1 hernekeittopurkki = ateria koko perheelle?
Riittääkö tosiaan 1 säilyketölkki 4-henkiselle perheelle?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka syö yksin koko purkillisen, olisi kiva tietää bmi...
Teini syö yhden purkin kerralla. Bmi en tiedä, mutta alipainon rajoilla menee. Kulutus on jotain uskomatonta. Lapsena söi aikuisten annoksia ja silloin oli alipainoinen. Käyrällä-10.
Mä olen aikuinen, keski-ikäinen kokonaisen purkillisen syövä nainen ja painoindeksini on normaali.
Ei riitä! Mun lapset on tosi pieniruokaisia ja niilläkin se menee puoliksi. Itse syön kokonaisen. Eli valmistan meille kolmelle 2 purkkia.
En ikinä ostaisi valmishernekeittoa.
Herneitä saa 2 pussia eurolla eli kilon.
Toivottomat luuserit ostaa purkkihernekeittoa.
Toisaalta saa tuulipuvut nopeasti jotain suolen täytettä ja voivat jatkaa palkkatöitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et? Hinnan takia?
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä! Mun lapset on tosi pieniruokaisia ja niilläkin se menee puoliksi. Itse syön kokonaisen. Eli valmistan meille kolmelle 2 purkkia.
Ja olen 166cm ja 52kg, joten siitä voi halukas laskea painoindeksin...
Vierailija kirjoitti:
Riittää, jos siihen lisää reilusti kinkkukuutioita tai paistettua jauhelihaa ja tarjoaa samalla hyvää leipää esimerkiksi juuston kera.
Miksei pahaa? Kyllä silläkin maha täyttyy. Pitääkö jauhelihan ja juustonkin olla hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Niin? Halpaa on purkkihernekeittokin. Montako tonnia olet saanut säästöön?
Miksi tuollaista pitää miettiä? Hernekeitto on niin edullista, että voi hyvi ostaa kaksi tai kolme purkkia. Ei tarvitse sitten ruokapöydässä säännöstellä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessani meidän 4-henkinen perhe söi tuon hernekeittoaterian raskaan puutarhatyön lomassa lounaaksi. Hyvin riitti. Meistä ei kukaan ollut ylipainoinen. Muistan määrän tasan tarkkaan, koska tämä oli niitä ruokia, jonka teko onnistui minultakin lapsena.
Voi elämän kevät näitä vastauksia. Kyllä te varmaan söitte sen päivän aikana muutakin ruokaa ja välipaloja. Vai ihanko pärjäsitte kaikki jollain 300kcal energiansaannilla?
Mä syön 2 kertaa päivässä. Lounaan ja päivällisen. Hernekeitto on aika täyttävää, erityisesti jos sinne lisää paistettua jauhelihaa. Mutta uskoisin että jaksaisin syödä silti purkillisen ihan yksinäni.
Mun päivän ateria saattaa olla 1 hernaripurkki.
Meille riittää neljälle. Laitan hieman jauhelihaa sekaan. Leipä kaveriksi. Muki maitoa. Syömme aika pieniä annoksia, mutta 2 kertaa lämpöisen ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Meille riittää neljälle. Laitan hieman jauhelihaa sekaan. Leipä kaveriksi. Muki maitoa. Syömme aika pieniä annoksia, mutta 2 kertaa lämpöisen ruoan.
Millaista on lämpöinen ruoka ja miten se eroaa lämpimästä ruuasta?
Hohhoijaa taas. Sillä ei ole mitään väliä painon kannalta, vaikka yksi ihminen söisi kolme purkkia kerralla. Vaan sillä, mitä syö sen lisäksi. Ihme kinastelua täällä taas. Tottakai sitä keittoa tarvii enemmän per henkilö, jos se on päivän ainoa ateria. Vastaavasti jos päivän toinen ateria on raskas, niin toiseksi riittää pienempi määrä keittoa. Tällä palstalla ei oteta koskaan olosuhteita huomioon. Itsepintaisesti vaan kinastellaan.
Hyi helvetti, miten kukaan voi syödä sellaista roskaa. Paljon parempaa saa kun tekee itse ja ei maksakaan juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa taas. Sillä ei ole mitään väliä painon kannalta, vaikka yksi ihminen söisi kolme purkkia kerralla. Vaan sillä, mitä syö sen lisäksi. Ihme kinastelua täällä taas. Tottakai sitä keittoa tarvii enemmän per henkilö, jos se on päivän ainoa ateria. Vastaavasti jos päivän toinen ateria on raskas, niin toiseksi riittää pienempi määrä keittoa. Tällä palstalla ei oteta koskaan olosuhteita huomioon. Itsepintaisesti vaan kinastellaan.
Kuka täällä on kinastellut? AP kysyi ja siihen on vastattu. Monet vastaajista ovat päätyneet kertomaan paljonko hernekeittoa pystyvät itse syömään. Ei se ole mitään kinastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on lämpöinen ruoka ja miten se eroaa lämpimästä ruuasta?
Ainakin siten, että kuulostaa typerältä lässyttämiseltä.
Mä syön omaa keittämääni ja tuollaiselle määrälle ihmisiä kolmen litran kattilaan 3 on pieni määrä. 5 litraa ja voisi vielä jotain jäädäkin. Ja voi soppaa kun kotona keitetty myös pakastaa. Kaalikeitto on myös edullinen ruoka.
Mä olen ihan järkyttynyt ajatuksesta, että pitäisi jakaa 1 tölkki kolmelle muulle..