Nännipihassani on sellainen iljettävä huokonen josta voi ajoittain pursottaa talia!
Huomasin alunperin epämääräisen kohouman nännipihassani. Sitten puristin sitä ja sieltä pusertui talia piiitkänä ohuena nauhana.
Nykyään puristan sitä parin kuukauden välein ja sieltä tulee pieniä määriä talia. Jos en muistaisi huokosen paikkaa, en pystyisi ulkonäöstä päättelemään sen sijaintia., se ei siis enää näy ulospäin.
Tämä kuitenkin ällöttää minua ja siksi kysynkin, onko teillä ollut vastaavia ja oletteko saaneet niihin hoitoa?
Kommentit (26)
Iholla kuuluukin olla talirauhasia, tali suojaa ihoa. Ei niihin mitään hoitoa tarvitse, elleivät tukkeudu ja tulehdu jatkuvasti (akne).
mullakin ollut monta vuotta, en uskonut että jollain muullakin olisi
Mulla on samanlainen aina joskus, milloin missäkin kohdassa vartaloa. Ollut ainakin niskassa, kyynärpäässä, ristiselässä ja tällä kertaa häpykummulla. Se ei ikinä tulehdu, pullistuu vaan, ei ole mustapääkään. Tali on aivan valkoista, ei mätää. Trrrrrrt, sitä riittää. Toivon että tuo nyt äkkiä taas vaihtais paikkaa.
Mulla oli ja puristin sitä. Se tulehtui paiseeksi. Meni ainakin pari viikkoa, etä sain sen hoidettua kuntoon. Eli ei kannata puristella, ei todellakaan.
Onko siellä jokin fisteli? Lääkärit-sarjassa on se yks aasialainen naispuolinen "pimple popper" ihotautilääkärivieras jolla on mm Youtubessa kaikenlaisia videoita kun se puristelee ihmisiltä finnejä ja muuta mömmöä sieltä sun täältä.
Jossain jaksossa näytettiin videota missä äiti puristi tyttären korvan yläpuolelta valtavan pitkän talimadon ja mielestäni tuo lääkäri sanoi että se on fisteli eli sinne onkaloon saattaa kertyä uutta talia.
Minulla on oikeassa rinnassa samanlainen ollu pari vuotta. Ei oo ikinä tulehtunut tai muuttunut. Sieltä vaa välillä saa puristettua talia läjän. Oikein rapsahtelee ja rutisee kun tali tulee paineella ulos.
Se on varmaankin aterooma, eli talipatti. Vaaraton ihomuutos.
Mulla tulee edelleen maitoa molemmista rinnoista vaikka imetyksestä 5v. ja sitä tuli jo ennen ensimmäistäkään lasta. Prolaktiini ja muut hormonikokeet toistetusti ok, samoin mammografia.
Pakko oli lukea vaikka meni kylmät väreet koko ajan 😁
Mulla ollut jo parikymmentä vuotta. Tyhjennän viikoittain. Jokin M-kirjaimella alkava juttu, jonka tarkoitus on rasvata nänninpihaa
Tiedänpä yhden rouvan joka meni sairaalaan muusta syystä. Hoitaja kuitenkin kiinnitti huomiota mustaan pisteeseen hänen rintakehässään, ja puristi sitä. No siitäpä räjähti talia paineella aina hoitajan naamalle asti!
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut jo parikymmentä vuotta. Tyhjennän viikoittain. Jokin M-kirjaimella alkava juttu, jonka tarkoitus on rasvata nänninpihaa
Maito?
Ei, se tulee eri reiästä.
Mulla on kainalossa! Ollut jo vaikka kuinka monta vuotta. Sitä ei oikeastaan huomaa, ei näytä finniltä, tms. mutta saa puristettua nauhana talia.
Vierailija kirjoitti:
Anna talitintille.
Hyh, syö ite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito?
Ei, se tulee eri reiästä.
Mulla tuli maitoa myös "pääreiän" vierestä toisesta rinnassta. Joku maitotiehyen haarauma siinä. No nykyään jos siitä puristaa, tulee ajoittain valkoista möhnää. Mutta ei ollu vaarallista lapselle, eikä minulle.
Surullista, että oma fysiikka on noin vieras.
Mulle tulee lonkkaan aina samaan kohtaan patti ja puristaessa siitä tulee sellainen pitkä ohut valkoinen mato,vissiin sama asia?
käteen kasvoi ennen sellainen paksu nahka patti mitä sitten puukolla tai jollain vuoleskelin matalaksi ja kerran sieltä paljastui jotain valkoista ja kun puristin siitä,pullahti kädestä valkoinen pallukka kuin ihan pieni kananmuna,käteen jäi myös kuoppa mikä sitten joskus kasvoi umpeen,vittu että oli jotenkin ällöttävä.
t.M
Laita kuva.