mies, miltä tuntuu olla se jota pelätään?
Okei otsikko on huono ja kuulostaa oudolta mutta en keksinyt parempaakaan:D
Eli siis näin naisena on saanut tottua siihen että vieraiden miesten kanssa on yleensä vähän varuillaan ja takaraivossa elää koko ajan se pieni pelko että tuo voi tehdä mulle jotain pahaa jos se haluaa. En tarkoita nyt tietenkään mitään perus kaupankassa/työ/koulutilanteita.
Lähinnä esim. sitä jos kävelen yksin baarista yöllä ja näen tuntemattoman miehen/porukan tulevan vastaan, saatan vaihtaa kadunpuolta. Takana kävelee joku-->kiihdytän askelia.
Lenkille monet naiset ottaa mukaan ties mitä turvasumuttimia ja hälyttimiä
Baarissa jos tuntematon mies lähestyy, täytyy aina huolehtia omasta juomasta ettei sinne lisätä mitään, aina elää mahdollisuus että mitä jos tuo haluaakin huumata ja roudata mut pois täältä.
Uutta miestä tapaillessa on monesti vähän varuillaan, esim ensimmäistä kertaa miehen asunnolla yms.
Matkustaessa joskus on tullut mietittyä että olis ehkä vähän varmempi olo jos olis mies. Kieltämättä pelotti kun lento olikin myöhässä ja päädyin yksin yöllä isoon vieraaseen kaupunkiin eksymään painava rinkka selässä. Tai kun kaikissa hostelleissa femaledormsit oli täynnä ja lopulta oli pakko mennä siihen huoneeseen missä itseni lisäksi 15 vierasta miestä.
Keksisin lisää esimerkkejä, mutta kaikki tajus varmaan pointin jo.
Tänään tulikin siis mieleen: miltä tämä tuntuu miesten näkökulmasta? Olla näissä tilanteissa aina se potentiaalisempi uhka? Millaista on kävellä kavereiden kanssa yöllä kaupungilla, vastaan kävelee yksin nainen joka vaihtaa kadunpuolta ja kiihdyttää askelia? Tuleeko kurja fiilis siitä että joku joutuu pelkäämään sinua turhaan? Kuinka paljon ns. kunnon miehiä ärsyttää se että jotkut miessukupuolen mädät yksilöt leimaavat kaikki muutkin potentiaalisiksi pahoinpitelijöijsi ja raiskareiksi? Vai tulevatko miehet koskaan edes ajatelleeksi tätä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jos liikut vapauden vaatimuksiesi kanssa paikoissa ja/tai seurassa jossa on suuri taipumus käydä heikosti, miksi liikut sellaisissa paikoissa sellaisina aikoina?
Tietenkin jos olet sellaista sorttia joka tahallaan haluaa ärsyttää muita ja vielä ihmettelee miksi käy heikosti ( kun esim. Soittaa suutaan joillekkin miehille eikä kehotuksista huolimatta jätä pakkomielteitään rauhaan jonkin kohdalla) niin huonosti tyttöselle silloin on taipumus käydä. Mutta riski on sinun.
Yleensä ihmiset osaavat sosiaalisesti kommunikoida. Mutta kun on tarpeeksi häiriköinut vaikkapa miehen perässä ja solvannut, käry käy ja napalmi palaa jacleikki leikkinä saa vähän rujomman vaihteen. Pelkosi olet siis silloin kasannut itse eikä kannata leikkiä pikku kostajaa.
no huoh eihän tässä puhuta ollenkaan siitä jos nainen menee haastamalla haastamaan riitaa miesten kanssa ja kerjäämään turpaan. Senhän nyt idioottikin tajuaa että silloin se on itseaiheutettua. Ja mitä ihmettä tuo "eikä silloin kannata lähteä leikkimään pikku kostajaa" tarkoittaa? Siis missä täällä on sanottu että naiset haluavat kostaa jotain?
Ja miten tässäkin keskustelussa lähdetään vetämään tätä "kenen vika" asetelmaa esiin?
Vaikka nainen ei ikinä viettäisi riskialtista elämää eli ei pyörisi baareissa myöhään, matkustelisi yksin ja harrastaisi yhden yön juttuja, elämässä tulisi silti todella monta tilannetta jossa miehellä olisi kaikki valta satuttaa ja naisella ei mahdollisuuksia.
Naiset saavat pelätä puskaraiskauksia ja jopa omia treffikumppaneitaan, lenkkeilyä, jossain maissa edes taksiin ei ole viisasta astua yksin jos on nainen. Miehellä on fyysinen ylivoima naisesta lähes aina, eikä kukaan tästä valita tai syytä miehiä mutta tämä vain on fakta, jonka vuoksi naiset elävät tietynlaisessa maailmassa jossa aina on mahdollisuus että huonosti voi käydä ja tekijä voi olla niin oma mies, poikaystävä kuin opettajakin. On totta että miehetkin kokevat väkivaltaa mutta ero on siinä että miehellä halutessaan 100 kertaa helpompaa puolustatua naista vastaan kuin toisinpäin. Miehen on aika naurettavan helppo puolustautua jos nainen hyökkäisi kadulla kimppuun ja yrittäisi raiskata. Tässä nyt vaan on joku halunnut tietää että miltä tämä tietynlainen valta-asema ja etuoikeus tuntuu.
Mielenkiintoista että tässäkin asiassa jotkut miehet näkevät silti olevansa se heikompi ja huono-osaisempi osapuoli... Nyt kädet ylös miehet, kuinka moni pitää pippurisumutetta laukussaan mukana koska on olemassa realistinen mahdollisuus että tuntematon nainen saattaa yrittää raiskata sinut kotimatkalla kun tulet esim. yötöistä? Kuinka monella on vatsanpohjassa pieni jännitys kun menette ensimmäistä kertaa tuntemattoman naisen kämpille että huhuh mitä jos tuo onkin väkivaltainen ja en pääsisi ulos kämpästä?
En voi sille mitään ,jos olen syntynyt mieheksi. Enkä sille jos jollain naisella on psyykkisiä ongelmia omassa elämässään.Voin vain lausua sympatiani. Töissä ja kaupassa minunkin täytyy kuitenkin käydä ja perheeni elannosta ja hyvinvoinnista huolehtia ja tykkään liikkua vapaa-aikanakin ulkoilemassa,joten en aio mitään kiertoreittejä ruveta suunnittelemaan vain siksi,jos jollain naisella mahdollisesti on mielenterveysongelmia. Tiedän kyllä ihmispelkoisia miehiäkin ,jotka eivät uskalla asunnostaan paljon liikahtaakaan.Toivottavasti lääkitys ja terapia antaa heille jatkossa edes hiukan rohkeutta liikkua ihmisten ilmoilla.
Minäkin olen joskus miettinyt tätä.. Olen nimittäin itse nainen ja saatan jopa jättää lenkin kesken ja kääntyä takaisin kotiin jos nään miehen tulevan vastaan lenkkipolulla.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikut vapauden vaatimuksiesi kanssa paikoissa ja/tai seurassa jossa on suuri taipumus käydä heikosti, miksi liikut sellaisissa paikoissa sellaisina aikoina?
Tietenkin jos olet sellaista sorttia joka tahallaan haluaa ärsyttää muita ja vielä ihmettelee miksi käy heikosti ( kun esim. Soittaa suutaan joillekkin miehille eikä kehotuksista huolimatta jätä pakkomielteitään rauhaan jonkin kohdalla) niin huonosti tyttöselle silloin on taipumus käydä. Mutta riski on sinun.
Yleensä ihmiset osaavat sosiaalisesti kommunikoida. Mutta kun on tarpeeksi häiriköinut vaikkapa miehen perässä ja solvannut, käry käy ja napalmi palaa jacleikki leikkinä saa vähän rujomman vaihteen. Pelkosi olet siis silloin kasannut itse eikä kannata leikkiä pikku kostajaa.
no huoh eihän tässä puhuta ollenkaan siitä jos nainen menee haastamalla haastamaan riitaa miesten kanssa ja kerjäämään turpaan. Senhän nyt idioottikin tajuaa että silloin se on itseaiheutettua. Ja mitä ihmettä tuo "eikä silloin kannata lähteä leikkimään pikku kostajaa" tarkoittaa? Siis missä täällä on sanottu että naiset haluavat kostaa jotain?
Ja miten tässäkin keskustelussa lähdetään vetämään tätä "kenen vika" asetelmaa esiin?
Vaikka nainen ei ikinä viettäisi riskialtista elämää eli ei pyörisi baareissa myöhään, matkustelisi yksin ja harrastaisi yhden yön juttuja, elämässä tulisi silti todella monta tilannetta jossa miehellä olisi kaikki valta satuttaa ja naisella ei mahdollisuuksia.
Naiset saavat pelätä puskaraiskauksia ja jopa omia treffikumppaneitaan, lenkkeilyä, jossain maissa edes taksiin ei ole viisasta astua yksin jos on nainen. Miehellä on fyysinen ylivoima naisesta lähes aina, eikä kukaan tästä valita tai syytä miehiä mutta tämä vain on fakta, jonka vuoksi naiset elävät tietynlaisessa maailmassa jossa aina on mahdollisuus että huonosti voi käydä ja tekijä voi olla niin oma mies, poikaystävä kuin opettajakin. On totta että miehetkin kokevat väkivaltaa mutta ero on siinä että miehellä halutessaan 100 kertaa helpompaa puolustatua naista vastaan kuin toisinpäin. Miehen on aika naurettavan helppo puolustautua jos nainen hyökkäisi kadulla kimppuun ja yrittäisi raiskata. Tässä nyt vaan on joku halunnut tietää että miltä tämä tietynlainen valta-asema ja etuoikeus tuntuu.
Mielenkiintoista että tässäkin asiassa jotkut miehet näkevät silti olevansa se heikompi ja huono-osaisempi osapuoli... Nyt kädet ylös miehet, kuinka moni pitää pippurisumutetta laukussaan mukana koska on olemassa realistinen mahdollisuus että tuntematon nainen saattaa yrittää raiskata sinut kotimatkalla kun tulet esim. yötöistä? Kuinka monella on vatsanpohjassa pieni jännitys kun menette ensimmäistä kertaa tuntemattoman naisen kämpille että huhuh mitä jos tuo onkin väkivaltainen ja en pääsisi ulos kämpästä?
Siis miehethän kokevat enemmän väkivaltaa kuin naiset. Tekijä tosin on useimmin toinen mies. Uhrin kannalta sillä nyt on tuskin kovin paljon merkitystä kumman sukupuolen edustaja sen puukon pisti mahaan, mikäli vammat ovat samaa luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vahva satakiloinen kokenut tappelija (portsarina, vartijana jne) mies. Fyysinen voima luo sellaista perusturvallisuutta. Minut voi joku hakata hengiltä mutta tiedän että ennen sitä vastapuolella moni myös ontuu jo pahasti. Pelkään todella harvoin. Miltä se tuntuu. Itsevarmalta. Dominoivalta.
Jatkan vielä. Miehen suurin pelote on lopulta testosteroini joka antaa "kyvyn" tapella kivusta huolimatta. Nainen lamaantuu ja ei kestä kipua jolloin helppo dominoida.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tästähän oli tehty joku tutkimuskin, olikohan usassa :"Men are most afraid that women will laugh at them. Women are most afraid that men will kill them". Ja joku sokkotreffi/tinderkyselyssä selvisi että miehiä huolettaa eniten että mitä jos treffikumppani onkin ruma ja lihava, naiset pelkäävät eniten sitä että mitä jos tyyppi onkin joku sarjaraiskaaja.
Aika eri tasolla on nuo pelot. Miehet pääsee tässä aika helpolla. Ovat etuoikeutettuja, eivätkä arvatenkaan ymmärrä olevansa.
Ei vaan miesten pelot ovat realistisempia. Useimmat miehet elävät huomiotyhjiössä mutta useimpia naisia ei tapeta. Miehet pelastavat naiset myös toisilta miehiltä, naisilta, eläimiltä ja luonnonmullistuksilta. Mies ei naisesta turvaa saa ellei naisella ole lääkärin koulutus tai vastaava.
No mutta nimenomaan eihän nainen voi antaamiehelle muuta turvaa koska mies on se vahvempi osapuoli. Ei tämäkään mikään naisten ovela juoni ole. miksi luulet että jo aikojen alusta on miehet hoitaneet tappelemisen, sotimisen, metsästämisen ja sankaritarinoiden pelastaja on mies? Koska miehellä fyysinen ylivoima. Tässä tämä pointti tuleekin. Vahvempi voi pelastaa heikomnan jos tahtoo. Vahvempi voi hyökätä heikomman kimppuun jos tahtoo. Ei heikompi voi pelastaa vahvempaa uhalta, jonka vahvempi itse selvittäisi paremmin, eihän siinä ole mitään järkeä.
Totta kai on realistisempaa että joku nauraa sinulle kuin että haluaisi tappaa sinut. Tuon pointti olikin, että miesten ei edes tarvitse miettiä tai pelätä tuollaisia. Naiset elävät todellisuudessa jossa miesten epärealistisin skenaario on huomattavasti mahdollisempi ja siksi sen on mahdollista muodostua peloksi. Useinhan itseasiassa monikaan pelko ei ole edes kovinkaan realistinen, mutta kertoo enemmänkin maailmasta ja ilmapiiristä jossa kukin elää. Tutkimus nimenomaan osoittaa, että miehet elävät maailmassa jossa kamalinta mitä treffeillä voisi tapahtua on että he nolaavat itsensä tai että nainen on lihava. Kamalin skenaario naiselle olisi että tulee raiskatuksi ja murhatuksi. Naisten pelko voi vaikuttaa epärealistiselta, mutta kyllä se myös kertoo siitä, minkälainen ero näiden kahden sukupuolen perusturvallisuudentunteessa on.
Vierailija kirjoitti:
En voi sille mitään ,jos olen syntynyt mieheksi. Enkä sille jos jollain naisella on psyykkisiä ongelmia omassa elämässään.Voin vain lausua sympatiani. Töissä ja kaupassa minunkin täytyy kuitenkin käydä ja perheeni elannosta ja hyvinvoinnista huolehtia ja tykkään liikkua vapaa-aikanakin ulkoilemassa,joten en aio mitään kiertoreittejä ruveta suunnittelemaan vain siksi,jos jollain naisella mahdollisesti on mielenterveysongelmia. Tiedän kyllä ihmispelkoisia miehiäkin ,jotka eivät uskalla asunnostaan paljon liikahtaakaan.Toivottavasti lääkitys ja terapia antaa heille jatkossa edes hiukan rohkeutta liikkua ihmisten ilmoilla.
No eihän tässä kukaan ole syyttänytkään miehiä siitä että ovat syntyneet mieheksi. Yksinkertaisesti joku pieni hento nainen pohtinut miltähän tuntuu olla osapuoli joka on fyysisesti vahvemmilla ja miltä tuntuu jos joku pelkää.
Ihmispelkoiset ja mielenrerveysongelmaiset ovat asia erikseen. Kyllä keskustelun esimerkkitapusten naiset todellakin elävät elämää ja lähtevät kotoaan ulos ja tapaavat ihmisiä. Kuitenkin aika isolla osalla on messissä jotain sumutetta, vahtivat baarissa tarkasti drinkkinsä perään ja saattavat tehdä erikoisjärjestelyjä yöaikaan liikkuessa saadakseen turvaa. Tässä vaan pohdittiin miltä tuntuisi jos näin ei tarvitsisi elää.
osa vastauksista saa kyl vähän ihmettyneeksi. Ensin syytetään taas vaihteeksi siitä jos nainen tekee riskialtiita ratkaisuja (=elää niinkuin mies voi elää) mm. kävelee yksin yöllä ja ohjeistetaan että eipä neidot kannata noin tehdä. Sitten heti perään leimataan jotenkin hulluiksi ne jotka pelkäävät? Jep, naiset, muistakaahan varoa vaaroja tuolla mutta ootte kyl ihan hulluja hysteerisiä kaikki jotka niitä vaaroja sitten pelkäävät!!
Tavallaan yhtäaikaa kielletään ja myönnetään asian olemassaolo hupsua:D
Vierailija kirjoitti:
Chillaa. Kukaan ei syytä sinua miehuudestasi tai siitä että käyt töissä ja kaupassa. Eikö jo ap:kin maininnut ettei nyt tarkoita mitään kaupankassatilanteita.
Kukaan nainen ei vaadi sinua suunnittelemaan kiertoreittejä, lähinnä jotkut miehet ovat täällä ilmoittaneet tekevänsä niin. Se että nainen saattaa hätkähtää tummaa mieshahmoa pimeässä metsässä lenkkipolulla ja on varuillaan ei kerro mt-ongelmista vaan perus itsesuojeluvaistosta ja oman sen hetkisen asemansa tiedostamisesta.
Miehen suurin pelote on lopulta testosteroini joka antaa "kyvyn" tapella kivusta huolimatta. Nainen lamaantuu ja ei kestä kipua jolloin helppo dominoida.
Pientä yleistystä... Ei, en lamaannu, olen aina luonnostani toiminut esim. onnettomuustilanteissa rauhallisesti ja tarvittaessa puolustanut itseäni. Jälkimmäiseen osasyynä saattaa toki olla se, että aloitin judon 11-vuotiaana. Nykyään olen ammatiltani poliisi, ja pelkästään koulutukseni takaa sen, että jäädy uhkaavassa tilanteessa.
Kipukynnystäni taas on useammankin kerran terveydenhuollossa ihmetelty, on kuulemma poikkeuksellisen korkea - mikä on toki osittain myös negatiivinen asia.
N26
Jos kävelen naisen perässä kadulla yöllä saatan välillä pohtia pelottaakohan naista. Koskaan en ole kuitenkaan reittejäni muuttanut tai muuten yrittänyt naisen oloa helpottaa liian vaikeaksi menis semmonen. Saattaahan minusta olla siinä hyötyäkin jos joku oikea vaaratilanne sattuu.
m27
Se tuntuu pahalta, jos naiset ja lapset pelkäävät koska jokaisella pitäisi olla oikeus elää lintukodossa. Se on kaiken lisäksi niin turhaa. Ja se menee ihan väärin päin. Itse olen iso, partainen ja monesti vähän epäsiistin näköinen mies (en siis haise tjms. mutta pukeuden milloin mitenkin enkä välitä habituksestani, jos olen liikkeellä omissa oloissani) ja minua vältellään esim. metrossa. Sitten samat välttelijät istuvat geelitukkaisten maahanmuuttajien viereen kun nämä näyttävät kivalta. Todennäköisyys sille, että minä ja minunlaiseni miehet häiritsisivät seksuaalisesti tai edes katsoisivat kanssamatkustajaa on suunnilleen nolla, mutta silti me olemme se suurin uhka. Vaikka siis emme ole juovuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, piti vielä lisätä! noin vuosi sitten olin 19 ja mut pyys treffeille tuntematon 34v mies. Piti nähdä päivällä mutta lopulta tyyppi soitti vasta joskus ilta kymmen aikoihin. Tyyppi vaati että sais hakea mut autollaan mille en lämmennyt. Sovittiin sitten että nähdään kaupungilla. Tyyppi tuli paikalle autollaan ja käski hyppäämään kyytiin, kysyessä vastasi jotain epämääräistä että ajellaan jonnekin ja mennään kävelylle. Kello oli 11-12, satoi räntää ja oli kylmä. En halunnut ja alkoi pelottaa koko tyyppi, alunperin piti vaan kahvitella ja yhtäkkiä vängätään siitä tulenko autoon vai en.
Just tuolloin kans mietin et onko miehet vaan niin tottuneita semmoseen perusturvallisuuden tunteeseen tuntemattomien kanssa, ettei tyyppi vaan oikeasti hoksannut miksi en ehkä halua hypätä autoon ja antaa sen ajaa mua jonnekin mihin tahansa korpeen?
ap
Erittäin lapsellista pelätä toisia ihmisiä joita et edes tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, piti vielä lisätä! noin vuosi sitten olin 19 ja mut pyys treffeille tuntematon 34v mies. Piti nähdä päivällä mutta lopulta tyyppi soitti vasta joskus ilta kymmen aikoihin. Tyyppi vaati että sais hakea mut autollaan mille en lämmennyt. Sovittiin sitten että nähdään kaupungilla. Tyyppi tuli paikalle autollaan ja käski hyppäämään kyytiin, kysyessä vastasi jotain epämääräistä että ajellaan jonnekin ja mennään kävelylle. Kello oli 11-12, satoi räntää ja oli kylmä. En halunnut ja alkoi pelottaa koko tyyppi, alunperin piti vaan kahvitella ja yhtäkkiä vängätään siitä tulenko autoon vai en.
Just tuolloin kans mietin et onko miehet vaan niin tottuneita semmoseen perusturvallisuuden tunteeseen tuntemattomien kanssa, ettei tyyppi vaan oikeasti hoksannut miksi en ehkä halua hypätä autoon ja antaa sen ajaa mua jonnekin mihin tahansa korpeen?
apOlen myös nainen, ja tuohan on ihan itsestäänselvä raiskausyritys, mutta aloin miettimään että menisivätköhän miehetkään kenenkään tuntemattoman autoon keskiyöllä :D Edes naisen..? Ehkä pienemmällä kynnyksellä ainakin.
Raiskausyritys? Mitä helvettiä sä selität?
Ai että autoon pyyttäminen on raiskausyritys?
Nyt menee niin naurettavaksi että lääkäriä suosittelen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu pahalta, jos naiset ja lapset pelkäävät koska jokaisella pitäisi olla oikeus elää lintukodossa. Se on kaiken lisäksi niin turhaa. Ja se menee ihan väärin päin. Itse olen iso, partainen ja monesti vähän epäsiistin näköinen mies (en siis haise tjms. mutta pukeuden milloin mitenkin enkä välitä habituksestani, jos olen liikkeellä omissa oloissani) ja minua vältellään esim. metrossa. Sitten samat välttelijät istuvat geelitukkaisten maahanmuuttajien viereen kun nämä näyttävät kivalta. Todennäköisyys sille, että minä ja minunlaiseni miehet häiritsisivät seksuaalisesti tai edes katsoisivat kanssamatkustajaa on suunnilleen nolla, mutta silti me olemme se suurin uhka. Vaikka siis emme ole juovuksissa.
aa tää on kyl kurjaa miten paljon ulkonäkö aiheuttaa ennakkokäsityksiä ihmisistä oikeestaan ihan kaikessa. Itse ainakin oon naisena jo oppinut että monesti se pahin onkin just semmonen geelitukka, oman ulkonäkönsä ja statuksensa preppaaja. Moni ulkomaalainen osaa just olla niiin hurmaava leperellä kauniita ja katsoa syvälle silmiin suklaasilmillään että helposti moni sokaistuu.
Mutta toisaalta eihän sitä saisi olla ennakkoluuloinen niitä ulkomaalaisia nättejä poikiakaan kohtaan, voihan nekin olla ihan okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko ollut tuollaista tilannetta, kun en juuri koskaan ole pimeällä ulkona. Kerran kyllä runkkasin iltalenkillä yhdellä kinttupolulla ja huomasin, kun nainen oli ensin tulossa polulle, mutta meni sitten pidempää reittiä. Se alkoi vaan naurattaa ja hävettää.
Normaalisti naiset ovat rentoutuneen ja avoimen oloisia kanssani. Varmaan koska olen 172 cm, rauhallinen, fiksu ja söpö-/lapsenkasvoinen.
Miksi helvetissä sä runkkaat jossain lenkkipolulla?:D voin vaan kuvitella miltä tuntuis olla lenkillä ja yhtäkkiä vastassa on mies kyrpä kädessä, tod.näk. eka ajatus että okei selvä minun vuoroni on koittanut ja nyt se puskaraiskaus sitten tapahtuu kiitos ja heihei elämä
En ole keltä kysyt, mutta jotkin tykkäävät runkata luonnossa. Minäkin sitä teen joskus. Ja olen ihan kiltti mies :D Eikö naiset sitten koskaan runkkaa luonnossa?
Repesin. Et voi olla tosissasi. Ei, ihmiset ei yleensä runkkaile luonnossa (=lenkkipolku kaupungissa). Paitsi jos asuu jossain maalla eikä voi jäädä kiinni..
Luonnossa runkkailu ja nussiminen on aika tavallista. Olen nähnyt useita kertoja kun ihmiset nussii ihan kaupungin puistoissa
En osaa sanoa kun en ole edes ajatellut jonkun pelkäävän minua. Ymmärrän toki jos jollain(olkoon miehellä tai naisella) on niin vaikeita mielenterveydellisiä ongelmia,ettei uskalla ihmisten ilmoilla peloltaan liikkua,mutta minkäpä minä sille voin, jos näin on. Ikävää tietysti. Toivottavasti terapiaan hakeutumisesta ja hyvästä lääkityksestä on hänelle apua.
Tapellut olen joskus ala-asteella välitunnilla, mutta siihen se jäi sitten. En kenenkään kanssa sen jälkeen.
Enkä jatkossakaan ryhdy kantamaan mitään henkilökohtaista syyllisyyttä sukupuolestani,joka ei ole minun valitsemani,enkä pyytelemään sitä anteeksi keneltäkään, enkä siitä että maailmassa on vaikka millaisia ihmisiä.
Koita ap.kestää ja muista Juicen sanoja lainaten,että "Ei elämästä selviä hengissä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOlen myös nainen, ja tuohan on ihan itsestäänselvä raiskausyritys, mutta aloin miettimään että menisivätköhän miehetkään kenenkään tuntemattoman autoon keskiyöllä :D Edes naisen..? Ehkä pienemmällä kynnyksellä ainakin.
Raiskausyritys? Mitä helvettiä sä selität?
Ai että autoon pyyttäminen on raiskausyritys?
Nyt menee niin naurettavaksi että lääkäriä suosittelen sinulle.
No tuskin tarkoitti että se itse autoon pyytäminen oli raiskausyritys, vaan että tuossa oli selvästi jotain taka-ajatuksia. Onhan tuo nyt aika helvetin outo ja hälyttävä kuvio ja tuskin kukaan täysjärkinen nainen hyppäisi kyytiin.
Vähemmän naisen tarvitsee yöllä vastaan tulevaa miesporukkaa pelätä kuin miehen. Tilastollisesti on paljon todennäköisempää että mies kohtaa väkivaltaa tuollaisessa tilanteessa kuin nainen.
Olen vahva satakiloinen kokenut tappelija (portsarina, vartijana jne) mies. Fyysinen voima luo sellaista perusturvallisuutta. Minut voi joku hakata hengiltä mutta tiedän että ennen sitä vastapuolella moni myös ontuu jo pahasti. Pelkään todella harvoin. Miltä se tuntuu. Itsevarmalta. Dominoivalta.