Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat asiat ja tavat, joilla ihmiset yrittävät kiillottaa sädekehäänsä

Vierailija
02.11.2016 |

Mitä sellaisia omituisia tapoja tai asioita lähipiirisi ihmisillä on, jotka ovat heidän mielestään jotenkin todella tärkeitä ja nostattavat omaa arvoa muiden silmissä?

Kommentit (470)

Vierailija
401/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämättömät hiukset. Vielä parempi, jos ei ole koskaan värjännyt hiuksia.

Vierailija
402/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensa koulumenestyksellä rehvastelevat vanhemmat. Laitetaan fb.n kuvia lasten kokeiden arvosanoista tai todistuksista. Vähintään noloa mun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla on ihan aikuisten oikeasti terveysongelmia mutta EI missään tapauksessa suostuta syömään tai ainakaan ostamaan mitään lääkkeitä, tietysti sitten oireista valitetaan. Yleensä nämä ovat vaivoja jotka pystyisi hoitamaan nielemällä yhden tabletin päivässä esim. korkea verenpaine tms. mutta ei "MINÄHÄN en syö mitään keinotekoisia lääkkeitä, ties mitä kaikkea ne tekevät ja ovat niin kalliitakin!" -No älä syö mutta se että sun verenpaine paukuttaa 165/105 non stop rasittaa turhaan aivan liikaa sydän- ja verenkierto elimistöäsi + on EHKÄ syy sun jatkuville päänsäryille... Toisaalta em. ihmiset pummivat jatkuvasti buranaa tms. sitäkin voi ottaa "joskus" kunhan senkin on joku muu maksanut. Sitten kauhistellaan muiden ihmisten lääkkeiden käyttöä vaikkei siitä oikeasti tiedetä mitään. Yleensä nämä samat ihmiset ovat niitä jotka selittävät ettei ennenkään lääkkeitä syöty. No itseasissa syötiin ja nämä lääkkeet olivat yleensä kovia huumeita. Lisäksi puhutaan miten ennen oli paremmin kun ei ollut diabetesta jne. No ehkä ei ollut niin paljon mutta mieluummin että joku on lihava kun että suurin osa ihmisistä kuolee lapsena, kuolee perus flunssaan tai on vaan "terve" kunnes yht' äkkiä kuolee. Samat ihmiset eivät tajua kuinka helppoa nykyään esim. puhtaan ruoan ja veden saanti on + haluaisitko oikeasti talven kylminä päivinä jaskantaa muualle kuin omaan lämpimään wc.hesi? 

Vierailija
404/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini esittää jotain bättre folkia ja lausuu peruspeterin "petär" tai yrittää muuten mainostaa osaavansa ruotsia... hän siis pätee silleen. :D :D  Mutta kun joutuukin puhumaan  suomenruotsalaisten kanssa, niin HE vaihtavat kielen suomeen...ja sitten työkaveri huonolla ruotsillaan mainostaa, että !ruotsi on äitini äidinkieli...."  :D :D  Naurettavan kuuloista!

Vierailija
405/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäämättömät hiukset. Vielä parempi, jos ei ole koskaan värjännyt hiuksia.

Ja tämän jatkoksi ei-koskaan-meikanneet naiset! Olen niiiin luonnostani kaunis...he hee. 

Vierailija
406/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on kasvanut maalla ja oppi ilmeisesti jo lapsena inhoamaan sitä, että kaikki tehdään itse. Hän muistaa joka syksy kailottaa moneen kertaan, kuinka paljon vihaakaan sienimetsää ja marjastusta. Kesäisin valitusvirttä saa kuulla pihatöistä ja talvella lumitöistä. "Minä niin opin näitä lapsena inhoamaan, kun aina piti pihassa raataa ja marjoja poimia... Nyt en kyllä enää rupea..."

