Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko ottaa Ketipinor 25mg nukahtamiseen? Huom: siis vain tilapäiseen käyttöön.

peloteltu tapaus
28.10.2016 |

Minulla on ollut käytössä Imovane 5mg eli se miedoin niistä nukahtamislääkkeenä, jota olen käyttänyt vain 1- 2 kpl viikossa, noin 4-5 viikon aikana eli vain tilapäisesti.
Lääkäri sanoi että siitä voi tulla riippuvaiseksi (noinkin pienellä määrällä eikä edes säännöllisesti otettuna?!) ja kieltäytyi uusimasta reseptiä, mutta suositteli Ketipinoria tilalle ja kävin hakemassa paketin sitä.

Olen nyt googletellut kaikkea Ketipinorista ja ketiamiinista, ja tuntuu siltä että useimmat käyttää siitä monen sadan mg:n kertamääriä mielenterveydellisiin ongelmiin kuten kaksisuuntaiseen, skitsofreniaan, eli olen yllättynyt siitä miksi siinä lääkepakkausen kyljessä ei ole esimerkiksi varoituskolmiota ja lääkärit suosittelevat sitä muiden rauhoittavien sijasta koska ei kuulemma koukuta, mutta onko kellään kokemusta siitä pienimmästä eli 25mg määrästä tilapäisessä nukahtamis- tai unilääkekäytössä?

Uskallanko ottaa yhden tänä iltana vai heräänkö huomenna sekaisin, enkö pääse sängystä ylös, minua huimaa koko seuraavan päivän, saan jotain hallusinaatioita tai painajaisia tms? Haluaisin kuulla jotain kokemuksia tuosta 25mg määrästä ennenkuin rohkenen kokeilemaan. Kiitos etukäteen.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.i-lawsuit.com/seroquel-linked-serious-life-threatening-side…

Seroquel on siis sama lääke kuin Ketipinor.

Ehkä nuo pahat sivuoireet ovat kuitenkin tulleet niillä määrillä eli sadoista yli tuhanteen mikrogrammaa johon sitä on määrätty kuten skitsofreniaoireisiin, eikä millään 25 mikrogramman nukahtamismäärillä?

Mutta kun ei. Ketipiaani on siitä harvinainen aine, että ne 25 mg annokset ovat vaarallisempia kuin 250 mg annokset.

Vierailija
42/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin USAsta marketin luontaistuoteosastolta melatoniinia (10 mg) pureskelutabletteina, aikaeron helpottamiseksi kuukausia sitten. Siellä useimmat myytävät melatoniini pureskelutabletit ja kapselit olivat olivat 10 mg'n vahvuisia.

Unohdin kuitenkin purkin reissusta palatessani, kunnes se tuli siivotessa vastaan, eli on avaamaton. Suomessa myytävät ovat todella mietoja tuohon verrattuna, olisiko täällä suurin apteekista saatava pitoisuus 1,9 mg. Olen kuullut että moni suomalainen tilaa 10 mg netistä tai ostaa muista maista koska täältä ei saa, onko ne turvallisia?

Minä syön reseptillä Yliopiston apteekin valmistamaa 5mg melatoniinia. Se on vahvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans lääkäri määräsi Ketipinoria vuorotöistä johtuvan unettomuuden hoitoon. 25-50 mg illalla oli annostus. Sanoi, että voin hyvin ottaa lääkkeen ennen aamuvuoroakin, kunhan menen ajoissa nukkumaan. Onneksi en ottanut.

Otin ennen vapaapäivää yhden tabletin ja seuraavana päivänä pääsin ylös sängystä vasta illalla. Koko vuorokauden huimasi ihan kauheasti ja olo oli tosi epätodellinen, kuin olisi tulossa hulluksi. Kokeilin lääkettä vielä viitisen kertaa ja joka kerta kävi sama juttu.

Mieluummin vaikka Imovanea, Tenoxia tai Opamoxia, jos unilääkettä kaipaa vain silloin tällöin. Ihan hullua määrätä psyykelääkkeitä uniongelmiin, jos nyt ei ole kyse vuosia jatkuneesta, invalidisoivasta unettomuudesta, jonka hoitamiseksi on jo kaikki muut (myös/etenkin lääkkettömät!) keinot kokeiltu.

Vierailija
44/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreniaan käytetään satojen milligrammojen annosta, 25mg on ihan turvallista. Terveisin 75mg yössä uneen ottava

Vierailija
46/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuo pahat sivuoireet ovat kuitenkin tulleet niillä määrillä eli sadoista yli tuhanteen mikrogrammaa johon sitä on määrätty kuten skitsofreniaoireisiin, eikä millään 25 mikrogramman nukahtamismäärillä?

Mutta kun ei. Ketipiaani on siitä harvinainen aine, että ne 25 mg annokset ovat vaarallisempia kuin 250 mg annokset.

Missä noin sanotaan??

Vierailija
47/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Vitun vaikea päästä ketipinorista irti kun siihen on keho tottunut, eli unta ei tule moneen päivään melkeen millään kun koitat lopettaa. Näin ainakin mulla. Nykyään vedän melatoniinia; Toimii ilman sivuvaikutuksia tai riippuvuutta.

Vierailija
48/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Ketipinorista voi aiheutua mm. tardiivi dyskinesia, ja se ei ole sitten kovin kiva juttu.

Tältä näyttää tardiivi dyskinesia (Varoitus, saatat järkyttyä!):

Tuskin nyt muutamasta unilääkkeenä käytetystä sentään.....?

Vierailija
49/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noin sanotaan??

Sä voit etsiä lisätieto googlesta. Ei pitäisi olla vaikeaa noin hyvillä pointereilla. Jos et muuten usko, että pienet annokset ketipiaania ovat vaarallisempia kuin isot annokset.

