia eikä pulttien avainta, niisä on korjaussarja.

Vierailija
20/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horstin kitkoilla ympäri vuoden ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän