Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä irti vihasta tiettyjä ihmisiä kohtaan?

Vierailija
29.10.2016 |

Viha on karu sana, mutta vaikka olen onnellinen ja iloinen ihminen niin minä tosissani vihaan tiettyjä ihmisiä.

Vihaan heitä, joihin olen oppinut luottamaan ja jotka ovat sitten osoittautuneet täysin epäluotettaviksi. Vihaan laiskoja, epäoikeudenmukaisia ja muita kadehtivia ihmisiä. Vihaan ihmisiä, jotka nostattavat itseään alistamalla ja vähättelemällä muita.

Vihaan ihmisiä, jotka eivät ole sitä mitä oikeasti ovat vaan esittävät.

Vihaan sitä että näen näitä ihmisiä koko ajan, vihaan sitä että joudun olemaan näiden ihmisten kanssa tekemisissä, vaikka yritän vältellä. Heitä vain tulee ja tulee koko ajan lisää jostakin.

On myös ihmisiä joista pidän todella paljon.

Olen vaan niin väsynyt olemaan koko ajan vihainen jollekin, kun oikeasti haluan vaan olla rauhassa.

Miten pääsen näistä ajatuksista eroon? Yritän olla välittämättä joistain asioista, mutta en vaan pysty.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa ja "linkouksen" jälkeen. Meissä ihmisissä on paljon samanlaisia piirteitä ja toisinaan jokin juttu saattaa hetkeksi käydä iholle. Kunnes unohtuu ja tilalle tulee uusia... Minulla ainakin hiljalleen hiipuvat estrogeenit saavat esiin psyko-ämmän...

Aloita pienestä, loppuelämä kuitenkin aikaa "seestyä".

Vierailija
22/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on tosi kuluttavaa. Voit paremmin jos pääset siitä irti.

Jo se jos voi muuttaa vihan välinpitämättömyydeksi, auttaa. Voit esim. kuvitella teidän väliinne lasiseinän, voit päättää että tuo ihminen ei ansaitse että pyörittelen jänen asioitaan mielessäni jne.

Välttely auttaa unohtamisessa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu, laiskottelu, epäoikeudenmukaisuus ja kadehtiminen ovatkin syntiä, ja syntiä tulee vihata. Itse asiassa ihminen syyllistyy syntiin, jos ei vihaa syntiä! Syntiä ei saa hyväksyä.

Sinun ongelmasi, ap., on kahdessa kohtaa: 1. vihaat syntistä sen sijaan, että vihaisit syntiä ja 2. havaitset muiden valheellisuuden, laiskottelun ym. synnit sen sijaan, että kiinnittäisit huomiosi omiin synteihisi – mitä ne sitten ovatkin. Jokaisella ihmisellä on omat helmasyntinsä.

Neuvon sinua vihaamaan syntiä, mutta rakastamaan syntistä (siis sitä ihmistä) ja tarkkailemaan omaa itseäsi ja tunnustamaan omat syntisi sekä tekemään niistä parannuksen mielenmuutoksen kautta.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Ei tarvitse kuluttaa aikaa toisten tai omien syntien vihaamiseen. Karma hoitaa tämän puolen. Voi keskittyä antamaan anteeksi. Vihaamalla kasaat lisää vihaa itseesi ja sairastutat itsesi.

Vierailija
24/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aina miettiä, että mitä vihalla saavuttaa? Sen, että jää vähemmän aikaa ja resursseja niille asioille joita haluaa elämässä tehdä.

Jokaisella ihmisellä on rajallinen määrä aikaa ja resursseja.

Vierailija
25/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten vihaaminen kuluttaa vain itseäsi. Ne ketkä saavat tämän aikaan sinussa porkuttavat menemään enemmän tai vähemmän tyytyväisinä, mutta todellinen kärsijä olet vain sinä itse.

Vierailija
26/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelu, laiskottelu, epäoikeudenmukaisuus ja kadehtiminen ovatkin syntiä, ja syntiä tulee vihata. Itse asiassa ihminen syyllistyy syntiin, jos ei vihaa syntiä! Syntiä ei saa hyväksyä.

Sinun ongelmasi, ap., on kahdessa kohtaa: 1. vihaat syntistä sen sijaan, että vihaisit syntiä ja 2. havaitset muiden valheellisuuden, laiskottelun ym. synnit sen sijaan, että kiinnittäisit huomiosi omiin synteihisi – mitä ne sitten ovatkin. Jokaisella ihmisellä on omat helmasyntinsä.

Neuvon sinua vihaamaan syntiä, mutta rakastamaan syntistä (siis sitä ihmistä) ja tarkkailemaan omaa itseäsi ja tunnustamaan omat syntisi sekä tekemään niistä parannuksen mielenmuutoksen kautta.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Ei tarvitse kuluttaa aikaa toisten tai omien syntien vihaamiseen. Karma hoitaa tämän puolen. Voi keskittyä antamaan anteeksi. Vihaamalla kasaat lisää vihaa itseesi ja sairastutat itsesi.

Syntiselle kuuluukin antaa anteeksi, jos tämä katuu, mutta kuinka annat anteeksi synnille? Synnille ei voi antaa anteeksi, koska se on valinta. Vain ihminen voi olla anteeksiannon kohde. Syntiä (eli vääryyttä) tulee vihata. Viha ei ole emootio, joka kasautuu jotenkin mystisesti elimistöön, vaan se on valinta – suhtautuminen valintaan (syntiin).

Karmaa ei ole olemassakaan.

__________________________________________________________________________________________________

Vierailija
27/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aika paljon kyllä vihaat, se tuli selväksi.

Viha on tunteista ehkä se voimakkain ja kohdistuu kohteeseensa antamatta mitään takaisin, rakentamatta mitään. Kukaan vihasi kohteista ei ole millään tavalla tietoinen tunteistasi joten ne eivät hetkauta heitä millään tavalla. Sinä taas elät niiden kanssa joka hetki. Miten jaksat?

Itse inhoan joitain asioita, jotkin ehkä ällöttävät.  Vihaa en kuitenkaan tunne koskaan, en vain jaksaisi tuhlata niin voimakkaita tunteita mihinkään niinkin tavalliseen kuin vaikkapa toisen ihmisen persoonallisuuteen tai tapaan tehdä asioita.

Vierailija
28/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno pointti. Kiitos tästä!

Vierailija
29/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi aina miettiä, että mitä vihalla saavuttaa? Sen, että jää vähemmän aikaa ja resursseja niille asioille joita haluaa elämässä tehdä.

Mihin kulutat aikaa ja resursseja vihatessasi? Kostonkierteen? Viha on tunne, en koe sen vievän minulta aikaani tai resurssejani - mitä tarkoitat?

Vierailija
30/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on tunteista se, joka kaikkein useimmiten piilottaa muita tunteita taakseen. Näistä yleisimmät on häpeä ja pelko, mutta takana voi olla myös esim. satutetuksi tulemisen kokemus ja oma haavoittuvaisuus jota on vaikea kohdata.

Ala purkaa vihaasi pala palalta kirjoittamalla. Kun saat nimettyä kaikki tunteet, joita tunnet, et tunne enää yhtä suurta vihaa.

Vierailija
31/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kulutat aikaa ja resursseja vihatessasi? Kostonkierteen? Viha on tunne, en koe sen vievän minulta aikaani tai resurssejani - mitä tarkoitat?

Se kuluttaa tunne-elämää, sekin on resurssi (en ole ylläilevan kirjoittaja).

Ehkä saat vihasta tai aggressiosta voimantunnetta? Se on kuitenkin vain hetkellistä.

Vierailija
32/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön takia ei ainakaan kannata vihata ketään ei vaikka tämä olisikin se kauniimpi. Menetät todella turhaan paljon hyviä ystäviä. Ei pinnallisesti siis vaan aidosti tutustuen jokaiseen.

Vierailija
33/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntiselle kuuluukin antaa anteeksi, jos tämä katuu, mutta kuinka annat anteeksi synnille? Synnille ei voi antaa anteeksi, koska se on valinta. Vain ihminen voi olla anteeksiannon kohde. Syntiä (eli vääryyttä) tulee vihata. Viha ei ole emootio, joka kasautuu jotenkin mystisesti elimistöön, vaan se on valinta – suhtautuminen valintaan (syntiin).

Karmaa ei ole olemassakaan.

__________________________________________________________________________________________________

Viha on emootio joka kasaantuu ihmiseen jos ei sitä käsittele. Etkö koskaan huomaa jännittäväsi lihaksiasi, purevasi hampaita yhteen tai pitäväsi käsiäsi nyrkissä vihatessasi? Jos tämä jatkuu, myös jännitys jatkuu ja jää jälkenä kehoosi. Mieli ja keho eivät ole erillisiä toisistaan.

Vierailija
34/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin äitipuoltani vajaat kymmenen vuotta jonka olin hänen vaikutuspiirissään. Sen jälkeenkin vihasin häntä ainakin yhtä pitkään, enkä edes useampaan vuoteen. Lepyin vähän, kun hänestä tuli vanha ja heikko, ja kun ymmärsin miten yksinkertainen ja kapeakatseinen hän oikein onkaan. Nykyisin näemme ehkä viiden minuutin ajan kerran vuodessa. 

Vierailija
35/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihasin kauan siskoani. Hän pahoinpiteli minua monta vuotta kun olin lapsi.

Kannoin kaunaa, olin vihainen ja näytin vihani. Mutta se tappoi minua sisältä koko ajan. Kerran vedin itsekseni sitten kännit ja laitoin hänelle viestiä. Vuodatin kaiken ja vaadin anteeksipyyntöä ym ym. Siitä se lähti ylöspäin sitten. Nyt olen hyvissä väleissä hänen kanssa, ja mm. siskoni lapsen kummi.

Isääni minulla on huonot välit, sitä vihaa en ole saanut pois. Ehkä joskus.

Vierailija
36/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorokaudessa 24h. Koki sitten vihaa tai iloa, siitä se aika on lohkaistava. Jokainen eletty hetki on lopullisesti mennyttä, ei auta itkeä perään. Jos hetken käyttää vihaan, on ilon mahdollisuus siinä hetkessä poissuljettu -- mitä enemmän elämässäsi vihaat, sitä enemmän poissuljet elämästäsi iloa.

Vierailija
37/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että nuo piirteet vaikuttavat näiden ihmisten ihmissuhteisiin negatiivisesti. Ei ehkä ihmissuhteiden määrään, mutta ihmissuhteiden tasavertaisuuteen ja hyvyyteen. Kuinkahan monella tulee vaikka parisuhdeongelmia noiden ominaisuuksien takia pidemmällä aikavälillä.. Lisäksi he ehkä joutuvat kärsimään jonkinlaisesta itseinhosta piirteidensä vuoksi. En jaksa olla vihainen, se on kuluttavaa, ajattelen, että heidän ajattelutapansa tuo onnettomuutta heidän elämäänsä.

Oletko koskaan ottanut puheeksi näiden ihmisten kanssa, että koit heidän käytöksen vääränä? Toinen saattaa hävetä käytöstään, katua ja pyytää anteeksi. Voi myös selvitä, mikä käytöksessä oli taustalla tai oliko väärinkäsityksiä. Auttaisiko sinua, että oppisit toimimaan paremmin noissa tilanteissa ja tuomaan oman näkökantasi esiin?

Vierailija
38/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vaivaudu sekuntin sadasosaakaan muistella  ihmisiä, jotka ovat jostain syystä heivanneet minut ulos piireistään.  Eivät olleet minun arvoisiani, ja olen huomannut, etteivät ole olleet muidenkaan, mitä olen heistä juoruja kuullut, joten mitäpä noita vihaamaan, ja olkootpa olevinaan jotain, mutta kyllä ne ryminällä sieltä omalta nostamaltaan korokkeelta ovat yksi toisensa jälkeen tippuneetkin.  Ilmeisesti joku tuntematon voima on heille ns. kostoa jaeskellut.

Jätä heidät taaksesi, ja jatka elämääsi vain omien valittujesi kanssa, ei tarvitse pakosta edes ajatuksissasi ajatella matkasi varrella pois tiputtamisiasi ihmisreppanoita. Onneksi ei ole tarvinnut edes tavata kadullakaan kuin hyvin harvoin, jos silloinkaan.  Viimeksi pääsin ns. salaa seuraamaan tuollaisen pikkumaisen ja tyhjästä päästään kärsivän kahdesti eronneen tyypin pyörällä ajamista kaupan parkissa olevasta autostamme sillä aikaa, kun mieheni oli kaupassa.  Nauratti vaan kun näin sen tyypin, joka suuttui aivan käsittämättömästä leikin laskusta aikoinaan, noh, laskin hänet hieman yksinkertaisten joukkioon, joten sai mennäkin, enkä ole kaivannut.

Vierailija
39/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtämällä sen, että ylläpitämällä vihan tunnetta aiheutat lopulta vain itsellesi kärsimystä. Kärsit näistä vihan tunteista henkisesti. Kun sen ymmärrät, voit antaa vihan tunteen mennä.

Vierailija
40/54 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa ketään, en niitäkään, jotka ovat minua loukanneet ja syvästi jopa teoillaan, sillä asiat pitää nähdä laajemmalla sektorilla, jos esim. joku henkisesti mielisairas henkilö on sinua kohtaan käyttäytynyt väärin, sillä eihän vika ole ollut kohteessa vaan kohdistajassa ovat ne viat.

Sitten matkani varrella on muutama ihme kyllä naisia kaikki tyyni, jotka ovat haistatelleet ja loukkaneet sanoin minua, ja ovat sen jälkeen luonnollisesti häipyneet kanssakäymispiiristäni, ja hyvä niin, sillä onneksi, oi onneksi ihminen saa valita henkilöt, keiden kanssa haluaa olla kanssakäymisissä. On vain todellakin hukkaan heitettyä aikaa tuhlata ajatuksen virtaakaan tuonkaltaisiin luonnevikaisiin ihmisiin. Pysyttelee vaan poissa heidän luotaan. Se on niin simpleä.