Moniko nainen vaihtaa itse renkaat?
Siis vaihtaa ne tunkilla ja rengasavaimella, ei vain aja autoa rengasliikkeeseen?
Tämä on myös tasa-arvokysymys.
Käsi ylös nyt.
Kommentit (37)
En todellakaan. 40€ on niin pieni summa verrattuna homman raivostuttavuuteen, että mieluummin tuen paikallista yritystoimintaa kuin vaihdan itse.
En vaihda, eikä vaihda mieskään. Rengashotelli hoitaa homman.
Tämän palstan ämmistä ei yksikään kykene renkaanvaihtoon.
Pystyisin vaihtamaan kyllä, mutta jos minä hoidan kaikki koti- ja pihatyöt tässä taloudessa niin helkkari pistäköön mies edes kaksi kertaa vuodessa jotain tikkua ristiin.
Vaihdatin renkaat tänään rengasliikkeessä. Siellä oli lisäkseni iso joukko muita asiakkaita. Olin ainoa nainen.
Siis onko se jokin kunnia-asia kun vaihtaa itse renkaansa? Aika kökkö arvokkuuden mitta tuokin. Varmaan jokainen sen osaa tehdä, mut kuka hullu siihen ryhtyy kun alta parin kympin saat kaiken valmiina ja tosi nopeasti.
Olen vaihtanut niitä monta vuotta, vaan en enää. Ensinnäkin nykyautoissa ei usein enää ole korissa vahvistettua kohtaa tunkille, joten voit vahingoittaa koria. Eikä enää uusissa autoissa usein ole tunkkia tai vararengasta. Itse olen ne kyllä autooni hankkinut, varmuuden vuoksi. Tunkkia ei ole tarkoitettu kuin hätäavuksi, sitä ei ole tarkoitettu renkaiden vaihtoon pari kertaa vuodessa.pitäisi olla kunnon nostin. Ja parkkipaikalla ei voi vaihtamaan ruveta. Lisäksi en viitsi leikatulla selälläni tähän hommaan enää ryhtyä.
Sinkkuna ollessa vaihdoin itse mutta nyt miesystävä haluaa aina vaihtaa. Kai se saa siitä jotenkin miehekkään olon joten annan vaihtaa rauhassa enkä viitsi sanoa että osaisin tehdä sen itsekkin :D
Meen aina vaan minarissa sen rengasraudan kanssa nyyhkyttämään auton kylkeen. Äkkiäkös se Rane tulee hommiin pinpin toivossa ;-) Yleensä en edes anna.
Vaihtaisin itse, jos meillä olisi hydraulinen nostin ja paineilmaväännin. Oma tuntipalkkani on ihan liian iso ja toisaalta vapaa-aikani liian arvokas kohmeisella pihalla värkkäämiseen. Olen toki sitäkin kokeillut, mutta eka kerta jäi vikaksi.
Osaan kyllä vaihtaa, mutta meillä ei ole autoa.
Osaan vaihtaa renkaat kyllä, mutten silti kausirenkaita vaihda. Pyysin mieheltäni korttia hommatessani et voiko hän opettaa minut vaihtamaan vararenkaan koska en tahdo jäädä avuttomaksi tienvarteen odottamaan kun joku mies tulee pelastamaan. Käytin siis opetellessa niitä surkeita työkaluja jotka kulkee autossa mukana vararenkaan kanssaa.
Eli jos mies nyt vaikka päättäis ettei vaihda enää autooni renkaita, osaisin vaihtaa ne itse. Sanottaisko että käsi on puoliksi ylhäällä täällä.
Renkaat osaa vaihtaa ihan aivoton apinakin, kuten miehet todistavat, mutta minä osaan tehdä jotain, mistä maksetaan hyvin, ja sillä rahalla maksan apinalle renkaanvaihdon. Ei mene manikyyri pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis vaihtaa ne tunkilla ja rengasavaimella, ei vain aja autoa rengasliikkeeseen?
Tämä on myös tasa-arvokysymys.
Käsi ylös nyt.
Vaihdan itse renkaat. Tarkistan ilmanpaineet ja öljyn. Lisään pissapoikaan vettä. Maalaan, tapetoin ja paikkaan pyöränkumin. Teen myös ruokaa, siivoan, pyykkään, tiskaan ja korjaan vaatteita.
Tasa-arvokysymys niinkö?: Moni mies tekee ruokaa, siivoaa ja tiskaa. Moniko lyhentää (ompelukonetta käyttäen) housun lahkeet, paikkaa lapsen housunpolven tai ompelee napin? Se on katsos tasa-arvokysymys myös!
Vaihdan itse, tulee kunnolla tehdyksi.
Jos minä joudun vaihtamaan ne itse, niin sitten saa kyllä mies pestä itse pyykkinsä! Hän kun on sen alan ammattilainen, niin tekee paljon nopeammin kuin minä . Tai palkkaan tyttären vaihtamaan, kun häneltä se käyttää paremmin kuin minulta.