Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä

Vierailija
02.11.2016 |

Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?

Kommentit (470)

Vierailija
121/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä erityislasten vanhemmat. Joka käänteessä muistutetaan tästä, ihan kuin tavislasten vanhempien elämä olisi jotenkin alempiarvoista kuin heidän.

Onko enää tavislapsia (ja heidän vanhempiaan)? Tuntuu, että kaikilla on joku aateehootee tai sensori prosessin sensitiivisyys.

Vierailija
122/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sukua aamulla työpaikalle tulemisessa kilpaileville: etuajassa olevat, jotka vetävät aikaisessa olemisen ihan överiksi. Tullaan siis joskus jopa yli tunnin verran etukäteen paikalle ilman mitään syytä tai järkeä. Alkavat soitella perään jo heti, kun kello on pykälässä, kun itse olet juuri tullut pihaan tai oven takana. Ja jos nämä ovat joskus 5-10 minuuttia myöhässä, sitä ihmetellään suureen ääneen, että miten näin pääsikään käymään, kun nousivat jo viideltä, kävivät mattopyykillä, tekivät päivän ruuan jo valmiiksi, leipoivat pakkasen täyteen, auttoivat mummon tien yli ja kissan alas puusta. Ajoissa tai kohtuullisessa etuajassa oleminen ei riitä - mitä aikaisemmin paikalla, vaikka tarpeettomasti, sen parempi ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisena tulee mieleen veroasiat. Tietynlaisilla ihmisillä on pakonomainen tarve kiillottaa omaa sädekehäänsä sanomalla että verotiedot eivät ole koko totuus. Aina löytyy näitä, varsinkin nuoria ja kouluttamattomia naisia jotka tuhlaavat paljon, verotettavaa tuloa ei kuitenkaan ole. 

Vierailija
124/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavisvanhempiko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nämä erityislasten vanhemmat. Joka käänteessä muistutetaan tästä, ihan kuin tavislasten vanhempien elämä olisi jotenkin alempiarvoista kuin heidän.

Onko enää tavislapsia (ja heidän vanhempiaan)? Tuntuu, että kaikilla on joku aateehootee tai sensori prosessin sensitiivisyys.

Osansa asiassa on sillä, että nykyään osataan tunnistaa monet "poikkeukset" paremmin kuin ennen. Tietysti aina lienee se joukko, joka perustelee lastensa sekoilua itsekeksityllä diagnoosilla...

Vierailija
125/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt linkittäisi tämän keskustelun facebookiin, jossa on siis niputettuna kaikki mahdolliset tavat päästä pätemään. Ja pätijä joka tämän linkittäisi, pääsisi pätemään sillä että on parempi kuin kaikki edellä mainitut kun hän on hoksannut nämä kaikki. Todennäköisesti saatetekstinä tämän vuoden kskustelun lisäykseen olisi vain yleispätevästi: "TÄMÄ".

Vierailija
126/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla työpaikoilla aamuvirkkuus on suurta ja ainoa oikea tapa elää – kun ilmestyy ensimmäisenä liukuvan työajan työpaikalle, on paljon parempi ja tehokkaampi kuin muut. Pelkkä läsnäolo työpaikalla on suuruutta, etätyöthän eivät ole oikeaa työtä.  Jos onnistuu hankkimaan tukielinvaivan istua tönöttämällä paikoillaan epäergonomisesti ja asiallisen näköisesti kaikki ketarat säännöllisissä 90 asteen kulmissa, niin sitten vasta sankari onkin.

Niin totta, onneksi nykyään monella nykyaikaisella työpaikalla ymmärretään joustotyön edut ja naureskellaan näille jotka istuu kuin tatti peukku perseessä omalla työpisteellään ja kyttäävät muiden menemisiä ja tulemisia. Edellisessä työpaikassani oli iso avokonttori ja sinne mahtui useampia näitä aamuvirkkuja, no kilpailivat sitten keskenään kuka tulee aikaisimmin, ja ekana tullut keitti aina kahvit ja laittoi pannuun keltaisen lapun "keitetty 05.30". Kyllä saatiin hyvät naurut monesti.

Meidän uusi esimies on juuri tällainen. Hänen mielestään töissä tulee olla viimeistään kahdeksalta, ja jos tulee myöhempään, niin on laiska, työhaluton ja kaikin puolin kelvoton. Meillä on liukuva työaika, eli töihin voi tulla klo 6-10, mutta jos saapuu kahdeksaa myöhempään, niin alkaa armoton kuittailu ja vihjailu tyylin "olitkos eilen juhlimassa, pitäisikö sinut puhalluttaa, oletkos työkykyinen" jne.

Pomolla on myös tapana pitää ylimääräisiä aamupalavereja n. kahdeksan aikaan kaikille paikalla oleville, ja sen jälkeen lähettää passiivisaggressiivinen sähköposti kokouksen aiheista myöhempään tuleville. Otsikkona on yleensä että "Niille jotka eivät vaivautuneet paikalle". Aargh!

Vierailija
127/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipulääkkeettömyys asiassa kuin asiassa. Ei oteta lääkärin määräämiä kipulääkkeitä edes ison leikkauksen jälkeen, koska kuvitellaan, että kipu tekee jotenkin ylevämmäksi ihmiseksi. Sitten voivotellaan ja kärsitään suureen ääneen. Kieltäydytään kipulääkityksestä synnytyksessä, että voidaan jälkikäteen kehuskella. Tietenkään kaikki eivät koe tarvitsevansa lääkitystä, ja ihmiset tuntevat kipua eri tavalla, se on eri asia kuin nämä pätijät ja sädekehän kiillottajat.

Tämä. Mulla on yksi tuttu, joka on kaksi kertaa synnyttänyt ilman kivunlievitystä ja tämä fakta muistetaan mainita ihan joka kerta, kun puhe vähänkään sivuaa joko synnyttämistä tai särkyä ylipäätään. Sädekehä oikein loistaa, hän on saanut ainakin sata bonuspistettä äitinä olemisessa.

Vierailija
128/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraillessani anopin luona olen lomalla sillä asumme eri maissa.

Anoppini on aamuvirkku ja herää joka aamu klo 6 vaikkei menisikään töihin. Minä kömmin silloin sängystä ylös ehkä kolme tuntia myöhemmin. Anoppi rupeaa vähän ajan kuluttua haukottelemaan ja toteaa että pitäis varmaan nukkua päiväunet kun jo niin monta tuntia ollut hereillä.

Illalla suht sama homma, anoppi menee kahdeksan maissa sänkyyn ja muistaa mainita että johan tässä nukuttaa kun kuudelta oli herätys.

Ei hän ehkä tarkoita pahalla mutta aina tulee fiilis että koittaa nostaa itseään jotenkin korkeammalle jalustalle koska herää aikaisemmin kuin minä vapaapäiväni.

Vierailija
129/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten saavututuksilla elvistely oman itsetunnon kotottamiseksi.

Esim. eräällä tuntemallani ihmisellä oli lapsi, joka menestyi todella heikosti koulussa. Kuinka ollakaan, esim. joulun aikoihin ja keväisin, hän oli huomattavan kiinnistunut muiden lasten todistuksilla. Jos jollain oli todella hyvä todistus, kertoi hän erään kaverinsa lapsesta, jolla todistuksessa kaikki aineet olivat kymppejä.

Vastaavasti ärsyttää sukulaisten ammateilla kehuskelu. Kouluttamattomilla ja alemmuuskopmplekseja kokevilla ihmsiillä voi olla tapana korostaa juuri vaikkapa juristi- ja lääkärisukulaistensa olemassaoloa aivan kuin he muuttuisivat itse jotenkin paremmaksi sillä, että heidän lähipiirissään on korkeammassa asemassa olevia ihmsiä.

Vierailija
130/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana töihin menevät. "Kyy-yllä MINÄ olen ollut töissä 43 asteen kuumeessa ja jalat poikki. Sairaslomalla olen ollut viimeksi päivän 28 vuotta sitten, kun eivät huolineet ebolaisena töihin, vaikka yritin mennä."

Vierailija
131/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden ansioilla päteminen. Esim. oma äitini pätee tyttärensä eli minun saavutuksilla. Tytär on oikein maisteri ja on hänen ansiotaan, että tytär meni yliopistoon ja hän kustansi opinnot (NOT). Samoin pätee oman sukulaisensa menestymisellä (muistaa aina mainita uusille, että tama Jätkä Jormanen on muuten sukulaispoikani). Tai että kävi kylässä tutullaan, jonka mies on muuten oikein lakimies. Sitten voi toisille tuttaville rehvastella, jos he tarvitsevat apua, niin hän voi tältä lakimiesystävältään kysyä neuvoa. 

Hyacinth Bukee?

"It's my sister Violet, the one with a Mercedes, swimming pool, sauna and room for a pony"

Vierailija
132/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun  joku toteaa, että "minun pitäisi oppia pistämään joskus omat tarpeet muiden edelle eikä aina ajatella vain muiden parasta.." ihan kylmät väreet menee.

Vierailija
133/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun facebookissa ollaan niin positiivisia vaikkei tosielämässä olla.

Vierailija
134/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita en käytä-ihmiset.

Suklaata, karkkia, majoneesia, eineksiä ja fritterattuja ruokia syövä ihminen joka kertoo että voita ei syö, sillä on tosi epäterveellistä ja lihottaa.

Vierailija
135/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Tiedän muutaman ihmisen, joiden koko elämän sisältö perustuu oikeastaan sille, että kotona kaikki paikat ovat mahdollisimman siistissä kunnossa. Ihmettelevät usein kovaan ääneen, että eivät voi ymmärtää, miten kerran viikossa imurointi riittää, kun he itse imuroivat kaksi kertaa päivässä.

Vierailija
136/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmat Ihmiset jotka muistavat aina mainita että eivät KOSKAAN ole katsoneet BB:tä/Salkkareita/lukeneet Seiskaa jne. Eivät KOSKAAN. Katsovat tv:stä aina vaan ajankohtaisohjelmia ja avaraa luontoa. Kummasti kuitenkin sitten tietävät kuka on BB-Niko.

Samat Paremmat Ihmiset myös jakavat innokkaati Facebooksissa suvaitsevaisuus-linkkejä jotka todistavat heidän olevan suvaitsevampia kuin kaikki muut ja näin ollen Parempia Ihmisiä.

Kuka on BB-Niko?  En todellakaan tiedä koska viihdeohjelmat eivät kiinnosta,En ole facessakaan.

Oikeasti katson tv:stä lähinnä dokumentteja, myös tuota Avaraa luontoa koska päiväni on mennyt hukkaan ellen ole oppinut jotain uutta ja hyödyllistä. Ennen nukkumaanmenoa minulla on tapana lukea ranskalaista nykykirjallisuutta alkukielellä.

Parempi Ihminen

Sait hymyilemään.

Vierailija
137/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle ollaan niin kateellisia"

Yleensä tämä väite esitetään silloin kun kyseistä henkilöä kohtaan on esitetty (aiheellista ja rakentavaa) kritiikkiä.

Vierailija
138/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ylpeilee sillä ettei hänellä ole mielipiteitä. Kommentoi esim. "Minä en ole koskaan ollut jyrkästi mitään mieltä" kun sukulaistyttö kertoo aloittaneensa vapaaehtoistyön hänelle tärkeän aiheen parissa. Uskoo vakaasti siihen että hyvillä ihmisillä ei ole mielipiteitä, tavoitteita tai intohimoja mihinkään suuntaan ja niiden esiintyminen persoonassa on merkki heikkoudesta tai lapsellisuudesta.

Vierailija
139/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en katso televisiota. Meillä ei edes ole televisiota"

Henkilö katsoo tv-ohjelmia netin kautta.

Vierailija
140/470 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tärkeä etten voi pitää kuin kaksi viikkoa lomaa kesällä ja sinäkin aikana vastaan kaikkiin sähköposteihin -ihmiset. Asian kääntöpuoli: loppu lomasta pidetään sellaiseen aikaan vuodesta kun olisi tärkeää että mahdollisimman moni olisi töissä. Ja sellaisen lomajakson jälkeen on hyvä tulla töihin ja todeta että lomalla on lukenut sähköpostit normaalisti ja sen takia loma ei yhtään tuntunut lomalta ja olisi pitänyt pitää se kesällä. No shit Sherlock.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan