Kahden HÄMÄLÄISEN avioliitto on tuskallisen hidas
Olen luuytimeen asti umpihämäläinen, ja samoin on vaimoni. Väitetään, että "hämäläinen hitaus" on vain pelkkää legendaa, jonka Zachris Topelius kehitteli kuuluisaan Maamme-kirjaansa, kun hän kuvasi siinä Hämeen heimoa. Katsokaa nyt itsekin, mitä Topelius kirjoitti:
https://fi.wikisource.org/wiki/Maamme_kirja:_86._H%C3%A4m%C3%A4l%C3%A4i…
Ei se silti legendalta vaikuta, kun kaksi hämäläistä elää avioliitossa.
- Viittiksää viärä ton roskapussin pois? - Emmää viälä, mää katton ny uutisii.
- Käyksää kaupasa ostamasa kananmunnii, et saaraan toi ruaka valmiiks? - Emmää ny ehri, mun pittää laittaa autoo.
- Miten ton meirän pojan Vilma-viesti ojjo lähetetty viikko sitte? - No kunnetsää oo lukenu sitä Vilmaa viikkoon.
- Kosksa sää tiskaat? - Sikkummää oon saanu vaan tään jutun täsä netisä valmiiks.
Ja niin edelleen. Tohtori Jussi Halla-aho tuomittiin kiihotuksesta kansanryhmää vastaan, kun hän julkaisi tekstin, jossa epäili, että rikosten tekeminen on eräälle Suomessa asuvalle maahanmuuttajajoukolle "kansallinen ehkä suorastaan jopa geneettinen ominaispiirre".
Uskon, että on olemassa ei ainoastaan kansallisia, vaan myös heimollisia ominaispiirteitä. Hämäläisellä heimolla sellainen on hitaus. Vastaan teille lisää sitten, kun olen vähän miettinyt asiaa ja jos ehdin.
"... uljaita on urhoja,
on järkeä, on kuntoa,
JOS toimeen tartutaan."
Kommentit (5)
Savolainen polttaa myös patonginsa helposti sanoi kateellinen taka-aasialainen parturi kun naama vihreänä kateudesta seurasi kohteensa katoamista parempaan seuraan.
Eihän toi höpötys niin ikävä ole joß ei nyt häiriöksi mene.
Taka-aaaialaiset ovat tunnetusti hirveän mustasukkaisia kun ei edes seuraksi kelpuuteta.
Silloinki n kun vaikkapa lontooseen suunnistaa, kannattaa telefoni pimeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Taka-aaaialaiset ovat tunnetusti hirveän mustasukkaisia kun ei edes seuraksi kelpuuteta.
Silloinki n kun vaikkapa lontooseen suunnistaa, kannattaa telefoni pimeäksi.
Taka-aasialaiset? Siis mitä? Onko käytännön kokemusta?
ILJA JANITSKINILLE 13 VUOTTA VANKEUTTA!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14547389/ilja-janitskinille-13-vuotta-va…-!!!
Hämäläinen on hidas, savolainen on kiero, karjalainen on höpöttäjä, lappalainen on jäyhä, pohjalainen on tiukkapipo...