Lestadiolainen teini raskaana- mitä tekisitte
Mitä tekisitte mun tilanteessa? Oon 18vuotias, lestadiolaisesta perheestä, ja oon raskaana. Lestadiolaiset ei siis hyväksy esiaviollista seksiä, eivätkä aborttia. Kumminkin asiat meni sillä tavalla että odotan mun ja poikkaystävän yhteistä lasta.
Jos kerron tästä esim poikaystävälle, mun on pakko pitää lapsi, koska hänkään ei suostuisi aborttiin. Lisäksi hän joutuisi menemään naimisiin kanssani pakosta, koska haluaa kumminkin kantaa vastuunsa ja pitää huolta musta, enkä halua pakottaa ketään naimisiin mun kanssa.
jos pitäisin lapsen, joutuisin erittäin todennäköisesti syrjityksi ja halveksituksi perheeni, poikaystäväni perheen ja muiden lestadiolaisten taholta.
Toisaalta voisin myös vain salata asian ja tehdä abortin, mutta en tiedä kestääkö pää sellaista aivan yksin, koska olen lukenut että joillekkin abortti voi olla tosi rankka ja traumatisoiva. Lisäksi poikaystävällä olisi kai oikeus tietää. Mutta en tahdo lasta tän ikäisenä, koulut vielä käymättä enkä edes osaisi, en tiedä mitään lastenhoitoon liittyvää.
Auttakaa mua, oon ihan paniikissa. Tänä aamuna sain tietää, enkä voi kellekkään kertoa.
Kommentit (68)
Sä tiedät itsekin että se ei ole mikään kliininen toimenpide vaan syntymättömän lapsen murha. Saatana käyttää hyväkseen sun tämänhetkistä (ja erittäin ymmärrettävää) heikkouttasi ja yrittää saada sua kääntymään lastasi vastaan mutta pysy vahvana. Älä lankea sielunvihollisen ansaan vaan nyt enemmän kuin koskaan rukoile ja luota siihen että Jumala johdattaa sua tän vaikean ajan läpi.
Hirvee tilanne mutta ehdottomasti pitäisin lapsen. En pystyisi tekemään aborttia missään tilanteessa. Toivottavasti sä saat asiasi kuntoon ja lapsen kasvattaminen sujuu ilman mitään suurempia ongelmia sun yhteisön kanssa.
t. 22v katolinen nainen
Tee se abortti jos haluat. Ei Jumala siitä vihastu, Hänhän on armollinen ja anteeksiantava. Se Vanhan Testamentin ankara Jumala on juutalaisten Jumala, ei kristittyjen. Ilmestyskirjaa taas en pidä tarkkana kuvauksena Jumalasta, kaikesta päätellen sen kirjoittanut on kirjoittanut sen sienipöhnän aikana näkemiensä painajaisten pohjalta.
Miten sä voit olla niin tyhmä, että vl-laisena harrastat seksiä ennen avioliittoa!? Onneks me tavalliset ihmiset voidaan sitä harrastaa ja saadaan vain tavalliset siihen liittyvät ongelmat jos tulee vahinko, mutta että te, lestat! Eroa typerästä uskonnosta tai tottele sitä, ei ole muita vaihtoehtoja, jos pää ei kestä kapinoida sen sisällä.
Sano poikakaverillesi, että lapsi on toisen. Pääset ainakin hänestä eroon. Abortin voi tehdä vielä 12. viikolla, ei siis mitään kiirettä.
Hei! Vl-siskoni sai lapsen yksin teininä. Ihana poika nyt 10v. Älä tee aborttia! Sinä selviät kyllä yksinkin lapsen kanssa 😍.
*VL*
Neljä kirjoitti:
Mitä tekisitte mun tilanteessa? Oon 18vuotias, lestadiolaisesta perheestä, ja oon raskaana. Lestadiolaiset ei siis hyväksy esiaviollista seksiä, eivätkä aborttia. Kumminkin asiat meni sillä tavalla että odotan mun ja poikkaystävän yhteistä lasta.
Jos kerron tästä esim poikaystävälle, mun on pakko pitää lapsi, koska hänkään ei suostuisi aborttiin. Lisäksi hän joutuisi menemään naimisiin kanssani pakosta, koska haluaa kumminkin kantaa vastuunsa ja pitää huolta musta, enkä halua pakottaa ketään naimisiin mun kanssa.
jos pitäisin lapsen, joutuisin erittäin todennäköisesti syrjityksi ja halveksituksi perheeni, poikaystäväni perheen ja muiden lestadiolaisten taholta.Toisaalta voisin myös vain salata asian ja tehdä abortin, mutta en tiedä kestääkö pää sellaista aivan yksin, koska olen lukenut että joillekkin abortti voi olla tosi rankka ja traumatisoiva. Lisäksi poikaystävällä olisi kai oikeus tietää. Mutta en tahdo lasta tän ikäisenä, koulut vielä käymättä enkä edes osaisi, en tiedä mitään lastenhoitoon liittyvää.
Auttakaa mua, oon ihan paniikissa. Tänä aamuna sain tietää, enkä voi kellekkään kertoa.
1. Tee abortti.
2. Eroa tuosta hihhulilahkosta.
3. Ymmärrä että elät itse omaa ainutkertaista elämääsi.
4. Älä anna muiden enää painostaa sinua, ikinä.
Jos teet abortin ja tulet myöhemmin uudestaan raskaaksi niin neuvolakorttiin merkitään tämä raskaus ja siitä puhutaan myös seuraavan lapsen synnytyskertomuksessa yms. Jos miehes kans aiot olla myöhemminkin niin kyllä hän saa todennäköisesti tietää tai kuulla abortista.
Olen itse ex-vl ja mulla on 3 lasta, kaikki isättömiä. Huonoa tuuria kahden ekan kanssa ja yksi tarkoituksella yksin tehty hoidoilla.
Mulla on ainakin erittäin lämpimät välit perheeseeni, sukulaisiin ja vl-ystäviin. Kukaan ei ole hylännyt holtittoman elämäni vuoksi mua. Päinvastoin, olen saanut lastenhoitoapua yms. Tottakai ovat kauhistelleet miten pärjään yksin, mutta ymmärtäväisiä ovat olleet.
Tosin tuskinpa AP uskosi on syvää jos seksiä harrastat ilman avioliittoa ja aborttiakin suunnittelet.
Uskon kyllä että tämä on provo :D
Et vaan voi tehdä noin poikaystävällesi. Tai jos teet niin eroa samalla hänestä. Kuinka pystyisit enää ikinä katsomaan häntä silmiin tietäen että olet abortoinut lapsen jonka hän olisi halunnut pitää?
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Mitähän Jumala tähän sanoo?
Ei varmaan yhtään mitään, ei ole heppu paljon ollut äänessä viimeaikoina...
Ei kun neuvolaan vaan ja vihellät pelin poikki.
Muistatteko Juudas kun Jeesusta kiusasi saatana pyhäkön harjalla ja luetteli psalmin 91 . Saatana on kirjaimen vanhassa Egyptissä. Mutta nykyaikana aikuinen 18-20 vuotias päättää itse. Raskaaksi ei voi mitenkään tulla ilman miestä . Siinä on nämä miehen siittiö solut jotka ui sinne naisen munasoluun. Näissä tilanteissa kun on jo siittiö sisällä pitää yhdessä miettiä että asutaanko yhdessä vai erikseen ja kumman nimen lapselle annetaan. Siis sukunimi. Nykyään monet naiset vaikka on avioliitossa pitää oman nimensä. Monet naiset myös käy töissä elättää itsensä. Kun vie vauvan päiväkotiin tai hoitaa itse. Kukaan ei pakota naimisiin mutta lapsen nimi on hyvä olla tiedossa. Vaikka tämä on vanha juttu aihe on hyvä. 18- vuotias on nuori aikuinen astuu täysi ikäisyyteen. Paras on tehdä yhdessä päätös tai oman tunteen mukaan. Abortti on sama kuin luonnollisesti kesken mennyt ettei vaan kehity enää. Vauvoja syntyy vammaisina kuin kuolleina. Ihan heikkohermoinen ei kyllä pärjää tässä kovassa maailmassa. Moni nainen tekee abortin kun mies ei halua lapsia. Tai on liian nuori mutta 18 ei enää ole liian nuori. Opiskella ehtii tietysti kun nuori ihminen mutta ammatti on hyvä olla olemassa tai joutuu köyhyyteen. Nainen voi tulla raskaaksi 55 vuotiaaksi asti joten hyvin ehtii. Kaikki eivät halua synnyttää eikä halua yksinhuoltajaksi tai ei halua pelon takia. Kaikki on niin erilaisia kuin kaikilla on eri kokemukset ja uskonnot. Älkää tuomitko ettei teitä. Parasta olla tuomitsematta mitään tai ketään saati syyttömiä. Aikuiseksi kasvaminen on pitkä tie. Lihan himot on moninaiset ja turmelus täällä vallitsee. Kukin kuolee myös !!
Päästään kieroja nuo psalmi 91 tyypit. Jäänyt lukematta se kohta kun Jeesusta kiusattiin nimenomaan uskonnolla .
Jo on aikoihin eletty kun suurin osa suosittelee ensimmäisenä lapsensurmaa.
Psalmi 91 Jeesukselle HYPPÄÄ TEMPPELN HARJALTA ALAS JOS OLET JUMALAN POIKA SILLÄ HÄN YHWH ANTAA ENKELEILLE EN KÄSKYN VARJELLA ETTET JALKAASI LOUKKAA . Uskontosaatana kirjaimen vanhassa lohikäärme. No hyppäsikö . ÄLÄ KIUSAA HERRAA JUMALAASI. LOPETA IHMISTEN KIUSAAMINEN SINULLA JA USKONNOLLASI. JUUDAS.
Oletko itse uskossa vai onko uskonnollinen vakaumus "perintönä" tullutta ilman omaa aitoa uskoa? Jos olet uskossa, älä missään tapauksessa riko sitä vastaan, minkä koet oikeaksi ja Jumalan tahdoksi. Siitä syntyvää traumaa on vaikea selättää. Jos et ole uskossa, ravista päältäsi muiden asettamat vaatimukset ja ala elää rehellisesti teeskentelemättä jotain, mitä et oikeasti ole.
Miksi ajattelet, että kertominen vauvan isälle johtaisi pakkoavioliittoon? Eikö mies rakasta sinua? Elämänne ei ehkä menisi ihan niin kuin suunnittelitte, mutta ei se koskaan mene. Ei ole mahdotonta opiskella lapsen kanssa, ei edes vaikka lapsia olisi monta. Sisua ja päämäärätietoisuutta se kyllä vaatii. Ole rohkea, ota vastaan, mitä elämä tuo. Muista, armo on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse uskossa vai onko uskonnollinen vakaumus "perintönä" tullutta ilman omaa aitoa uskoa? Jos olet uskossa, älä missään tapauksessa riko sitä vastaan, minkä koet oikeaksi ja Jumalan tahdoksi. Siitä syntyvää traumaa on vaikea selättää. Jos et ole uskossa, ravista päältäsi muiden asettamat vaatimukset ja ala elää rehellisesti teeskentelemättä jotain, mitä et oikeasti ole.
Miksi ajattelet, että kertominen vauvan isälle johtaisi pakkoavioliittoon? Eikö mies rakasta sinua? Elämänne ei ehkä menisi ihan niin kuin suunnittelitte, mutta ei se koskaan mene. Ei ole mahdotonta opiskella lapsen kanssa, ei edes vaikka lapsia olisi monta. Sisua ja päämäärätietoisuutta se kyllä vaatii. Ole rohkea, ota vastaan, mitä elämä tuo. Muista, armo on suuri.
Tässä sen taas huomaa, kuinka tyhmiä te uskovaiset olette. Aloitus on tehty 2016.
Ois hauskaa kuulla mitä tämä nuori nainen päätti ja mitä hänelle kuuluu nyt?
Kysyppä äidiltäsi ja sitten neuvolasta. Minkälaisesta perheestä se poika on. Ennen se oli niin, että "mies vastatkoon huutonsa." Menette naimisiin, mies tuo leivän pöytään. Sinä jatkat opiskelua sitten kun voit. Ainakin saat muiden hyväksynnän. Vai onko parempia ehdotuksia?
Ap, sun lapsesi on Jumalan kuvaksi luotu eikä sulla ole oikeutta tappaa häntä. Älä tahraa käsiäsi viattomalla verellä.
Psalmissa 139 sanotaan näin:
"Sinä olet luonut minut sisintäni myöten,
äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme,
ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi,
minä tiedän sen.
Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,
muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,
sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään,
olivat kaikki päiväni jo luodut.
Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala,
kuinka valtava onkaan niiden määrä!"