Mulla on tilillä 6500 euroa, onko se sinusta vähän vai paljon?
Mulle se on paljon, kun saan palkkaa käteen vain 1200-1300 euroa kuussa.
Kommentit (63)
Riippuu iästä jne. Viisikymppiselle vähän, kaksikymppiselle paljon.
Ihan hyvin! Mulla on brutto kk-tulot 5 000 €/kk ja nyt tilin saldo 3,65 euroa. Rahat on menneet auton ja asumisen lainojen maksuun, huoltokuluihin ja normaaliin elämiseen.
Paljon. Saman kokoinen palkka, ja nyt runsas viikko palkkapäivän jälkeen tilillä on 500...
Tuloihisi nähden loistotulos. Hyvää rahankäytön hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin! Mulla on brutto kk-tulot 5 000 €/kk ja nyt tilin saldo 3,65 euroa. Rahat on menneet auton ja asumisen lainojen maksuun, huoltokuluihin ja normaaliin elämiseen.
Sulla on huonompi tilanne melkeinpä kuin aplla kun elät kädestä suuhun, kannattaa skarpata hiukan ja tehdä muutoksia elämätyyliin!
Itselläni varatilillä aina väh. 20000€ pahan päivän varalta. Siirrän aina käyttötililtä sinne, jos olen joutunut varatiliä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuo on, mutta ymmärrän että sä hehkutat saldollasi täällä. Sanotaan että sitten kun sulla 100 000 ylimääräistä tililläs, niin tuleppa kuule sitten uudemman kerran käväseen AV:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuo on, mutta ymmärrän että sä hehkutat saldollasi täällä. Sanotaan että sitten kun sulla 100 000 ylimääräistä tililläs, niin tuleppa kuule sitten uudemman kerran käväseen AV:lla.
No sun ei tarvitse tulla uudestaan ollenkaan. kiva kun kävit ja kivempi kun lähdet.
Tosi paljon. Tommonen summa jos olisi mun tilillä, niin pää olis pyörällä niin kuin lotossa voittaneena voisi olla. Mulle on jo tosi hyvä tilanne, jos tilillä on 650€ laskujen jälkeen. Ehkä sitä itselläkin joskus on tuollaisia summia, jos nyt ei ihan pari palkkaa päällekkäin, mutta edes säästäen sitten.
Pidän aika hyvänä summana, oikeastaan aika iso summa tilillä makuutettavana. Harkitsisin ehkä sijoittamista pienimuotoisesti, noin viisi tonnia on oma tavoite pitää tilillä, ylimääräiset rahastoon. Tilillä pidettävään rahaa vaikuttaa mielestäni paljon esimerkiksi lemmikit, niiden yllättävätlääkärikulut ja omakotitaloasujalla täytyisi olla yllättävä remonttiraha.
Aika perus. Itsellä aina tilillä 5000-8000e ja olen pienituloinen koska käyn vain osa-aikaisesti töissä ja opiskelen. Toki rahaa ei kannata siellä tilillä makuuttaa vaan sijoittaa järkevästi tai pistää korkotilille.
Mun mielestä se on paljon, jos se raha on käyttötilillä.
Olen kolmen ölapsen yksinhuoltaja ja mulla on tilillä aina vähintään 20 000 e hätävaraa.
Veroista kitisevälle Nallellle, joka on viime vuosina tienannut tuon useamman kerran 6000 €/ kuukaudessa lienee pikku raha. - Kun taas kaltaiselleni tulosiirtoja, kuten opintotukea 250,28€ nauttivalle 6000€ on verraten iso raha.
Paljon. Itselläni ei säilyisi koskaan noin paljon ylimääräistä. Tuhlaisin kaikki matkusteluun.
Ihan hyvä se on. Sanotaan, että tavallisella palkansaajalla pitäisi olla vähintään kuukauden palkan verran säästössä.
Naurattaa perkeleesti näiden AV:n hölmöjen valehtelevat kommentit. Älä välitä niistä. Missä ne nyt muuten pätemään pääsisi kuin täällä, nimettömänä. Kirjoittelevat potaskaa, miltä nyt pikavippien hakemiselta ehtivät.
Mielestäni aika normaali summa. Itselläni on vajaa kymppitonni ja pidän sitä melko isona summana näin parikymppiselle opiskelijalle. Aion kyllä sijoittaa tuosta osan, sillä en näe mitään hyvää syytä makuuttaa tilillä noin paljon rahaa. Ajattelisin, että itselleni (kulut suhteutettuna tuloihin) sopiva säästösumma tuolla varatilillä olisi 3000€:n paikkeilla, kun ei näin opiskelijana ne menot niin suuria ole.
Hyvä summahan se on, vaikka olisi isommatkin tulot. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot jne. Kuten jo näit, paljon enemmän tienaavillakin jää vähemmän tilille toisinaan.
Oma vastaukseni: riippuu vuodesta. Joitakin vuosia sitten olisin sanonut, että enemmänkin voisi olla, viime vuosina taas olisin leijunut pilvissä tuosta vararahastosta. Tällä hetkellä itselläni ei ihan noin paljon ole, mutta samaan suuntaan menossa eli tilanne näyttää paremmalta.
Jatka samaan malliin! Tuosta se lähtee pienen pesämunan kerääminen johonkin isompaan.
Kohtuullisen paljon mielestäni, pärjäät muutaman kuukauden.. Jos minulla olisi tuo niin kokisin vähäksi, mutta kaikki on suhteellista.