Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä
Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?
Kommentit (470)
Vierailija kirjoitti:
Autottomuus. Sitten kuitenkin ollaan ainakin kerran kuussa kyytiä pummaamassa, ilmaiseksi tietenkin. Matkalla sitten saa kuunnella saarnaa kuinka perseestä ja turhaa autoilu on.
Yksi kaverini oli nuorena tälläinen. Ei ollut autoa ja korttia, joten turhaahan sellainen on ihmiselle, kun taksilla ajaminen tulee halvemmaksi.
Sitten kun 10 vuotta myöhemmin sai itse ajettua kortin onkin iloisesti autoillut siitä lähtien joka paikkaan. Ei ole enää puhunut taksimatkojen ihanuudesta. Kova kyytien pummaaja oli myös nuorempana.
Kaippa se on helpompi selitellä asiat itselleen parhain päin, jos on jotain vailla.
Käkisisar, joka valehtelee sisaristaan vanhemmille ja antaa itsestään parempaa kuvaa vanhemmille.
"Koska käenpoikasella on kuoriutuessaan selässä arka paikka, joka ei kestä painoa, se työntää kilpailevat isäntälajin munat pois pesästä, jonka seurauksena munat ehkä särkyvät. Käenpoikanen saa näin kasvattiemonsa kaiken ravinnon ja huolenpidon."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmat Ihmiset jotka muistavat aina mainita että eivät KOSKAAN ole katsoneet BB:tä/Salkkareita/lukeneet Seiskaa jne. Eivät KOSKAAN. Katsovat tv:stä aina vaan ajankohtaisohjelmia ja avaraa luontoa. Kummasti kuitenkin sitten tietävät kuka on BB-Niko.
Samat Paremmat Ihmiset myös jakavat innokkaati Facebooksissa suvaitsevaisuus-linkkejä jotka todistavat heidän olevan suvaitsevampia kuin kaikki muut ja näin ollen Parempia Ihmisiä.
No mutta jos ei katso Salkkarita ja lue Seiskaa, niin ei kai sitä nyt rupea valehtelemaankaan, että tekee niin.
Mä luulen että tässä on kyse ihmisistä jotka "mainostavat" sitä ettei katso / lue / käytä jotain, siis kysymättä tai ilman että se liittyy asiaan. Tai ehkä vaan sellaisella halveksivalla sävyllä kommentoiti, esim. av:lla se että menee "kuka on suosikkisi ohjelmassa X"-ketjuun kirjoittamaan että koko ohjelma on ihan paska ja millaiset idiootit siihenkin haaskaavat aikaansa. Mä en katso juuri mitään suosittuja sarjoja, mutten myöskään tuo sitä esille ellei joku suoraan kysy mielipidettä jostain tietystä ohjelmasta ja silloinkin vaan sanon etten seuraa sitä ohjelmaa /ohjelmia joista on ollut puhe.
Lastenteolla.
Saman ikäisellä serkulla 4 lasta 3 eri miehen kanssa. Nykyisen miehen kanssa oleskelevat kotona sossutukien varassa. Ei siinä mitään, onhan neljässä lapsessa huollettavaakin, MUTTA:
sukujuhlissa pitää AINA korostaa minulle (lapseton opiskelija), kuinka minä en tiedä elämästä mitään ja kuinka tuhlaan elämääni turhaan opiskeluun, sillä lapset ovat elämän suola. Kuulemma en ole kasvanut aikuiseksi, koska en ole lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani nostaa itsensä jalustalle sillä, että laittaa Facebookiin kuvat kaikista leipomuksista ja askarteluista todennäköisesti vain siksi, että haluaa tykkäyksiä, eikä muuten päivityksiä tee. On lisäksi opiskelija ja parisuhteessa eikä rahatilanne ole kovinkaan hyvä, jostain sitä rahaa kuitenkin tulee, että voi tehdä pullaa :)) Kyseinen henkilö myös lähtee Facesta / lopettaa puhelun heti, kun ukko tulee kotiin, joten juttelu on kovin vähäistä.
No anna laittaa, mitä se sinua haittaa. Ei voi kuin ihmetellä taas tätä mammojen paheksumista.
Osui näköjään arkaan paikkaan ;) puspus :*
Peniksen kaivaminen yleisillä paikoilla. En ymmärrä kun jotkut miehet oikein esittelevät kuinka kaivavat penistään ja sen jälkeen haistelevat sormia.
maatuska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla työpaikoilla aamuvirkkuus on suurta ja ainoa oikea tapa elää – kun ilmestyy ensimmäisenä liukuvan työajan työpaikalle, on paljon parempi ja tehokkaampi kuin muut. Pelkkä läsnäolo työpaikalla on suuruutta, etätyöthän eivät ole oikeaa työtä. Jos onnistuu hankkimaan tukielinvaivan istua tönöttämällä paikoillaan epäergonomisesti ja asiallisen näköisesti kaikki ketarat säännöllisissä 90 asteen kulmissa, niin sitten vasta sankari onkin.
ahahahaha - tämä oli ihan paras. Tällainen on meillä töissä. Sinkoaa aina ensimmäisenä töihin ja siltä menee pasmat ihan sekaisin, jos joku muu onkin jonakin aamuna ennen häntä. Joku ihmeen kontrollifriikki.
Heh, meiltäkin löytyy ihan samanlainen! Asentoa ja kontrollifriikkeyttä myöten täsmää.
Tämä on ehkä nyt besserwisseröintiä, mutta ilmaus "kiillottaa sädekehäänsä" tarkoittaa minusta nimenomaan moraalista itsensä jalustalle nostamista. Tässä ketjussa on siis puhuttu vähän ohi sen merkityksen...
Yksi omituisimmista asioista, joilla olen kuullut toisen tekevän itsestään tavallista hienomman, on burn-out ja ns. työnarkomania. Näillä taipumuksillaan kehuskelevat naamioivat puheensa negatiivisiksi, mutta rivien välissä kehuvat itseään poikkeuksellisen ahkerina ja uhrautuvina ihmisinä. Kaikki burn-outiin ajautuneet eivät tietenkään kuulu näin kehuskelijoihin, vaan ainoastaan osa.
Ja vähän humoristisempi esimerkki... Itse olen kehunut itseäni mm. tuomalla esiin, etten ikinä ole syönyt nugetteja (se on fakta!). En ikinä ole syönyt pikaruokaravintolan nugetteja enkä kaupoissa rasioissa myytäviä nugetteja enkä itse tehtyjäkään. Pidän sitä hienona, koska näen nugetit huonoon ruokakulttuuriin kuuluvana ruokana. Olen kehuskellut tällä itseironisesti, mutta tuntien sisimmässäni aidosti vähän ylpeyttä asiasta.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmat Ihmiset jotka muistavat aina mainita että eivät KOSKAAN ole katsoneet BB:tä/Salkkareita/lukeneet Seiskaa jne. Eivät KOSKAAN. Katsovat tv:stä aina vaan ajankohtaisohjelmia ja avaraa luontoa. Kummasti kuitenkin sitten tietävät kuka on BB-Niko.
Samat Paremmat Ihmiset myös jakavat innokkaati Facebooksissa suvaitsevaisuus-linkkejä jotka todistavat heidän olevan suvaitsevampia kuin kaikki muut ja näin ollen Parempia Ihmisiä.
No mutta jos ei katso Salkkarita ja lue Seiskaa, niin ei kai sitä nyt rupea valehtelemaankaan, että tekee niin.
Mä luulen että tässä on kyse ihmisistä jotka "mainostavat" sitä ettei katso / lue / käytä jotain, siis kysymättä tai ilman että se liittyy asiaan. Tai ehkä vaan sellaisella halveksivalla sävyllä kommentoiti, esim. av:lla se että menee "kuka on suosikkisi ohjelmassa X"-ketjuun kirjoittamaan että koko ohjelma on ihan paska ja millaiset idiootit siihenkin haaskaavat aikaansa. Mä en katso juuri mitään suosittuja sarjoja, mutten myöskään tuo sitä esille ellei joku suoraan kysy mielipidettä jostain tietystä ohjelmasta ja silloinkin vaan sanon etten seuraa sitä ohjelmaa /ohjelmia joista on ollut puhe.
Olet sinä sitten hyvä!
Voi kun näitä on niiiin monta, mutta tämä on niitä joka päiväisiä ärsytyksiä.
Eräs tuttava päivittää joka päivä facebookkiin ties mistä asioista, kuuluu näihin jee keitin kahvia ihmisiin.
Yleinen loppuviikon rumba menee kutakuinkin näin:
Pe aamu 'Kauhee aamu, kyllä nyt kahvi kelpaa. Ei auta, kohta töihin!'
' Rankka viikko takana, kyllä nyt kelpaa olla kotona'
*paikassa x* 'mukulat viety isälle, nyt kohti kotia kullan kainaloon!'
- La aamuna 'koko koti siivottu, lasten huoneet järjestetty, x ja y korjattu ja kakku uunissa. Ihanaa viikonloppua!'
*jaettu kuva jossa siirappinen lainaus jossa kerrotaan kuinka elämä on ihanaa blaa blaa*
*lisätty kuva jossa vertaillaan ennen jälkeen kuvia kun on lähtenyt painoa. Sama kuva lisätään sitten joka päivä koska "mikä suuri ero!"*
- Su aamuna ' Ei muuta kuin ratin taakse. Lapset odottavat hakijaansa ja niin äitikin odottaa lapsiaan!'
' Lapset taas kyydissä, ei muuta kuin nokka kohti kotia'
' Lapsi x oli tehnyt niiiin hienon blaa asian. Kyllä äiti on ylpeä ♥♥♥' *Ja päivitetään aina (väh. kerran viikossa) toisesta lapsesta jolla on hieman vammaisuutta, ns normi lapsesta oh tainnut tulla vuoden aikana kaks-kolme päivitystä*
- Ma aamu *peilikuva teinien malliin vaikka ikää 40 'Takaisin arkeen, työt odottavat'
Ja miksi kyseinen henkilö on edes kavereissa?
A, on sukuinen niin on ns "pakko".
B, jollain sairaalla tavalla nautin tästä ärsytyksestä. Ja ompahan aina puheen aihe kun kertoo mistä kaikestä kyseinen henkilö on taas jakanut:D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä nyt besserwisseröintiä, mutta ilmaus "kiillottaa sädekehäänsä" tarkoittaa minusta nimenomaan moraalista itsensä jalustalle nostamista. Tässä ketjussa on siis puhuttu vähän ohi sen merkityksen...
Yksi omituisimmista asioista, joilla olen kuullut toisen tekevän itsestään tavallista hienomman, on burn-out ja ns. työnarkomania. Näillä taipumuksillaan kehuskelevat naamioivat puheensa negatiivisiksi, mutta rivien välissä kehuvat itseään poikkeuksellisen ahkerina ja uhrautuvina ihmisinä. Kaikki burn-outiin ajautuneet eivät tietenkään kuulu näin kehuskelijoihin, vaan ainoastaan osa.
Ja vähän humoristisempi esimerkki... Itse olen kehunut itseäni mm. tuomalla esiin, etten ikinä ole syönyt nugetteja (se on fakta!). En ikinä ole syönyt pikaruokaravintolan nugetteja enkä kaupoissa rasioissa myytäviä nugetteja enkä itse tehtyjäkään. Pidän sitä hienona, koska näen nugetit huonoon ruokakulttuuriin kuuluvana ruokana. Olen kehuskellut tällä itseironisesti, mutta tuntien sisimmässäni aidosti vähän ylpeyttä asiasta.
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
^tällä tavalla. Ollaan niin uskovaisia, että pitää oikein AV-palstan kommentointiin tunkea saarnaamista.
Kaffepulla kirjoitti:
Se kun ostetaan tavaraa osamaksulla ja velaksi, ja sitten esitetään varakasta.
Se kun yh-äiti kerskuu miten rankkaa hänellä on kun hän elättää perheensä, vaikka tosiasiassa sai rahat elämiseen Kelalta ja sossusta sekä joskus avustusta jopa seurakunnalta ja avuliailta läheisiltä.
Sama mamma kertoi huomanneensa, miten muut ovat hänelle kateellisia. Esim. hänen kauniista kodistaan (joka oli kaupungin vuokra-asunto) eikä siellä ollut varmaan yhtään ehjää huonekalua...
Olisiko nämä defenssejä? Todellisuus olisi liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipulääkkeettömyys asiassa kuin asiassa. Ei oteta lääkärin määräämiä kipulääkkeitä edes ison leikkauksen jälkeen, koska kuvitellaan, että kipu tekee jotenkin ylevämmäksi ihmiseksi. Sitten voivotellaan ja kärsitään suureen ääneen. Kieltäydytään kipulääkityksestä synnytyksessä, että voidaan jälkikäteen kehuskella. Tietenkään kaikki eivät koe tarvitsevansa lääkitystä, ja ihmiset tuntevat kipua eri tavalla, se on eri asia kuin nämä pätijät ja sädekehän kiillottajat.