Vierailija
51/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Taidan siis viedä jo tuon ostetun pakkauksen apteekkiin hävitettäväksi!?

-ap

Vierailija
52/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofreniaan käytetään satojen milligrammojen annosta, 25mg on ihan turvallista. Terveisin 75mg yössä uneen ottava

Jaa... Minulla ei ole skitsofreniaa tai en ole sairastanut psykoosia silti minulla meni Ketipinoria 400mg/vrk. nyt menee 200mg/vrk.

Aikoinaan meni 25mg illalla ja sain nukuttua. Sitten se menetti tehonsa... On mainittu myös, ettei Ketipinoria saisi syödä alle 100mg/vrk. annoksilla pitkiä aikoja.

Diagnoosit minulla on pakko-oireinen häiriö ja masennus

Vierailija
53/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua. Taidan siis viedä jo tuon ostetun pakkauksen apteekkiin hävitettäväksi!?

-ap

Mainio idea! :)

Vierailija
54/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&d=3097795&i=ORION+PHARMA_…

En käyttäisi todellakaan. Raskaan psykiatrian lääke. Käsittämätöntä lääkitsemistä.

Huom! Maallikko puhuu tärkeänä. ohis

Etippäs huviksesi googlesta aiheita ketipianiin haitoista ja varallisuudesta. Sekä kaikista oikeusjutuista, jotka lääkefirmat ovat rahalla ostaneet hiljaisiksi.

Toki jos senkin jälkeen elät haavemaailmassasi, jossa kaikki lääkkeet ovat turvallisia ja vaarattomia, sille tuskin voi kukaan yhtään mitään.

Toinen maallikko puhuu, Yhtään linkkiä ei ole näkynyt.

Vierailija
55/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on melko yleispätevä, toimii moneen ongelmaan masiksesta skitsofreniaan. 25 mg on ihan hyttysen paska annos moni syö paljon suurempia annoksia ongelmitta.

Vierailija
56/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noin sanotaan??

Neuroendokrinologit tietävät tähän vastauksen. Pääpiirteittäin siten, että isoilla annoksilla tietyt geenit kytketään pois päältä tuottamasta proteiineja (kuten entsyymeitä), mutta pienemmillä annoksilla sekä geenit että lääkemolekyylit toimivat yhdessä. Tässä on hassu yhtymäkohta niihin hörhöiksi laimattuihin, jotka laimentavat jotain ainetta miljoonasosaan ja uskovat sen parantavan....  eli ns. luontaishoitoihin uskovat .... eli eipä tiedä, jos vaikka tiede voi heidän hörhöytensä vahvistaa, samoin kuin kävi akupunktion.

Vierailija
57/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin teininä ketipinoria (jos se siis on sama kuin seroquel?) ahdistukseen ym. Jo 25 mg oli mulle aivan liian paljon ilta-annoksena ja aamul oli tokkurainen olo sen jäljiltä. Nykyään käytän harvakseltaan imovanea (siis muutaman kerran vuodessa jos on kovasti ollut stressiä ja pitäis saada kunnon yöunet) mikä taas toimii niin kuin pitääkin. Vaikea sanoa miten nyt aikuisena reagoisin ketipinoriin mut ainaki 15-vuotiaalle minulle se oli kuin myrkkyä.

Vierailija
58/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lääkkeillä pelottelu on jännä juttu. Nykyään kaikissa lääkkeissä on pitkät listaukset haittavaikutuksista ja listat vaan pidentyy... Kohta saat mapin lääkepaketin mukana.

Tiedättekö miksi niitä haittavaikutuksia on niin paljon listattuna? No se on ihan tuon amerikkalaisen oikeuskäytännön takia, jos jokin ei ole listattu ja ihminen saa haittavaikutuksen voi hän nostaa oikeusjutun lääkefirmaa vastaan ja voittaa sen.

Muistan iäti erään lääkkeen ja sen haittavaikutus luettelon.... Kyseessä oli matkapahoinvointi lääke ja hyvin tavallinen haittavaikutus oli  TADAAA rummunpärinäää!!!! pahoinvointi! :)

Sitten joissain lääkkeissä haittavaikutuksena on laitettu vain " Äkillinen kuolema " siinä on aika paha haittavaikutus.

Eniten ihmisiä vammautuu kuolee aivan normaaleista käsikauppalääkkeistä kuten Panadol, Burana.... Luullaan niiden olevan harmittomia kun ei tarvita reseptiä... Sitten tulee sisäisiä verenvuotoja, maksa sanoo poks, haima ulisee....

Vierailija
59/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 25 mg aiheuttaa jo hallusinaatioita, painajaisia, tärinää, vapinaa jne. Seuraava päivä on ihan järkyttävä. Ja Ketipinorista tulee todella nopeasti ongelma, sitä kun käyttää ja lopettaa käytön niin saattaa mennä hyvinkin 3 vuorokautta ilman unta.

Vierailija
60/132 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan teillä kommentoijilla mitään tietoa siitä, mitä esim viikkojen/kuukausien valvominen aiheuttaa mm aivoille? On melkoisia asiantuntijoita tällä palstalla. Itselleni on valvominen aiheuttanut psykoositasoisia masennuksia, jotka ovat vaikuttaneet mm muistiin ja keskittymiskykyyn todella paljon. "Jäljet" näistä jaksoista ovat tehneet aivovamman kaltaisia tuhoja aivoille.

Usein lääkkeen hyödyt voittavat haittavaikutukset ja lääkärit tämän tietävät. Ei voi sanoa, että kun naapurin Pirkolle ei Ketipinor sopinut, niin ei sitä voi serkkuni Liisakaan syödä. Järki käteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi