Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kookosöljyä vauvan päähän karstan takia, kuinka se tehdään?

Vierailija
02.11.2016 |

Ensin levitän kookosöljyä vauvan päähän ja sitten? Miten ja millä rapsutan karstan pois? Sitten pesu?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierot varovasti sitä öljyä päänahkaan ja annat karstan pehmentyä, sitten varovasti kynnellä tai kammalla irrottelet. Ja pesu päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kynnellä alkaisi vauvan päätä rapsuttelemaan. Froteepyyhe lienee parempi.

Vierailija
4/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekis mieli kans öljyllä pehmittää tuota puolivuotiaan karstaa vaan kun vauveliini ei tykkää pesemisestä sitten tippaakaan, niin en oo ruvennut "turhaan" huudattamaan. Ei muutenkaan olla saippualla vielä pesty, pitäisiköhän alkaa jo? Eihän siitä karstasta oo muuta kuin kosmeettista haittaa?

Vierailija
5/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!

Vierailija
6/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kookosöljy?  Ceridal öljyssä ei ole mitään lisäaineita.  Kyllä karsta irtoaa itsekseenkin ja varovasti pyyhkiessä kunhan se on vaikuttanut jonkin aikaa.  Ei tosiaan kannata rapsuttaa kovemmin että vauvan ohut nahka ei vaurioidu.  Antaa mieluummin irrota vähitellen itsestään.  Onnea matkaan.  Sitten bebanthen on tietysti vauvanhoidossa a ja o.  Siinä on B -vitamiinia joka hoitaa ihoa myös pepussa.

Vierailija
7/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kynnellä. Kynsi on pahin bakteeripesä

Vierailija
8/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle myssy päähän ja annat olla jonkun aikaa, mitä kauemmin öljy vaikuttaa sitä helpommin karsta lähtee. Kammalla varovasti irti. Voi haudutella vaikka yön ylikin. Shampoota ei vauvoille saa käyttää.

Vierailija
9/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekis mieli kans öljyllä pehmittää tuota puolivuotiaan karstaa vaan kun vauveliini ei tykkää pesemisestä sitten tippaakaan, niin en oo ruvennut "turhaan" huudattamaan. Ei muutenkaan olla saippualla vielä pesty, pitäisiköhän alkaa jo? Eihän siitä karstasta oo muuta kuin kosmeettista haittaa?

Siis eihän vauvoja saippualla tarvi pestäkään! Sen voi aloittaa sit kun oikeasti on tarvetta. Jos esim. hiusten shampoopesut aloittaa alle vuosikkaana, käy niinkun mun kaverille kun sen lapsella rasvoittui hiukset jo kolmivuotiaana niin pahasti että vaati useamman shampoopesun viikossa :D Se on kyllä niin itse aiheutettu loukko.

Itse pesen lasten hiukset shampoolla silloin kun ne on oikeasti likaiset, muuten vesipesu riittää suihkun yhteydessä. Vanhin lapsi jo kouluikäinen tyttö, ei rasvoitu hiukset vieläkään niin paljoa että tarvis päivittäisissä peseytymisissä käyttää shampoota useinkaan.

Vierailija
10/10 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei öljyllä, vauvan hiukset todella rasvaiset öljyn jälkeen. Pahimmassa tapauksessa karsta on hoidon jälkeen keltaista karstaa. Tuoksuton perusvoide ajaa saman asian. Hierotaan päänahkään, annetaan vaikuttaa esim. myssy päässä ja kylvyn yhteydessä pestään pois.