Joo, ja sitten kun sitä tuputetaan muillekin, että jos esim. ihmisellä on päänsärky niin todetaan, että lääkkeellä peitetään sitä, mutta tosiasiassa se kertoo jotain kehon tilasta, jota pitää hoitaa lääkkeen sijaan juomalla raikasta vettä ja ulkoilemalla paljon. Tämä ärsyttää erityisesti, koska hyvällä ystävälläni on niin paha migreeni, että makaa vain ja oksentaa ja on joutunut hakemaan joskus kipupiikinkin päivystyksestä. Ja tämä toinen tuttu sitten muistaa kertoa migreeni-ihmiselle tästä ulkoilusta kohtauksen aikana ja sen "migreenin ottamisesta vastaan". Hän ei varmaan koskaan kokenut sellaista päänsärkyä. Helppo varmaan tän kaverin ois ulkoilla kun ei nää kunnolla ja oksentaa sit joka puskaan, jos lähtee kävelylle.
Joo, varsinkin migreenissä liikkuminen vain pahentaa kipua ja on ihan ehdoton ei. :/ Migreeni on ihan eri asia kuin vaikkapa näytön edessä istumisesta tullut hartioiden jumitus ja siitä johtuva päänsärky, johon liikunta todella voi auttaa.
Jotkut naiset tuppaavat vähän kehuskelemaan sillä, etteivät menkkojen aikaan ota lainkaan särkylääkettä, vaikka olisivatkin "kipeitä". Nuorempana ihmettelin tätä, kummastelin miten kaikki naiset paitsi minä tuntuvat pärjäävän ilman pillerin pilleriä ja kapselin kapselia, vaikka vatsaa kuinka jomottaisi, itse kun olin ihan toimintakyvytön ilman lääkkeitä. No, myöhemmin sain sitten endometrioosidiagnoosin ja eräs gynekologi vihjaisi kerran, että endometrioosikivut ovat lähellä synnytyskipuja. Silloin tajusin, että moni niistä naisista, jotka jättävät lääkkeet ottamatta, eivät taida oikein mitään kovin pahoja vatsakipuja olla koskaan kokeneetkaan...
Vierailija kirjoitti:
Kielipoliisit. Vaikka muuten ei olisi aiheesta sanottavaa mutta kun pääse huomauttamaan toisten kirjoitusvirheistä tai kieliasusta.
Huvittavaa kyllä, 90 % näistä "kielipoliiseista" ei itse osaa kirjoittaa kovinkaan hyvin.
"Kyllä minä tiedän miten yhdys-sanat kirjoitetaan ja mihin, pilkut laitetaan!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^tällä tavalla. Ollaan niin uskovaisia, että pitää oikein AV-palstan kommentointiin tunkea saarnaamista.
Se ei ole "saarna", vaan evankeliumi, ja se on signatuurini. Täällä on ihmisillä kaikenlaisia signatuureja, minulla on omani. En häpeä sitä, että olen uskovainen.
__________________________________________________________________________________________________
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit nähdä kehuskelua burnoutissa? Kas kun et syövässä. Mistä luulet burnoutin tulevan, sohvalla makaamisesta vai? Vaikutat empaattiselta nugetilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole "saarna", vaan evankeliumi, ja se on signatuurini. Täällä on ihmisillä kaikenlaisia signatuureja, minulla on omani. En häpeä sitä, että olen uskovainen.
__________________________________________________________________________________________________
Se on kylläkin hassunhauska nuget!
Vierailija kirjoitti:
Superterveellisellä ruokavaliolla päteminen ja kaiken vähänkin epäterveellisen ruuan kauhistelu. Sitten väitetään, että terveellistä ruokavaliota noudatetaan vain itseään varten. Jos näin olisi, miksi muiden kahvipulla perjantai-iltapäivänä on ylitsepääsemätön asia ja pätemisen paikka? Ymmärrän kyllä ortoreksian ym. syömishäiriöt, joiden vuoksi suhde ruokaan on häiriintynyt ja on ehkä hankala ajatella järkevästi, mutta tällaisia ihmisiä on niin paljon, ettei kaikilla voi olla jotain diagnosoitavaa häiriötä. Ylipäätään ärsyttää, että ruokavalioista on tullut tällainen kalabaliikin aihe.
Useimmiten nämä "superterveellistä" ruokavaliota noudattavat syövät liian yksipuolisesti ja kauhistelunsa on sarjaa "Ikinä en perunaa suuhuni laita, se on pahin myrkkyä keholle koska siinä on hiilareita!!!!".
Uskonto. Se kuulemma antaa moraalin.
Sulla on varmaan tylsää. Mä käyn pikaruokaloissa kun matkustelen, olen lomilla, työmatkalla tai kiireessä tai kun keittiötä ei ole saatavilla. Jokainen sitten lojukoot koko elämänsä kotona tavallaan ja leijukoot kun eivät syö pikaruokaa.