Mulla on tilillä 6500 euroa, onko se sinusta vähän vai paljon?
Mulle se on paljon, kun saan palkkaa käteen vain 1200-1300 euroa kuussa.
Kommentit (63)
Paljon jos siis käyttötilillä on. Mulla ei ole käyttötilillä yhtään ylimääräistä (nettopalkka 3200€), sillä siirrän palkan tullessa säästötileille ja rahastoihin aina vähintään. 700€/kk).
Suhteessa palkkaan oikein hyvin. 6500€ on oma bruttopalkkani. Meillä on yhteensä paljon enemmän tilirahaa, mutta meillä on ollut myös pitkään hyvät tulot. Minullakin nykyistä paljon paremmat.
Miksi pitää olla monta tiliä? Miksi rahoja pitää siirrellä tililtä toiselle. Rahaa on sama määrä, oli se viidellä tai yhdellä tilillä?? Muutamaat kymppitonnit ei tuota juuri mitään "korkeakorkoisella"...Ei käsitä...
PS. jos sitä on satojatuhansia, niin silloin korkomielessä ymmärrettävää...
Pääasia, että tulot on suuremmat kuin menot. Sinun tuloillasi tuo on mielestäni todella hyvä saavutus. Suosittelen jatkamaan samalla linjalla. Hienoa, että osaat käyttää rahaa.
Ihan kivasti. Itse saan 740e/kk... Ikinä en ole kerralla omistanut neljää tonnia enempää rahaa.
Mulla oli säästössä tasan tuo 6500e kun jäin hoitovapaalle vuodeksi. Siitä maksoin vuoden osuuteni asuntolainasta (3600e) ja loput vajaa kolme tonnia oli käyttövaraa kaveriksi sille kuukausittain tilille tulevalle 255e. Nyt kun tammikuussa menen töihin, niin tuosta vajaasta kolmesta tonnista on jäljellä melkein tonni.
Kyllä mulle siis 6500e on suuri raha. Hienoa ap!
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa palkkaan oikein hyvin. 6500€ on oma bruttopalkkani. Meillä on yhteensä paljon enemmän tilirahaa, mutta meillä on ollut myös pitkään hyvät tulot. Minullakin nykyistä paljon paremmat.
Mitä teet työksesi?
Melko vähän. Mulla on nytkin lompakossa yli tonni... hähähää
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli säästössä tasan tuo 6500e kun jäin hoitovapaalle vuodeksi. Siitä maksoin vuoden osuuteni asuntolainasta (3600e) ja loput vajaa kolme tonnia oli käyttövaraa kaveriksi sille kuukausittain tilille tulevalle 255e. Nyt kun tammikuussa menen töihin, niin tuosta vajaasta kolmesta tonnista on jäljellä melkein tonni.
Kyllä mulle siis 6500e on suuri raha. Hienoa ap!
Hienosti olet suunnitellut elämääsi myös taloudelliselta kannalta. Hattua nostan! Vuosi kh-tuella on tärkeä lapselle, mutta monelle perheelle ylitsepääsemätön ongelma vähenevien tulojen vuoksi. Minä suosittelisin jokaiselle, joka edes suunnittelee raskautta, miettimään elämää äitiyslomalla ja mahdollisella kh-kaudella realistisen taloussuunnitelman kanssa.
Ihan helvetin vitusti fyffeä. Mulla on korkeimmillaan ollu tilillä reilu 2000 euroa ja sekin oli lainaa
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on paljon, kun saan palkkaa käteen vain 1200-1300 euroa kuussa.
Siis vaikka se olisi sinun ainoa puskurisi, niin ihan hyvä tilanne, koska olet varmaan noilla tuloilla tottunut tulemaan pienellä toimeen.
Tietysti noin pienillä tuloilla ihan vaan tilillä makuuttamiseen vähän iso summa, koska nettotuloissasi jo tuntuu, jos saisit tuolle sellaisen 4-5% vuosituoton pitkällä tähtäimellä.
Meillä on aina käyttötilillä 1000 euroa.
Kun vaihdettiin pankkia, saatiin mahdollisuus lyhentää extra lainaa joka kk.
Alkuun tilillä oli aina kuun lopussa 500, mutta kerran piti yllättäen maksaakin pari laskua, auton huolto ja talvirenkaiden vaihto eikä tilin kate riittänyt.
Joten nostettiin tonniin.
Tämä toimii meillä hyvin, nyt kun korot ovat alhaalla, olemme lyhentäneet lainaa yli 5 v lyhyemmäksi .
Ja kertaakaan ei ole tili ollut tyhjä kun palkkapäivä tulee.
Jos se summa on noista varsin pienistä ansioista säästetty, on se ihan mukava vararahasto. Kuinka pitkä aika sen keräämiseen on mennyt?
Riippuu, onko se paljon johonkin nähden tai jotakin varten.
Jos se on puhtaasti pelkkää "pahan päivän varaa", se on sinulle todella paljon. Se on osoitus siitä, että osaat elää nuukasti ja säästää. Jos "kakka osuu tuulettimeen", tulet tuolla puskurilla toimeen hyvän aikaa. Et toki loppuelämääsi, mutta ihan hyvän aikaa, tietysti eri asioista riippuen.
Jos rahasi on sen sijaan säästetty jotakin hankintaa tms. varten, se ei välttämättä ole kovinkaan paljon.
Olen viiskypänen ja musta se on paljon.Olen köyhä työtön nykyään.
Nanao kirjoitti:
Aika perus. Itsellä aina tilillä 5000-8000e ja olen pienituloinen koska käyn vain osa-aikaisesti töissä ja opiskelen. Toki rahaa ei kannata siellä tilillä makuuttaa vaan sijoittaa järkevästi tai pistää korkotilille.
Ei korkotilit tällä hetkellä kannata.
Mulla on tilillä yleensä jotain 2000-3500 väliltä ja se on mun mielestä tosi paljon, etenkin kun yksin asun. Tienaan ehkä 1700e/kk. Nyt on muutto edessä, joten takuuvuokraan jne. on mennyt rahaa, joten saldo ehkä 2100e, mut en valita. Paljon olisi kuitenkin asioita elämässä, joista voisi säästää mm tupakka ja alkoholi/baarit.
On se paljon. Mulla on tilillä 0,11e.
Mulla on säästöjä 5700 euroa tilillä ja huomenna palkkapäivä. Omakaan palkka ei ole kummoinen, 1700 euroa nettona. Tuo 5700 euroa on minusta aika paljon, mutta toisaalta jos lähdetään alkuvuodesta reissuun niin siihenhän se sitten uppoaakin, meitä on neljä henkeä. Minusta on vähän typerää makuuttaa rahaa tilillä mutta toisaalta eipä se sijoittaminenkaan ole niin helppoa, itsellä on rahastoja ja osakkeita n. 3000 eurolla ja ne ovat noin 800 euroa tappiolla.
Ap:lle sanoisin että hyvin on säästöjä, etenkin kun nettopalkka ei hurjan suuri. Hyvä hyvä!
Mulla on ollut tuo satatonnia tilillä pari kertaa. Eka kerta ei varsinaisesti ollut ylimääräistä: nostettiin laina ja ostettiin asunto.
Toisen kerran kun äidin perintö siirtyi tilille, se oli ylimääräistä.