Isäni on monesti ehdottanut äidille, että muuttaisivat kerrostaloon, jossa ei ole omaa pihaa, koska äidille tuntuu se pihan hoitaminen olevan niin vastenmielistä. Isällä taas on liikuntaesteen takia nykyään vaikeuksia hoitaa kaikkia pihahommia. Mutta ehei, ei sekään käy, vaan suureen ääneen äiti heittäytyy marttyyriksi ja jatkaa "raatamista" pihan parissa. Kyllä saa raatamisesta syyttää ihan itseään, jos ei muu vaihtoehto kerran kelpaa... Sitä paitsi kyseessä on vain pieni rivaripiha.

Huvittavinta kuitenkin on äitini korostettu inho ruuanlaittoa kohtaan. Olen lapsesta asti saanut kuulla kehuskelua äidiltä, että hän kyllä hyvällä omallatunnolla ostaa kaiken mahdollisimman valmiina kaupasta. Koska lapsuudessa oli se kamala maaseutu ja ruokakin tehtiin ihan itse alusta asti... Joo, äiti, tätä samaa stooria on kuultu jo tuhannet kerrat. Kaikki tietävät jo, ettet halua koskea pullataikinaan pitkällä tikullakaan, marinoida lihaa itse tai keittää perunoita.

Onneksi isä osaa laittaa ruokaa. Muuten oltaisiin lapsena syöty ihan oikeasti pelkkää einestä ja pakastepitsaa. Ja siis äitini saa kyllä ihan rauhassa ostaa pelkkää valmisruokaa itselleen, vihata pihatöitä ja vastustaa sienestystä, mutta voisi pitää nämä asiat omana tietonaan.

Vierailija
407/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla työpaikoilla aamuvirkkuus on suurta ja ainoa oikea tapa elää – kun ilmestyy ensimmäisenä liukuvan työajan työpaikalle, on paljon parempi ja tehokkaampi kuin muut. Pelkkä läsnäolo työpaikalla on suuruutta, etätyöthän eivät ole oikeaa työtä.  Jos onnistuu hankkimaan tukielinvaivan istua tönöttämällä paikoillaan epäergonomisesti ja asiallisen näköisesti kaikki ketarat säännöllisissä 90 asteen kulmissa, niin sitten vasta sankari onkin.

Olin nuorena harjoittelemassa yhdessä virastossa, missä liukuva työaika. Eräs tyyppi tuli joka ikinen aamu heti kuuden jälkeen. Kun muu porukka lipui paikalle kahdeksan maissa, hän käytti - yhtään liioittelematta - suunnilleen siitä kahdeksasta yhdeksän kahvitaukoon asti aikaa siihen, että kulki huoneesta toiseen valittamassa, miten taas piti tulla niin aikaisin kun on niin kiire ja liukumia on nyt jo sata tuntia. 

Yleensäkin kiireen valittaminen töissä, eivätkö tyypit huomaa, että jatkuva ajankäyttö kiireen valittamiseen on pois työnteosta. 

Ei ne huomaa ja suuttuu jos asiasta sanoo.

Itse menen töihin mielelläni aikaisin. Näin pääsee aikaisin pois omiin harrastuksiin ja toimiston vasta heräillessä, minulla on jo kasa töitä tehtynä. Sädekehän kiillotusta ;D

Vierailija
408/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestöongelman pahentaminen.

Vierailija
409/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri ei ole yli kahteen vuoteen koskaan "ehtinyt" syödä aamupalaa ennen töitä. Valittaa sitten viimeistään klo 8 kamalaa nälkää ja sama jatkuu lounaaseen saakka. Ah, kun on heikko olo, nälkä, huimaa ja sattuu, kun juo kahvia tyhjään mahaan. Jos hänelle ehdottaa aamiaisen syömistä kotona, niin eihän hän millään muka ehdi, koska herää niin hirvittävän aikaisin, on kaikki aamutoimet tehtävänä ja pitkä työmatka - ja aina kiire! Kyseinen ihminen asuu yksin ja meillä on liukuva työaika, joten ei varmaan olisi mahdotonta herätä 15 min aiemmin tai tulla vähän myöhemmin töihin. Hänen siis on omasta mielestään pakko olla töissä viimeistään klo 7, mikä on sekin aivan oma valinta.

