Silmien laserleikkauksessa käyeet
Heippa!
Menen parin viikon päästä ko. operaatioon (Reles-Smile -menetelmä) ja kysyisin neuvojanne. Ohjeiden mukaan olisi suositeltavaa pitää leikkauksen jälkeen yöllä suojalaseja, ettei yöllä tule hieroneeksi silmiään. Mitkä ihmeen lasit tähän käyttöön sopivat? itse pelkään, että jos laitan suojalasit yöksi päähän, niin niistä aiheutuu vain ongelmia, eli lähtevät pois ja sen jälkeen sanka tökkää silmään tms. ..
Tuleeko jotain mieleen mitä tuolle reissulle kannattaisi ottaa mukaan tai muuta huomioitavaa?
Kommentit (10)
Eiköhän ne sulle anna lasit sieltä. Vähän sellaiset uimalasien tyyppiset ne muistaakseni oli mitkä itse sain.
Ei muuta tule mieleen kuin, että kannattaa olla kyyti pois tai tulla taksilla. Autoa ei voi leikkauksen jälkeen ajaa ja julkisetkin on niin ja näin. Itse ainakin halusin vain mahdollisimman nopeasti kotiin joten otin taksin.
Kiitos viesteistä. Suomessa tuo leikkaus tehdään, mutta kotipaikkakunnallani ei ole mahdollista, joten matkan päähän joutuu menemään. Menen ilman saattajaa ja ajattelin, että ajan taksilla jonnekin hotellille, jos tunnin (joka sielä leikkauksen jälkeen pitää odottaa) jälkeen siltä tuntuu.
Itse ainakin ajelin jo seuraavana päivänä autolla..
Itse kävin 13 vuotta sitten senaikaisessa PRK-tyyppisessä leikkauksessa. Sen jälkeen silmiin asennettiin vain suojapiilolinssit jotka poistettiin parin päivän kuluttua.
Mitään muita suojalaseja ei tuolloin suositeltu mutta voisivatko ne sinun tapauksessasi olla esim. jotkut uimalasien tyyppiset?
Minä sain suojalasit sieltä mukaan. Itsekkin pelkäsin nukkumista juuri sen takia että jos ne menee jotenkin huonosti kun kääntyilee. Minulla pitkät hiukset, tein ensin ponihännän yläosasta hiuksia sitten ne lasit päähän ja se lasien naru ponihännän alle ja sitten toinen ponihäntä siihen alle. Vaikee seliittää, mutta sillai sain "lukittua" lasit paikoilleen. Minulla oli hakija. Ota aurinkolasit, kaikki valot häikäisee.
Sain sellaiset ihme suojakuplat mukaan, jotka kiinnitin ihoteipillä kasvoihin. Ensimmäisen yön taisin pitää niitä, muuten en. Mies oli kuskina, koska leikkauspäivänä ei saanut ajaa. Ajelin kyllä jo seuraavana päivänä. Silmätippoja tiputtelin silmiin leikkauksen jälkeen muutaman päivän ajan vaikka silmät eivät kuivilta tuntuneetkaan, tätä siis suositeltiin.
Minä sain silmien suojaksi muoviset kaartuvat suojat, jotka teipattiin itse silmän ympärille. Pysyivät ihan hyvin kiinni, vaikka pelkäsinkin etteivät pysyisi. Todennäköisesti saat samanlaiset suojat mukaasi leikkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sain sellaiset ihme suojakuplat mukaan, jotka kiinnitin ihoteipillä kasvoihin. Ensimmäisen yön taisin pitää niitä, muuten en. Mies oli kuskina, koska leikkauspäivänä ei saanut ajaa. Ajelin kyllä jo seuraavana päivänä. Silmätippoja tiputtelin silmiin leikkauksen jälkeen muutaman päivän ajan vaikka silmät eivät kuivilta tuntuneetkaan, tätä siis suositeltiin.
Lääketippoja käytetään kuuri leikkauksen jälkeen. Samoin kostutustipan käytöstä kannattaa tehdä rutiini. Mulle ei tullut mitään ongelmia, ei kuivuutta, mutta käytän tippaa yhä edelleen. Ne on hyväksi silmille.
Minä käytin lääketippoja niinkauan kuin käskettiin, ehkä viikon, en muista. Ja sen jälkeen kostutustippoja jopa puolen vuoden ajan.
Mä sain leikkauksen jälkeen sellaiset kärpäslasit. Pysyivät tosi hyvin päässä. Hengasin jo ostarilla ne päässä samana iltana. Oli niin ihana nähdä skarpisti, etten malttanut pysyä kotona. Nukkumaan alkaminen pelotti ja nukuin pari yötä istuvassa asennossa tyynymuuri ympärilläni, etten vaan kääntyisi kun nukun niin levottomasti yleensä. Puhut reissusta, minne olet siis menossa?