Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkistätukea mammat! Exä yrittää muuttaa takaisin!

Vierailija
30.10.2016 |

Nopea tilanne selvitys: rakastuin ensimmäistä kertaa reilusti parikymppisenä ja rakastan idiootti exääni edelleen. Parisuhde ei vain toimi ja mies on todella raskas. Muutin pois yhteisestä asunnosta pari kuukautta sitten ja nyt miehen vuokrasopimus on loppumassa ja koska uutta asuntoa ei ole osananut hakea on sitä mieltä että muuttaa luokseni. Tavallaan haluaisin mutta tiedän että se tuhoaisi viimeisetkin mielenterveyteni rippeet. En vain osaisi sanoa ei. Olemme asuneet muutaman vuoden yhdessä ja ongelmat ovat kokoajan olleet pohjimmiltaan samoja, tässä jotain ääripään tai muuten havainnollasistavia esimerkkejä, jotka ovat olleet päivittäisiä tai usein toistuvia arjessamme.
1. Muuttolaatikot. Kun muutimme yhteen purin omat tavarat ja laitoin paikoilleen. Miehen henk.koht. laatikot jätin ja kerroin että laittaa tavaransa mihin haluaa. Mies alkoi valittaa että en ole vieläkän purkanut kaikkia tavaroita, jolloin kerroin että laatikot ovat hänen. Mies lupasi purkaa laatikot. Seuraavana päivänä oli jo unohtanut että kyseessä ovat hänen tavaransa ja sama kuvio jatkui n. puolivuotta ennen kuinies ilmoitti iloisesti huomanneensa että hänen tavaransa olivat yhä laatikoissa..
2. Raha. Kävin töissä tapaamisen aikoihin pienellä palkalla. Mies ei saanut mitään tukea ja venytti vaikka kuinka pitkään tt-tuen hakemista. Toi kuitenkin omat laskunsa minulle iloisesti hymyillen maksettavaksi. Kun lopulta sai laitettua hakemuksen tuhlasi pienet rahansa omiin asioihinsa, esim. Asumis- tai ruokakulujen sijaan. Itselläni ei ollut varaa mihinkään ylimääräiseen. Joskus vaati minua käytttämään vikat rovot omiin herkkuihinsa ja nimenomaan omiin. Kun kysyin saanko maistaa, vastaus oli vihainen: osta omat..
Kun tuloni tippuivat opiskelujen vuoksi vieläkin pienemmiksi ja mies alkoi saamaan työmarkkinatukea, mies keksi että olen lompakkoloinen jonka pitäisi mennä töihin (itse siis ollut työttömänä kokosuhteen ajan) ja on sepittänyt itselleen tarinaa jonka mukaan olen hänen kanssaan vain hänen rahojensa takia ja hän on aina elättänyt minua.
3. Siivous. Hoidin alkuun siivouksen itse, jonkun ajan jälkeen en enää jaksanut. Kun pedin lattiat mies käveli niillä välittömästi kengät jalassa, koska ei muka huomannut jne. Yritin jotenkin saada tilaa molempien kamoille, mutta ei kelvannut. kun lopetin mies alkoi pitää sarnoja siitä että pitäisiköhän mun siivota. Lopulta siivosi itse niin, että heitti mun kamoja epämääräisiin pusseihin komeroihin roskien kanssa tai ylipäätään roskiin. Teki ns. Järkevää järjestystä poisti tavaraa jota ei käytetä. Esim. Miehen käyttämät keittiövälineet olivat nätisti alimmilla hyllyillä jne. Mun päivittäin käyttämä tehosekoitin tungettiin likaisena pussiin jonnekkin keittiön ylähyllylle, mikä oli kuulema näppäräratkaisu säilytyksen kannalta ( tähän vielä se, että mies on tosi pitkä, itse olen tosi lyhyt). Miehen siivous alkoi ahdistaa paljon, josbkysyin missä jokin tavarani on ei osannut sanoa tai otti kysymyksen syytöksenä/hyökkäyksenä. Erityisesti aamut olivat kannaltani kamalia, koska en voinut kiireessä olla koskaan varma, onko etsimäni tavara/vaate enää edes kotona.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähinnä itsellänikin tuli mieleen, että olet yksinkertainen idiootti, jota mies käyttää kynnysmattona.

Mikä tässä edes oli ongelma?

Joko suostut olemaan kynnysmatto ja vietät elämäsi miehesi äitihahmona tai sitten et. Omahan on valintasi.

Kannattaisi ottaa etäisyyttä koko ihmiseen, muuten pitkität vain eroa.

Vierailija
22/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, käyttääkö exäsi (joka toivottavasti myös jää exäksi!) todellakin lompakkoloinen-sanaa?

On käyttänyt ehkä kerran, mutta tämä ajatus tulee ilmi lähinnä pitkien monologien rivien välistä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole laitonta seurustella 2 vuotiaan kanssa?

Vierailija
24/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden tuollaisen ihmisen, kuten eksääsi kuvailet. Hän on keski-ikäinen, ei todellakaan ole muuttunut koskaan edes yhtään parempaan suuntaan.

En tiedä, onko hänellä jokin narsistinen persoonallisuus vai mikä, mutta hän ei opi koskaan mitään mistään, koska ei näe omia virheitään.

Jos hän vaikka tekee jollekin ihmiselle jotain todella loukkaavaa (ja hän tekee!) ja tämä ihminen loukkaantuu/suuttuu, hän ihan todella katsoo vian olevan siinä ihmisessä, joka loukkaantui. AINA.

Lisäksi valehtelee. Paljon.

Vierailija
25/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mielenkiintoista seurata mitä exäsi tekee kun hänen suunnittelemansa reitti menee tukkoon eli sinä sanot ei yhteenmuutolle. Ihan mielenkiinnosta, kokeile.

Vierailija
26/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden tuollaisen ihmisen, kuten eksääsi kuvailet. Hän on keski-ikäinen, ei todellakaan ole muuttunut koskaan edes yhtään parempaan suuntaan.

En tiedä, onko hänellä jokin narsistinen persoonallisuus vai mikä, mutta hän ei opi koskaan mitään mistään, koska ei näe omia virheitään.

Jos hän vaikka tekee jollekin ihmiselle jotain todella loukkaavaa (ja hän tekee!) ja tämä ihminen loukkaantuu/suuttuu, hän ihan todella katsoo vian olevan siinä ihmisessä, joka loukkaantui. AINA.

Minäkin tunnen, valitettavasti. Kuin olisi samasta henkilöstä puhuttu. Sitten se negatiivisten juttujen määrä, mitä levittää toisesta ihmisestä, ei mitään rajaa.

Vierailija
27/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, lähinnä itsellänikin tuli mieleen, että olet yksinkertainen idiootti, jota mies käyttää kynnysmattona.

Joko suostut olemaan kynnysmatto ja vietät elämäsi miehesi äitihahmona tai sitten et. Omahan on valintasi.

Tiedän! Mies oli tosiaan ensirakkauteni ja laitoin paljon unelmia ja toiveita suhteemme varaan. Miehen myötä joudun luopumaan myös niistä. En ole koskaan aikaisemmin tuntenut ketään kohtan niin vahvasti, joten on vaikea uskoa, että rakastuisin enää. Tiedän kyllä että ainoa vaihtoehto on irtaantua miehestä.

Vierailija
28/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän miten tässä käy. Tunnet järkesi kautta mikä on oikea päätös, mutta hätäpäissään mies lurittelee sydämeesi asunnottomana.

Mitä jyrkempi ja kylmempi olet, hän alkaa hurmata sinut uudelleen. Hyväsydämisenä ja hövelinä uskot miehen muuttuneen ja että välillänne on edelleen kemiaa...

Todellisuudessa mies saa ilmaisen asunnon, laskujensa maksajan, siivoajan, ilmaista pill***a, ym.

Alun jälkeen, huomaat että mies edelleen on ihan samanlainen hyväksikäyttäjä kuin ennen mutta et enää pääse hänestä eroon, koska mies on jo oppinut virheistään; hän ei enää päästä ilmaista pankkiaan ja palvelijaansa lähtemään!

Vierailija
29/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän! Mies oli tosiaan ensirakkauteni ja laitoin paljon unelmia ja toiveita suhteemme varaan. Miehen myötä joudun luopumaan myös niistä. En ole koskaan aikaisemmin tuntenut ketään kohtan niin vahvasti, joten on vaikea uskoa, että rakastuisin enää. Tiedän kyllä että ainoa vaihtoehto on irtaantua miehestä.

Kuule ap, toiveet ja unelmat ovat hyvä asia, mutta ENTINEN mies ei todellakaan ole.

Kerroit, että käytit viimeiset rahasi miehen herkkuun ja mies ei antanut sinulle mitään. SINÄ maksoit ja hän söi eikä edes tarjonnut mitään sinulle - MAKSAJALLE.

Ymmärrän todella hyvin, että ensirakkaudesta on vaikea luopua. Olet jo pyristellyt miehestä eroon ja nyt haluat palata samaan ansaan takaisin, koska kyseessä on tuttu ja sinulle rakas ihminen.

Sinulle rakas ihminen eli sinun tuloillasi, tuhlasi omat rahansa, viis veisasi siisteyskäsityksistäsi, nolasi ja nöyryytti sinua.

Olet nuori ja haluaisit, että tilanne muuttuu. Ei muutu. Valitettavasti.

Kuten aiemmat neuvoivat, niin katkaise yhteydenpito. Älä tapaa miestä, älä vastaa puheluihin, älä MISSÄÄN nimessä anna hänen LOISIA enää sinun rahoillasi.

Sinä olet hyvä ja arvokas ihminen ja ansaitset paremman suhteen. Suhteen, jossa mies rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa sinua, maksaa laskuja siinä missä sinäkin ja huolehtii kodistanne. 

Vierailija
30/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. NYT LUPAAT ETTET ANNA EKSÄN MUUTTAA LUOKSESI!!!

Oikeasti. Kauhea mies, ansaitset niin paljon parempaa. Päästä siitä irti (tai ennemminkin työnnä pois?), jonain päivänä löydät hyvän, aikuisen miehen ja olet niin onnellinen. Älä enää passaa häntä, hän on itse vastuussa omista teoistaan. Myös sinä olet aikuinen ihminen ja vastuussa omista teoistasi, älä alennu enää tuollaiseen. Ymmärrän sen kun toinen manipuloi ja käyttää hyväksi toisen kiltteyttä. Ymmärrä ap, että kyse on vain hyväksikäytöstä. Mies ei välitä sinusta pätkääkään! Älä pidä mieheen enää MITÄÄN yhteyttä. Hankalaa, tiedän kun vieläkin rakastunut olet. Mutta nyt ajattelet omaa mielenterveyttäsi. Miksi ihmeessä täyttelet jotain hakemuksia miehesi puolesta? Eikö hän osaa lukea?

Vierailija
31/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti (tai ainakin paljon narsistisia piirteitä). Juokse ja lujaa. Ehdit vielä pelastaa loppuelämäsi.

Vierailija
32/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt, että asperger tai jokin persoonallisuushäiriö varmaan pätisi. En osaa pitää miestä läpipaskana tyyppinä vaikka kuinka haluaisin. Monet kerrat olen ollut todella hämilläni siitä, että uskooko mies itse puheensa, heittääkö vitsillä vai pyrkiikö oikeasti manipuloimaan (kun kertoo keksittyä juttua tarpeeksi monta kertaa, niin lopulta toisenkin pitäisi uskoa).

Vierailija
33/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. NYT LUPAAT ETTET ANNA EKSÄN MUUTTAA LUOKSESI!!!

Oikeasti. Kauhea mies, ansaitset niin paljon parempaa. Päästä siitä irti (tai ennemminkin työnnä pois?), jonain päivänä löydät hyvän, aikuisen miehen ja olet niin onnellinen. Älä enää passaa häntä, hän on itse vastuussa omista teoistaan. Myös sinä olet aikuinen ihminen ja vastuussa omista teoistasi, älä alennu enää tuollaiseen. Ymmärrän sen kun toinen manipuloi ja käyttää hyväksi toisen kiltteyttä. Ymmärrä ap, että kyse on vain hyväksikäytöstä. Mies ei välitä sinusta pätkääkään! Älä pidä mieheen enää MITÄÄN yhteyttä. Hankalaa, tiedän kun vieläkin rakastunut olet. Mutta nyt ajattelet omaa mielenterveyttäsi. Miksi ihmeessä täyttelet jotain hakemuksia miehesi puolesta? Eikö hän osaa lukea?

Ei osaa tai jaksa selvittää itse. En tiedä. On aina ollut omasta mielestään järjenääni jne. Mutta kun katsoin että mitä se on hakemassa ja mistä, niin ei niissä hakemuksissa tai niiden sisällöissä ollut mitään järkeä.

Vierailija
34/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut miehestä,ap? Tuo olio mistä selität, ei ole miestä nähnytkään.

Vierailija
35/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Riidat. Mies ylensi itsensä sovittelijaksi. En suutu helposti, mutta kun esim. Yllä olevat asiat kuormittivat kunnolla ja suutuin, oli se miehen mielestä turhaa syyttelyä. Miehessä ei koskaan ollut vikaa vaan suuttumukseni johtui jostakin ulkopuolisesta tekijästä, kuten nälästä tai menkoista. Mies myös ohjeisti, että minun tulisi suhtautua edellä mainittuihin asioihin positiivisesti, koska ei mies tahallaan.. eli kehittää itseäni niin, että en hermostuis pienistä. Itse piti päivittäin tuntien monologeja siitä mikä mielestään oli minussa pielessä (omasta mielestään tämä oli perusteltua, positiivista tsemppaamista ja neuvomista) suurin osa tai kaikki ongelmistani olivat keksittyjä, eikä niillä ollut todellisuuspohjaa.

Tässä nyt joitakin. Tiivistetysti, mies ei kykene ottamaan muita lainkaan huomioon ja omat itsekkäät tarpeet kaunisteltiin aina jotenkin kaikkien hyväksi tapauksiksi, vaikka ne tosiasiassa palvelivat vain miestä. Tähän päälle vielä totalinen todellisuudesta irtautuminen, eli tarinoiden sepittäminen muille, joissa mies näytti hyvää tarkoittavalta sankarilta.

Tiedän itsekkin, että mies ei näe tai halua nähdä omia vikojaan. Se ei muutu. Ja silti ajattelen, että entä jos. Viimeistään ero on näyttänyt sen, ettei takaisin ole paluuta. Esimerkiksi pari eron jälkeen sattunutta tapausta, jotka yksittäisinä asioina olisivat pieniä, mutta.. jätin miehelle käyttltavaroita lainaan siihen asti että saa omat.. Mies pilasi ne kaikki. Esim. Meillä on tuoleja, joista osan sai heittää puolestani roskiin, niitä lukuunottamatta jotka kuuluivat perintöpöytäryhmään. Toki jälkimmäiset valikoituivat miehen maalaustikapuiksi ja ovat nyt täynnä maaliroippeita. Olen myös lampana täytellyt miehen hakemuksia ja hoidellut tämän pyynnöstä asioita, jotka eivät minulle enää mitenkään kuulu.

Aargh. Pidin ennen vastaaviin suhteisiin ryhtyviä yksinkertaisina idiotteina ja on kai pakko uskoa, että en itse ole sen parempi. Jos mies tulee nyt takaisin oma elämä ja unelmat on sitten siinä. Auttakaa!

Älä päästä tuota miestä kertaakaan nykyiseen asuntoosi. Vaikka väittäisi että sen pitää sitten nukkua ulkona. Pysy lujana. Ei sillä ole sun asuntoosi mitään asiaa millään verukkeella koska ei ole siellä kirjoilla joten ei se "tule takaisin" mihinkään. Et päästä sitä sisään, tajuatko????

Ensin ilmoitat ettet toivo yhteydenottoa ja että  koska olet näin ilmoittanut, pidät jatkossa kinuamista vainoamisena josta ilmoitat poliisille. Ja sitten ilmoitat oikeasti jos ei usko

Numero vaihtoon ja salaiseksi ja jos tulee norkoilemaan, soitto kytille. Kertaakaan et ota itse siihe enää yhteyttä etkä hoida sen asioita mistään syystä. Anna sen joutua kadulle ja kuolla nälkään, ei ole sun vastuulla aikuinen ihminen.

Ensimmäisena arkipäivänä etsit paikallisen kriisikeskuksen ja pyydät päästä sinne juttelemaan jotta pääse eroon ajatuksesta että muka rakastaisit moista luuseria. Et rakasta, toi on vaan läheisriippuvuutta ja siitä pääsee  eroon. Se on vatipäinen hyväksikäyttäjä joka huijasi sinut kodinhoitajaksi ja varaäidiksi ja sinä ansaitset paljon parempaa.

Vierailija
36/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän miten tässä käy. Tunnet järkesi kautta mikä on oikea päätös, mutta hätäpäissään mies lurittelee sydämeesi asunnottomana.

Mitä jyrkempi ja kylmempi olet, hän alkaa hurmata sinut uudelleen. Hyväsydämisenä ja hövelinä uskot miehen muuttuneen ja että välillänne on edelleen kemiaa...

Todellisuudessa mies saa ilmaisen asunnon, laskujensa maksajan, siivoajan, ilmaista pill***a, ym.

Alun jälkeen, huomaat että mies edelleen on ihan samanlainen hyväksikäyttäjä kuin ennen mutta et enää pääse hänestä eroon, koska mies on jo oppinut virheistään; hän ei enää päästä ilmaista pankkiaan ja palvelijaansa lähtemään!

Juuri näin ja lisäksi hän varmaan yrittää saada sinut raskaaksi, että olisit lopullisesti kiikissä. Olet ollut rakastunut harhakuvaan tai romansdin ideaan tai vain siihen sosiaaliseen asemaan minkä parisuhde tuo. Entä jos laittaisit ne rahat mitä tuhlaisit mieheen johonkin ratkaisukeskeiseen terapiaan, joka pitäisi sut kiinni omassa eikä toisen elämässä? Tai jos kosketuksen kaipuu on kova, niin hierojaan. Vaikka nähtävästi olet valmis uhraamaan mielenterveytesi, niin älä rahojasi kuitenkaan. Halvemmallakin voit sekoilla.

Vierailija
37/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivaa otsikossa "auttakaa mammat" ja ap:n käyttämät hymiöt, ihan kun tilanne olisi vitsi. Ehkä ap:lle tällaiset tilanteet tai oma elämä on vitsi. Saathan sinä pelleillä. Ihmiset yleensä itse aiheuttavat omituiset ihmissuhteensa kun eivät osaa tehdä ratkaisuja. Oman elämänsä pelle, joko huonossa ihmissuhteessa tai vailla parempaa ajankulua. Säälittäisi ellei olisi ap:n ihan oma valinta. Molemmissa tapauksissa ajanhukkaa.

Vierailija
38/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmissuhde pitää päättää. Ei mitään puolitietä. Mikä sinua vaivaa ap? Sinä olet vastuussa omasta elämästäsi, jos sinä et sitä ohjaa, olet ojanpohjalla. Lopetat yhteydenpidon, et anna avaimia, et päästä sisään, et anna rahaa jne. Haet tukea ystäviltä jne. Käsittelet omat keskeneräiset tunteet ja surut ilman eksää. Näin tekevät aikuiset. Aikanaan se menee ohi. Se on normaalia. Tunteiden ja tunnekoukkujen mukaan ei elämää lähdetä ratkomaan. Ai miten se tehdään? Puhelin kiinni. Luuria korvaan. Ovea ei avata. Kävelet pois. Haet apua. Soitat hätänumeroon, jos tunkee väkisin sisään. Jossittelut sikseen. Hakeudut hoitoon, jos et tähän pysty. Seuraavaksi saat nimittäin turpiin tai pikavippivelat.

Vierailija
39/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ap, kuinka kävisi jos päästäisit miehen asumaan luoksesi. Vuokrasopimusta ei miehellä olisi, joten hän asuisi luonasi ilmaiseksi. Tulisi ja sotkisi, veisi rahasi, tuhoaisi huonekalusi, söisi ruokasi jääkaapista jne.

Et koskaan voisi suunnitella perheen perustamista tuollaisen miehen kanssa. Et voisi ylipäätään luottaa mieheen ollenkaan.

Mies ei kunnioita sinua yhtään haukkuu, valehtelee, tuhoaa tavaraa, sotkee ja lusmuaa.

Älä päästä miestä enää asuntoosi äläkä vastaa viesteihin tai soittoihin.

Vierailija
40/100 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa otsikossa "auttakaa mammat" ja ap:n käyttämät hymiöt, ihan kun tilanne olisi vitsi. Ehkä ap:lle tällaiset tilanteet tai oma elämä on vitsi. Saathan sinä pelleillä. Ihmiset yleensä itse aiheuttavat omituiset ihmissuhteensa kun eivät osaa tehdä ratkaisuja. Oman elämänsä pelle, joko huonossa ihmissuhteessa tai vailla parempaa ajankulua. Säälittäisi ellei olisi ap:n ihan oma valinta. Molemmissa tapauksissa ajanhukkaa.

Eron jälkeinen aika on ollut täyttä tunteiden vuoristorataa. Näen kyllä tilanteeni ja monet täällä sanotut asiat ovat itselleni täysin itsestään selvyyksiä. Kai jotenkin olen alkanut myös näkemään jotakin ankeaa huumoria koko kuviossa. En tiedä miksi haen vakuutteluja täältä tai ylipäätään mistään, mutta jollakin tavalla täällä olevat kommentit ovat tehneet oloni paremmaksi. Mies on syyttänyt itseäni henkisestä väkivallasta ja tarpeesta olla aina oikeassa. Ei kyllä osannut antaa mitään konkreettisia esimerkkejä (ainoastaan keksittyjä yleismaailmallisia). Ja jotenkin ajattelen, että olen tässä suhteessa ollutkin aina oikeassa. Se vaivaa vieläkin. Ehkä ajattelin että joku olisi nähnyt omassa käytöksessäni jotakin (uhriutumista ja katkeroitumista lukuunottamatta) epäkohtia tai miestä kaltoinkohtelevaa käytöstä. Ehkä alitajuisesti haen vain syytä pysyä yhdessä. Kiitos teille, että ette ole antaneet siihen tekosyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi