Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret kaksosten äidit! MitenTeitä kohdeltiin raskausaikana ja sen jälkeen?

09.03.2006 |

Itse olin 19,kun kaksoset syntyivät. Mutta olin18 kun tajusin olevani raskaana ja tiesin odottavani kahta vauvaa. Ystäväni eivät raskauttani säikkyneet mitenkään, sillä tunsivat minut lapsirakkaana ihmisenä ym. Itsestäni koko ajatus raskaudesta ja etenkin kahdesta vauvasta tuntui unelta vain. Niin onnellinen olin, vaikka myönnän että järkyttynyt minäkin olin aluksi, mutta ajan kuluessa minusta alkoi tuntumaan, et niitähän pitääkin tulla 2. Voivotuksia ja hämmästeleviä katseita kyllä keräsin,sillä kyllähän pienellä paikkakunnalla asia lähti kiertämään hyvinkin nopeesti. Neuvolassa minuun suhtauduttiin asiallisesti nuoresta iästä huolimatta.

Kuukausittaiset reissut äitipoleilla olivat jänniä, kun tuntu siltä ku ensimmäisiä kaksosia ollaan tekemässä maailmaan. Aarrrrg!Minulta monesti kysyttiin jopa: " Onko nää luomut" tai " Onko spontaaniraskaus,vai oletko saanut esim.hedelmöityshoitoa" HALOO!!!! Luulis aikuisten ihmisten tajuavan, et tän ikäsille niitä ei edes anneta...

Monesti tuolla ulkoillessa saamme hämmästeleviä katseita ihmisiltä. Mitä outoa siinä on, jos tuplamamma on vähän nuorempi kuin normaalisti? Minusta tämä on AIVAN normaalia,enkä ihmettele yhtään. Joskus pihisen aivan kiukusta.

Nyt olen täyttänyt 20 ja avio-mieheni 23. Kaksoset ovat 7kk jakehittyvät kovasti. Elämä on ihanaa näiden pienten keijukaisten kanssa,emmekä päivääkään vaihtaisi pois(ennemmin jonkun valvotun yön:))

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla