Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko ottaa Ketipinor 25mg nukahtamiseen? Huom: siis vain tilapäiseen käyttöön.

peloteltu tapaus
28.10.2016 |

Minulla on ollut käytössä Imovane 5mg eli se miedoin niistä nukahtamislääkkeenä, jota olen käyttänyt vain 1- 2 kpl viikossa, noin 4-5 viikon aikana eli vain tilapäisesti.
Lääkäri sanoi että siitä voi tulla riippuvaiseksi (noinkin pienellä määrällä eikä edes säännöllisesti otettuna?!) ja kieltäytyi uusimasta reseptiä, mutta suositteli Ketipinoria tilalle ja kävin hakemassa paketin sitä.

Olen nyt googletellut kaikkea Ketipinorista ja ketiamiinista, ja tuntuu siltä että useimmat käyttää siitä monen sadan mg:n kertamääriä mielenterveydellisiin ongelmiin kuten kaksisuuntaiseen, skitsofreniaan, eli olen yllättynyt siitä miksi siinä lääkepakkausen kyljessä ei ole esimerkiksi varoituskolmiota ja lääkärit suosittelevat sitä muiden rauhoittavien sijasta koska ei kuulemma koukuta, mutta onko kellään kokemusta siitä pienimmästä eli 25mg määrästä tilapäisessä nukahtamis- tai unilääkekäytössä?

Uskallanko ottaa yhden tänä iltana vai heräänkö huomenna sekaisin, enkö pääse sängystä ylös, minua huimaa koko seuraavan päivän, saan jotain hallusinaatioita tai painajaisia tms? Haluaisin kuulla jotain kokemuksia tuosta 25mg määrästä ennenkuin rohkenen kokeilemaan. Kiitos etukäteen.

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&d=3097795&i=ORION+PHARMA_…

En käyttäisi todellakaan. Raskaan psykiatrian lääke. Käsittämätöntä lääkitsemistä.

Huom! Maallikko puhuu tärkeänä. ohis

Etippäs huviksesi googlesta aiheita ketipianiin haitoista ja varallisuudesta. Sekä kaikista oikeusjutuista, jotka lääkefirmat ovat rahalla ostaneet hiljaisiksi.

Toki jos senkin jälkeen elät haavemaailmassasi, jossa kaikki lääkkeet ovat turvallisia ja vaarattomia, sille tuskin voi kukaan yhtään mitään.

Toinen maallikko puhuu, Yhtään linkkiä ei ole näkynyt.

http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-…

Lääkkeen käyttäjät kuitenkin tietävät Ketipinorin aiheuttavan joillekin potilaille merkittäviä sivuvaikutuksia nimenomaan pieninä annoksina tai rinnakkaiskäytössä jonkun muun psyykenlääkkeen kanssa.

Vierailija
62/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan teillä kommentoijilla mitään tietoa siitä, mitä esim viikkojen/kuukausien valvominen aiheuttaa mm aivoille? On melkoisia asiantuntijoita tällä palstalla. Itselleni on valvominen aiheuttanut psykoositasoisia masennuksia, jotka ovat vaikuttaneet mm muistiin ja keskittymiskykyyn todella paljon. "Jäljet" näistä jaksoista ovat tehneet aivovamman kaltaisia tuhoja aivoille.

Usein lääkkeen hyödyt voittavat haittavaikutukset ja lääkärit tämän tietävät. Ei voi sanoa, että kun naapurin Pirkolle ei Ketipinor sopinut, niin ei sitä voi serkkuni Liisakaan syödä. Järki käteen.

Tuossa on järki kirjoitus. Itse kärsinyt vakavasta unettomuudesta ja se oli helvettiä olin ns. zombi kokoajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lääkkeillä pelottelu on jännä juttu. Nykyään kaikissa lääkkeissä on pitkät listaukset haittavaikutuksista ja listat vaan pidentyy... Kohta saat mapin lääkepaketin mukana.

Tiedättekö miksi niitä haittavaikutuksia on niin paljon listattuna? No se on ihan tuon amerikkalaisen oikeuskäytännön takia, jos jokin ei ole listattu ja ihminen saa haittavaikutuksen voi hän nostaa oikeusjutun lääkefirmaa vastaan ja voittaa sen.

Muistan iäti erään lääkkeen ja sen haittavaikutus luettelon.... Kyseessä oli matkapahoinvointi lääke ja hyvin tavallinen haittavaikutus oli  TADAAA rummunpärinäää!!!! pahoinvointi! :)

Sitten joissain lääkkeissä haittavaikutuksena on laitettu vain " Äkillinen kuolema " siinä on aika paha haittavaikutus.

Eniten ihmisiä vammautuu kuolee aivan normaaleista käsikauppalääkkeistä kuten Panadol, Burana.... Luullaan niiden olevan harmittomia kun ei tarvita reseptiä... Sitten tulee sisäisiä verenvuotoja, maksa sanoo poks, haima ulisee....

Hohhoijnaa.

Yksi Seroquelia valmistava firma on joutunut maksamaan jenkeissä korvausia jo about 600 miljoonan edestä ja ne isoimmat mätkyt ovat luultavasti vasta edessäpäin.

Vierailija
64/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Vitun vaikea päästä ketipinorista irti kun siihen on keho tottunut, eli unta ei tule moneen päivään melkeen millään kun koitat lopettaa. Näin ainakin mulla. Nykyään vedän melatoniinia; Toimii ilman sivuvaikutuksia tai riippuvuutta.

Lopeta se melatoniini ja voit kirjoittaa tuon saman loppuvärssyn. 

Vierailija
65/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu siihen miksi AstraZeneca on joutunut maksamaan satoja miljoonia sakkoja kyseisestä lääkkeestä (Ketiapiini). Ihmisiä on siihen kuollutkin, mutta lähes jokainen lihoo ja todella moni saa diabeteksen. Paljon muitakin haittoja on.

Lääke lisää kyllä ruokahalua mutta oma päätös vetääkö ruokaa napaansa ja lihoo. En kyllä siltikään suosittele lääkettä kellekkään, jo 50mg niin seuraavana aamuna herääminen kestää ja päivä menee zombina

Vierailija
66/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuun liikekö on luotettava lähde lääketieteeseen?

Vierailija
67/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofreniaan käytetään satojen milligrammojen annosta, 25mg on ihan turvallista. Terveisin 75mg yössä uneen ottava

Jatkan vielä että toki yksilöllistä mikä kenellekin sopii, mutta minulle toimii todella hyvin. Nukahdan tunnin sisään ottamisesta ja herään aamulla pirteänä. Ei muita sivuoireita kuin ruokahalun lisääntyminen sen tunnin aikana kun odottelen lääkkeen vaikutusta. Olen käyttänyt jo yli kaksi vuotta ilman ongelmia.

Vierailija
68/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 mgsta "miellyttävänä" hallusinaationa tunsin kuinka joku tuli viereeni sänkyyn, työnsi jotain kurkkuuni ja veti sisuskalut ulos -> oli kyllä sellainen kokemus etten välttämättä toiste halua kokea ja nimenomaan oli hallusinaatio ei painajainen

Vierailija
69/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 mgsta "miellyttävänä" hallusinaationa tunsin kuinka joku tuli viereeni sänkyyn, työnsi jotain kurkkuuni ja veti sisuskalut ulos -> oli kyllä sellainen kokemus etten välttämättä toiste halua kokea ja nimenomaan oli hallusinaatio ei painajainen

Unihalvaus?

Vierailija
70/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan teillä kommentoijilla mitään tietoa siitä, mitä esim viikkojen/kuukausien valvominen aiheuttaa mm aivoille? On melkoisia asiantuntijoita tällä palstalla. Itselleni on valvominen aiheuttanut psykoositasoisia masennuksia, jotka ovat vaikuttaneet mm muistiin ja keskittymiskykyyn todella paljon. "Jäljet" näistä jaksoista ovat tehneet aivovamman kaltaisia tuhoja aivoille.

Usein lääkkeen hyödyt voittavat haittavaikutukset ja lääkärit tämän tietävät. Ei voi sanoa, että kun naapurin Pirkolle ei Ketipinor sopinut, niin ei sitä voi serkkuni Liisakaan syödä. Järki käteen.

Aloittaja kyseli lääkkeen käytöstä tilapäiseen unettomuuteen, kertoi käyttäneensä Imovanea 1-2 kpl/vko noin kuukauden ajan. Vastaukset on nyt varmasti suunnattu hänelle.

Jokainen varmasti tajuaa, että tilapäiset ja lievät univaikeudet ovat ihan eri asia kuin sinun tilanteesi.

T. 43

Vierailija
71/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lääkkeillä pelottelu on jännä juttu. Nykyään kaikissa lääkkeissä on pitkät listaukset haittavaikutuksista ja listat vaan pidentyy... Kohta saat mapin lääkepaketin mukana.

Tiedättekö miksi niitä haittavaikutuksia on niin paljon listattuna? No se on ihan tuon amerikkalaisen oikeuskäytännön takia, jos jokin ei ole listattu ja ihminen saa haittavaikutuksen voi hän nostaa oikeusjutun lääkefirmaa vastaan ja voittaa sen.

Muistan iäti erään lääkkeen ja sen haittavaikutus luettelon.... Kyseessä oli matkapahoinvointi lääke ja hyvin tavallinen haittavaikutus oli  TADAAA rummunpärinäää!!!! pahoinvointi! :)

Sitten joissain lääkkeissä haittavaikutuksena on laitettu vain " Äkillinen kuolema " siinä on aika paha haittavaikutus.

Eniten ihmisiä vammautuu kuolee aivan normaaleista käsikauppalääkkeistä kuten Panadol, Burana.... Luullaan niiden olevan harmittomia kun ei tarvita reseptiä... Sitten tulee sisäisiä verenvuotoja, maksa sanoo poks, haima ulisee....

Hohhoijnaa.

Yksi Seroquelia valmistava firma on joutunut maksamaan jenkeissä korvausia jo about 600 miljoonan edestä ja ne isoimmat mätkyt ovat luultavasti vasta edessäpäin.

No Seroquelia ei valmistakkaan kuin yksi lääketehdas...

Muut ovat geneerisiä kopiota kyseistä lääkkeestä...

Jenkeissä on kaikki suurta ja tiedätkö paljon esim. Mcdonalds on joutunut maksamaan korvauksia tuolla korvausten ihanne maassa?

Vierailija
72/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla psykoosi ollut päällä? Kuulostaa siltä.

Vierailija
73/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&d=3097795&i=ORION+PHARMA_…

En käyttäisi todellakaan. Raskaan psykiatrian lääke. Käsittämätöntä lääkitsemistä.

Höpö höpö; annos ratkaisee ja 25 mg ei aiheuta muuta kuin uneliaisuutta.

Eli uskallat.

Vierailija
74/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön kanssa 25 mgtä uneen, vie tajun tunnin sisään aika nopeasti ja pitää hyvin unessa. Aamulla herääminen on melko hidasta, mutta uni on tyydyttävää eikä sisällä mitään painajaisia yms. Ahdistuksia. Mulle ainakin tosi sopiva lääke.

Tämä.

Itselläni unettomuus on ollut kroonista ihan vauvasta asti. Ihan kaikki lääkkeettömät keinot on kokeiltu tässä melkein 30 vuoden aikana eivätkä ne tehoa. Isäni on samanlainen kuin minä.

Mulla on myös jotenkin hassu aivokemia, koska moni lääke joko toimii ihan väärin tai sitten ei toimi ollenkaan, esim. Diapam aiheuttaa valtavaa ahdistusta ja melatoniini pitää hereillä. Mitään diagnooseja mulla ei ole, joka selittäisi moisen.

Ketipinor on ihan mahtava ja 25mg on hyvä annos. Yleensä ihan varmuuden vuoksi en arkena syö mitään lääkkeitä vaan zombeilen, mutta perjantaina ja lauantaina annan itselleni hiton hyvät yöunet. La- ja su-aamut on ehkä vähän tahmeita, mutta sitten herään ja olo on mitä mainioin ja viikonloppu on ihan siitä syystä viikon parasta aikaa ja saan paljon tehtyä.

Eli älä nyt hitto niitä pillereitä mihinkään vie, vaan ota yksi ja nuku ihan helvetin hyvin.

Vierailija
75/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten varsinainen unihalvaus toimii. Omasta mielestä olin hereillä. Kun otan Ketipinorin niin menee noin 15 minuuttia ja alan näkemään ihan ihme juttuja. Saatan maata sängyssä ja kun suljen silmät niin silmien edessä tapahtuu asioita kuin elokuvassa. Eikä mitään kivoja asioita.

Vierailija
76/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miten tuollaisen pienen, pyöreähkön, liukkaan näköisen 25mg tabletin voi puolittaa? Veitsellä, hampailla? :)

-peloteltu ap

Onko tabletissa jakoviiva, ellei ole, niin sitä ei saa puolittaa. Miksi ei, koska silloin lääkeaine ei ole jakautunut tasaisesti, eli ei ole sama pitoisuus puolitettuna.

Ei ole jakoviivaa, tätä itsekin joskus olen kysellyt ja epäillyt ettei voi puolittaa. Psyk.polin 2 lääkäriä ja yksityinen psykiatri ovat kuitenkin sanoneet, että voi ihan hyvin puolittaa ja jotkut ihmiset ottavat kuulemma 1/4 pillerin.

Vierailija
77/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuorotyössä käyvä sairaanhoitajaystäväni käyttää sitä unensaantiongelmiin. Ei ole ainakaan hänelle aiheuttanut mitään kummallista. Saa kuulemma tosi hyvät yöunet sillä.

Pirinkään haittavaikutuksia ei huomaa heti. On ensimmäiset pari vuotta mahtavan energinen olo, parempi kuin koskaan ennen.

Tosiaanko väität, että piriä vetäessä on mahtavan energinen olo kaksi vuotta, ilman minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia? :D Kyllä ne negatiiviset vaikutukset taitaa tulla esiin heti vaikutuksen loputtua. Useammin kun vetää, niin vielä enemmän tulee negatiivisia vaikutuksia, kuten esim. kamala kuihtuminen ja mielen ongelmat.

Ps. Itselläni on Ketipinor unilääkkeenä ja kyllä siihenkin koukkuun jää. Mihin tahansa lääkkeeseen voi jäädä koukkuun (henkinen riippuvuus). Kannattaa kokeilla Melatoniinia, jos et ole kokeillut. Ketipinor ei kyllä mielestäni kovin hyvä unilääke ole. Ei toimi läheskään kaikilla, kuten pitäisi.

Vierailija
78/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi puolittaa vaikkei siinä jakouraa olekaan, ihan lääkäriltä saatu info.

Apteekissa myydään tabletinpuolittajia.

Itselleni riitti kolmen kerran kokeilu 12,5-25 mg ketiapiinia, indikaatiolla unettomuus.

Mielummin sitten välillä vaikka Tenox, Insomin, Dormicum tms. Tai aikaa Atarax

Vierailija
79/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilevä Tuomas kirjoitti:

Lokakuun liikekö on luotettava lähde lääketieteeseen?

Mä olen käsittänyt että Lokakuun Liike on kritisoinut sitä että heidän lapsilleen, joiden aivot vielä kehittyvät, on syötetty sijaushuollossa ketiapiinia. Tämän huolen ymmärrän.

Vierailija
80/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuorotyössä käyvä sairaanhoitajaystäväni käyttää sitä unensaantiongelmiin. Ei ole ainakaan hänelle aiheuttanut mitään kummallista. Saa kuulemma tosi hyvät yöunet sillä.

Pirinkään haittavaikutuksia ei huomaa heti. On ensimmäiset pari vuotta mahtavan energinen olo, parempi kuin koskaan ennen.

Tosiaanko väität, että piriä vetäessä on mahtavan energinen olo kaksi vuotta, ilman minkäänlaisia negatiivisia vaikutuksia? :D Kyllä ne negatiiviset vaikutukset taitaa tulla esiin heti vaikutuksen loputtua. Useammin kun vetää, niin vielä enemmän tulee negatiivisia vaikutuksia, kuten esim. kamala kuihtuminen ja mielen ongelmat.

Ps. Itselläni on Ketipinor unilääkkeenä ja kyllä siihenkin koukkuun jää. Mihin tahansa lääkkeeseen voi jäädä koukkuun (henkinen riippuvuus). Kannattaa kokeilla Melatoniinia, jos et ole kokeillut. Ketipinor ei kyllä mielestäni kovin hyvä unilääke ole. Ei toimi läheskään kaikilla, kuten pitäisi.

Mitä tarkoitat "henkisellä koukulla"? Yleensä koukulla tarkoitetaan fyysistä riippuvuutta eli käytön lopettaminen aiheuttaa vieroitusoireet. Henkinen koukku on sitten korviesi välissä. Suht normaali, tasapainoinen ihminen kykenee sellaisen "koukun" välttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi