Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaa harrastamattomat hoikat naiset: miten sen teette?

Vierailija
31.10.2016 |

Kysymys kohdistuu siis liikuntaa harrastamattomille, toimistotyötä tekeville tai kotona oleville hoikille naisille: miten pysytte hoikkina? Miten syötte, kuinka paljon? Lasketteko kaloreita? Kuinka paljon kaloreita arvioisitte syövänne päivässä? Paino ja pituus? Voisitteko kirjoittaa esimerkkejä päivän syömisistä?

Liikuntaa harrastamattomalla en siis tarkoita henkilöä, joka makaa sängyssä 24/7, vaan henkilöä, joka ei varsinaisesti harrasta liikuntaa eli käy salilla tai muussa liikuntaharrastuksessa tai pyöräile töihin useampaa kilometriä päivässä.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on sellainen, ja hän syö aika terveellisesti ja kulutustaan vastaavasti.

Viikonloppuisin herkuttelee, mutta muuten tosi puhdasta ja terveellistä ruokaa (vihannespohjaisia wokkeja ja ruisleipää).

Lisäksi hän syö suht. harvoin, eli usein tyyliin kaksi kertaa päivässä.

Hän on noin 173cm/62kg ja matalat rasvat, eli ei ole nk. laihaläski, vaan esim. vatsa sellainen ohut ja timmi, ei löysää ja vyötärö kapea.

Vierailija
2/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit. En syö enempää kuin kulutan.

Peruspäivä:

- Aamupala: kaurapuuroa, johon sekoitettu raejuustoa tms.

- Yksi lämmin ruoka: Vaihdellen ja lautasmallin mukaan, suosin kasvis-, kala- ja kanavaihoehtoja. Kuukautisten aikaan maksaa, tms. rautapitoista

- Iltapala: Jugurttia tai leipää

Lisäksi toinen lämmin ateria jos olen tavallista aktiivisempi. Välipaloiksi hedelmiä, leipää, jugurttia. Herkuttelua vain ystävien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painoin 38v saakka n 55 kiloa (pituus 163cm) ilman mitään liikuntaharrastusta. Ellei sellaiseksi lasketa 3 lapsen hoitoa, kotitöitä ja kauppakassien kantoa. Nyt painan 63 kiloa mutta lihasmassaa on enemmän. 

Kotiruokaa ja pienet annokset nälkää näkemättä.  Kaikki herkut sallittuja mutta vähän kerrallaan. Siinäpä se. Täällä kun lukee ihmisten ruoka-annoksista huomaan että useimmat syö 2-3 x mun annokseni verran joka aterialla. Ei mikään ihme että on 20-40 kiloa ylipainoa.

Vierailija
4/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani ja syön mahdollisimman puhdasta ruokaa. Eli paljon kasviksia ja hedelmiä. Kauraa ja riisiä syön kans paljon.

Vierailija
5/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö paljon. Ja vain 3 kertaa päivässä. Välillä on päiviä, etten syö juuri mitään ja sitten taas syön enemmän. Pari herkkupäivää kuukaudessa mutta ei muuten mitään mässäilyä. Jos paino meinaa nousta niin sipsit, suklaat ja rasva pois vähäksi aikaa. Ja hyötyliikunta rules. En käytä koskaan hissejä. Kun on tähan tottunut se sujuu ihan itsestäänkin.

Vierailija
6/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimän syytä/ansiota. Syön fiiliksen mukaan, en enempää. Pystyn arvioimaan kuinka paljon tarvii syödä, jotta energian saanti ja kulutus pysyy tasapainossa. En laske mitään määriä.

Vierailija
7/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkua voi, vaikka sitä ei "harrasta"

Vierailija
8/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspäivä:

- Yksi lämmin ruoka: Vaihdellen ja lautasmallin mukaan, suosin kasvis-, kala- ja kanavaihoehtoja. Kuukautisten aikaan maksaa, tms. rautapitoista

Lisäksi toinen lämmin ateria jos olen tavallista aktiivisempi. Välipaloiksi hedelmiä, leipää, jugurttia. Herkuttelua vain ystävien kanssa.

Mittasi, jos saan kysyä?

Hyvin pieneltä kuulostavat syömisesi. Mutta varmasti siis juuri noin kuuluukin syödä... Itse olen nyt laihduttanut noin 25 kg. Vielä haluaisin laihtua 10 kg. Mietiskelin vain, että miten sitä syö sitten loppuelämän, jotta pysyy uudessa painossa. Ja siis ennen laihdutusta söin varmaa ainakin tuplasti tuon mitä kirjoitit.

Ap

Vierailija
9/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen istumatyötä enkä liiku kuin pari kertaa viikossa - kävelen jokusen kilometrin - ja paino pysyy optimina ihan luonnostaan kun vaan tekee itse ruoat, eikä sorru eineksiin tai syö ulkona kuin juhlapäivinä. Ravintolaruoassa on paljon rasvaa ja suolaa, että maistuu paremmalle.

Vähän lihaa, paljon erivärisiä, tuoreita kasviksia ja kohtuudella pastaa perunaa yms. Itse kun tekee, niin voi määritellä mitä ruoassa on ja saa justiinsa sellaista kun haluaa. Yleensä paljon parempaa kuin ravintolaruoka ja halvemmalla. Runsas rasvan käyttökään ei ole ongelma kunhan käyttää oliivioljyä.

Vierailija
10/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja alle 50 kg. En osaa laskea ravintoarvoja, syön "mitä vaan". Kotona ollessa syön aamupalaksi leipää tai puuroa ja illalliseksi jotakin kanasta tai jauhelihasta valmistettua, nykyisin myös eineksiä. Töissä tai koulussa söin myös laitoslounaan. En osta koskaan heräteostoksena herkkuja, mutta jos sille on jokin syy, esim viikonloppu poikaystävän kanssa tai muuta, niin syön ihan surutta roskaa. Mutta mun matkaan ei siis lähde kaupasta suklaapatukoita tms. Mulla on yleensä aina karkkia jemmassa ja otan just silloin kun tekee mieli, mutta mulla ei oo tapana vetää kaikkea kerralla, vaan saada suu makeaksi ja piristää mieltä. Mulla on aika nopea aineenvaihdunta ja välillä ihan oikeasti kärsin siitä kun pitää tavata kakkosella.

Jos harrastaisin liikuntaa ja laskisin syömisiäni, mähän olisin varmaan isompi! Eikä mulla ois sitä vastaan mitään. Mä koen syöväni samalla tavalla kuin moni muukin 25-vuotias, eli epämääräisesti, mutta mulla se vaan vaikuttaa näin, jollain muulla taas lihottaa. Geenit vaikuttaa paljon mun tapauksessa.

Vierailija
11/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ruuhkavuosista johtuen erittäin epäsäännöllisesti ja melko epäterveellisestikin. Lapsille toki koetan näyttää mallia.

Esimerkiksi eilen söin eka kerran noin klo 17, sitä ennen vain pari kuppia kahvia. Klo 17 söin ruisleipiä juustolla 4 kpl, illalla vielä sipsejä ja kaljaa. Kaloreita en laske, mutta tuskin tuosta peruskulutuksen vertaa yhteensä tuli.

Silloin, kun olen lapsista vastuussa, syön näön vuoksi hyvin. Napsin aterioiden välissä päivittäin päivittäin esim. juustoja. Makeasta en välitä ollenkaan. Karppaus-sanaa vihaan, mutta satun tykkäämään enemmän rasvaisesta.

Minulla on urheilutaustaa, ja edelleen olen lihaksikas siihen nähden, etten tee mitään. Mitat 166/58, koko 36, ikää päälle 40.

Vierailija
12/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruspäivä:

Mittasi, jos saan kysyä?

Hyvin pieneltä kuulostavat syömisesi. Mutta varmasti siis juuri noin kuuluukin syödä... Itse olen nyt laihduttanut noin 25 kg. Vielä haluaisin laihtua 10 kg. Mietiskelin vain, että miten sitä syö sitten loppuelämän, jotta pysyy uudessa painossa. Ja siis ennen laihdutusta söin varmaa ainakin tuplasti tuon mitä kirjoitit.

Ap

168cm/56 kg

Voi olla että syön liiankin vähän. :) Parempi olisi liikkua ja syödä enemmän.

Vierailija
13/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia höyläystä ja viilausta illassa pitään ruumiin ja sielun kunnossa.

N33. 159/49/65D.

Vierailija
14/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

168cm / 56kg

Syön todella epäterveellisesti ja paljon. Syömishäiriö pitää lopusta huolen. Tämän varmaan halusit kuulla.

Vierailija
15/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ne varmaan eniten vaikuttaa, mutta sanoisin, että tärkeää on myös tasapaino syömisten kanssa. En kiellä itseltäni mitään herkkuja, mutta jos jonain päivänä mätän sipsejä, seuraavana päivänä syön kevyemmin. Näin tekee mieli tehdä ihan luonnostaan. En ole koskaan ollut laihiksella, mutta on kausia, jolloin olen syönyt muutaman viikon kevyemmin, koska se on tuntunut hyvältä ja olo on ollut jotenkin "turvonnut". Paino on vaihdellut teinistä saakka välillä 58-62. Olen 169 cm pitkä 30v lapseton nainen

Vierailija
16/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tavata kakkosella", hiton autocorrect, tarkoitin ravata! Lisään vielä, että en omista autoa ja käytän rappuja aina kun mahdollista. Mutta en tiedä, paljonko tällainen vaikuttaa. T. 10

Vierailija
17/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168 cm pitkä ja painan 54 kg. En juurikaan harrasta liikuntaa, enkä varsinaisesti kyttää syömisiäni. Hiilareiden määrää tarkkailen, mutta en mitenkään neuroottisesti. En oikein tiedä, miten pysyn hoikkana... Olen aina ollut laiha.

Vierailija
18/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm ja 56 kiloa.

En harrasta varsinaista liikuntaa kuin harvoin, mutta käytän aina portaita ja pidän kävelystä.

Syön mitä mielin ja minun pitäisikin vähentää karkinsyöntiä, koska syön niitä joka päivä. En laske kaloreita tai mitään muutakaan ja syön itseni kylläiseksi. Vertailin omia ruokamääriäni työkaverieni vastaaviin ja huomasin, että syön oikeastaan aika pieniä annoksia. Ilmeisesti minulla on vaan pienempi ruokahalu.

Vierailija
19/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea, en laske kaloreita tai mieti syömisiäni. Kävelen paljon enkä käytä hissiä. En koskaan syö enemmän kuin tarvitsee, eli syön vain kun on nälkä. Jos tulen kylläiseksi ennen kuin lautanen on tyhjä - lopetan syömisen. En siis syö väkisin enempää kuin tarvitsen.

Päivittäinen syömiseni vaihtelee paljon, saatan syödä perhepizzan ja 6packin kaljaa yhtenä päivänä ja puuroa ja hedelmän seuraavana päivänä. Syön mitä milloinkin haluttaa, kuuntelen kehoani enkä ota stressiä.

Mitat 162 cm ja 48 kg. Ikä 36 v.

Vierailija
20/99 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä joka paikkaan pysyy hoikkana, jos kerran puhuit salilla käymättömistä ja sellaista joilla ei ole liikuntaharrastusta. Lisäksi ruokavalion avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän