Onko kellään muulla ollut hiustenlähtö syynä syrjäytymiseen?
Olen huomannut että kun nuorella iällä olen kaljuuntunut jo aika pahasti on se vaikuttanut itsetuntooni todella murskaavasti. En esimerkiksi enään poistu kotoani kuin töihin. Ystäviäkään en enää tapaa juuri milloinkaan ja naisjutuista ei puhettakaan enään, ei sillä että sellaista olisi nyt ennen tätä vaivaa ollutkaan hirveästi koska ulkonäössäni näyttää olevan muutakin vikaa. Tuli vain tällainen olo että olen aika yksin kun kukaan ei enää soittelekkaan. :(
Kommentit (35)
Minä olen kaljuna naisena edelleen hyvännäköinen koska minulla on kauniit kasvot ja kroppa ja hyvä tekotukka on usein paremman näköinen kuin omat hiukset eikä eroa eettisesti hiustenpidennyksistä mitenkään. Ainut että uiminen ja tuulessa olo on tylsää, rakastin ennen hiusten liikettä ympärilläni sukeltaessa ja tuulessa, nyt pitää keskittyä että peruukki pysyy paikoillaan. Myös helle on ahdistaavaa.
Nuorille miehille se saattaa olla kova paikka, itellä alkoi hiukset vähän harventua vasta noin neljänkympin jälkeen. Tilastojen mukaan viiskymmentä täyttäneistä miehistä puolet on kaljuuntuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin osaksi. Hiukset alkoi hormonihäiriön takia lähteä jo alle 20v, nyt paistaa kalju vaikka miten laittaisi hiukset. Olisinpa mies niin voisi ajaa kaljuksi ilman että ihmiset tuijottaisi.
Mikä hormonihäiriö sulla on, eikö sitä mitenkään saatu hoidettua kuntoon!?
Syy löytyi pco:sta siinä vaiheessa kun hiustenlähtöä oli jatkunut n. 8 vuotta. Yhdistelmäpillerit pitää loput haivenet päässä estrogeenin avulla mutta lähteneet hiukset eivät enää kasva takaisin.
Hiustensiirtoon ei ole varaa, peruukkia etsiskelen mutta sopivaa ei tunnu löytyvän.
Ap:n toivoisin ymmärtävän että on pahempiakin kohtaloita kuin kaljuuntua miehenä. Ajele pää, urheile ja liiku suoraryhtisenä niin kukaan ei kiinnitä huomiota kaljuusi.
Ei edes osa kasvanut takaisin?? ei kai ne kaikki hiustupet voinu olla kuolleet...
Vierailija kirjoitti:
Nuorille miehille se saattaa olla kova paikka, itellä alkoi hiukset vähän harventua vasta noin neljänkympin jälkeen. Tilastojen mukaan viiskymmentä täyttäneistä miehistä puolet on kaljuuntuneita.
Kyllä tämä on ollut kova paikka itselleni. Muut ovat kuittailleet tästä ja pelottaa eniten oikeasti tuo että kukaan nainen ei minua huoli kun flaksi oli aika huono jo ennen tätä.
"Ei edes osa kasvanut takaisin?? ei kai ne kaikki hiustupet voinu olla kuolleet..." - Luonto on tässä kohtaa kyllä erinomaisen armoton. - Osa meistä kaljuuntuu tahtomatta ja ties mistä - vain yhtä "oikeaa" syytä ei ole. Toiset saavat avun joistain tunnetuista rohdoista niin, että ne onnistuvat pysäyttämään alkaneen kaljuuntumisen. Mutta esimerkiksi itse en ole saanut apua mistään Suomessa markkinoilla olleesta lääkkeestä, joka olisi pysäyttänyt kaljuuntumiseni etenemisen. Harmittaa, mutta ei tähän -kai- kuole.
Vierailija kirjoitti:
"Ei edes osa kasvanut takaisin?? ei kai ne kaikki hiustupet voinu olla kuolleet..." - Luonto on tässä kohtaa kyllä erinomaisen armoton. - Osa meistä kaljuuntuu tahtomatta ja ties mistä - vain yhtä "oikeaa" syytä ei ole. Toiset saavat avun joistain tunnetuista rohdoista niin, että ne onnistuvat pysäyttämään alkaneen kaljuuntumisen. Mutta esimerkiksi itse en ole saanut apua mistään Suomessa markkinoilla olleesta lääkkeestä, joka olisi pysäyttänyt kaljuuntumiseni etenemisen. Harmittaa, mutta ei tähän -kai- kuole.
