1 hernekeittopurkki = ateria koko perheelle?
Riittääkö tosiaan 1 säilyketölkki 4-henkiselle perheelle?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuo purkki jaettiin lapsuudessa viiden hengen kesken.
Ja meillä neljän ja hyvin riitti. 80-luvulla oli pienemmät annoskoot ja suurin osa porukasta normaalipainoisia.
Minä syön aina koko purkillisen kerralla,siitä tulee pari syvää lautasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä mitenkään. Se on reilu annos yhdelle ja melko pieni annos kahdelle.
Kuinka paljon te oikein syötte? Ei me miehen kanssa kyllä kaksin saada koko purkkia syötyä, sitten menee kaikki jos 9v lapsikin syö.
Yksi ihminen siis söisi kolme annosta, aika suursyömäri sitten...
Jos niistä normikokoisista eli pienemmistä purkeista puhutaan niin en kyllä ymmärrä mitä hiiriä te olette jos kaksi aikuista ei saa yhtä purkkia kahdestaan syötyä :D mä ostan aina itelleni kaksi purkkia ja siitä tulee kolme just sopivan kokoista annosta. Yksikin purkki menee kerralla mutta on vähäsen liikaa. Niin ja bmi on 20,2 kun sitäkin vissiin ihmettelit.
Kolme lautasellista tulee, kahdelle riittää hyvin, jos lisäksi on ruisleipää.
Palvihernekeitto on ihan maukasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo joka syö yksin koko purkillisen, olisi kiva tietää bmi...
Riippuuhan se muistakin päivän syömisistä. Joillekinhan se voi olla päivän ainoa ateria.
Riittää alkupalaksi jos pääruokana jotain muuta.
Silloin jos hernaria joskus ostan niin syön yksinäni helposti 400g purkin.
Mä syön sen aina yksin kokonaan ja ei, en ole lihava. 170 cm ja 63 kg. Että sellasta.
Yksi purkki riittää juuri sopivasti kahdelle, ainakin meillä :D Kyljessä on lisäksi piimää ja leipää, itsen syön usein jonkun hedelmän jälkkäriksi niin tulee täyteen. Mies on isoruokaisempi ja vetäisi vaikka koko purkin, tosin ilman lisukkeita.
Syön usein lounaaksi yksin purkillisen hernekeittoa. Purkillisessa on 500kcal, eli se on yksi suurehko ateria. Kahdelle melko niukka ja jotain muuta pitää syödä lisäksi.
t.mies
Vierailija kirjoitti:
Mä syön ihan ilman vettä siis suoraan sitä mössöö purkillisen ja paljon muutakin..bmi 21,83
Purkkiruuat on tarkoitettu tuulipuvuille. Tuulipuku saa nopeasti ravintoa että pääsee nopsaan takaisin pääoman tarjoamaan työtilaisuuteen. Saa sen verran palkkaa että saa uutta valmisruokaa.
Ei ole häävi tuulipuvun osa. Ei saa edes oikeaa hernekeittoa vaan aina on pellin maku mukana.
Lounaaksi ihan ok kolmelle.
Jos on päivän ainoa kunnon ateria niin ehkä sitten 1-2 syö.
Meillä iso prk+pikkuprk+kinkkusuikalepkt=ateria 2aik+2 teinipojalle ja vielä jää ylikin.
Kylmä hernari, suoraan siitä purkista, ja sinappi ruisleivän päällä on herkullista.
Jos joskus olen jouluisin niin laiska, etten viitsi itse hernemuhennosta tehdä, niin kasvishernekeitto sopii myös kinkun lisukkeeksi.
Pakko siihen on aika paljon vettä laittaa, on tosi suolaista muuten. Itse lisään siihen kyllä lihaa ja joskus porkkaanakin, meillä syö yhdestä purkista 2 aikuista ja yksi 12 v.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä hernari, suoraan siitä purkista, ja sinappi ruisleivän päällä on herkullista.
Jos joskus olen jouluisin niin laiska, etten viitsi itse hernemuhennosta tehdä, niin kasvishernekeitto sopii myös kinkun lisukkeeksi.
hernemuhennos? En ole koskaan kuullutkaan, herneet sellaisenaan (säilyke tai pakaste) kyllä kuuluu useimpien joulupöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön ihan ilman vettä siis suoraan sitä mössöö purkillisen ja paljon muutakin..bmi 21,83
Hyy, miten pystyt syömään niin suolaista...?
Lapsuudessani meidän 4-henkinen perhe söi tuon hernekeittoaterian raskaan puutarhatyön lomassa lounaaksi. Hyvin riitti. Meistä ei kukaan ollut ylipainoinen. Muistan määrän tasan tarkkaan, koska tämä oli niitä ruokia, jonka teko onnistui minultakin lapsena.
Jos on nälkä, menee koko purkki yksin.
T. 16v (urheilija)tyttö
Niin kyllähän siitä yhdestä purkista riittää vaikka koko suvulle kun laittaa ämpärillisen vettä!
Maku, koostumus ja ravinto-arvot on sitten ihan toinen juttu.
Anorektikolle riittää varmaan lautasellinen vettä ja 2 hernettä...kaikki on suhteellista.