Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni piti 50- vuotisjuhlat, mutta minua, siskoa, ei kutsuttu!

Vierailija
31.10.2016 |

Niinpä niin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-vuotisjuhliin ei kutsuta, sinne vaan mennään. Jos ei järjestä juhlia, niin siitä on syytä ilmoittaa erikseen.

Näin siis etiketin mukaan, tietysti jos veljesi on kutusunut muita mutta ei sinua voi arvella onko hän laskenut että olet niin läheinen että tulet kutsumatta vai voiko kutsumatta jättämiseen olla jokin muu syy.

Ainakin meillä perhepiirissä 'kutsuna' on toiminut levitetty tieto siitä järjestääkö juhlakalu juhlat vai ei ja missä juhlat järjestetään.

Saa siinä sitten suku ovella ihmetellä kun viiskymppisellä on darra ja kalsarit väärinpäin, kukaan ei varmaan hokasnnut tuoda kakkuakaan mukana...kun vaan tullaan.

Kauhuskenaario. Itse käännytän kutsumattomat vieraat armotta ovelta. Mun luokse tullaan vain jos kutsu käy ja tämä koskee aivan kaikkia.

Vielä parempi, että juhlakalu on aatellut pitää bileet mökillään, mutta vieraat rynkyttää kaupunkiasunnon ovea.... ei se kutsumatta meneminen oikein nykypäivänä toimi, eri asia joskus 1900-luvun alussa kun ei ollut muuta kuin se oma koti tavallisella väellä.

Vierailija
22/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-vuotisjuhliin ei kutsuta, sinne vaan mennään. Jos ei järjestä juhlia, niin siitä on syytä ilmoittaa erikseen.

Näin siis etiketin mukaan, tietysti jos veljesi on kutusunut muita mutta ei sinua voi arvella onko hän laskenut että olet niin läheinen että tulet kutsumatta vai voiko kutsumatta jättämiseen olla jokin muu syy.

Ainakin meillä perhepiirissä 'kutsuna' on toiminut levitetty tieto siitä järjestääkö juhlakalu juhlat vai ei ja missä juhlat järjestetään.

Saa siinä sitten suku ovella ihmetellä kun viiskymppisellä on darra ja kalsarit väärinpäin, kukaan ei varmaan hokasnnut tuoda kakkuakaan mukana...kun vaan tullaan.

Ei nykyaikana mennä juhlimaan ilman kutsua! Eikä viiskymppisiä edes vietetä nykypäivänä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kutsua ei syntymäpäiville mennä minkään etiketin mukaan. Ainoastaan ylioppilaita lakkiaispäivänä voidaan käydä onnittelemassa ilman kutsua, jos tietää, että juhlat on.

Vierailija
24/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisille tosiaan ennen tultiin kutsumattomana ja jos ei halunnut viettää juhlaa niin laittoi paikallislehteen ilmoituksen että on matkoilla tjsp.

Vierailija
25/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sukulais- ja tuttavapiirissä viisikymppisiä vietetään,ei tietenkään kaikki. Loukkaantuisin kyllä, jos siskoni olisivat juhlineet kutsumatta minua. Nykyään perhesuhteet on niin monimutkaisia, että kaikki tuntuu olevan mahdollista.

Vierailija
26/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et tarkentanut, keitä juhliin oli kutsuttu. Se voisi selittää ja avata tilannetta.

Itse juhlin viime kesänä 5-kymppisiäni ja olin jo aiemmin päättänyt, että kutsun kaikki elämääni läheissti liittyvät naiset Fasuun brunssille. Ja kyllä, kutsuin mm. veljieni vaimot mutta en veljeäni. Isäni ei enää ole elossa, jos joku sitä miettii.

Minulla oli ihanat juhlavieraat; äitini, tyttäreni, kaksi siskoani, siskojen tyttäret, kummityttäreni, anoppini, mieheni veljen vaimo, veljieni vaimot, ystäväviäni lapsuudesta ja aikuisiältä, pari työkaveriani ja naapurini.

Jokainen juhlii omalla tavallaan!

Vierailija
27/27 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole varmaan tästä kuulleetkaan, mutta viime vuosituhannella oli tapana, että 50 vuotta täyttävän luo mentiin edellisenä yönä kolistelemaan ja laulamaan serenadia pihalle. tästä ei kerrottu etukäteen, mutta oletus oli, että juhlakalu kutsuu sisään ja tarjoaa juotavaa. Viimeinen, jolle tiedän näin tapahtuneen, on pomoni, ja tämä tapahtui aivan 1990-luvun lopulla. Isälleni tehtiin näin 70-luvulla.