Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit 60 000 euron perinnöllä, jos saisit sellaisen nyt?

Vierailija
01.11.2016 |

Asuntolainaahan ei "kannata" maksaa pois, koska laina on nyt lähes ilmaista.

Mitä sinä tekisit ko. rahasummalla?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asunnon.  Tai sijoittaisin.

Vierailija
42/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanutkin perinnön, lyhensin osan asuntolainasta ja koko mökkilainan jämän. Mutta tiedän että sen perinnön "saaminen" ei ole kovin ilon päivä. Jotenkin, kun mietti sitä, miten sen käyttäisi, niin mietin samalla aina että mitä se isä nyt sanoisi tähän. Halusin kunnioittaa sitä kovaa työtä telineillä talvipakkasessa. (Isä ei ollut koskaan mikään tuhlari.) Osan jätin varaksi pankkiin, ja se meni uuden asunnon ostamisessa kun maksoin pois osakkeita rasittaneen yhtiölainan. 

Eli jos nyt saisin lisää perintöä, se tarkoittaisi, että äitikin kuolisi. En jaksa edes miettiä saati sitten suunnitella. Pitkää ikää mutsille.

terv. timpurin tytär

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaisin osakkeisiin.

Minkälaisiin osakkeisiin? Onko sulla joku joka osaa antaa neuvoja tähän asiaan? 

Osaa sijoittaa ihan ilman muiden neuvojakin kuten tähänkin asti. Suosin kasvavaa osinkoa maksavia yhtiöitä.

Vierailija
44/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin 50 000 nykyisten sijoitusten jatkoksi ja 10 000 matkatilille.

T. Miniä joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
45/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäisin nigeriaan ja ostaisin uuden henkilöllisyyden ja passin, jolla pääsisin lopulliseti vapaaksi Suomen orja-armeijasta. Siihen riittää kai 5000 euroa nigeriassa.

46/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 60 000€ 10 sitten vanhemmiltani,ostin mökkitontin ja hirsimökin,arvo nytten valmiina n.150 000€,lapsille jää jaettavaa,sen jälkeen ostettu 2 mökkiä ja toinen omakotitalo,lapsia 7 ja jokaiselle jätetään mökki tai talo aikanaan turvaksi

Vierailija
47/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asuntolainan pois, talo saisi uuden katon ja laittaisin pihan kuntoon.

Vierailija
48/57 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin ajokortin ja auton.

Vierailija
49/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto noin. 10 000e. Antaisin lopulla rahalla 500kpl*100e veraislainoja 24 prosentin korolla jolloin saisin loppuikäni noin 750e/kk lisäeläkettä. Tuon tuoton voisin sitten sijoittaa takaisin jollon minulla olisi neljän vuode kuluttua 100 000e sijoituksissa ja1500e/kk lisäeläke. Tai sitten vaan nauttisin ylimääräisestä eläketulosta. Jos joku ihmettelee että mitä vertaislainat on, niin lukekaa lainaaja. Fi tai fixura.fi.

Vierailija
50/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asuntolainaan en tosiaan kajoaisi, mutta maksaisin luottokorttivelat ja autolainat pois ja loppurahoilla aikuisten lasten kanssa ulkomaan matkalle tms.

Vierailija
51/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se asuntolaina maksettaisiin pois, koska sitten hommattaisiin vähän parempilaatuinen asunto, kun on entinen ensin velaton. Meillä on sitä enää niin vähän jäljellä. Laitettaisiin vanha asunto vuokralle, tarjottaisiin yhdelle naapurille joka on suoraan sanonut, ettei halua omistusasuntoa, mutta mielellään vuokraavat samasta talosta isomman, jos tulee tarjolle. 

Vierailija
52/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyisin perinnöstä lasteni eduksi. Minä en tarvitse perintöä.

t.mies

Vierailija
53/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyisin perinnöstä lasteni eduksi. Minä en tarvitse perintöä.

t.mies

Mulla on niin pienet lapset että en vielä tiedä riittääkö itsellä töitä koko heidän alaikäisyyden ajan tai millaisia rahan käyttäjiä heistä tulee....eli pitäisin toistaiseksi perinnöt itse.

Vierailija
54/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelisin Kaupoissa ja ostelisin kaikkea mitä nyt en ole ostanut kun en ole raskinut. Esim. Kivan maton, uusia astioita ja vaatteita, työkaluja. Vähentäisin työtunteja. Kävisin lomalla.

Vierailija
55/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin eläkkeelle. Olen 62 vuotias, hieman aikaistaisin siis.

Asunto on velaton, joten ihmeitä ei elämiseen mene.

Lapset saivat juuri n. 75 000 euroa/lapsi, heille jo toinen isohko perintö.

Velattomia ovat jo, ovat n. 35 vuotiaita, isot, uudet talot on, uudehkot hyvät autot, nyt sitten hankkivat molemmat kesämökit. Saivat halvalla hyviltä paikoilta, itse ramppaavat, iloinen olen puolestaan. Molemmilla on hyväpalkkaiset työt, puolisoilla myös. Kiitollinen pitää olla ja olenkin.

Vierailija
56/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin muita kuin asuntolainoja pois. Niitä kun on sekä mulla että miehellä. Jos niitä velkoja ei olisi, ostaisin tietysti tuosta lähistöltä kerrostaloyksiön tai kaksion ja laittaisin vuokralle.

Vierailija
57/57 |
13.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen juuri saamassa. Säästöön jää toistaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä