Onko ketään muuta ketä ei häritse yhtään miten täynnä kaapit ovat ja missä järjestyksessä?
Kun kaikkialla paasataan miten elämä pelastuu kun siivoaa kaapit ym. Miten mua ei häiritse yhtään mitä siellä kaapin oven takana on, ihan onnellisena voin sulloa sinne vaatteet ja laittaa oven kiinni. Myöskään vanhat lehtipinot ei aiheuta mitään ahdistusta.
Kommentit (5)
Mun miesystävä on tuollainen. Itse taas tykkään, kun ei tarvitse käyttää aikaa tavaroiden etsimiseen. Ihmiset on erilaisia.
Niin kauan kuin tavarat mahtuvat kaappeihin ilman sen kummempaa tunkemista tai tetristelyä, niin tavaramäärä on ihan hyvä.
Olen kokeillut kumpaakin: sekaisia täysiä kaappeja ja järjestyksessä olevia kaappeja. En voi sanoa suuresti kärsineeni sekaisista kaapeista, mutta en todellakaan haluaisi niihin palata.
Säästän todella paljon aikaa, kun minun ei enää tarvitse etsiä kaapeista mitään. Tiedän missä on mitäkin ja senkun avaan kaapin ja ojennan käteni. En enää myöskään joudu ostamaan turhaa tavaraa. Ennen saatoin ostaa ylimääräisiä mustia toppeja tms. kun en semmoista heti kaapista löytänyt tai uudet harmaat sukkahousut, kun en ollut varma, onko minulla sellaisia. Ennen ruokakauppaan lähtöäkin on erittäin helpottavaa, kun voi kuiva-ainekaapista yhdellä silmäyksellä nähdä, onko siellä vielä sokeria tai ketsuppia.
Yritin aikaisemminkin siivota kaappeja, mutta sehän oli aika turhaa työtä, kun tavaraa oli liikaa. Vasta tavaran karsiminen toi pysyvän helpotuksen. Liian täysiä kaappeja ei voi pitää järjestyksessä.
Pahinta on kun ne pinot sun muut alkaa ahdistaa kun anoppi ilmoittaa vierailusta. Muuten ne ei häiritse yhtään.
Kun itsellä päässä asiat on sillä lailla järjestyksessä ettei elämä sorru pienimpää arjen ongelmaan kestää nuo kodin materiaaliset asiatkin ilman ahdistusta. Usein neuroosit ja ahdistus ajavat siivoamaan.