Mirenaa ei saatu pois
Kävin tänään neuvolassa poistattamassa kierukkaani, langat oli näkyvissä hyvin ja hoitaja yritti sitä saada ulos. Sattui pirusti eikä se sieltä ulos tullut. Hoitaja kävi kysymässä josko lääkärillä olisi aikaa koittaa ottaa sitä pois. Hetken kuluttua lääkäri yritti sitä ottaa ulos, sattui taas ihan hirveästi eikä se pirulainen hievahtanutkaan.
Mulla on ollut mirena jo 3 vuotta, kamalia alavatsakipuja ollut ja käynyt useaan otteeseen lääkärillä niiden takia. En jaksaisi enää jatkuvaa kipuilua, vaikka muuten hormonikierukka on ollut ihan mahtava ja huoleton.
Sain lähetteen sitten gynekologille. Lääkäri sanoi että kierukka on voinut kasvaa kudokseen kiinni ja siksi ei tule ulos vaikka hieman kovempaakin sitä kiskoi. Ei yrittänyt enää kun mua sattui ihan kamalasti. Miten se gynekologi sen sieltä ulos saa kun ei hoitaja tai neuvolalääkärikään sitä saanut ulos? Pelottaa ihan hirveästi, sillä tämän päiväiset kivut olivat niin tuskallisia.
Kommentit (13)
Jos ei muuten lähde niin sut voidaan nukuttaa ja poistaa kierukka sitten.
Minulta ei saatu ulos tk:ssa. Sain lähetteen naisten polille, jossa kierukka ultrattiin ja otettiin pois. Sanottiin että hyvä ottaa buranaa ennen polille menoa. Olivat ihania kun sanoin että olen kipuherkkä ja jännittää. Eikä se sitten sattunutkaan. Laitettiin samalla uusi.
Miksi ihmeessä ihmiset ylipäätään ottaa noita, kun tuntuu että kaikilla on vain huonoja kokemuksia? Jokainen kierukkaa käyttävä/käyttänyt valittelee kovia kipuja, runsasta vuotoa, huonoa oloa jne jne jne. Niin ja se asettaminen + poisotto. Ovat lähes poikkeuksetta todella kivuliaita ja vaivalloisia.
Eikö voisi samalla vaivalla käyttää mieluummin vaikka kortsua tai pitää haarat kiinni?
Mulla on tosi hyviä kokemuksia. Vaihdot on menneet hyvin, kuukautisia ei ole ollut 10 vuoteen, PMS rauhoittunut, ei vuotoja. Ihan alkuun tiputteli joitain viikkoja ja paino tippui. Kuukautiset oli tosi runsaat ja pitkät, ja yleinen vointi parani niiden jäätyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ihmiset ylipäätään ottaa noita, kun tuntuu että kaikilla on vain huonoja kokemuksia? Jokainen kierukkaa käyttävä/käyttänyt valittelee kovia kipuja, runsasta vuotoa, huonoa oloa jne jne jne. Niin ja se asettaminen + poisotto. Ovat lähes poikkeuksetta todella kivuliaita ja vaivalloisia.
Eikö voisi samalla vaivalla käyttää mieluummin vaikka kortsua tai pitää haarat kiinni?
Mulla on ollut tosi hyviä kokemuksia, harvemmin vaan tulee mieleen jakaa. Otin Mirenan muutama kuukausi sitten sekä kovien kuukautiskipujen hoitoon että ehkäisyksi. Yhdistelmäehkäisy ei migreenin takia käy, minipillereistä tuli epäsäännölliset kuukautiset ja aina sai jännittää onko sittenkin raskaana. Mirena on niin vaivaton. Kuukautiset, ja niiden myötä järkyttävät kivut, jäi pois. Laittaminen sattui sen minuutin pari paljon, ja sen jälkeen oli kramppailua joku viikko. Sitten ei mitään ongelmia. Ah ihana vapaus.
Jätän tuon loppukaneetin huomiotta.
Mulla kans ei terkkarilla saatu pois ja laitto lähetteen ultraan. Siellä sitten poistettiin ja sattu ihan helvetisti. Sen jälkeen en uutta ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin kovien kuukautiskipujen, suuren vuodon takia ja ehkäisyksi kun on niin vaivaton. Muuten kierukka ollut todella hyvä, alavatsakivut ainoa miinus. Ei enää tippaakaan vuotoa tai kuukautisten aiheuttamaa vatsakipua.
Vai että kortsu tai haarat kiinni? No jo on sulla neuvot :D Lähinnä kaipailin vertaistukea muilta joilla jääny kierukka "jumiin" enkä tällästä kitinää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans ei terkkarilla saatu pois ja laitto lähetteen ultraan. Siellä sitten poistettiin ja sattu ihan helvetisti. Sen jälkeen en uutta ottanut.
Saitko mitään esilääkitystä? Mun on pakko jotain pyytää sillä pelottaa jo nyt se kipu. En ota minäkään enää koskaan uutta vaikka kierukka on hyvä ollutkin. En ota sitä riskiä että toinenkin jäis jumiin :( -ap
Mä otin kierukkani itse pois kun meinasin seota niihin mielialavaihteluihin.
Olin koko ajan tietoinen, että jos tulee outoja tuntemuksia tai se jumittuu niin sitten pakko mennä päivystykseen.
Mutta onneksi lähti ilman ongelmia eikä sattunut yhtään.
Miksi gynekologit eivät usko Mirenan aiheuttavan haittoja, vaikka se johtaa FIMEAN haittavaikutusilmoituksia?
Miksi Bayer tekee vain miljardibisnestä Mirenallaan, mutta ei kanna vastuuta lääkkeen naisille aiheuttamista vammoista?
Mirenan takia USA;ssa nostettiin oikeusjuttuja Bayeria vastaan. Miksi niistä ei uutisoitu Suomessa? Mistä saisi tietoa siitä, mitä yhdysvaltalaisnaiset ovat joutuneet Mirenan takia kärsimään?
Kuulostaa kamalalta! Pyydä jotain esilääkitystä enne kuin annat riuhtoa enempää.