1 hernekeittopurkki = ateria koko perheelle?
Riittääkö tosiaan 1 säilyketölkki 4-henkiselle perheelle?
Kommentit (132)
Söin äsken yksin yhden hernekeittopurkin ja mietin, että lihonko nyt hirveästi?
Meillä 6 henkeä syö 2 purkkia (2 aikuista, 2 teiniä, 2 pienempää). Laitetaan kyllä reilusti laadukasta kinkkua sekaan, ja lisukkeeksi leipää. Ja sipulia.
Mietin yhä perheitä, joissa jaetaan se pieni purkki neljän hengen kesken.
Riittää 4 hengelle. Jos teen vain itselleni, niin tulee 1 ateria + 3 evästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Riittää 4 hengelle. Jos teen vain itselleni, niin tulee 1 ateria + 3 evästä töihin.
Ja menee sellaisenaan, ei tarvi tuunata. Sinappi riittää.
Kyytipojaksi syön näkkäriä.
Normaalikokoisesta säilyketölkistä saan kaksi lautasellista hernekeittoa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä syön yksin. Kahdelle, siitä tulee aika pieni annos ja vaatii silloin kyllä muutakin. Toki jos on pannari tai ohukaisia jälkkäriksi, niin riittää useammalle. Jos tuosta pikkupurkista 3 tai 4 jakaa, niin annoskoko on kyllä todella pieni tai se hernekeitto on pikemminkin vihreetä vettä!
Riittää jollekin 4-henkiselle perheelle jonka yhteispaino on alle 50 kiloa.
Minä syön Jalostajan hernekeitto 520 g purkista kahtena päivänä. Hyvin riittää ja vie nälän. En millään saisi koko purkillista syötyä yhdellä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ostaisi valmishernekeittoa.
Herneitä saa 2 pussia eurolla eli kilon.
Jalostajan 520g purkkeja saa usein tarjouksesta 1,25 eurolla purkki. Syön siitä kaksi kertaa, enkä laita mukaan muuta kuin vähän vettä. Lämmitän annoksen mikrossa. Joten en todellakaan viitsi vaivautua tekemään itse keittoa. Siinä menee aikaa, liha maksaa, porkkanat maksaa ja sähkö maksaa.
Kun lapset oli pieniä riitti 4:lle se pikkupurkki
Nyt olemme ylipainoisia ja syömme saman verran kahdestaan. Niin se maha venyy:(
Se vähän riippuu... hiirellä on hiiren nälkä ja nousulla on norsun nälkä.
Ehkä se isompi purkki voi riittää nelihenkiselle perheelle jos syödään vaikka leipää samalla.