Matkapahoinvointi ja siihen lääkkeet
heips! Huomenna siis lähtö laivalle, myrskynpoikasta luvattu ja se yhdistettyna matkapahoinvointiini ei tiedä hyvää. Ostin martzine nimistä lääkettä, osaatteko sanoa auttaako ja millaisia haittavaikutuksia on tullut?
Kommentit (5)
Marzine auttaa minulla matkapahoinvointiin oikein hyvin, kun taas Postafen-pahoinvointilääke saa minut pahoinvoivaksi. Marzine on ilmeisesti paremmin siedetty, eikä ole minulla aiheuttanut haittavaikutuksia. Älä usko mihinkään napalaastareihin tai muuhun huuhaahan, miten ne edes voisivat vaikuttaa vakuuttavasti - lääkkeiden kaltaisesti - keskushermostoon?
Ps. Jos jokin mietityttää niin soita Yliopiston apteekkien 24/7-neuvontapuhelimeen :)
Mun lapsilla kyllä on sekä Marzine että Postafen auttaneet. Itse en ole noita tarvinnut.
Tiedät varmaankin että alkoholia noiden kanssa ei pidä ottaa.
Itse olen herkästi pahoinvoiva. Mun ei tarvi kuin nähdä jonkun keinuvan niin tulee paha olo. Autossa oksensin lapsena aina enkä vieläkään pysty n. sekuntia pitempään katsomaan alaspäin autossa. Merellä ei tarvi kuin pari kertaa keinahtaa, niin alkaa mahassa velloa. Mutta mulla auttaa inkiväärikapselit ihan älyttömän hyvin. Ne eivät vaikuta keskushermostoon vaan suoraan vatsaan. Kannattaa ainakin kokeilla. Tuskin ne ihan hirveässä myrskyssä auttavat, mutta joku 14 - 15 m/s on sellainen tuuli, jossa ne mulla tehoaa oikein hyvin.
Matkapahoinvointilääkkeet nukuttaa mua aivan älyttömästi.
Ootko kokeillut seaband-rannekkeita? Tulen laivalla superherkästi pahoinvoivaksi, mutta noiden hommaamisen jälkeen ei ole tehnyt pahaa. Tiedä sitten, onko lumevaikutusta vai mitä. :D