Mä pelkään että mulle käy just tuo pahin... sit ollaan itsemurhan partaalla, ollu muutakin kaikkea todella raskasta jo, joten jos vielä kaljuksi naiseksi tulee niin on jo aivan liian ymmärtämättömän raskasta ..... :(
Käy ostamassa snäpback! 90% nuorista miehistä käyttää sitä. Tosin pian on pipo kelit niin pipo on kanssa hyvä peittämään kaljun ja jos vierailee kaverin luona niin sitä ei edes ole pakko ottaa pois päästä.
Eihän tuo sinänsä ole edes kovin paha ongelma mun mielestä, sun kannattaisi käydä juttelemassa jonkun ammattiauttajan kanssa kun onhan se ihan totta että hiustenlähtö voi vaikuttaa psyykkeeseen negatiivisesti :/ niin mun neuvo on että osta pipo/lippis ja käytä sitä :) Lisäksi jos sun kaljuuntuminen on jo edennyt pitkälle niin sitä ei oikein enää voi estää koska se olisi pitänyt ennaltaehkäistä. Mun neuvo on se että alat säästämään rahaa hiustensiirtoa varten, tai otat jopa lainan.
Itse olen sua muutaman vuoden vanhempi ja olen syrjäytynyt ihan muista syistä
Jännä juttu, tämä miesten kaljuuntuminen. Veljelläni oli paksut hiukset vielä 40 vuotiaana. Sitten hän päätti ajaa päänsä kaljuksi. Kysyessäni syytä, hän vastasi "koska se on muotia". Tässä yksi perspektiivi ap:lle, jos se auttaa. 😊
"Jännä juttu, tämä miesten kaljuuntuminen. Veljelläni oli paksut hiukset vielä 40 vuotiaana. Sitten hän päätti ajaa päänsä kaljuksi. Kysyessäni syytä, hän vastasi "koska se on muotia". Tässä yksi perspektiivi ap:lle, jos se auttaa. "
- En ole Ap mutta vastaanpa silti, että se, että kaljuuntuminen on - ollut - muotia on sekä hyvä, että huono juttu. Hyvä juttu se on siksi, että muoti on ikäänkuin opettnut osan hyväksymään "tavallisuudesta poikkeavia" kuontaloita. - Tylsää se on siksi, että osa kokeekin kaljuuntumisen ainoastaan muotina. - Eli kuvittelee tai luulee, että kuka tahansa voi halutessaaan muodin vaihtuessa kasvattaa haluamansa kaltaiset hiukset; tai ainakin hiukset, joita sitten voi vaikka myöhemmin kihartaa tai siirtyä kouvola tukka lookkiin - Itsen kaltainen kummajainen, jolle lääkkeistä yksikään lääke ei ole tepsinyt edes niin, että se olsi pysäyttänyt hiusteni lähdön ja vääjämättömän kaljuuntumiseni saatetaan joidenkin taholta kokea, että se on oire jostain vakavammastakin (tartunta) taudista tai sairaudesta. .
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin osaksi. Hiukset alkoi hormonihäiriön takia lähteä jo alle 20v, nyt paistaa kalju vaikka miten laittaisi hiukset. Olisinpa mies niin voisi ajaa kaljuksi ilman että ihmiset tuijottaisi.
Olet nainen joten voit laittaa peruukin ilman että sinua pilkataan.
Jos ongelma vaikuttaa noin paljon, kannattaisi käydä juttelemassa terapeutin kanssa. Kuulostaa sen verran pahalta.
Kai sekin osasyy on. Kuitenkin työttömyys on suurin syy miksi ei naisille kelpaa.
"Minulla ainakin osaksi. Hiukset alkoi hormonihäiriön takia lähteä jo alle 20v, nyt paistaa kalju vaikka miten laittaisi hiukset. Olisinpa mies niin voisi ajaa kaljuksi ilman että ihmiset tuijottaisi." - - "Olet nainen joten voit laittaa peruukin ilman että sinua pilkataan."
Voihan pyhä jysäys. - Kuule ei ihminen, joka kokee tiedostettua tai tiedostamatonta tarvetta kiusata harkitse tai mieti onko jollakulla peruukki vai. Ei peruukki valitettavasti autoaattisesti estä sitä, etteikö toisen "päälakea" voisi pilkata tai suhtautua siihen kauniisti sanottuna ennakkoluuloisesti.
Hairmella saa ainakin peitettyä hiustenlähtöä
Lakkaa kuvittelemasta, että kaikki tuijottaa peruukkiasi. Minun epäaitoja, räikeitä muoviperuukkejanikin on usein luultu oikeaksi tukaksi (mitä en itse tajua). Hyvin harva sitä huomaa tai ylipäätään kiinnittää asiaan mitään huomiota. Tilanteesi on ikävä ja varmasti ahdistava, mutta yritä aiinakin vapautua noista harhakuvitelmistasi. Ei ihmisiä edes kiinnosta onko sinulla peruukki vai ei.