Saan veronpalautusta 6000 euroa ja rapiat
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä saatiin positiivisesta asiasta negatiivinen ketju. Ei olisi pitänyt kysyä. -Ap
Täällä saadaan kaikesta negatiivista, aina ja koko ajan, oli aihe mikä hyvänsä.
Mä lähtisin sinuna reissuun:). Matkustelu oli mun oma intohimo kun oli vielä hyvä duuni.
Mutta: mä sain 70e palautusta:). Ja olen tosi iloinen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä saatiin positiivisesta asiasta negatiivinen ketju. Ei olisi pitänyt kysyä. -Ap
Mä lähtisin sinuna reissuun:). Matkustelu oli mun oma intohimo kun oli vielä hyvä duuni.
.
Pelkkä elämys- ja lomamatkailu on yksi pahimmista uusiutumattomien luonnonvarojen haaskaamistavoista.
Kaikki turhaan käytetty fossiilinen polttoaine, kuten lentokoneissa käytetty kerosiini on poissa tulevilta sukupolvilta.
Miettikää sitä, kun ajattelette lähteä lentokoneella huvimatkailemaan, että mitä aiheutatte tuleville sukupolville tuolla itsekkäällä päätöksellänne.
.
Mulla kun alkoi tämä reissutyö, enkä edes tajunnut matkavähennysten päälle, eikä verottajakaan niitä vielä osannut ehdottaa, ostin auton kuljettuani ensin pari vuotta julkisilla ärsyttävää matkaa. Nyt onkin sitten julkiset lopetettu koko reitiltä, joten olisin ilman autoani jäänyt työttömäksi tai joutunut ostamaan jonkun "remonttitaitoiselle tarkoitetun", koska rahat olisivat menneet matkoihin joka tapauksessa. Mutta en silti suosittele autoa, osta hyvä polkupyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Minä toivon saavani edes hiukan. Koska viimeiset veroehdotukset muuten postitetaan?
Veroehdotukset postitettiin toukokuussa. Jos et tehnyt siihen muutoksia, se oli sitten myös verotuspäätös eikä mitään enempää Sinulle postiteta. Jos teit muutoksia, niin päätöksen olisi pitänyt tulla lokakuun aikana.
Voi kiitos asiallisesta vastauksesta. Kuten huomaa, veroasiat eivät ole vahva puoleni. Löytyykö tuota veroehdotusta sähköisenä versiona vai ainoastaan paperisena?
Ei valitettavasti löydy sähköisenä. Ja taitaa olla peräti niin, että jos tilaat verottajalta uuden verotuspäätöksen, niin se kopio on maksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Pelkkä elämys- ja lomamatkailu on yksi pahimmista uusiutumattomien luonnonvarojen haaskaamistavoista.
Kaikki turhaan käytetty fossiilinen polttoaine, kuten lentokoneissa käytetty kerosiini on poissa tulevilta sukupolvilta.
Miettikää sitä, kun ajattelette lähteä lentokoneella huvimatkailemaan, että mitä aiheutatte tuleville sukupolville tuolla itsekkäällä päätöksellänne.
.
.
Katsokaa ja kauhistukaa. Tuolla menolla ei polttoaineita riitä kovin pitkään. Jokainen kone polttaa reissullaan tuhansia tai peräti kymmeniätuhansia litroja uusiutumattomia luonnonvaroja ja polttoaineita.
https://www.flightradar24.com/43.74,12.81/4
Euroopan päällä pyörii pahin suma, vaikka olemme muka niin ympäristöystävällisia ja säästämme maailmaa. Ilmastoakin tuo pilaa pahasti.
.
Mäkin saan pari tonnia ja edessä on lomamatka. Bensaa ja pätäkkää palaa - tikahtukaa kateuteenne! Nää moralisoijat ovat niitä pahimpia luonnon ja mielen saastuttajia.
Mä sain mätkyjä 1200e:D mut pari vuotta sitten oli 6900, eli pentä siihen verrattuna onneks.
Noin vähän, no, pieni palkkaisella tuntuu varmasti ihan kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei voi ottaa? Hyvin suurella todennäköisyydellä rahat saa pois tarvittaessa 3 päivässä. Kaupat pörssissä tänään ja rahat tilillä 3 päivän päästä. Eli huomattavasti nopeammin kuin veronpalautuksista.
Se on nykyisin T+2 eli jo kahden päivän päästä kilahtaa rahat tilille.
Mulla mätkyjä 2000,-, mutta enpä ole kateellinen palautuksia saaneelle: myin metsää ja nyt lopullinen verotus. Mitähän tekisin metsätuloilla...ajattelin ostaa asunto-osakkeen.
Kyllä on kateellista porukkaa liikkeellä.
Annat mulle 10 prosenttia tietenkin.
0,35 % p.a. täysin riskittömälle sijoitukselle on tällä hetkellä loistava tuotto! Vertailuna voidaan käyttää vaikkapa Suomen valtion lainapapereita, joiden tuotto on tuolle ajalle käytännössä negatiivinen.
Sinussahan on siis säästäjän vikaa ;) Itse laittaisin 6000 köntästä varmaan noin puolet säästöön. Sit parilla tonnilla joku kiva talvimatka, että kestää kaamoksen. Tonni palaisi sitten joululahjaostoksiin.