Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naistentautitutkimuksissa käynti?

Vierailija
30.10.2016 |

Miltä tuntuu noin ajatusten ja tunteiden tasolla se kun joutuu käymään vastaanotoilla joko nivusia tai rintoja tutkituttamassa ja joutuu sekä riisuutumaan että "esittelemään" itseään jollekin täysin vieraalle? Mitä ajatuksia ja tunteita käynnit herättävät ennen, käynnin aikana ja sen jälkeen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ajatuksena on aina vain se, että toivottavasti mitään pahaa vikaa ei löydy, tai sitten se, että löytyisi syy oireisiin. 

Vierailija
2/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan hävetä, jos sitä tarkoitit kysyä. Myöskään lääkärin sukupuolella ei ole mitään merkitystä. Kiva saada tietää, että kaikki on hyvin ja myöskin se jos ei olisi.

Vierailija
4/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siltä, että hyvä että tulee selvitettyä että kaikki on kunnossa, ja mahdolliset vaivat havaittua varhaisessa vaiheessa.

Ne lekurit on nähneet uransa aikana niin monta naista, ettei tällainen yksi tavallinen tyllerö siinä jonon jatkeena niitä hetkeuta mihinkään.

Vierailija
5/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käyntiä voi huolestuttaa, jos on ollut jotakin oireita.

Käynnin aikana keskityn siihen, että muistan sanoa kaiken mitä piti (ts. jos on jokin tunne niin se on hermostuminen etten ehkä muistakaan).

Käynnin jälkeen olen sitten aina ollut helpottunut, kun ei mitään erityistä ole löytynyt :)

Vierailija
6/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu noin ajatusten ja tunteiden tasolla se kun joutuu käymään vastaanotoilla joko nivusia tai rintoja tutkituttamassa ja joutuu sekä riisuutumaan että "esittelemään" itseään jollekin täysin vieraalle? Mitä ajatuksia ja tunteita käynnit herättävät ennen, käynnin aikana ja sen jälkeen?

Uskoisin että monikaan, joka käy sairauden tai lapsettomuushoitojen tai muun vastaavan syyn takia, ei ajattele asiaa noin. Itse kuulun tuohon joukkoon enkä ajattele esitteleväni itseäni. Mietteet ovat ihan toisissa asioissa, eli siinä, onnistuuko hoito ja miten kaikesta selvitään. Ei se riisuutuminen siinä rinnalla tunnu miltään.

Vierailija
7/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aina kiihotun jo pelkästä ajatuksesta, että pääsen käymään vehjetarkistuksessa? <- Tätähän ap hait kysymykselläsi, myönnä pois.

Vierailija
8/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ap susta tuntuu esim ennen ja jälkeen hammaslääkäritarkastuksen ja sen aikana? Mitä tunteita herättää?

Vierailija
9/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä naisena usko, että kaikki naiset olisivat noin rentoja paljastaessaan intiimialueensa vieraalle, vaikka tämä onkin ammattilainen. Ei verrattavissa hammaslääkärillä käyntiin.ä

Gynekologikäynti on useille vähintäänkin kiusallista tai epämiellyttävää.

On muuten lääkärien keskuudessa nähty, että naispuolisilla gyneillä on enemmän asiakkaita kuin miespuolisilla gyneillä.

Vierailija
10/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä naisena usko, että kaikki naiset olisivat noin rentoja paljastaessaan intiimialueensa vieraalle, vaikka tämä onkin ammattilainen. Ei verrattavissa hammaslääkärillä käyntiin.ä

Gynekologikäynti on useille vähintäänkin kiusallista tai epämiellyttävää.
On muuten lääkärien keskuudessa nähty, että naispuolisilla gyneillä on enemmän asiakkaita kuin miespuolisilla gyneillä.

Voisko johtua ihan siitä, että on helpompi selittää ongelmansa jollekulle, jolla on samat osat ja samoja kokemuksia. Toistaiseksi en ole kuullut, että miehillä olisi kuukautiset, joten eivät he voi tietää miltä se tuntuu.

Vierailija
11/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis gynellä? Mulla on ammattitaitoinen, fiksu ja mukavakin vielä. Juu, nainen on :)

Vierailija
12/14 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti puhuu "naistentautitutkimuksesta"?

Vierailija
13/14 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin aina kiihotun jo pelkästä ajatuksesta, että pääsen käymään vehjetarkistuksessa? <- Tätähän ap hait kysymykselläsi, myönnä pois.

Kaikki eivät ole pervoja, usko pois. Ap

14/14 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen synnytystä olin häpeissäni vaikka tiesin että lääkärit ja hoitajat tekee vain työtään, enkä ole ensinmäinen alaston nainen heidän edessään. Synnytyksen jälkeen ei enää hävettänyt. Jos on kerran joutunut olemaan haarat auki, kätilö katsoo suoraan haaroihin ja kehottaa kakkaamaan, sen jälkeen mikään ei enää hävetä niin paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän