Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mä teen äidin suhteen? Neuvokaa, auttakaa....

Vierailija
02.11.2016 |

On ollut suht hankala suhhän oli läpsinyt lyöjää V-suoe kun olin pieni/nuori. Olen tehnyt aika paljon töitä sen eteen että lapsilla olisi mummu, koittanut katsoa miten hän kohtelee niitä.
Keväällä pitkäaikaistyötön mieheni sai
puolipäivätyötä kolmeksi kuukaudeksi. Päivähoitopaikan saaminen läheltä tai edes suht järkevässä sijainnissa lähes mahdotonta.
(Lapset siis ovat olleet isänsä kanssa kotona).
Äitini (joka sattui olemaan työttömänä) ehdotti että hän voi tulla lapsia hoitamaan, mutta jotta hän ei menetä kassan ansiosidonnaispäiviä niin pitää tehdä kaikki virallisesti, hakea tuet
Kelalta jne.
Tehtiin sopimus, 30h/vko, palkka 1650e/kk.
Nyt äiti kuitenkin kyselee aina jos minulla on arkivapaa tai iltavuoro että onko hänen pakko
tulla kun hän voisi mennä muualle töihin jos.häntä ei tarvita meillä.
Se tarkoittaisi että hän tekisi meillä 18h/vko ja
saisi silti täydet rahat.

Nyt hänellä on ollut vaikeaa täällä kun lapset eivät enää vierasta häntä ollenkaan, vaan uhmaavat ja koettelevat häntä koko ajan.

Tiedän että eivät ole helppoja tällä hetkellä....
Nyt äitini onkin myöntänyt että hän on kyllä
vähän ottanut lapsista kiinni jos eivät ole
kuunnelleet häntä.
Kun toinen löi toista, hän oli vähän läpsinyt.kädelle lyöjää, että tietäisi miltä tuntuu.
Hän nyt kohtelee lapsiani samoin kuin minua ja veljiäni. Huutaa ja mesoaa ja menettää hermot ja tekee outoja päätöksiä.
Eilen oli ollut riitaa esikoisen kanssa kun piti pukea ja lähteä ulos (toistuu usein, hän ei pukisi sitä eikä tätä vaan paljain jaloin ja crocseis pitäisi päästä ulos tällaisessakin säässä). Kaksi muuta oli valmiina ja odittivat, mutt esikoinen oli hankala. Äidillä sit meni hermot niin että jotta esikoinen tajuaisi miten väärin hän teki, niin äiti riisui kahdelta myulta vaatteet ja ilmoitti että jäädään sitten sisään juuri kun esikoinrn oli vihdoinkin pukenut.
Lapset tykkäävät kyllä mummusta, mutta minua nyt arveluttaa koko touhu.
Hän on siis.edelleen täällä töissä, tehtiin uusi sopimus mikä öoppuu tammikuun lopussa kiska mies sai jatkoa töissö.
Uuden sopimuksen koeaika on mennyt jo, en tiedä mistä saisi lyhyellä varoitusajalla hoitopaikkoj näille tällä hetkellä, en haluaisi äitiäni enää tänne hoitamaan lapsiani.
En tiedä mitä voisin tehdä.
(Äidille puhuminen ja kertominen että en pidä siitä miten hän kasvattaa lapsiani johtaa mykkäkouluunja uhkailun että hän ei sit tule jatkossa ollenkaan.)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis wtf?

Jos hän on teillä töissä siis saa palkkaa. Iin hänhän tekee työsopimuksen mukaisesti ja myös käyttäytyy teidän vaatimallanne tavalla lapsianne kohtaan. Muuten ei tielläkään ole velvollisuutta maksaa mitään palkkaa.

En kyllä ymmärrä miten tilamme on teillä päässyt tuohon - jos tunsit äitisi niin miten ihmeessä halusit hänet hoitamaan lapsiasi? Minä en olisi tuollaiselle epävakaalle pelottavalle ihmiselle jättänyt heitä laisinkaan!

Palkatkaa ulkopuolinen hoitaja tai ottakaa vaikka virolainen AU pair.

Vierailija
2/4 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis wtf?

Jos hän on teillä töissä siis saa palkkaa. Iin hänhän tekee työsopimuksen mukaisesti ja myös käyttäytyy teidän vaatimallanne tavalla lapsianne kohtaan. Muuten ei tielläkään ole velvollisuutta maksaa mitään palkkaa.

En kyllä ymmärrä miten tilamme on teillä päässyt tuohon - jos tunsit äitisi niin miten ihmeessä halusit hänet hoitamaan lapsiasi? Minä en olisi tuollaiselle epävakaalle pelottavalle ihmiselle jättänyt heitä laisinkaan!

Palkatkaa ulkopuolinen hoitaja tai ottakaa vaikka virolainen AU pair.

Luulin että hän on muuttunut, eikä silloin keväällä saatu ketään muuta siihen hätään kun tieto että mies saa sen paikan ja palkkatuen tuli päivää ennen kuin työt alkoi. Kevät menikin hyvin, mutta nyt tilanne on muuttunut tällaiseksi taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsia kohdellaan huonosti ja sä et tiedä mitä tehdä??? Hyväsytkö siis miten äitisi kohtelee lapsia? Jos se sinulle on ok, jatka ihmeessä hoitoikuvioita (Jos tekee sopimuksesta poiketen vajaan määrän tunteja, pitää sen näkyä myös palkssa! Muista se, jos äitisi hoitoon jätätä lapset kitumaan). Jos ei, hommaa lapsille hoitopaikka muualta, vaikka vähän kauempaa. Ymmärrän, että olet epävarma, kun itseäsikin on kohdeltu lapsena huonosti ja sinulle ei ole kokmeusta missä hyväksyttävän kohtelun raja menee. Mutta oikeasti, pidä nyt lapsiesi puolta, vaikka arki siitä vähän itsellesi muuten hankaloituisi.

Vierailija
4/4 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu voi olla ja onkin, vaikka ei olisikaan lasten pääasiallinen hoitaja. Ahneus kotihoidontuelle ei oikeuta lasten huonoa kohtelua. Ethän itsekään halua sellaista?

Kolme alle kouluikäistä on rankkaa kelle vain. Saatikka hieman vanhemmalle ihmiselle, joka ei ehkä luontaisesti (tai koulutuksen/kokemuksen/luontaisten taipumusten takia) ole niin sujuvasti lasten kanssa. Vaan joutuu hankalissa tilanteissa keinojen loppuessa turvautumaan lievään väkivaltaan.

Lapset kunnalliseen hoitoon! Mummua tapaavat silloin tällöin ja saavat luotua hyvän ja turvallisen isovanhempi/lapsenlapsi-suhteen. Ei muistikuvaa läpsivästä ja hermonsa menettävästä isovanhemmasta.

Mahdollinen pienituloisuus ja perhekoko huomioidaan hoitomaksussa, se ei ole este viedä lapsia kunnalliseen hoitoon.

Tsemppiä tilanteen ratkaisuun!