Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä
Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?
Kommentit (470)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on selvästi sitä kiiltävämpi sädekehä, mitä vähemmän syövät :D
Feissarissa yksi kaveri laittaa jatkuvasti ruokakuvia kommentoiden esim. "kylläpä nyt ruoka maittaa!" "huh huh kun tulikin ähky" jne. Kuvissa saattaa olla pari lusikallista ruokaa. Tiedän, että jotkut on todella pieniruokaisia, mutta nämä kuvat on aika övereitä. Yhdessä oli salaatinlehtien seurana 2 kierremakaronia.
Jotkut ottavat esimerkiksi seisovasta pöydästä minimaalisen määrän ruokaa ja ähisevät sen kanssa "kun tulivat niin täyteen" samalla toisten annoksia arvostelevasti katsellen. Sitten menevät kotiin grillin kautta.
Nämä ärsyttävät minuakin. Ihan tuskaa mennä yhdessä jonnekin syömään kun toinen närppii ruokaansa mahdollisimman hitaasti ja "tulee täyteen" muutaman haarukallisen jälkeen. Jännä kuitenkin, että nämä närppijöt harvemmin ovat laihoja..
Ihan kuin äitini. Oikeaa ruokaa ei mene kuin pieni annos ja aina muistaa kertoa, miten hän nykyään syö niin vähän ettei oikein mahdu. Illalla sitten ramppaa vartin välein jääkaapilla ja mussuttaa mm suklaata, vanukkaita, jäätelöä.. Ylipainoa on siis reilusti.
Jaksaa myös aina valittaa isän kaljan juomisesta. Jotenkin kummasti vaan itselleen kelpaa siideri ja viini samaan tahtiin. Mutta sekin on isän syy "Pitäisikö minun kuivin suin katsella kun isäsi juo. Kyllä minäkin saan juoda kerran isäsikin juo." Mutta isää saa siitä haukkua, äitiä ei missään nimessä saa arvostella koska syy on muissa.
Tuli mieleen sellainen kun porukka kilpailee kenellä on aamusta ollut eniten pakkasta =)
"meillä oli -12,5 tänään"
ai "meillä oli tänään aamusta -14"
ai no "meilläpä oli tänään -15,7"
kääk ja plääh joo kylmä oli. Nauratti kun pahimmat kilpailijat olivat nousseet kello 2 yöllä katsomaan mittaria paljonko heillä oli pakkasta aamulla =D
1) Kun kerrot toiselle äidille, että meillä on lapsi tai lapset sairaana tai olleet sairaana, niin alkaa sellainen ihme mouhotus "meidän Pekka ei ole ollut kahteen vuoteen flunssassa ja meidän Pekka ei ole koskaan saanut korvatulehdusta". Kivat sulle. Sit vähän kautta rantain ruvetaan puhumaan ruokavaliosta ja vastustuskyvystä ja kotihoidosta ja pimpparapampparaa.
2) Jos mainitsen esim puhelimessa tms, että pitääpä lopettaa kun pitää mennä lasten kanssa iltatoimille ja katsoa että iltapalat on syöty tms. niin johan aina joku siinä ehättää "Kyllä meidän Pekka on aina syönyt hyvin" ja "meidän Pekkaa ei tarvitse käskeä tekemään mitään koska se lukee ajatuksia" ja "meillä lapset menevät iltapesuille ja nukkumaan itsekseen". Ei jumalauta tekee mieli huutaa että prkl onko pakko, ja jos on, niin miksi?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmat Ihmiset jotka muistavat aina mainita että eivät KOSKAAN ole katsoneet BB:tä/Salkkareita/lukeneet Seiskaa jne. Eivät KOSKAAN. Katsovat tv:stä aina vaan ajankohtaisohjelmia ja avaraa luontoa. Kummasti kuitenkin sitten tietävät kuka on BB-Niko.
Samat Paremmat Ihmiset myös jakavat innokkaati Facebooksissa suvaitsevaisuus-linkkejä jotka todistavat heidän olevan suvaitsevampia kuin kaikki muut ja näin ollen Parempia Ihmisiä.
Ööööö..... Bb-nikoista, saara aalloista ja muista turhista julkkiksista pysyy kyllä valitettavan hyvin kärryillä jo kun avaa iltalehden sivun. Ainahan siellä on katsotuimpien uutisten joukossa joku "turha kohujulkkis nro 57876547 otti perseestään kuvan!"
PS: Realitypaskojen katsojat ovat de facto muita tyhmempiä ihmisiä.
T: jo 10 vuotta ilman töllöä
Minä olen kyllä kanssasi samaa mieltä, sen verran olen noita katsonut, että en vaan voi käsittää. Mutta jos joku tykkää, niin se on hänen häpeänsä.
Kerran eräs pyysi että nauhoitan joka ilta sen Bb talon hänelle (lähti thaikkuun pariksi-kolmeksi viikoksi), olisi sitten tullut luokseni ne katsomaan. Voin kertoa että ei tullut kauppoja.
Hän perusteli, että se on opintojen kannalta hyvää ( joksikin helvetin terapeutiksi opiskeli, kesken jäi) materiaalia. Psykologiaa näetsen. Ei tykännyt kun repesin hervottomaan nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka matkustelee ahkerasti kaukomaita myöden, on haljeta omaa pyhyyttään, kun ostelee heviosastolla kolhiintuneita vihanneksia/hedelmiä, niitä jotka eivät muille kelpaa. Luonto säästyy!
No, omaan pyhyyteensä halkeaminen on tietenkin ärsyttävää, mutta en tajua tätä yleistä ajattelutapaa, että ellei ole kaikessa mahdollisimman ekologinen, ei saa enää yrittää mitään pienempääkään ekotekoa vaan on pistettävä täysin ranttaliksi.
Siis mä matkustelen jonkin verran ja tiedostan sen ympäristöhaitat. Vastapainona yritän tehdä mahdollisimman paljon muuta ympäristön hyväksi. Joidenkin mielestä olen sitten tekopyhä, jos asia on tullut ilmi. En edes mainitse oma-aloitteisesti asiasta kenellekään. En tajua, miten olisi parempi jos lopettaisin kokonaan piittaamasta.
Ei mun mielestä matkustamisessa mitään pahaa ole, reissaan mielelläni itsekin. Tuon henkilön hehkuminen niiden kolhuisten omppujen kanssa vaan ärsyttää, kun ei tajua että hänen elintavallaan niillä ei todellakaan pelasteta mitään. Ei se yksittäinen teko, vaan kokonaisuus ratkaisee. Itse elän melko ympäristötietoisesti, kierrätän, kompostoin jne. Mutta enpä silti jeesustele ekologisuudellani, koska nuo ovat mielestäni osa ihan normaalia arkea.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun näitä on niiiin monta, mutta tämä on niitä joka päiväisiä ärsytyksiä.
Eräs tuttava päivittää joka päivä facebookkiin ties mistä asioista, kuuluu näihin jee keitin kahvia ihmisiin.
Yleinen loppuviikon rumba menee kutakuinkin näin:
Pe aamu 'Kauhee aamu, kyllä nyt kahvi kelpaa. Ei auta, kohta töihin!'
' Rankka viikko takana, kyllä nyt kelpaa olla kotona'
*paikassa x* 'mukulat viety isälle, nyt kohti kotia kullan kainaloon!'
- La aamuna 'koko koti siivottu, lasten huoneet järjestetty, x ja y korjattu ja kakku uunissa. Ihanaa viikonloppua!'
*jaettu kuva jossa siirappinen lainaus jossa kerrotaan kuinka elämä on ihanaa blaa blaa*
*lisätty kuva jossa vertaillaan ennen jälkeen kuvia kun on lähtenyt painoa. Sama kuva lisätään sitten joka päivä koska "mikä suuri ero!"*
- Su aamuna ' Ei muuta kuin ratin taakse. Lapset odottavat hakijaansa ja niin äitikin odottaa lapsiaan!'
' Lapset taas kyydissä, ei muuta kuin nokka kohti kotia'
' Lapsi x oli tehnyt niiiin hienon blaa asian. Kyllä äiti on ylpeä ♥♥♥' *Ja päivitetään aina (väh. kerran viikossa) toisesta lapsesta jolla on hieman vammaisuutta, ns normi lapsesta oh tainnut tulla vuoden aikana kaks-kolme päivitystä*
- Ma aamu *peilikuva teinien malliin vaikka ikää 40 'Takaisin arkeen, työt odottavat'
Ja miksi kyseinen henkilö on edes kavereissa?
A, on sukuinen niin on ns "pakko".
B, jollain sairaalla tavalla nautin tästä ärsytyksestä. Ja ompahan aina puheen aihe kun kertoo mistä kaikestä kyseinen henkilö on taas jakanut:D
Pääset siis tuntemaan ylemmyyttä, olet niin hyvä, ettet tee noin?!
Vierailija kirjoitti:
Muiden ansioilla päteminen. Esim. oma äitini pätee tyttärensä eli minun saavutuksilla. Tytär on oikein maisteri ja on hänen ansiotaan, että tytär meni yliopistoon ja hän kustansi opinnot (NOT). Samoin pätee oman sukulaisensa menestymisellä (muistaa aina mainita uusille, että tama Jätkä Jormanen on muuten sukulaispoikani). Tai että kävi kylässä tutullaan, jonka mies on muuten oikein lakimies. Sitten voi toisille tuttaville rehvastella, jos he tarvitsevat apua, niin hän voi tältä lakimiesystävältään kysyä neuvoa.
Hyacinth Bukee?
Mua ärsyttää nämä erityislasten vanhemmat. Joka käänteessä muistutetaan tästä, ihan kuin tavislasten vanhempien elämä olisi jotenkin alempiarvoista kuin heidän.
Vierailija kirjoitti:
Muiden ansioilla päteminen. Esim. oma äitini pätee tyttärensä eli minun saavutuksilla. Tytär on oikein maisteri ja on hänen ansiotaan, että tytär meni yliopistoon ja hän kustansi opinnot (NOT). Samoin pätee oman sukulaisensa menestymisellä (muistaa aina mainita uusille, että tama Jätkä Jormanen on muuten sukulaispoikani). Tai että kävi kylässä tutullaan, jonka mies on muuten oikein lakimies. Sitten voi toisille tuttaville rehvastella, jos he tarvitsevat apua, niin hän voi tältä lakimiesystävältään kysyä neuvoa.
Tämä. Varsinkin monesti sellaiset äidit, joilla on oma koulutus ja ura jääneet vaatimattomaksi, pätevät oman lapsensa saavutuksilla. Auta armias jos maisterislapsi jääkin jossain vaiheessa työttömäksi, tästä jutusta kyllä "unohdetaan"mainita lähipiirille, ihan kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan.
No emmä tie kyllä musta äiti saa jälkikasvustaan olla ylpeä. Hiukanhan se on tietysti säälittävää jos sillä pitää leuhkia, mutta silti mä jotenkin sen siedän näiltä vanhemmilta joilla ei ehkä itsellään ole ollut mahdollista opiskella ja sitä kautta menestyä.
Toisin kuin moni luulee, syömättömyys ja sen mainostaminen eivät ole merkki itsekurista ja terveellisyydestä vaan lapsellisuudesta ja kyvyttömyydestä huolehtia itsestään kuten aikuinen. Tekisi mieli pitää laukussa pillimehua ja juustosämpylää aina siltä varalta että joku ah niin kiireinen tärkeä kuntosalilla ja jumpassa ravaava ystäväni alkaa muistella ääneen kuinka viimeksi nuoli viilipurkin kannen kaksi päivää sitten kello kuusi ja ennen treffeille saapumista imeskeli vähän porkkanankuoria autossa.
Yksi kaverini ylpeilee sillä, ettei koskaan syö minkäänlaisia makeisia, koska ne eivät ole aikuisten herkkuja, vaan pikkulasten juttuja. Aikuisten pitäisi kuulemma syödä vain hienostuneita kermaleivoksia, erikoiskahveja tai vastaavaa "oikeaa herkkua", jos haluaa jotain hyvää. Suklaapatukat hänelle sen sijaan uppoaa. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on selvästi sitä kiiltävämpi sädekehä, mitä vähemmän syövät :D
Feissarissa yksi kaveri laittaa jatkuvasti ruokakuvia kommentoiden esim. "kylläpä nyt ruoka maittaa!" "huh huh kun tulikin ähky" jne. Kuvissa saattaa olla pari lusikallista ruokaa. Tiedän, että jotkut on todella pieniruokaisia, mutta nämä kuvat on aika övereitä. Yhdessä oli salaatinlehtien seurana 2 kierremakaronia.
Jotkut ottavat esimerkiksi seisovasta pöydästä minimaalisen määrän ruokaa ja ähisevät sen kanssa "kun tulivat niin täyteen" samalla toisten annoksia arvostelevasti katsellen. Sitten menevät kotiin grillin kautta.
Nämä ärsyttävät minuakin. Ihan tuskaa mennä yhdessä jonnekin syömään kun toinen närppii ruokaansa mahdollisimman hitaasti ja "tulee täyteen" muutaman haarukallisen jälkeen. Jännä kuitenkin, että nämä närppijöt harvemmin ovat laihoja..
Tuo on joku syömisen häiriö, lihavia ihmisiä hävettää syödä muiden seurassa. Yksin ollessa sitten ahmitaan roskaruokaa. Suhde syömiseen ja ruokaan on niin ongelmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun näitä on niiiin monta, mutta tämä on niitä joka päiväisiä ärsytyksiä.
Eräs tuttava päivittää joka päivä facebookkiin ties mistä asioista, kuuluu näihin jee keitin kahvia ihmisiin.
Yleinen loppuviikon rumba menee kutakuinkin näin:
Pe aamu 'Kauhee aamu, kyllä nyt kahvi kelpaa. Ei auta, kohta töihin!'
' Rankka viikko takana, kyllä nyt kelpaa olla kotona'
*paikassa x* 'mukulat viety isälle, nyt kohti kotia kullan kainaloon!'
- La aamuna 'koko koti siivottu, lasten huoneet järjestetty, x ja y korjattu ja kakku uunissa. Ihanaa viikonloppua!'
*jaettu kuva jossa siirappinen lainaus jossa kerrotaan kuinka elämä on ihanaa blaa blaa*
*lisätty kuva jossa vertaillaan ennen jälkeen kuvia kun on lähtenyt painoa. Sama kuva lisätään sitten joka päivä koska "mikä suuri ero!"*
- Su aamuna ' Ei muuta kuin ratin taakse. Lapset odottavat hakijaansa ja niin äitikin odottaa lapsiaan!'
' Lapset taas kyydissä, ei muuta kuin nokka kohti kotia'
' Lapsi x oli tehnyt niiiin hienon blaa asian. Kyllä äiti on ylpeä ♥♥♥' *Ja päivitetään aina (väh. kerran viikossa) toisesta lapsesta jolla on hieman vammaisuutta, ns normi lapsesta oh tainnut tulla vuoden aikana kaks-kolme päivitystä*
- Ma aamu *peilikuva teinien malliin vaikka ikää 40 'Takaisin arkeen, työt odottavat'
Ja miksi kyseinen henkilö on edes kavereissa?
A, on sukuinen niin on ns "pakko".
B, jollain sairaalla tavalla nautin tästä ärsytyksestä. Ja ompahan aina puheen aihe kun kertoo mistä kaikestä kyseinen henkilö on taas jakanut:D
Pääset siis tuntemaan ylemmyyttä, olet niin hyvä, ettet tee noin?!
Sanotaan nyt näin että kaikkea ei tarvitse, taikka kannatakkaan jakaa, ja tämä henkilö kuuluu niihin ettei mikään ole jäänyt jakamatta. Hyvä ettei kotiosoitekkin ole ollut kerrottuna netissä kaikelle kansalle
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin moni luulee, syömättömyys ja sen mainostaminen eivät ole merkki itsekurista ja terveellisyydestä vaan lapsellisuudesta ja kyvyttömyydestä huolehtia itsestään kuten aikuinen. Tekisi mieli pitää laukussa pillimehua ja juustosämpylää aina siltä varalta että joku ah niin kiireinen tärkeä kuntosalilla ja jumpassa ravaava ystäväni alkaa muistella ääneen kuinka viimeksi nuoli viilipurkin kannen kaksi päivää sitten kello kuusi ja ennen treffeille saapumista imeskeli vähän porkkanankuoria autossa.
Mikä saa luulemaan, että se on aina itsensä korostamista? Ihan stressikin voi aiheuttaa nälän tunteen katoamista.
Mulla oli muutama vuosi sitten vaihe, että en yksinkertaisesti muistanut syödä. Liian monta rautaa tulessa niin sanotusti. Enkä siitä kyllä maininnut koskaan ylpeilläkseni, vaan mulla saattoi ihan oikeasti tulla järkyttävän paha olo yhtäkkiä ja sitten vasta muistin, että enhän mä hitto vie syönytkään mitään töiden jälkeen. Ja tämä oli lähes päivittäistä. Olisin ollut iloinen jos joku olisi kaivanut mulle sämpylän :D. Usein kun menin sitten kauppaan, söin ensimmäisen banaanin kaupan eteisessä.
No, nyt kun oon lapsen kanssa kotona, niin olen kyllä muistanut syödä. Vähän liiankin kanssa :D. Vissiin sitten olen halveksittava huonon elämän hallinnan tähden edellisen miss täydellisen mielestä.
Olen kasvissyöjä (ei, en kiillottele sillä omaa sädekehääni) ja usein ihmiset kehuskelevat mulle syövänsä vain kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveysongelmilla päteminen, adhd, ocd, kilpirauhasen vajaatoiminta, allergiat, laktoosi-intoleranssi, jne.
Miten noi muka kiillottaa kenenkään sädekehää? :D Sulla viiraa päässä jos oot katkera jollekin kilpirauhasen vajaatoiminnasta xD
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaverini ylpeilee sillä, ettei koskaan syö minkäänlaisia makeisia, koska ne eivät ole aikuisten herkkuja, vaan pikkulasten juttuja. Aikuisten pitäisi kuulemma syödä vain hienostuneita kermaleivoksia, erikoiskahveja tai vastaavaa "oikeaa herkkua", jos haluaa jotain hyvää. Suklaapatukat hänelle sen sijaan uppoaa. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa.
Oon joskus törmännyt samaan. Että juu on hienoa syödä leivoksia mutta lapsellista ostaa karkkia. Tosin lapselta sitten voi nyysiä pari karkkia pussistaan, sitähän ei lasketa..
Valitettavasti en paase vanhasta antipatiasta tiettyjen kristillisten piirien "uusioneitsyys" ja "uusiodemononointi" kaikenlaista esim.teknologian , Eli Tata lestadiolainen olet saatanasta, jos luit propagandaa lehdista, katsoit tvta jne, ja tuosta aarimmaisyystouhusta EV.lut.uusioneitsyieihin, ei heita valtt.montaa ole, mutta muutaman saattaa olla seka narsistinen, kantaa sukupuolitautia, seka omata eri persoonallisuushairioita.ei tarkemmin naista enempaa.Samalla aikaa uusioneitsyt on myos jeesuksen morsian, itse pyhyys, seka viaton lapsi.
Olen itsekkin kuullut kehuskelua ns.burnoutilla, mutta eihän nämä kehuskelevat ihmiset sitä oikeasti ole sairastaneet. Oli vain muoti ilmiö meidän työpaikalla. Tarpeeks kun kävivät vinkumassa työterveydessä niin saivat parin kk saikun ja se oli sitten "burnout".
Itse olen aamuvirkku ja tykkään mennä töihin 6-7 aikaan kun muu porukka tulee 8-->, noh toivottavasti sitä ei ole otettu leuhkailuna, tosin en mä aina töihin mene monesti käyn aamusta urheilemassa.