Lestadiolainen teini raskaana- mitä tekisitte
Mitä tekisitte mun tilanteessa? Oon 18vuotias, lestadiolaisesta perheestä, ja oon raskaana. Lestadiolaiset ei siis hyväksy esiaviollista seksiä, eivätkä aborttia. Kumminkin asiat meni sillä tavalla että odotan mun ja poikkaystävän yhteistä lasta.
Jos kerron tästä esim poikaystävälle, mun on pakko pitää lapsi, koska hänkään ei suostuisi aborttiin. Lisäksi hän joutuisi menemään naimisiin kanssani pakosta, koska haluaa kumminkin kantaa vastuunsa ja pitää huolta musta, enkä halua pakottaa ketään naimisiin mun kanssa.
jos pitäisin lapsen, joutuisin erittäin todennäköisesti syrjityksi ja halveksituksi perheeni, poikaystäväni perheen ja muiden lestadiolaisten taholta.
Toisaalta voisin myös vain salata asian ja tehdä abortin, mutta en tiedä kestääkö pää sellaista aivan yksin, koska olen lukenut että joillekkin abortti voi olla tosi rankka ja traumatisoiva. Lisäksi poikaystävällä olisi kai oikeus tietää. Mutta en tahdo lasta tän ikäisenä, koulut vielä käymättä enkä edes osaisi, en tiedä mitään lastenhoitoon liittyvää.
Auttakaa mua, oon ihan paniikissa. Tänä aamuna sain tietää, enkä voi kellekkään kertoa.
Kommentit (68)
18- vuotias on jo nuori aikuinen lain mukaan. 18- vuotias on jo käynyt peruskoulut lukiot. Kyllä lestadius Leevi on lahkolainen ja usein hyvinkin eriseurat tunnusmerkit täyttäviä. Jeesus kielsi erittelemästä ihmisiä ja erottamasta hänestä. Jeesus jopa sanoi juoppojen ja huorie en menevän ennemmin taivaaseen kuin omavanhurskaiden fariseusten.
Ehkäisy kuuluu kaikille uskontoon katsomatta ja ehkäisy on juuri tätä varten ettei tule ei toivottuja raskauksia . Ehkäisy myös auttaa hallitsemaan perheen koon ja kyvyn elättää se . Sulla on rahaa maksaa lapsen opiskelu kun on vain muutama.
Tein abortin toisella paikkakunnalla tuossa tulanteessa ja se oli paras mahdollinen ratkaisu.
En kertonut asiasta kenellekään, edes sille poikaystävälle.
Abortti on ja sen tulee olla 100% naisen ratkaisu.
Miehet kun usein on vastuussa raskaaksi tulemisesta . Useimmin . No kuitenkin tässä näkyy se ehkäisy välineiden puute ja ymmärrys . Mies on tiennyt että jos ruikkii sisään tulee raskaaksi ilman ehkäisyä. Miehen on hyvä muistaa 18 vuotta elatusmaksuja .
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy kuuluu kaikille uskontoon katsomatta ja ehkäisy on juuri tätä varten ettei tule ei toivottuja raskauksia . Ehkäisy myös auttaa hallitsemaan perheen koon ja kyvyn elättää se . Sulla on rahaa maksaa lapsen opiskelu kun on vain muutama.
Aloitus on vuodelta 2016, eiköhän tilanne ole jotenkin järjestynyt.
Niin miehen tekemiä lapsia mistä naisia syytetään. Naisella kuuluu olla ammatillinen koulutus . Miehen kuuluu maksaa ELATUSMAKSUT.
PROVO. Ap:n toinen viesti viimeistään paljasti, vaikka jo ekasta näki läpi. Kukaan uskovainen ei taatusti ikinä nimitä vl-joukkoa LAHKOKSI. Ei vahingossakaan.