Vierailija
410/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua joten en tiedä onko jo tullut,

Mutta täällä keskustelupalstalla jos on vaikka Suvi pitkäsestä tmv. Keskustelu. Kohta joku kommentoi, "enää pitäisi tietää, kuka on Suvi pitkänen..." Ollaan niin parempia ihmisiä, kun ei muka tiedetä turhia julkkiksia. Google? Miksi edes kommentoit?

Vierailija
411/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, jotka julistavat tulleensa aina paremmin juttuun miesten kanssa ja koulussa olleet aina poikien kavereita. Eivät yhtään sopeudu naisporukkaan eivätkä tykkää tyttöjen jutuista. Pojat ovat aina niin suoria ja reiluja ym.

Samoilla naisilla usein on irtokynnet, -hiukset ja -ripset. Esimerkinä mainittakoon eräs sinitukkainen pop-laulaja. 

Tämä on kyllä sellainen, joka aina jaksaa huvittaa minua. Sillä, joka väittää, että miehet on niin suoria ja reiluja jne ei tasan varmasti ole mitään vertailukohtaa tai sitten on itse se riidankylväjä.

Tyttöporukassa on joskus käynyt niin, että joku on kertonut tuolla tavoin ja sitten kun on käynyt ilmi, että minä olen myös hyvin miesvaltaisella alalla, juttu loppuu kuin seinään ja kertojaa nolottaa. 

No itse olen kyllä sitä mieltä että miehet ovat suoria ja reiluja, ei kyräilyä eikä mitään esittämistä. Olen naisvaltaisella alalla, mutta silti opiskelukavereista parhaat ovat 2 miespuolista kaveriani ja parhaiten on synkannut työpaikalla jossa työkaverit on miehiä. Olen parisuhteessa enkä koskaan ole tuntenut mitään vetoa näihin kavereihin eikä kukaan heistä ole minua yrittänyt. Onko se nyt jotenkin aivan mahdotonta ajatella että toiset vain pitävät erilaisista asioista? Minä en jaksa puhua ulkonäöstä, en kiinnostua toisten lapsista, eikä varsinaisesti kenenkään parisuhdesotkut kiinnosta joten viimeisen 15 vuoden aikana en ole juurikaan onnistunut saamaan naisista ystäviä kun taas miespuolisia kavereita on paljon. Olen toki myös introvertti eli en jaksa nähdä ihmisiä jatkuvasti, miehiä nämä kuukausien tauotkaan eivät haittaa vaan juttu jatkuu samanlaisena kuin ennenkin, naisten kanssa kaveri kuihtuu kun et 2kk soita.

Ei kannata leimata ihan jokaista muutaman bimbon tähden.

Vierailija
412/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Suomessa oleva tapa missä kilpaillaan kenellä menee huonoiten, esim sanot nukkuneesi huonosti tai vähän ni eikös nurkan takaata tule Just se tyyppi ketä ei oo kuukautee nukkunu silmäystäkää tjsp.

Vierailija
413/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheessä puolison lapset. Siis ne ihan vieraat pennut jota raahataan kaikkiin kissanristiäisiin. Niiden pitäisi olla nyt koko suvun silmäteriä, kun uusperheen perustanut on niin päättänyt.

Ööö, ensin täällä (palstalla, ei tässä ketjussa) haukutaan, kuinka nyxän lapsia ei arvosteta. Sitten jos arvostetaan niin siitä haukutaan.

Vierailija
414/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri ei ole yli kahteen vuoteen koskaan "ehtinyt" syödä aamupalaa ennen töitä. Valittaa sitten viimeistään klo 8 kamalaa nälkää ja sama jatkuu lounaaseen saakka. Ah, kun on heikko olo, nälkä, huimaa ja sattuu, kun juo kahvia tyhjään mahaan. Jos hänelle ehdottaa aamiaisen syömistä kotona, niin eihän hän millään muka ehdi, koska herää niin hirvittävän aikaisin, on kaikki aamutoimet tehtävänä ja pitkä työmatka - ja aina kiire! Kyseinen ihminen asuu yksin ja meillä on liukuva työaika, joten ei varmaan olisi mahdotonta herätä 15 min aiemmin tai tulla vähän myöhemmin töihin. Hänen siis on omasta mielestään pakko olla töissä viimeistään klo 7, mikä on sekin aivan oma valinta.

VOi luoja, tulisin hulluksi tuollaisen työkaverin kanssa. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että ei voi ottaa pientä aamupalaa mukaan töihin.

Kokeile viikon ajan antaa banaani tai välipalakeksi heti kun alkaa valittaa. Tai laita tekstari aamulla "muista syödä aamupala".

Vierailija
415/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä  minäkin, tai kun vielä vippaa joltain läheiseltä, mukamaksaa takaisin-puheella. sit ostaa täräyttää jonkin turhapäiväsen härpäkkeen jota muilla ei ole. ja elvistelee sillä härpäkkeellä. sitten on taas manit finaalissa. 

Vierailija
416/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen ruuanlaittotaito. Kysytään se toisen tapa tehdä perunamuusia ja se on aina se väärä tapa.

Ihmisen elvistelee, ettei  "harrasta" esim. kaupan keksejä. Mutta leipoo itse itse kaikenlaista makeaa ja puputtaa niitä.

Vierailija
417/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se että ollaan muka niin hirveästi vasemmistolaisia ja pidetään muka toisten puolia mutta oikeasti haistatetaan p****t toisten hädälle. Pihassa mersu(t) ja Thaimaassa juostaan.

Vierailija
418/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se että ollaan muka niin hirveästi vasemmistolaisia ja pidetään muka toisten puolia mutta oikeasti haistatetaan p****t toisten hädälle. Pihassa mersu(t) ja Thaimaassa juostaan.

Kaikki vasemmistolaiset on tekopyhiä.

Vierailija
419/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ja omahyväinen isosiskoni yrittää nostaa itseään jalustalle lyttäämällä muita - siitä syystä perheestämme kukaan ei enää olekaan hänen kanssaan väleissä. Johdattelee kaikki keskustelut niin, että voi korostaa omaa hyvyyttään. Johdattelee ja houkuttelee kertomaan esim. kuulumisia niin, että voi jostain välistä napata jonkun asian, mistä toista keskustelun osapuolta tai jotain yhteistä tuttavaa voisi syyllistää, haukkua tai mollata.

Tietenkin on myös erinomainen siksi, ettei koskaan tee mitään väärin, eikä siksi pyytele anteeksi. Muunmuassa viimekesänä haukkui 10-vuotiaan lapsen, koska ei pitänyt (kateellisuuksissaan) tämän äidistä, eikä mielestään tehnyt mitään väärin koska lapsen äiti on 'ihan kamala ja sen vikahan se on että lapsessa on vikaa'.

On myös parempi ihminen, koska on yksinhuoltaja, koska on parempi vanhempi kuin omansa, parempi sisarus kuin me muut, koska on sairaslomalla uupumuksen ja masennuksen vuoksi - verrattuna minuun, joka olen yhden tai kaksi päivää kuukaudessa koulusta pois masennukseni takia enkä viitsi hakea pidempää sairaslomaa valmistumisen kynnyksellä, koska yleensä pärjään hyvin.

En tiedä menikö tää nyt suoraan tähän sadekehänkiillottaja-kastiin mutta luoja että helpottaa avautua tästä jonnekin.

Vierailija
420/470 |
07.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergioiden lukumäärä. Siis ei siinä mitään, jos on allerginen, mutta tuntuu, että joillain ihmisillä on hieman huomionhakua mukana tuossa touhussa. Esim. eräs tuttava luettelee aina pitkän liudan erilaisia allergioita. Jos kutsun hänet kylään, pyydän luettelemaan häntä allergiat tarjoiluja varten. Ei le vielä kertaakaan tullut, ettei hän "muistaisi" jotain lisäallergiaa, miksi hän ei voi syödä jotain. Usein vierailu menee sitten siihen, että hän päivittelee allergioitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi