Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolainen teini raskaana- mitä tekisitte

Neljä
30.10.2016 |

Mitä tekisitte mun tilanteessa? Oon 18vuotias, lestadiolaisesta perheestä, ja oon raskaana. Lestadiolaiset ei siis hyväksy esiaviollista seksiä, eivätkä aborttia. Kumminkin asiat meni sillä tavalla että odotan mun ja poikkaystävän yhteistä lasta.

Jos kerron tästä esim poikaystävälle, mun on pakko pitää lapsi, koska hänkään ei suostuisi aborttiin. Lisäksi hän joutuisi menemään naimisiin kanssani pakosta, koska haluaa kumminkin kantaa vastuunsa ja pitää huolta musta, enkä halua pakottaa ketään naimisiin mun kanssa.
jos pitäisin lapsen, joutuisin erittäin todennäköisesti syrjityksi ja halveksituksi perheeni, poikaystäväni perheen ja muiden lestadiolaisten taholta.

Toisaalta voisin myös vain salata asian ja tehdä abortin, mutta en tiedä kestääkö pää sellaista aivan yksin, koska olen lukenut että joillekkin abortti voi olla tosi rankka ja traumatisoiva. Lisäksi poikaystävällä olisi kai oikeus tietää. Mutta en tahdo lasta tän ikäisenä, koulut vielä käymättä enkä edes osaisi, en tiedä mitään lastenhoitoon liittyvää.

Auttakaa mua, oon ihan paniikissa. Tänä aamuna sain tietää, enkä voi kellekkään kertoa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys neuvolaan ja keskustele heidän kanssaan. Minusta uskonnolla ei saa olla tämän asian kanssa tekemistä. Kyseessä on sinun elämäsi ja kroppasi, hyvinvointisi. Jos lapsi ei ole toivottu, niin tee abortti. Kyllä siitä selviää.

Terv. Kolmen lapsen äiti, jolle on tehty abortti nuoruudessa ja se oli oikea päätös.

Vierailija
2/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti ja eroa tosta paskasta lahkosta. Nainen ei ole siinä mitään muuta kuin lastentekokone, ansaitset parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato ask.fm meriaws

Vierailija
4/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se nyt silleen, että uskovaiset on harrastaneet seksiä ennen avioliittoa...? Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
5/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pratat on ulkokultaisia ja tekee abortin tuossa tilanteessa ja siiten jatkaa elämää hyveellisenä ja muita parempana.

Vierailija
6/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan abortin ihan yksin, äitini ei olisi sitä koskaan hyväksynyt.

Olin 15-vuotias, edelleen sitä mieltä, että tuo oli järkevin päätös, jonka olen tehnyt. Äitini ei tiedä asiasta mitään vieläkään, 30 vuoden jälkeen, ja hyvä niin.

Tee niinkuin itse parhaaksi näet ja pysy siinä päätöksessä. Jos teet niin kuin muut haluavat, et ole itse sinut asian kanssa ja kadut helpommin,

Vierailija
7/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee abortti ja eroa tosta paskasta lahkosta. Nainen ei ole siinä mitään muuta kuin lastentekokone, ansaitset parempaa.

Jos nyt teet abortin, jäät sairaaseen lestadiolaisuuteen ja opiskelet, ei niistä sun opinnoista pidemmän päälle ole mitään iloa. Istut vaan kotona maha yhdeksättä kertaa pystyssä ja vahdit laumaa "jumalan siunauksia."

Vierailija
8/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti lääkkeellisenä keskeytyksenä ja syö e-pillereitä tovi, että kehosi palautuu. On aivan normaalia ja tervettä, että nuoret ja rakastuneet tuntevat himoa ja harrastavat seksiä! Se on ihana asia :) Olet vastuuntuntoinen, kun mietit, mitä itse haluat, etkä anna muiden määritellä elämäsi valintoja, vaikka voimakkaassa sääntökulttuurissa elätkin. Mikäli koet tarvitsevasi psyykkistä tukea, sitä saat varmasti koulun taholta tai ko. toimenpiteen yhteydessä.

Muista; kukaan muu ei voi päättää puolestasi kuin sinä itse! Et ole tehnyt syntiä, vaan olet täysin normaali nuori nainen <3

Vierailija
9/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty abortti enkä saanut traumoja. Yritä suhtautua siihen järjellä ja niin kuin mihin tahansa lääketieteelliseen toimenpiteeseen. Ota yhteys omaan terveysasemaan, neuvolalla ei ole tämän asian kanssa tekemistä. Lääkärin kanssa täytätte paperit ja sitten soitat itsellesi ajan lääkärin neuvomasta sairaalasta. Raskauden voi keskeyttää joko lääkkeillä jolloin saat keskenmenon. Se voi olla sekä kivuliasta että inhottavaa tai sitten kuukautisia muistuttavaa. Tai sitten imukaavinnalla, jossa sut nukutetaan ja et tunne mitään. Mulle tehtiin nukutuksessa. Olin sen jälkeen helpottunut ja elämä jatkui normaalisti. Jos et aikaile asian kanssa, ei alkio ehdi kehittyä pitkälle ja sitä helpompaa se on. Viikkoon 12 on kuitenkin aikaa, mutta voit itse katsoa vaikka vau.fi raskausviikkoja ja todeta kehityksen alkuviikoilta kahteentoista. Ei kannata kuunnella kauhutarinoita. Kyllä sä pärjäät!

