Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok jättää lapsi autoon nukkumaan, kun itse menee kirpputorille?

Vierailija
02.11.2016 |

Tälläisen tapauksen näin eilen. Oli itkuhälytin autossa, mutta kirpparilta ei nähnyt autoon ja lapsi oli autossa ainakin sen 20-30 min. minkä itse kirpputorilla olin.

Minusta ei ole ok.

Onko teistä ok jättää lapsi autoon nukkumaan, kun itse menee kirpputorille?

Vaihtoehdot

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo aika pitkä aika, mutta jos on itkuhälytin, niin ei ole ilman valvontaa.

Vierailija
2/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että oli 2-vuotta vanha. 

ap

Vierailija
4/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Ei me eletä missään Yhdysvalloissa, jossa joku tulee ja sieppaa lapsen.

Itse olen jättänyt lapsen nukkumaan ja mennyt kauppaan. Eikä ole itkuhälytintä!

Vierailija
5/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jättäisi. Enhän jätä nukkuvaa lasta yksin koriinkaan, jos menen kauppaan.

Vierailija
6/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä jättäisi. Enhän jätä nukkuvaa lasta yksin koriinkaan, jos menen kauppaan.

En siis koriin, enkä KOTIIN!

Vierailija
7/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi? Ei me eletä missään Yhdysvalloissa, jossa joku tulee ja sieppaa lapsen.

Lähinnä tulee mieleen että auto voi syttyä palamaan tai joku voi kolaroida siihen. Olen kerran nähnyt miten uusi audi syttyi työpaikkani pihalla tuleen ja se paloi ilmiliekeissä poroksi ihan muutamissa minuuteissa. Harvinaista, mutta kyllähän autoihin sähkövikoja voi tulla. 

ap

Vierailija
8/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos se auto syttyy sillä aika palamaan?

Ai niin, ei hätää, kun mamma itse on turvassa.

Vierailija
9/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tulee mieleen että auto voi syttyä palamaan tai joku voi kolaroida siihen. Olen kerran nähnyt miten uusi audi syttyi työpaikkani pihalla tuleen ja se paloi ilmiliekeissä poroksi ihan muutamissa minuuteissa. Harvinaista, mutta kyllähän autoihin sähkövikoja voi tulla. 

ap

Tuollainen on todella harvinaista. Yhtä harvinaista kuin se että ottaa lapsen mukaan ja joku vahingossa tönäisee lasta ja sen pää kolahtaa pahasti seinään.

Vierailija
10/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen vuoksi, että autossa/autolle voi tapahtua jotain outoa, lasta ei saisi jättää yksin autoon.

Kaipa tuo muuten siellä pärjäilisi.

Vierailija
11/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuollainen on todella harvinaista. Yhtä harvinaista kuin se että ottaa lapsen mukaan ja joku vahingossa tönäisee lasta ja sen pää kolahtaa pahasti seinään.

Minkälainen idiootti noin ajattelee?

Vierailija
12/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli vielä ihan tavallista jättää vauva vaunuihin ulos kaupan eteen nukkumaan, kun itse meni kauppaan. Ei tulisi monelle varmaan enää mieleenkään. En mä jättäisi lasta myöskään autoon. Ja pelkäisin kyllä myös sitä, että joku veisi lapsen, vaikkei Yhdysvalloissa ollakaan. Ei ole Suomi mikään lintukoto enää.

Vierailija
13/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että täällä otetaan heti tuo auton syttyminen esille. Montako palavaa autoa olet nähnyt elämäsi aikana? Montako niistä on syttynyt itsestään? Joo, kaikenlaista VOI sattua, mutta voi herranjestas sentään! Eikö sen lapsen kanssa autoilukin jo ole tarpeeton riski? Mitä jos ajat kolarin?! Pysy kotona! Mitä jos lasta autosta sinne kirppikselle viedessäsi joku ajaa parkkipaikalla yli?! Mitä jos se KIRPPIS syttyy tuleen ja lapsesi hengittää palokaasuja ja myrkyttyy ja kuolee?! Onhan se nyt lapselle terveellisempää jäädä autoon itkuhälyttimen kanssa nukkumaan kuin että herättää hänet ja ottaa mukaan siitä syystä, että on salamaniskun todennäköisyyteen verrattava todennäköisyys sille, että auto syttyy. Mistä tulikin mieleen, että autosta poistuessa voi salama osua siihen lapseen, kun taas auto toimii suojaavana faradayn häkkinä.

Vierailija
14/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse auton syttyä palamaan tms, riittää, että lapsella tulee hätä. Minut jätettiin autoon 5-vuotiaana pikaisen kaupankäyntireissun ajaksi. Pelästyin yhtä asiaa tosi paljon, ja ihan syystä, paniikki oli kamala kun luulin jotain pahaa tapahtuvan eikä kyseistä vanhempaani näkynyt missään enkä tiennyt mitä tehdä.

Vierailija
15/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että täällä otetaan heti tuo auton syttyminen esille. Montako palavaa autoa olet nähnyt elämäsi aikana? Montako niistä on syttynyt itsestään? Joo, kaikenlaista VOI sattua, mutta voi herranjestas sentään! Eikö sen lapsen kanssa autoilukin jo ole tarpeeton riski? Mitä jos ajat kolarin?! Pysy kotona! Mitä jos lasta autosta sinne kirppikselle viedessäsi joku ajaa parkkipaikalla yli?! Mitä jos se KIRPPIS syttyy tuleen ja lapsesi hengittää palokaasuja ja myrkyttyy ja kuolee?! Onhan se nyt lapselle terveellisempää jäädä autoon itkuhälyttimen kanssa nukkumaan kuin että herättää hänet ja ottaa mukaan siitä syystä, että on salamaniskun todennäköisyyteen verrattava todennäköisyys sille, että auto syttyy. Mistä tulikin mieleen, että autosta poistuessa voi salama osua siihen lapseen, kun taas auto toimii suojaavana faradayn häkkinä.

Niin, maailma  on täynnä riskejä ja vaaroja. Mutta mielestäni kuuluu maalaisjärkeen että turhat riskit ja vaaranpaikat vältetään, jos ja kun se ei vaadi kohtuutonta vaivannäköä tai hankaloita kohtuuttomasti arkielämää. Kaupassa on jokaisen pakko käydä, mutta lasta ei ole pakko jättää yksin autoon valvomatta. Kaupassa hän kuitenkin on sinun valvonnan alla ja hän saa heti apua jos tarpeen on. 

Ei tuollaista about 2-vuotiasta mihinkään muuallekkaan ketään jätä - toivottavasti - valvomatta. Siihen itkuhälyynkin voi tulla vika, eli vaikka semmoista käyttää niin lapseen olisi hyvä aina olla näköyhteys (vrt. nukutat lasta ikkunan takana). Mitä jos hälytys ei toimi ja lapsi herää, ja pelästyy kun on yksin ja vielä pitkähkönkin ajan?

ap

Vierailija
16/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi oli 2-vuotias niin sehän voi itse häippästä autosta ja lähteä hortoilemaan ties minne! En jättäisi pientä lasta itsekseen. 7+ pärjää jo hetken itsekseen.

Vierailija
17/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voisi olla jopa heitteillejättö?

Nykyään on kaikenlaisia hulluja vapaalla jalalla. Sellainen voi saada jo pelkän yksinäisen lapsen näkemisestä jonkun idean, jossa murtautuuu autoon ja vaikka tappaa tai vie mukaansa. Pedofiilejä löytyy, narkkareita, mamuja ja vaikka keitä, jotka haluavat talveksi syyn päästä vankilan lämpimään.

Ei ikinä lasta yksin minnekään! Kerta se on ensimmäinenkin päätyä johonkin uutisotsikoihin.

Mitä jutun äitiin tulee, niin oliko sinne kirppikselle nyt niin hirveä hinku, että oli pakko mennä? Eikö lasta voi ottaa mukaan kun päiväunet on otettu?

Vierailija
18/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt lapsen autoon nukkumaan vain, jos näköyhteys autoon säilyy kokoajan ja mukana on itkyhälytin. Käytännössä näin on mahdollista vain piipahtaessani kadunvarren pikkuputiikkiin tai kirkonkylän minimaaliseen lähikauppaan. Helteellä en näilläkään ehdoilla autoon jätä.

Vierailija
19/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mainitsemasi skenaario on kyllä huomattavasti todennäköisempi kuin auton syttyminen palamaan. Toisekseen jos auto syttyy palamaan, niin joku sen todennäköisesti huomaa ennen kuin lapsi ehtii palaa elävältä.

Vierailija
20/73 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole aivan tavallista, että lapsi nukkuu vaunuissa pihalla, kun itse ollaan sisällä? Paljon vaarallisempaahan tuo on kuin lapsi autossa, jossa sillä on sentään suojakuori ympärillään ja riskit ovat olemattomat. Paljon suurempi vaara lapsella on silloin, kun auto on liikkeessä tai sitä kantaa sylissä.

Tämä on taas näitä juttuja, jotka erottaa tunteella ja järjellä ajattelevat ihmiset toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä