Osoitin iPhonen salamavalolla vahingossa suoraan pikkuvauvan silmiin :(
Olin ottamassa videota hieman alle 2kk ikäisestä vauvastamme lähietäisyydeltä (n. 30 cm), ja salama olikin päällä..
Valo ehti osoittaa suoraan silmiin n. 2 sek.
Onkohan vaaraa? Valohan on onneksi sentään hieman pienempi kuin valokuvaa ottaessa räpsähtävä salama, mutta kyllä tästäkin valosta itselle jää jo "valopalloja" silmiin vilkkumaan vaikken näin läheltä tai suoraan valoa katsoisikaan. :/
Kommentit (7)
http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3176237/Three-mont…
Salamat pois alle 4v kuvista.
Juu sille iskee vähintään kaihi. Sori, mut pilasit lapsen näköä jopa lopullisesti. Laita sille aurinkolasit nyt vielä kaiken varalta suojaksi, ettei kattolamput tai muu valaistus nyt vielä lisää tuota valohaittaa kyseisen tapahtuman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Juu sille iskee vähintään kaihi. Sori, mut pilasit lapsen näköä jopa lopullisesti. Laita sille aurinkolasit nyt vielä kaiken varalta suojaksi, ettei kattolamput tai muu valaistus nyt vielä lisää tuota valohaittaa kyseisen tapahtuman jälkeen.
Ootko tosissasi vai oliko tää vitsi?
Valollahan ne katsoo niitä silmiä lääkärissäkin (supistuuko ja laajeneeko pupillit), ei siitä mitään tule. Vauva selviää kyllä.
Älä nyt ota tavaksi kuitenkaan.
On varmaan sun esikoislapsi?
En tarkoita pahalla, olin itse ihan samanlainen hermoheikko äiti ja googlailin mitä ihmeellisimpiä juttuja, mitä nyt sattuikaan.
Oota vaan kun se lähtee liikkeelle ja muksahtelee ympäriinsä...
Tuskin tuosta nyt mitään haittaa aiheutui. Äläkä ap välitä näistä keljuilijoista, sinä olet vain huolissasi lapsestasi, rakastat häntä ja haluat vain hyvää :)
Kiitos vastauksista :)
Mietityttää vaan kun kyseessä kuitenkin tällainen kirkas led-valo..
-ap
XDDDDDDD Voi vittu!!