Mulla on tilillä 6500 euroa, onko se sinusta vähän vai paljon?
Mulle se on paljon, kun saan palkkaa käteen vain 1200-1300 euroa kuussa.
Kommentit (63)
Ihan hyvin. Itse olen työtön ja mulla on suurinpiirtein saman verran.
Se on vähän. Mulla on 12000e ja palkka 1500e nettona. Aion kuitenkin kasvattaa summan huomattavasti suuremmaksi järkevällä sijoittamisella, työllä kun en rikastu :)
Perin isältäni 400 000€. Aion antaa siitä lapsilleni joka 3. vuosi 3.999€.
Kannattaisi jo sijoittaa, pörssiin vaikka
Tosi paljon. Itellä just sama palkka ja tilillä ehkä 100... Onneksi huomenna tulee 2vko palkka edes
Aika vähän, mutta ei mitenkään katastrofaalisen. Itselläni vastavalmistuneena 20k€
Vierailija kirjoitti:
Itselläni varatilillä aina väh. 20000€ pahan päivän varalta. Siirrän aina käyttötililtä sinne, jos olen joutunut varatiliä käyttämään.
Minäkin tähtään 20 000 euroon. Tosin olen siitä vielä kaukana, koska sitä ennen haluan ostaa uude(mma)n auton ja säästän ensin sitä varten.
6500 e on hyvä summa sekin, auttaa kyllä hätäpäivänä. Siitä maksaa jo yhden jos toisenkin kodinkoneen ja autorempan.
Itse hermostun totaalisesti, jos säästötili painuu alle kahden tonnin.
Parempi kuin ei mitään. Itseäni ahdistaisi jos noin vähän olisi jemmassa.
Ei kannata tilillä pitää, sijoita fiksusti tosta esim. 4000 e.
Mulla suunnillee samanverran. Pitäisi ens kesään selvitä sillä summalla asumistuen lisäksi.
Ei mitään järkeä pitää ainakaan satoja tonneja tileillä. Turha sitä rahaa on hautaan kantaa.
6500e on käyttötilillä todella paljon.
Itelllä ei käyttö tilillä ole kuin muutama satku. Tilipäivänä maksan erääntyvät laskut ja jätän pari sataa käyttö varaa millä pärjää seuraavaan tilipäivään ja loput pistän sijoituksiin.
Yllättäviin menoihin auttaa visa.
Niin ja aina sijoituksista voi isomman rahan tarpeen vaatiessa muutamassa arkipäivässä kotiuttaa kymppitonnin tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on paljon, kun saan palkkaa käteen vain 1200-1300 euroa kuussa.
Olen työskennellyt jo kohta kolmekymmentä vuotta ja san saman verran palkkaa kuukaudessa. Minulla on kolme lasta ja koira. Työskentelemme molemmat mieheni kanssa samalla alalla.
Korkein summa jonka olen saanut säästöön on kolme tonnia ja se oli vuonna 2003. Valitettavasti ne meni kun mieheni sairastui vakavasti ms-tautiin. Olisi kohtuullista jos meidän perheessä edes yksi aikuinen saisi säästettyä rahaa työnteolla autokorttiin ennenkuin vanhin lapsemme täyttää 18 vuotta kahden vuoden päästä. Ajokortti ja vuokra-auto parantaisi työtilannetta todella paljon.
Sääli kun ajokortti ja auto on Suomessa niin kalliita. Toivoisin myös että lääkekannabis reseptin saisi Suomessa jokainen joka sitä todella tarvitsee. Mieheni tarvitsee sitä todella, mutta ainakaan terveyskeskuslääkärit eivät kirjoita sitä.
Jos tämä koskettaa jotakuta niin antakaa äänenne kannabis aloitteisiin. Jos mieheni tila pahenee niin en yksin pysty koko perhettä kasassa pitämään.
T: Terttu
Tosi paljon tuo on. Itse olen tottunut siihen että tilillä on 2-200 euroa. Olisi mahtavaa jos edes hetken aikaa tilillä olisi käytettävissäni yli tuhat euroa!
Vierailija kirjoitti:
Perin isältäni 400 000€. Aion antaa siitä lapsilleni joka 3. vuosi 3.999€.
Jos minä saisin tuollaisen summan muuttaisin välitömästi johonkin lämpimään maahan palmun alle ja eläisin tuolla rahalla loppuelämäni onnellisena.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli säästössä tasan tuo 6500e kun jäin hoitovapaalle vuodeksi. Siitä maksoin vuoden osuuteni asuntolainasta (3600e) ja loput vajaa kolme tonnia oli käyttövaraa kaveriksi sille kuukausittain tilille tulevalle 255e. Nyt kun tammikuussa menen töihin, niin tuosta vajaasta kolmesta tonnista on jäljellä melkein tonni.
Kyllä mulle siis 6500e on suuri raha. Hienoa ap!
Mua kiukuttaa kun näen näitä viestejä.
Miksi ei mies anna sulle sitten rahaa, jos olet kotona hoitamassa yhteistä lastanne?
Joudut maksamaan asuntolainaosuutesikin täysimääräisenä itse kun tulot on 250€ tukia?
Miksi? Ansaitset paljon parempaa!
Nyt sulla menee kaikki säästöt teidän yhteiseen lapseen ja sun mies ei osallistu tippaakaan. raivostuttavaa.
20 000€ tilillä pahanpäivän varalta? Miksi tilisäästönä?
Itse olen sijoittanut pariin pankin rahastoon niin että yhdessä on tämänpäivän arvolla 15000 ja toisessa 10000€ Toinen on ajateltu eläkesäästöksi, toinen pahanpäivän varaksi. Käyttötilin saldo vaihtelee 200-3000€ välillä, keskimäärin ehkä 1500€.
Ei hirveän paljon jos ajattelee mahdollisesti kriisiytyvää taloustilannetta. Tuloihin nähden hyvä alku ja jatka samaan malliin!
Ollaanko kavereita?