Elän Kelan tuilla ja säästöön jää 200e/kk, onko kysyttävää?
Saan siis normaalia työttömän peruspäivärahaa ja asumistukea, en muuta.
Vuodessa säästöön jää siis noin 3500e, joilla voi tehdä mitä huvittaa. Yleensä käytän ne ulkomaanmatkoihin.
Kommentit (15)
Niin elän minäkin mutta säästöön ei jää mitään.
Miten meidän poloisten käy kun siirrytään kokonaan kelan hoteisiin, pelottaa.
12 x 200 = 2400 €, mistä loput 1100 € tulee?
No ei kysyttävää. Saan käteen ansiosidonnaista 1700 egeä kuukaudessa ja siitä 700 säästöön. Onko sulla kysyttävää?
Miten ruokahuolto? Mistä hankit ruuan ja olisko pistää mitään hyviä ja halpoja reseptejä?
Itse olen työmarkkinatuella ja minustakin olisi kivaa saada rahaa säästöön.
Huh, olet onnekas. Mä en saa edes asumistukea, koska mieheni saa ja nekin rahat menevät ruokaan ja lääkkeisiin.
No kerrotko vähän tarkemmin, miten elät. Miten asut, liikut, mitä teet, mitä syöt. Ei mulle jää säästöön tuollaisia summia, vaikka tienaan nettona 3500 kuussa. Ellei sitten asuntolainan lyhennystä lasketa pakkosäästöksi.
Vierailija kirjoitti:
Veronpalautukset? Arvaisin minä.
Minäkin muuten nautin vain etuuksia ja saan myös helposti tuon 200 e/kk säästöön. :)
Vierailija kirjoitti:
Aa joo laskuvirhe pankissa sinun eduksesi! :D:D
Tosiaan noin 2500e siis jää säästöön, olet oikeassa!
Miten tuo on käytännössä mahdollista? Minä saan kelasta 870e/kk. Vuokran, veden, puhelimen ja sähkön jälkeen jää elämiseen 200 e kuukaudeksi. Sillä maksan siis kaiken, mitä syön tai tarvitsen.
Jäisi itellänikin. Ehkä jopa lähemmäs 300e. Jos en joisi ja polttaisi. Työttömänä ei vaatteetkaan oikeen kulu. Kun kalsareilla vaan kotona chillaa. Että ruoka oikeastaan ainut meno. Jos haluaisi oikeen juutalainen olla niin kävisi leipäjonoista ruuat ja sitten käytännössä kaikki rahat jäisi säästöön :)
Ja sitten valitetaan että Suomessa on muka liian pienet tuet...
Työttömyyskorvausta ja asumistukea on siis varaa leikata reippaasti.
Jaa, niin minäkin ja säästöön ei kyllä jää mitään kun saan käteen noin 350 kk. Et revi siitä kokoomustrolli.
Vierailija kirjoitti:
Miten ruokahuolto? Mistä hankit ruuan ja olisko pistää mitään hyviä ja halpoja reseptejä?
Itse olen työmarkkinatuella ja minustakin olisi kivaa saada rahaa säästöön.
Ruuat ostan pelkästään Prismasta, Citymarketista tai Lidlistä ja lähestulkoon aina tarjouksesta.
Varsinkin illalla on hyvä käydä kaupassa, kun -30% saa hyvin monesta tuotteesta... Siinä paras vinkkini, toki itse kannattaa ruuat tehdä mahdollisimman pitkälle ja ostaa suurissa pakkauksissa ja tehdä sitten monta annosta kerralla.
Halvin (ja mielestäni myös tosi hyvänmakuinen) ruoka on makaroni ja jauheliha -mössö, ateria sitä on alle euron luokkaa kustannuksiltaan. :)
Siis kuinka paljon kuukaudessa?