mies, miltä tuntuu olla se jota pelätään?
Okei otsikko on huono ja kuulostaa oudolta mutta en keksinyt parempaakaan:D
Eli siis näin naisena on saanut tottua siihen että vieraiden miesten kanssa on yleensä vähän varuillaan ja takaraivossa elää koko ajan se pieni pelko että tuo voi tehdä mulle jotain pahaa jos se haluaa. En tarkoita nyt tietenkään mitään perus kaupankassa/työ/koulutilanteita.
Lähinnä esim. sitä jos kävelen yksin baarista yöllä ja näen tuntemattoman miehen/porukan tulevan vastaan, saatan vaihtaa kadunpuolta. Takana kävelee joku-->kiihdytän askelia.
Lenkille monet naiset ottaa mukaan ties mitä turvasumuttimia ja hälyttimiä
Baarissa jos tuntematon mies lähestyy, täytyy aina huolehtia omasta juomasta ettei sinne lisätä mitään, aina elää mahdollisuus että mitä jos tuo haluaakin huumata ja roudata mut pois täältä.
Uutta miestä tapaillessa on monesti vähän varuillaan, esim ensimmäistä kertaa miehen asunnolla yms.
Matkustaessa joskus on tullut mietittyä että olis ehkä vähän varmempi olo jos olis mies. Kieltämättä pelotti kun lento olikin myöhässä ja päädyin yksin yöllä isoon vieraaseen kaupunkiin eksymään painava rinkka selässä. Tai kun kaikissa hostelleissa femaledormsit oli täynnä ja lopulta oli pakko mennä siihen huoneeseen missä itseni lisäksi 15 vierasta miestä.
Keksisin lisää esimerkkejä, mutta kaikki tajus varmaan pointin jo.
Tänään tulikin siis mieleen: miltä tämä tuntuu miesten näkökulmasta? Olla näissä tilanteissa aina se potentiaalisempi uhka? Millaista on kävellä kavereiden kanssa yöllä kaupungilla, vastaan kävelee yksin nainen joka vaihtaa kadunpuolta ja kiihdyttää askelia? Tuleeko kurja fiilis siitä että joku joutuu pelkäämään sinua turhaan? Kuinka paljon ns. kunnon miehiä ärsyttää se että jotkut miessukupuolen mädät yksilöt leimaavat kaikki muutkin potentiaalisiksi pahoinpitelijöijsi ja raiskareiksi? Vai tulevatko miehet koskaan edes ajatelleeksi tätä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko ollut tuollaista tilannetta, kun en juuri koskaan ole pimeällä ulkona. Kerran kyllä runkkasin iltalenkillä yhdellä kinttupolulla ja huomasin, kun nainen oli ensin tulossa polulle, mutta meni sitten pidempää reittiä. Se alkoi vaan naurattaa ja hävettää.
Normaalisti naiset ovat rentoutuneen ja avoimen oloisia kanssani. Varmaan koska olen 172 cm, rauhallinen, fiksu ja söpö-/lapsenkasvoinen.
Miksi helvetissä sä runkkaat jossain lenkkipolulla?:D voin vaan kuvitella miltä tuntuis olla lenkillä ja yhtäkkiä vastassa on mies kyrpä kädessä, tod.näk. eka ajatus että okei selvä minun vuoroni on koittanut ja nyt se puskaraiskaus sitten tapahtuu kiitos ja heihei elämä
En ole keltä kysyt, mutta jotkin tykkäävät runkata luonnossa. Minäkin sitä teen joskus. Ja olen ihan kiltti mies :D Eikö naiset sitten koskaan runkkaa luonnossa?
Mitääh ootko tosissas?:Dd en minä ainakaan, aika absurdilta tuntuu kyllä ajatus että menisin jonnekin lenkkimaadtojen varteen varpujen keskelle makaamaan jalat levällään ja alkaisin sormettaa itseäni..
Siis onko tää yleistäkin miesten keskuudessa? hehe jotenkin suloista, te ootteki kaikki ihan kilttejä runkkareita joita saa säikkyä lenkillä:D
Juu, ihan tosissani olen :) Mutta joo, en harrasta lenkkimaastojen läheisyydessä sitä. Ei se varmasti yleistä ole, mutta sitä tapahtuu ;) Minä ainakin olen ihan suloinen, enkä säikyttele ketään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko ollut tuollaista tilannetta, kun en juuri koskaan ole pimeällä ulkona. Kerran kyllä runkkasin iltalenkillä yhdellä kinttupolulla ja huomasin, kun nainen oli ensin tulossa polulle, mutta meni sitten pidempää reittiä. Se alkoi vaan naurattaa ja hävettää.
Normaalisti naiset ovat rentoutuneen ja avoimen oloisia kanssani. Varmaan koska olen 172 cm, rauhallinen, fiksu ja söpö-/lapsenkasvoinen.
Miksi helvetissä sä runkkaat jossain lenkkipolulla?:D voin vaan kuvitella miltä tuntuis olla lenkillä ja yhtäkkiä vastassa on mies kyrpä kädessä, tod.näk. eka ajatus että okei selvä minun vuoroni on koittanut ja nyt se puskaraiskaus sitten tapahtuu kiitos ja heihei elämä
En ole keltä kysyt, mutta jotkin tykkäävät runkata luonnossa. Minäkin sitä teen joskus. Ja olen ihan kiltti mies :D Eikö naiset sitten koskaan runkkaa luonnossa?
Vähän ei asia harrastaa tuollaista vaikkaomallakesämökillä kuin julkisellapaikalla, jossa tiedoksesi ko. touhu muuten on Suomen lain mukaan rikollista toimintaa. Eli jatkossa etsinet ystävällisesti yksityisen miljöön runkkailullesi.
Vierailija kirjoitti:
On iljettävä tilanne joutua yhtäkkiä kävelemään jonkun naisen takana.....varsinkin siis jos muita ei ole lähistöllä ja ollaan jossain syrjäisessä paikassa ja on vaikka jo hämärääkin.
Yleensä siirryn silloin hetkeksi aikaa jopa pois reitiltäni jos sitä kautta saan etäisyyttä aikaiseksi siihen naiseen. Todella iljettävä tilanne.
M29
Samaa mieltä olen, ja sitten on vielä se ongelma, että ainakaan minä en uskalla pyrkiä sen naisen juttusille ja kertoa, että olen täysin vaaraton. Nainen voi vain ahdistua liikaa jos lähestyy.
hei muuten te luonnossa runkkaajat voisitte sit oikeesti kattoo jonkun paikan missä ei muita liiku. Muistan kun pienenä ala-asteelaisena kävelin joskus oikotietä kouluun pientä metsäpolkua pitkin ja kerran kotimatkalla viereisessä pusikossa liikahti joku mies. Sillä oli selvästi käsi housuissa ja alkoi vetää housuja kiinni kun näki mut. Säikähdin ihan hirveesti ja pelkäsin koko loppumatkan. Olin pieni ja en kunnolla tajunnut mitä tapahtui kun en runkkaamista silleen ymmärtänyt vielä mutta silti se sai säikähtämään ja pelkäsin sitä miestä.
Että ihan oikeesti, LAPSET voi törmätä teihin ja se on vaan perseestä jos pienet tytöt joutuu näkemään aikuisia miehiä kyrvät pystyssä tuolla poluilla.
Vierailija kirjoitti:
hei muuten te luonnossa runkkaajat voisitte sit oikeesti kattoo jonkun paikan missä ei muita liiku. Muistan kun pienenä ala-asteelaisena kävelin joskus oikotietä kouluun pientä metsäpolkua pitkin ja kerran kotimatkalla viereisessä pusikossa liikahti joku mies. Sillä oli selvästi käsi housuissa ja alkoi vetää housuja kiinni kun näki mut. Säikähdin ihan hirveesti ja pelkäsin koko loppumatkan. Olin pieni ja en kunnolla tajunnut mitä tapahtui kun en runkkaamista silleen ymmärtänyt vielä mutta silti se sai säikähtämään ja pelkäsin sitä miestä.
Että ihan oikeesti, LAPSET voi törmätä teihin ja se on vaan perseestä jos pienet tytöt joutuu näkemään aikuisia miehiä kyrvät pystyssä tuolla poluilla.
Se ukko saattoi olla vain kusella, mutta ymmärrän, että säikähdit. Mutta joo, mulle on täysin selvää, että en tee sitä koskaan sellaisessa paikassa, missä voin "jäädä kiinni".
Juu minäkin oon joskus miettinyt miltä tämä tuntuu miehistä..Itse oon saanut oppia että kuka tahansa voi olla susi lampaan vaatteissa ja se on vaan epäreilua niitä kaikkia kivoja kunnon miehiä kohtaan:/
Mun äiti varoitteli mua ja mun siskoa jo joskus ala-asteella että pitäkää aina hyvä etäisyys jos tuntemattomat miehet tulee jutteleen, ihan vaikka kysyisivät vaan kelloa.
Tästä kelloesimerkistä saatiinkiin kuulla koko tarina sitten kun olin suunnilleen yläasteikäinen. Äiti oli omina yläastevuosina ollut lenkillä, aika alkuillasta, oli vielä valoisaa ja asutusta yms. ihan lähellä. Tuntematon mies, siistin näköinen ja kohtelias kysyi paljonko kello oli. Äiti oli alkanut kääriä hihaansa nähdäkseen rannekellon ja samalla kun keskittyi kellon etsimiseen, mies veti viereiseen ojaan ja yritti riisua väkisin. Aika pitkään saivat tapella ojassa ja jotenkin ihmeen kaupalla äitini sai tapeltua itsensä vapaaksi ja juostua kotiin.
Ihan helvetin creepy tarina, kuka tahansa kivan näköinen voi yhtäkkiä hyökätä kimppuun ja yrittää puskaraiskata...Ja että näitä tyyppejä on aina ollut ja tulee varmaan aina olemaan ja koskaan ei voi tietää..
Muistan, että olen joskus esittänyt puhuvani niitä näitä (normaaleja asioita) "kaverille" puhelimeen, kun huomasin, että yöaikaan edelläni kävellyt nainen selvästi säpsähti huomatessaan minut. Mulla taisi olla vielä huppu päässä, kun tuli vettä. Käveltiin lähiössä pitkää suoraa tienpätkää eteenpäin, siitä ei oikein olisi päässyt minnekään, niin halusin niin sanotusti helpottaa naisen oloa.
Naispuoliset ystäväni ovat kertoneet harrastavansa samaa, mutta päinvastaisesta syystä. Minä halusin osoittaa olevani ihan tavallinen, leppoisa kaveri, jolla ei ole mitään vahingoittamisajatuksia.
Kurja fiilishän siitä tulee, että toinen joutuu turhaan pelkäämään. En minä kuitenkaan itseäni miksikään uhriksi koe, harvemmin tuo lienee henkilökohtaista. Ennen kaikkea se pelkääminen on ikävää naisten kannalta.
M39
Teille jotka pohditte että miten naiset sit uskaltaa lähteä baarista tuntemattomien matkaan: siis totta kai silloin tiedostaa riskin ja pieni epäilys elää koko ajan taustalla (ellei huma ihan kaikkia estoja ja huolia), mutta yleensä halu elää ja nauttia maailmasta ja hetkestä voittaa ja suurin osa tapauksistahan päättyy hyvin.
Keskustelun pointti taitaa enemmänkin olla se, että miten naiset kuitenkin elää ja kasvaa enemmän pelkäämään eri tilanteiden riskejä. Esim kovin moni mies ei varmaan mieti jonkun yhdenyönjutun kanssa että apua mitä jos toi nainen nyt päättäiskin pistää mut fileiks tänä yönä ja en pystyis puolustautumaan.
Enkä näin naisena valita tästä, koska näin se vaan menee ja pitää hyväksyä että (useimmissa tilanteissa) miehen fyysisen ylivoiman vuoksi roolit on jakautuneet näin.
Ja mielenkiintoista kieltämättä lukea tästä miesnäkökulmasta ja oikeastaan jotenkin helpottaa lukea noita että miten miehestäkin on vähän nihkeetä kävellä yöllä naisen perässä, nyt tajuaa että miten sekin voi olla ihan normityyppi ja ei tarvi kävellä sydän kurkussa ja etsiskellä niitä terävimpiä avaimia taskusta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On iljettävä tilanne joutua yhtäkkiä kävelemään jonkun naisen takana.....varsinkin siis jos muita ei ole lähistöllä ja ollaan jossain syrjäisessä paikassa ja on vaikka jo hämärääkin.
Yleensä siirryn silloin hetkeksi aikaa jopa pois reitiltäni jos sitä kautta saan etäisyyttä aikaiseksi siihen naiseen. Todella iljettävä tilanne.
M29
Samaa mieltä olen, ja sitten on vielä se ongelma, että ainakaan minä en uskalla pyrkiä sen naisen juttusille ja kertoa, että olen täysin vaaraton. Nainen voi vain ahdistua liikaa jos lähestyy.
no täähän ois just pahin jos joku random tulis pimeällä kadulla sillee "heheei mua ei tarvi pelätä oon ihan kiltti ja vaaraton kävelen vaan tässä sun perässä nyt;;)" Varmaan kaikki ois yhtä mieltä että joo hullu on pakooon
Siis tästähän oli tehty joku tutkimuskin, olikohan usassa :"Men are most afraid that women will laugh at them. Women are most afraid that men will kill them". Ja joku sokkotreffi/tinderkyselyssä selvisi että miehiä huolettaa eniten että mitä jos treffikumppani onkin ruma ja lihava, naiset pelkäävät eniten sitä että mitä jos tyyppi onkin joku sarjaraiskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Siis tästähän oli tehty joku tutkimuskin, olikohan usassa :"Men are most afraid that women will laugh at them. Women are most afraid that men will kill them". Ja joku sokkotreffi/tinderkyselyssä selvisi että miehiä huolettaa eniten että mitä jos treffikumppani onkin ruma ja lihava, naiset pelkäävät eniten sitä että mitä jos tyyppi onkin joku sarjaraiskaaja.
Aika eri tasolla on nuo pelot. Miehet pääsee tässä aika helpolla. Ovat etuoikeutettuja, eivätkä arvatenkaan ymmärrä olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin oon lapsena nähnyt metsärunkkarin, kaikkien niiden itsestäänpaljastelijoiden lisäksi. Mistä tulikin mieleen, että miettikääpä, jos naiset oisivat kuten miehet, jotka paljastelisivat värkkiään lapsille kadulla ja "ihan kilttinä naisenakin" menisivät julkiselle paikalle luontoon masturboimaan - hieman kyllä häpeäisin olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeesti, LAPSET voi törmätä teihin ja se on vaan perseestä jos pienet tytöt joutuu näkemään aikuisia miehiä kyrvät pystyssä tuolla poluilla.Minäkin oon lapsena nähnyt metsärunkkarin, kaikkien niiden itsestäänpaljastelijoiden lisäksi. Mistä tulikin mieleen, että miettikääpä, jos naiset oisivat kuten miehet, jotka paljastelisivat värkkiään lapsille kadulla ja "ihan kilttinä naisenakin" menisivät julkiselle paikalle luontoon masturboimaan - hieman kyllä häpeäisin olla nainen.
No sanopa muuta::D en ikinä vois kuvitella itseäni tai ketään kaveriani johonkin metsään masturdoimaan...miksihän miehissä on enemmän tämmösiä häiriintyneitä..
Jos liikut vapauden vaatimuksiesi kanssa paikoissa ja/tai seurassa jossa on suuri taipumus käydä heikosti, miksi liikut sellaisissa paikoissa sellaisina aikoina?
Tietenkin jos olet sellaista sorttia joka tahallaan haluaa ärsyttää muita ja vielä ihmettelee miksi käy heikosti ( kun esim. Soittaa suutaan joillekkin miehille eikä kehotuksista huolimatta jätä pakkomielteitään rauhaan jonkin kohdalla) niin huonosti tyttöselle silloin on taipumus käydä. Mutta riski on sinun.
Yleensä ihmiset osaavat sosiaalisesti kommunikoida. Mutta kun on tarpeeksi häiriköinut vaikkapa miehen perässä ja solvannut, käry käy ja napalmi palaa jacleikki leikkinä saa vähän rujomman vaihteen. Pelkosi olet siis silloin kasannut itse eikä silloin kannata leikkiä pikku kostajaa.
On myös sellaisia oikku lapsia jotka eivät ikänsä takia tajua mitä huutelevat muille. Vanhemmilla on silloin vastuu kun lähdetään ajamaan erilaisia oikeusprosesseja mielikuvien perusteella aloitetusta häirinnästä.
Ja vaikuttaa nykysiin olevan "raisuja" leikkiaiheita laidasta laitaan. Kun tuota ei tajua/ opeteta sen ikäisenä, viimeistään täydellä iällä tulee karu opetus ja ehkä viimeistään tajuaa mità viha on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika eri tasolla on nuo pelot. Miehet pääsee tässä aika helpolla. Ovat etuoikeutettuja, eivätkä arvatenkaan ymmärrä olevansa.
Ei vaan miesten pelot ovat realistisempia. Useimmat miehet elävät huomiotyhjiössä mutta useimpia naisia ei tapeta. Miehet pelastavat naiset myös toisilta miehiltä, naisilta, eläimiltä ja luonnonmullistuksilta. Mies ei naisesta turvaa saa ellei naisella ole lääkärin koulutus tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyllä pääse. Miehethän kokevat naisia enemmän väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeesti, LAPSET voi törmätä teihin ja se on vaan perseestä jos pienet tytöt joutuu näkemään aikuisia miehiä kyrvät pystyssä tuolla poluilla.Minäkin oon lapsena nähnyt metsärunkkarin, kaikkien niiden itsestäänpaljastelijoiden lisäksi. Mistä tulikin mieleen, että miettikääpä, jos naiset oisivat kuten miehet, jotka paljastelisivat värkkiään lapsille kadulla ja "ihan kilttinä naisenakin" menisivät julkiselle paikalle luontoon masturboimaan - hieman kyllä häpeäisin olla nainen.
Olen kyllä nähnyt naisen hierovan itseään puistossa. Me naisissa oli juttukin yhdestä naisesta:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/seksi/perheenaiti_ja_ekshibiti…
Naisiin suhtaudutaan tässä asiassa kuitenkin aivan eri tavalla. Milloinkan Me naiset kirjoittaa "rohkeasta" miehestä bussin takapenkillä?
M29