Linkit tähän sinulle tärkeä biisi: Kuuntelen sen ja kerron ajatukseni
Yritetään kuitenkin pitää biisit järkevän mittaisia, eli ei puolen tunnin jazz-tilutuksia tai ylipitkiä kitarasooloja.
Olisiko myös kiva jos pidätyttäisiin 1-2 biisissä per henkilö. Pieni kuvaus siitä miksi biisi on sulle tärkeä olis myös mahtava juttu.
Kommentit (48)
Tätä on tullut kuunnelua muistellessa pois nukkunutta poikaani.
Mä en tajua miks Nämä ketjut pitää aina täyttää jollain paskalla, sisällöttömällä hevillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin tätä erään minulle tärkeän ihmisen kanssa. Kaipaan häntä päivittäin.
Laulu kuulostaa hauskalta ja rytmikkäältä, tämä on hieman sellaista hyvänmielen musiikkia. Hauskaa ja kevyttä, mutta ei yliampuvaa. Pidän tästä, mutta minusta tuntuu ettei tässäkään kappaleessa ole kauheasti syvyyttä. EIkä oikeastaan tarvitsekaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Syystä ja muutamasta tää pyörii usein soittolistallani.
En saa tästäkään tunteesta kiinni. Taidan olla jotenkin viallinen, enkä ymmärrä tämän tyylistä musiikkia. En saa sanoista selvää, minulla tulee mieleen lähinnä humalainen tupina.
Hauska idea :) tässä minun:
(Ghost BC - Cirice)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tästä hyvä ja lämmin olo.
Klassikkobiisi. Mulle tulee tuttu fiilis, mieleen tulee radio Nova. (:D)
Laulu on hyvä, ei Toton parhaimmistoa, mutta hyvä. Klassikko.
Jollakin tapaa itselleni tulee kertosäkeen kohdalla hieman surullinen fiilis. Samalla ehkä toiveikas?
Hyvä kappale, mitä sitä muuta sanomaan.
Willy Loman kirjoitti:
Vähän kiusallista, että Major Tomin paras versio on tehty automainosta varten: https://youtu.be/qsfPuxx_Ewc
Helppo samaistua siihen kun maailma jää taakse.
79-80-luvun vibat poppitwistillä. Helppoa kuunneltavaa, ovatkohan esittäjät ruotsalaisia?
Nainen laulaa kauniisti. Ei kuitenkaan itsessäni herätä oikein ajatuksias mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miks Nämä ketjut pitää aina täyttää jollain paskalla, sisällöttömällä hevillä.
Kaikki ei ymmärrä hyvän päälle :/
Vierailija kirjoitti:
Hector - Yhtenä iltana
Tulee aina edesmennyt poikaystäväni ja ihanat hetket mieleen
Dem feels.. mulla meinasi tulla itku. Kappale on kaunis, vaikka en hirveästi Hectorin äänestä pidä. Mulla tulee mieleen jostain syystä hieman muumit, en osaa sanoa miksi.
Kappaleen sävy on haaveileva, toivova mutta samalla surullinen. Tykkään.
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole absoluuttista hyvää
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole absoluuttista hyvää
Ei niin, mutta on mielipiteitä. Kunnioita sitä eläkä hauku toisten musiikkimakua paskaksi.
Vierailija kirjoitti:
30 Seconds To Mars - The Kill https://www.youtube.com/watch?v=zMmQSEaS-w0
En oikeastaan tiedä miksi tämä suosittu ja ei mitenkään omaperäinen biisi kulkee soittolistassa edelleen. Kuuntelen paljon harvinaisempaakin musiikkia, mutta tässä on jotain mikä aina koskettaa.
Jared Leto on erinomainen tulkitsija. Uskoisin syyn olevan siinä, vaikka biisi ei olekaan periaatteessa mitenkään erityinen. Äänestä välittyy tuska, tunne, itku, epätoivo. Ehkä myös toivo ja anelu.. Karheus äänessä viiltää ja koskettaa, tuntuu oikein fyysisesti. Kappale tksinkertaisesti toimii.
muijan sisko soitti hysteerisenä itkien että nyt ne varmaan kuolee kaikki.
muija oli viety stadiin naistenklinikalle kun raskaus meinasi mennä kesken ja kaiken piti olla hyvin,2.5h ajoin sinne ja tuo kappale tuli sinä aikana monta kertaa radiosta.
lapsi sektioitiin kun pääsin paikalle ja kaikki meni ihan hyvin,aikaa tuosta on vähän yli 4v,lapsi on kasvanut hyvin ja on reipas ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vähän kiusallista, että Major Tomin paras versio on tehty automainosta varten: https://youtu.be/qsfPuxx_Ewc
Helppo samaistua siihen kun maailma jää taakse.
79-80-luvun vibat poppitwistillä. Helppoa kuunneltavaa, ovatkohan esittäjät ruotsalaisia?
Nainen laulaa kauniisti. Ei kuitenkaan itsessäni herätä oikein ajatuksias mihinkään suuntaan.
Biisin historiaa: https://en.wikipedia.org/wiki/Major_Tom_(Coming_Home). Linkkaamani version teki amerikkalaisbändi Shiny Toy Guns vuonna 2009.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Musikaalit ei ole mun erityisalaa, ja minusta ne toimivat parhaiten kokonaisuuksina enemmin kuin yksittäisinä kappaleina. Kappale on kuitenkin kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Sonata arctica - replica, se vaan on hyvä biisi ja tää on ollu yks mun lempiyhtye 11 vuotta.
Minusta laulu ja musiikki ovat eriparisia. Laulajan ääni sopisi paremmin pop-musiikkiin, sen monipuolisuuden vuoksi.
Tästä kappaleesta saan kuitenkin etäisesti kiinni. Äh, nyt tää kappale muuttui nopeaksi ja otan takaisin. Nyt kappale on jo itsensäkin kanssa eriparinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sonata arctica - replica, se vaan on hyvä biisi ja tää on ollu yks mun lempiyhtye 11 vuotta.
Minusta laulu ja musiikki ovat eriparisia. Laulajan ääni sopisi paremmin pop-musiikkiin, sen monipuolisuuden vuoksi.
Tästä kappaleesta saan kuitenkin etäisesti kiinni. Äh, nyt tää kappale muuttui nopeaksi ja otan takaisin. Nyt kappale on jo itsensäkin kanssa eriparinen.
Ehkä pidän ristiriidoista ja oudoista yhdistelmistä.
Kiitos, nyt voin mennä nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Tätä on tullut kuunnelua muistellessa pois nukkunutta poikaani.
En kuullut sanoja, en siis saanut oikein mitään irti. Olen pahoillani.
Noin vuosi sitten nyt entinen hyvä ystäväni paljastui joksikin muuksi kuin ystäväksi yhdessä illassa ja satutti minua tahallaan ja oikein taitavasti. Kuuntelin silloin tätä coveria ja surin menetyksen pois...
En osaa päättää pidänkö naisen äänestä vain en. Se on ehkä paikoittain liian kova. Kuuntelen laulua mielelläni, mutta en aivan täysin saa siitä kiinni. Ihminen on saanut tarpeeksi, ja hän kuulostaa jollain tapaa turralta.