Me olimme varmaankin todella törkeitä, kun pyysimme häälahjaksi
rahaa kauniilla runolla.
Koska meillä oli jo kaikkea mahdollista, eikä haluttu että meille tuotaisiin 3 leivänpaahdinta yms....
Kommentit (80)
meidän kutsussa luki mm. että lahjoja ethän osta suotta, olemme keränneet tavaroita jo monta vuotta, MAHDOLLISET muistamiset tilille.
Ja tavatessa esim yhtä perhettä vielä suullisesti ilmoitin että emme odota teiltä rahaa, koska tiesin että heillä menee taloudelliseti huonommin kuin meillä. Haluamme että tulette paikalle juhlimaan meidän kanssa.
Vierailija:
meidän kutsussa luki mm. että lahjoja ethän osta suotta, olemme keränneet tavaroita jo monta vuotta, MAHDOLLISET muistamiset tilille.Ja tavatessa esim yhtä perhettä vielä suullisesti ilmoitin että emme odota teiltä rahaa, koska tiesin että heillä menee taloudelliseti huonommin kuin meillä. Haluamme että tulette paikalle juhlimaan meidän kanssa.
Tällaista olisin toivonut siskoltanikin. Hän taisi meitä pitaa pihtareina, kun emme paljon pystyneet antamaan. Sitä hän ei tiedä, että lainasin matkarahat äidiltäni.
Jos ne rahat edes kerättäisiin kolehdin tapaan, niin ettei kävisi ilmi, miten paljon kukin on sijoittanut, ymmärtäisin hieman paremmin. Eihän tavaralahjoissakaan ole hintalappua mukana.
Mulle on ihan sama onko se jonkun mielestä junttia, meillä oli kaikkea tavaraa jo kaksin kappalein eikä mitään haluttu lisää. Itse vien ihan mielelläni rahaa lahjaksi, säästynpähän miettimästä sopivaa lahjaa. Mutta mieluummin niin että sillä rahalla on joku kohde, oli se sitten häämatka tai vaikka keittiöremontti.
Me pyydettiin suoraan jo kutsussa lahjat rahana koska
-ilman rahalahjoja ei olisi ollut varaa pitää häitä
-emme halunneet turhaa romua nurkkiin
-lahjalista ei täällä päin ja meidän piireissä tule kysymykseenkään, sitä pidettäisiin täydellisenä snobbailuna
Saimme rahaa, maksoimme sillä pitopalvelun laskun, saimme sellaiset häät kuin halusimmekin eikä mitään turhaa jäänyt kaappeihin harmiksi pyörimään. Vieraammekin olivat suurimmaksi osaksi kaltaisiamme köyhiä, enkä voi uskoa kenenkään nirpahtaneen siitä, että esitimme toiveemme suoraan. Nolojako - jos olemme sitä jonkun av:laisen etikettigurun mielestä, liikuttaako se meitä? No tota, ei.
Vierailija:
-ilman rahalahjoja ei olisi ollut varaa pitää häitä
Saimme rahaa, maksoimme sillä pitopalvelun laskun, saimme sellaiset häät kuin halusimmekin
Nolojako - jos olemme sitä jonkun av:laisen etikettigurun mielestä, liikuttaako se meitä? No tota, ei.
No, älä kerro itsestäsi yhtään enempää - olen mieluummin tietämättä.
78
lahjan hankinnan vaivan! Jotain arvokkaampaahan sitä kuitenkin ostetaan. Toisaalta vois kai ilmottaa että lahjankin voi antaa jos joku mummo välttämättä haluaa niin tehdä. Onnea vaan!
Pidimme häät, joihin meillä oli varaa huomioon ottaen, että vieraat toivat rahana lahjan, jonka olisivat muussa tapauksessa tuoneet meille turhana tavarana. Yksi vieraista ei tuonut mitään, koska hänellä ei ollut varaa, eikä tästä kukaan loukkaantunut, pääasia että tuli paikalle pitkän matkan taa. Miten tämä voi kaivella jotakuta näin paljon? Taidat olla aika huvittava tyyppi, olisitko näitä " käsintaitellut ja luonnonkukin kirjotut riisipussit jokaiselle vieraalle tekee häistä häät" -tapauksia? :D
78
Vierailija:
" käsintaitellut ja luonnonkukin kirjotut riisipussit jokaiselle vieraalle tekee häistä häät" -tapauksia? :D
78
järkevämpääkin käyttöä, jos rahatilanne on kuvatunlainen.
hääkutsussa rahaa lahjaksi. Voihan sen sanoa, jos joku erikseen sitä KYSYY, mutta kutsussa... Noloa!
...jokainen voi toimia silloin ihan täysin oman taloutensa mukaan, koska rahasummia ei julkisteta missään. Voi olla kokonaan laittamattakin, jos tohtii.
kyllä ikinä kehtais pyytää kutsussa lahjoja/rahaa. Antaa kyllä ahneen vaikutelman. Ja varmaan monet sellaisen kutsun saaneet ovat samaa mieltä, vaikkeivat kehtaisi myöntääkään.
mukana erillisellä lapulla. Eme mennet häihin, emmekä laittaneet rahaa tilille piruuttaakaan. Törkeetä. Ja erityisen törkeetä ja ahnetta on juuri tuo, että " meillä on jo ihan kaikkea, mutta antakaa silti meille lisää rahaa" . Jos kerta on millä mällätä, niin tuo hyväntekeväisyysjuttu on mielestäni hienosti tehty.
kateellisia sulle AP kun eivät itse ole keksineet pyytää rahaa vaan ovat saaneet ne 3 leivänpaahdinta ja 2 voileipägrilliä... ;)
kotia ja kaikkia on vähintään kahtena tai kolmena kappaleena. Olemme menossa naimisiin, mutta pieneen mieleeni ei tulisi PYYTÄÄ jotain, kun meillä on jo KAIKKEA. Eipä silti, vaikka meillä ei olisi kaikkea, niin eipä tulisi mieleen pyytää muutenkaan. Niin minut on vaan kasvatettu, etten pyytele syntymäpäivälahjoja tai rippilahjoja tai mitään muutakaan. Lisäksi, jos kerran vieraat tunsivat teidät ja tiesivät, että teillä on kaikkea, he olisivat taatusti keksineet lahjoja, joita teillä ei vielä ole. Minusta yksinkertaisesti sekä rahatoiveet että häälahjalistat ovat huonoa käytöstä. Onneksi minua ei ole kertaakaan pyydetty häihin, joissa olisi ollut häälahjalista ja/tai rahapyyntö. Jos sellaisiin häihin saan, niin luultavasti olen kuin en sitä huomaisikaan.
sieltä voi valita kukkarolleen sopivan ja parille mieluisan lahjan. rahan pyytäminen on jotenkin.. outoa. :( vaikka en menisi ilman lahjaa minäkään. panisin pienen summan sitte.
monille kutsu häihin on ahdistusta, mahdolliseti ostaa koko perheelle uudet vaatteet (meillä esim. ei ole usein suuria juhlia, joten emme tarvitse juhla vaatteitakaan..) sitten lahja. mahdolliset matkat hääpaikkakunnalle, yöpymiset yms.
kaikista inhottavinta on että sitten häissä on vielä joku morsiamen ryöstö, johon pitää kerätä rahaa, ehkäpä vielä joitain muita rahankeräysleikkejä..
viime häät johon saimme kutsun olivat mukavat. ei mitään kerjäysleikkejä ja rento meininki. kallis kokemus silti meille, vaatteet 4:lle (ale myynnit oli sentäs ooneks.. mutta sai siihen juosta sata kauppaa että löytyi sopivaa, kukkarollekin..) ja lahja = 300¿, minun kk tulot t.kotiäiti
Minusta on törkeää jos vieraat ostaa sellaisia lahjoja, joista itse tykkää, tosi itsekästä. Hääparillehan ne lahjat on.
Häistä on nyt aikaa n. 7 v. Pariskunta aikaa sitten eronnut ja talo yhä keskeneräinen. Hukkaan meni häälahjaksi saadut rahat ja veikkaanpa että aika monella lahjoittajalla jokseenkin petetty olo...
ihan oikeasti eivät ne vieraat varmasti päätäään puhki olisi TEIDÄN lahjojanne miettineet vaikkette olisi rahavaatimusta laittaneetkaan!