Vierailija
10/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on totuus ja rehellisyys on kristillistä. Pidä lapsi ja jos joku tulee vittuilemaan, niin eroa lahkosta. Aito kristillisyys arvostaa enemmän rehellisyyttä kuin silmänpalvontaa. Kun eroat lahkosta, niin ei tarvi alkaa purkamaan lapsia joka vuosi. Jeesus Kristus sinua siunatkoon ja varjelkoon.

Vierailija
11/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteys neuvolaan ja keskustele heidän kanssaan. Minusta uskonnolla ei saa olla tämän asian kanssa tekemistä. Kyseessä on sinun elämäsi ja kroppasi, hyvinvointisi. Jos lapsi ei ole toivottu, niin tee abortti. Kyllä siitä selviää.

Terv. Kolmen lapsen äiti, jolle on tehty abortti nuoruudessa ja se oli oikea päätös.

Eli sinusta ok että lapsi murhataan? Vittu mikä wt run.... Itse en voisi edes vilkaista tuon asenteen omaavaa ihmistä.

Vierailija
12/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta ok että lapsi murhataan? Vittu mikä wt run.... Itse en voisi edes vilkaista tuon asenteen omaavaa ihmistä.

Huono provo, painu vittuun.

Vierailija
13/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että lestadiolaisnuori ei tietäisi mitään lastenhoidosta.

Vierailija
14/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kannustaa sinua aborttiin, mutta voin rohkaista sinua olemaan menemättä naimisiin poikaystäväsi kanssa, mikäli pidät lapsen. Erottakaa nämä kaksi asiaa toisistanne ja menkää naimisiin sitten myöhemmin oikein perustein, jos siltä tuntuu. Et olisi eka vl-nainen, joka kasvattaa lasta yksin. Se vaatii rohkeutta, mutta saat viisailta ja hyväsydämisiltä ihmisiltä myös arvostusta, sillä he tajuavat, ettet valinnut sitä näennäisesti helpointa tietä. Louskuttajia löytyy aina.

Toivottavasti saat tukea ja löytäisit näiden vaikeuksien kautta omakohtaisen uskon. Omalla kohdallani erittäin vaikeat tapahtumat ja väärät valinnat ovat vieneet lähelle Jumalaa ja aitoon rauhaan ja vapauteen, jonka usko parhaimmillaan antaa. 

vl-sisaresi

Vierailija
15/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti abortti, et kerro pojalle, etkä vanhemmille. Jos tuntuu pahalle jälkeenpäin käy juttelemässa koulupsykologin kanssa. Älä pilaa elämääsi, äläkä syntymättömän lapsen elämää. Samalla kun teet abortin pyydä ehkäisypillerit tai -rengas niistäkään sun ei tarvi huudella. Oma kehosi, monet lestat käyttää vaikka siitä ei puhuta. Voimia!

Vierailija
16/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"terve lapsi on iloinen asia"

Vierailija
17/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Olen itse entinen vl, mutta erosin kun tajusin kuinka kaksinaismoralistista porukkaa siellä oli. Tunnen ihmisiä, jotka käytävät alkoholia/jopa huumeita, harrastavat irtosuhteita ennen avioliittoa, ja tiedän parikin naista, joille on tehty abortti. Kulisseja pidetään yllä, ja päälle päin esitetään kunnollista.

Vierailija
18/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireenvilkaaan avioon lapsen isän kanssa. Muutoin menee taivaspaikka ja suvun hyväksyntä. 18-vuotias on teidän ideologian mukaan ihan sopiva aloittamaan suurperheen perustamista. Ehdit sinäkin tekaista 10-15 tenavaa kun olet hyvissä ajoin liikkeellä.

Vierailija
19/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika! Eihän sinulla ole oikeasti muita aitoja vaihtoehtoja kun ottaa sinulle määrätty  lapsi vastaan ja synnyttää kohtuhedelmäsi!

Vierailija
20/68 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee abortti lääkkeellisenä keskeytyksenä ja syö e-pillereitä tovi, että kehosi palautuu. On aivan normaalia ja tervettä, että nuoret ja rakastuneet tuntevat himoa ja harrastavat seksiä! Se on ihana asia :) Olet vastuuntuntoinen, kun mietit, mitä itse haluat, etkä anna muiden määritellä elämäsi valintoja, vaikka voimakkaassa sääntökulttuurissa elätkin. Mikäli koet tarvitsevasi psyykkistä tukea, sitä saat varmasti koulun taholta tai ko. toimenpiteen yhteydessä.

Muista; kukaan muu ei voi päättää puolestasi kuin sinä itse! Et ole tehnyt syntiä, vaan olet täysin normaali nuori nainen <3

Ei tarvi olla kristitty ja silti voi halveksia seksiä, jota harrastetaan miten sattuu? Teidän ihmisten moraali on niin vitun perheestä, että ei ihme että maa on tässä tilassa. Missä on normaali perus avioliitto ja siihen kuuluvat seksuaaliset "käsitteet", mikä on kuitenkin ollut vuosisatojen kaikissa korkeakulttuureissa se hyväksyttävä miehen ja naisen välinen instituutio. Nyt kaikille opetetaan, että voi elää omassa himossa kuin kiimainen apina välittämättä seurauksista. Tämä kansa tulee ansaitsemaan sen mikä ansaita pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän